Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

11 godzin temu, kudlatypawelek napisał:

Siemka, no i przyszedł czas na moje zawieszenie. Potrzebuję przede wszystkim amortyzatory przód/tył. Wiem, że można kupić je w ASO, ale to są jakieś kosmiczne pieniądze. Gdzie najlepiej tego szukać, aby znaleźć i nie dać się zrujnować finansowo?

 

Sklep online bilsteina: https://bilsteinpolska.pl/sklep/amortyzatory-sportowe-bilstein-b6-b8-8?filter=true&brand=4213&model=8735

 

@raci - masz jakieś dobre info może?

 

Ja B6 kupowałem właśnie w tym sklepie. Taniej chyba nie ma albo różnice znikome. Oryginały coś koło 7500zł za komplet. Jeśli chodzi o sprężyny, to ja zamówiłem w ASO na tył jakiś miesiąc temu. Dzwoniłem w zeszłym tygodniu i jeszcze nie opuściły Japonii.

Jako, że wybieram się nad morze i chciałem coś z tym siedzącym tyłem zrobić, kupiłem na szybko KYB RA6678 (2 szt. za 250zł). Z opisu wynika, że są przeznaczone do zwykłej H6 (do zawieszenia Bilsteina nie znalazłem dedykowanych zamienników,).

Założyłem wczoraj, podniósł się o 5mm, czyli niewiele, ale wydaje się, że tył tak nie siada na hopkach. Jutro załaduje do pełna przed wyjazdem i zobaczę jak mocno siądzie.

 

Porównanie starych i nowych:

IMAG5440.thumb.jpg.564da4bee217a24c6963f2a48b87fe88.jpgIMAG5441.thumb.jpg.b7e63b8bf05cf0cb9e343cff40a9e5b2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@raci - powiem Ci lepiej - telefon dzisiaj do ASO KOCAR i.....pan mnie zastrzelił: 3600PLN za sztukę na przód, ~1500 sztuka na tył - matematyka daje nam ~10k za komplet - musiałem sobie usiąść :P, bo nie dałem rady ustać ;). W poniedziałek będę dzwonił do mechanika i dalej go pocisnę o szczegóły; podobno sprężyny są jeszcze "Całe", ale pewnie się trochę "ugniotły" robiąc razem z autem 150tys od nowości... Rzeczywiście może kupię tylko na tył?

Edited by kudlatypawelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, kudlatypawelek napisał:

podobno sprężyny są jeszcze "Całe", ale pewnie się trochę "ugniotły"

 

@kudlatypawelek Tylne springi są tak zaprojektowane, że siadają w każdym Legacy 4. Jak już grzebiesz przy amorach, to bez sensu jest zostawiać te stare padnięte. Jeśli dużo jeździsz z obciążonym tyłem to zawsze można założyć do b6 wzmocnione lesjoforsy do kombi. Jeździłem na takim zestawie przez rok i było znacznie lepiej niż przy padniętych ori springach. Auto stało równo, ale wysoko. I nie potrzebujesz żadnych podkładek pod amory etc.

 

Różnice między OEM bilstein a aftermarket b6 są w zasadzie niezauważalne według opinii które ja czytałem (m.in w tym wątku). Po za ceną -> 2,5k do 10k.

 

Jeśli chcesz auto obniżyć przy okazji to polecam wspomniany wcześniej komplet różowych springów STI. Jest dedykowany zestaw do 3.0 spec B z 6MT i do innych speców i widząc wypowiedź @raci myślę że szybciej je dostaniesz niż springi z ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frisco - naskrobałem PW do Ciebie, a odpowiadając 'for all' - nie jeżdzę z obciążonym tyłem raczej. Kwestia sprężyn nadal mnie frapuje. Ceny różowych są "konkretne" - jak porobię takie inwestycje to potem muszę autem pojeździć pare lat, żeby to sobie zamortyzować :P. Czeka mnie też pewnie ogarnięcie wydechu bo ma dziury na Y pipe i tylnych tłumikach (nie padła propozycja spawania, więc pewnie całe 3 części są do wymiany). Autko ma 151tys przebiegu i zaczyna dopraszać się o naprawy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety standardowy zamiennik nic nie pomógł, spec siedzi trochę mniej, ale i tak za bardzo, mogłem brać wzmocnione.596a695606195ca6fbe244e090cee63d.jpg

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem dość pobieżnie, ale jednak CAŁY wątek http://www.uklegacy.com/forums/index.php?/topic/140758-new-bilsteins-for-sale-gen-4-legacys/&page=9 i wychodzi że chyba najbliższa oryginałowi kombinacja to B8 na przód i B6 na tył. Fakt, że co jakis czas przewija się w tym wątku hasło, że B8 to do obiżających sprężyn, ale chyba ostatecznie zdecyduję się na taki komplet (B8 + B6 niby najbardziej pasują "długością"), a do tego różowe springi do 3.0R z https://www.nengun.com/sti/coil-springs . Trudny wybór i dość drogo :P.....pytanie co z mocowaniami amorów - też trzeba je wymieniać, gdzie najlepiej je zakupić ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdecydowałem się ostatecznie na

24-118323 Amortyzator Bilstein B6 Sport (Tył)

35-118336 Amortyzator Bilstein B8 Sport (Przód/lewy)

35-118343 Amortyzator Bilstein B8 Sport (Przód/prawy)

 

zostawiam powyżej numerki dla potomnych.

 

Odebrałem dzisiaj Mruczka po drobnych robotach i pogadałem o stanie moich aktualnych OEM amorków. Trochę się zestresowałem bo mechanior powiedział, ze jeden z przodu jest przerdzewiały i gdzieś tam w jego konstrukcję można chyba palucha wsadzić. Pytanie - ile mogę tak jeszcze jeździć (głównie trasy, miasto mniej), bo te różowe springi STI to za szybko nie przyjadą do Polski (o ile sie na nie skuszę). Drugie pytanie - jak Wy sciągacie części z JPN - przesyłka Courier/Fedex,TNT,DHL,UPS/CAN'T CHOOSE (wzięte z JapanParts) to koszt ponad 440PLN? Taka kwota to prawie cena kompletu samych sprężyn na stronę :( Może lepiej założyć stare sprężyny i powiedzmy wymienić je na różowe w przyszłym roku?

Edited by kudlatypawelek
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem same amortyzatory. Gdyby nie wysokość (a właściwie to siadanie tyłu pod obciążeniem), to pewnie sprężyn bym nie ruszał.

 

Ja u siebie mam prawie 300k przebiegu, u Ciebie przy 150k sprężyny są na pewno w lepszym stanie. Jak chcesz mieć fabrykę, to za rok ogarniesz sprężyny i będzie git.

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, kudlatypawelek napisał:

gdzieś tam w jego konstrukcję można chyba palucha wsadzić. Pytanie - ile mogę tak jeszcze jeździć

Ja bym zapytał mechanika. On je oglądał, to i pewnie powie co i jak. W ogóle te bilsteiny jakoś tak mocno rdzewiają. U mnie  wyglądały gorzej, niż bym oczekiwał jak na 12 letnie auto.

 

30 minut temu, kudlatypawelek napisał:

różowe springi STI to za szybko nie przyjadą do Polski (o ile sie na nie skuszę).

Im szybciej zamówisz to tym szybciej dostaniesz;) Ale, jeśli nie zależy Ci na obniżeniu auta, to po prostu zostawiłbym stare z przodu, ale wymieniłbym tył (na wzmocnione lesjoforsy np.) bo ori springi i tak masz pewnie padnięte i auto będzie z tyłu na nich siedziało, wiec trochę szkoda zachodu z amorami. Wysyłka z nenguna w moim przypadku (springi) to było coś koło 80 eur fedexem, ale korzystałem wczesniej z EMS (China Post) i Japan Post i w każdym przypadku miałem przesyłkę w ciągu ok tygodnia od nadania w JP. Raz mi tyko przesyłka utknęła gdzieś na śląsku przez tydzień czy dwa.

 

A z mocowaniami to chyba różnie jest. Ja bym zostawił decyzje mechanikowi. W moim specu tylne wymieniłem bo się naczytałem ze się zużywają tak samo jak sprężyny i "ubijają" przez co potęgują efekt siadania tyłu, ale przednie zostawiłem stare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To się nada na tył: https://www.czesciauto24.pl/lesjofors/2261042 (to chyba ta wzmocniona wersja)? Nie jeżdże ze zbyt załadowanym bagażnikiem, a ktoś tu na forum napisał, że 'heavy duty' to do "wyrównania" butli LPG bardziej (której też skądinąd nie mam), stąd moje pytanie.

Edited by kudlatypawelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
28 minut temu, kudlatypawelek napisał:

To się nada na tył: https://www.czesciauto24.pl/lesjofors/2261042 (to chyba ta wzmocniona wersja)?

 

Tak, lejso 4288331 to te wzmocnione. One dodają trochę sztywności z tyłu i moje subiektywne odczucie jest takie ze mocno usztywniają auto na łukach, ale może mi się  wydaje. Może ja za wolno jezdże haha. Ja je miałem bez LPG i byłem zadowolony.

Edited by frisco

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to biere :D na tył, a set STI musi poczekać na lepsze czasy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, kudlatypawelek napisał:

No to biere :D na tył, a set STI musi poczekać na lepsze czasy!

i bardzo dobrze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kudlatypawelek napisał:

No to biere :D na tył, a set STI musi poczekać na lepsze czasy!

 

jakbyś się zdecydował targać z Japonii te sprężyny to daj proszę znać - może zamówimy razem i trochę urwiemy na przesyłce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
jakbyś się zdecydował targać z Japonii te sprężyny to daj proszę znać - może zamówimy razem i trochę urwiemy na przesyłce.

Podpinam się. Też będę chciał zamawiać jeśli nic nie ogarnę do tego czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Waldek Woźny napisał:


Podpinam się. Też będę chciał zamawiać jeśli nic nie ogarnę do tego czasu.

 

na tej stronie (https://www.nengun.com/ ) niestety dodanie więcej sprężyn zwiększa też wartość przesyłki.

 

Jak to są sprężyny STI to nie da się tego ściągnąć/kupić przez ASO? 

 

EDIT:
tu chyba tańsza przesyłka

 

https://www.japanparts.com/parts/detail/1536

Edited by Tinuviel

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
na tej stronie (https://www.nengun.com/ ) niestety dodanie więcej sprężyn zwiększa też wartość przesyłki.
 
Jak to są sprężyny STI to nie da się tego ściągnąć/kupić przez ASO? 
 
EDIT:
tu chyba tańsza przesyłka
 
https://www.japanparts.com/parts/detail/1536

Faktycznie, nie sprawdziłem tego wcześniej. Cena za 8 sprezyn (po 4 na przód i tył) to lekko ponad 600€ plus minimum 145€ wysyłka fedexem...
Napisałem do sklepu Subaru z pytaniem o te sprężyny. Dam znać jak odpiszą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na japanparts wychodzi faktycznie nieco taniej. Przesyłką morską co prawda ale tyle już bym przeżył:) całość za dwa komplety sprężyny wychodzi 600€ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemanko. Tak wygląda to zamówienie u mnie z przed ponad roku. Brałem kuriera FedEx mi się chyba trafil, po około dwóch tyg bylo mimo że dostępność była określoną na 60-90 dni na tyły. Dopłaciłem parę stów za cło bo jakże nie inaczej. Gniazda tyłu wymieniane były bo się wyruchaly. Samych Bilsów nie wymieniałem. Jak widać siedzi o centa niżej. Wiec może kwestia wyruchanego Bilsteina. Przebieg 210.
14eabbcd634bc0e58c5c93e26d595b61.jpga17f7730ad0cb09dc6c826be9c68df0e.jpgeadd8b62a2c9dff8f33c06f350e81050.jpg95210d2cf52227dae1370a98922aeacd.jpg1e9afd091b7ddc158b22d4721072ac8c.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do UK komplet przód/tył wychodzi jak poniżej: ~£280 przesyłka morska czas oczekiwania 1-3 miesięcy :facepalm:

Albo ~£340, ląd/samolot 3-7 tygodni :D

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do UK komplet przód/tył wychodzi jak poniżej: ~£280 przesyłka morska czas oczekiwania 1-3 miesięcy :facepalm:
Albo ~£340, ląd/samolot 3-7 tygodni 
 
 
 

A myślałem przez chwilę nas wysyłka do UK ale widać że koszta wysyłki grubo wyższe są

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, że wkleiłeś zrzut ekranowy ( @Krzyżanocze ), bo na mojego maila z pytaniem jakie sprężyny na przód mam wybrać (wyskoczyły 2 rekordy z bazy, niby to samo, ale różne numerki Japanparts no) odpisali mi tylko, że to części do aut JDM :P i że nie biorą odpowiedzialności za zły wybór :D i sam mam się zdecydować. Tak jak pisałem  - póki co będzie wersja budżetowa (tylko tył Lesjoforsy). Zobaczymy jak to będzie działać i jeżeli auto nie zaskoczy niczym złym co będzie wymagało wydatków, to może w przyszłym roku pomyślę o Pinkies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kudłaty..
Dobierz sobie najpierw tutaj po silniku i transmisji przód a potem tył po wagonie/sedanie
https://www.sti.jp/parts/search/?ic=&in=&mc=0010-0001&ci=402&cn=suspension&mn=LEGACY+TOURING+WAGON+%28BP%29&sf=2
Dobierz rocznikiwo poszczególne sprężyny do swoich "blach" i przerzuć to na japanparts. Najbezpieczniej pozyskać numer u producenta a najtaniej w jparts chyba..

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fanty powoli docierają pod wskazany adres, a ja nie zwalniam tempa (choć przeciąg w portfelu potężny :P )  - zastanawiam się na zabezpieczeniem podwozia i profili zamknietych. W Poznaniu / okolicach raczej ciężki temat; w końcu na forum Hondy dorwałem człowieka, który polecił mi ziomeczka z Lubonia. Zadzwoniłem do Niego, podpytałem co i jak i określił, że za robotę chciałby ok 750PLN - cena przyjemna, ale od razu nasuwa się pytanie, czy skoro nie kosztuje to wywrotki monet, to czy taki zabieg ma sens? Może macie jakieś spostrzeżenia w tej materii; pewnie ze 5k za robotę w aucie, z którym ślubu nie wziąłem nie jest sensowne, ale znowu poniżej 1k wydaje się "tanio" ..... Spodziewałem się kwoty rzędu 2-3k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jaki zakres prac i koszt środków

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...