Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

Ciężko zgadnąć. Takiego kupiłem. Nawet z wykresem.

Niemniej kontaktowałem się z hamownią potwierdzili wykres.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

image.png.d71763d2284d5774fa0bfd734af8827e.png

Jakiś czas temu przeglądając AutoScout wpadł mi w oko ten SPEC B. Wyglada przekozak i jeszcze ten spojler z GTRa. No jaram się w ch...... strasznie :D

Edited by DON Pietro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm, H6 + 325 000 km + "więcej info pod nr tel.", cóż to może być ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez moment cena wynosiła nawet 19 tys.

Ktoś w nim siedział? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tom mate napisał:

Przez moment cena wynosiła nawet 19 tys.

Ktoś w nim siedział? :)

Przez tyle lat na pewno nie raz :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, tom mate napisał:

Przez moment cena wynosiła nawet 19 tys.

Ktoś w nim siedział? :)

 

za 19k to można to auto kupić nawet zakładając wymianę całego silnika, chyba że tam się inne złe rzeczy dzieją

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Tinuviel napisał:

 

za 19k to można to auto kupić nawet zakładając wymianę całego silnika, chyba że tam się inne złe rzeczy dzieją

 

Czyli kupić w cenie rynkowej, a potem dołożyć jeszcze 50% wartości auta na "serwis"? Toż to bez sensu. Nie lepiej dołożyć do droższego egzemplarza, ale po prostu w lepszym stanie technicznym i z mniejszym przebiegiem? Przecież sam silnik to tylko część auta - a co ze skrzynią, amorami, hamulcami, zużytym wnętrzem etc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

19k? Cena rynkowa? Tak specb polecial na wartosci?

Łorety.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, a u kolegi z Wrocka spec b w dobrym stanie nadal grubo powyżej 30k zł ;)

 

W sumie jakby się zastanowić i w zależności od stanu reszty podzespołów zakup takiego auta po mocno zaniżonej kwocie nie byłby tak całkowicie bez sensu. Pytanie czy tam jest dla przykładu tylko upg czy może dół silnika zatarty bo to jednak różnica :biglol:

 

Może z ciekawości zadzwonić w celu obadania sprawy :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
za 19k to można to auto kupić nawet zakładając wymianę całego silnika, chyba że tam się inne złe rzeczy dzieją
Wymianę całego silnika na kolejny używany w niewiadomym stanie?

No to z 4k na sam silnik z jakąś gwarancją na miesiąc(raczej są droższe), kolejny 1k na montaż. No ale jak już silnik na wierzchu to warto sprawdzić luzy i uszczelniacze powymieniać to kolejne 1k idzie. Chociaż widziałem silniki za 2,5k.
I teraz z tyłu głowy pytanie czy upg było już wymieniane w tym silniku. I czy olej był regularnie wymieniany i sprawdzany jego stan.
A mówimy o samym silniku.
A jeszcze awaria skrzyni 5eat potrafi sporo kosztować.

:mrgreen: lubisz hazard?

Dla mnie cena normalna jeśli nie był mocno bity i podzespoły są sprawne.


Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie samochody kupuje sie na dwa sposoby. Rachunkiem ekonomicznym lub sercem.

Rachunek ekonomiczny mówi Skoda w leasingu, po dwoch latach papa.

Kupowanie taniego speca do zrobienia ma sens. Tylko trzeba to traktowac jak projekt nie jak ekonomicznie uzasadniony zakup.

Edited by euyot
  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik (Japoniec) z przebiegiem 50tysi z dostawą do domu i 3 miesięczną gwarancją za 2300 funa jest do kupienia. Najlepiej brać z Tribeci wtedy masz pewność że nie był katowany

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie sprężyny polecacie na tył do Speca (sedan). Bez obciążenia wszystko jest ok, ale wystarczy, że zapakuje dwójkę dzieciaków w foteliki, pół bagażnika i tył siada. Chyba @Tinuviel coś wymieniał niedawno, ale z tego co wygrzebałem w tym wątku, coś mu dziwnie Legaś poszedł do góry. Gazu nie mam, także chyba coś zbliżonego do oryginału by wystarczyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, raci napisał:

Jakie sprężyny polecacie na tył do Speca (sedan). Bez obciążenia wszystko jest ok, ale wystarczy, że zapakuje dwójkę dzieciaków w foteliki, pół bagażnika i tył siada. Chyba @Tinuviel coś wymieniał niedawno, ale z tego co wygrzebałem w tym wątku, coś mu dziwnie Legaś poszedł do góry. Gazu nie mam, także chyba coś zbliżonego do oryginału by wystarczyło.

Znalazłem takie

Subaru Legacy - amortyzatory bilstein B8 + sprężyny spec B + mocowania
https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-amortyzatory-bilstein-b8-sprezyny-spec-b-mocowania-CID5-IDuFcMb.html

 

Jeżeli będzie za nisko to daj dystanse z Mbps

https://images.app.goo.gl/F9qiAnpvYV9SLZWz8

 

Ja tak mam i jest dobrze. Jechałem w zeszłym roku nad morze, żona + dwoje dzieci + pełny bagażnik + 4 rowery na dachu i za mocno nie kucnął.

Edited by Szurik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w miarę nowe B6 założone (1,5 roku od wymiany), także potrzebowałbym samych sprężyn pod B6. Panowie z GC8 proponują Pedders. To są sprężyny Heavy Duty, także wnioskuję, że wzmocnione i teraz pytanie, czy tył za bardzo mi się na nich nie podniesie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi Peddersami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwoń też do Polspring, oni mogą dorobić każdą sprężynę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, raci napisał:

Mam w miarę nowe B6 założone (1,5 roku od wymiany), także potrzebowałbym samych sprężyn pod B6. Panowie z GC8 proponują Pedders. To są sprężyny Heavy Duty, także wnioskuję, że wzmocnione i teraz pytanie, czy tył za bardzo mi się na nich nie podniesie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi Peddersami?

 

A czy ori springi nie wchodzą w grę? Ktoś zgłębiał temat dostępności i kosztów? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.04.2019 o 17:11, Szurik napisał:

Zadzwoń też do Polspring, oni mogą dorobić każdą sprężynę. 

Dzięki za namiar, ale wydaje mi się, że da radę kupić gotowe sprężyny.

 

W dniu 30.04.2019 o 21:38, nysiopysio84 napisał:

A czy ori springi nie wchodzą w grę? Ktoś zgłębiał temat dostępności i kosztów?  

Ori chyba by się nadały, nie wiem jak taki nowy spec siedział jak był zapakowany, zadzwonię w przyszłym tygodniu do ASO i wypytam za ile i na kiedy.

 

Wiem, że do kombiaków, szczególnie z gazem, wiele osób motowało wzmocnione sprężyny. Ja gazu nie mam, ale przy załadowanym bagażniku samochód bardzo nisko siedzi z tyłu i wydaje mi się, że mogło to mieć wpływ na uszkodzenie wału. Jak przyspieszam tak załadowanym Subarem, to jakieś rzężenie z tyłu słychać, także coś tam chyba cierpi w napędach.

 

Teraz majówka i na forum ruch mniejszy, może po weekendzie ktoś się podzieli doświadczeniami, ewentualnie zamontuje te Peddersy i zobaczymy :).

 

Jeszcze dodam co znalazłem. Katalogowo to powinno być 20380AG290, niestety w sklepach z zamiennikami występuje tylko numer OE 20380AG020 i dla takiego numeru zamienników jest sporo, nie znalazłem jeszcze nic z zamiennika zgodnego z numerem części ze speca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wszystko się zgadza.

Z racji innej konstrukcji amortyzatorów, Spece mają zupełnie inne sprężyny. I nie są one zamienne z "zamiennikami". Zawsze coś się nie zgadza jeśli chodzi o wysokość po wymianie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I wszystko się zgadza.
Z racji innej konstrukcji amortyzatorów, Spece mają zupełnie inne sprężyny. I nie są one zamienne z "zamiennikami". Zawsze coś się nie zgadza jeśli chodzi o wysokość po wymianie.
Czyli jednak należałoby kupić OEM.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Troszkę się dowiedziałem co i jak, to zostawię dla potomnych. W GC8 mówią, że nigdy tych Peddersów nie montowali w Spec B i bezpieczniej byłoby wybrać OEM. W ASO cena za OEM 286 zł netto/sztuka, także bez tragedii. Zamówione, nie wiadomo jak z czasem oczekiwania. Jak dostanę i zamontuje, to się podzielę wrażeniami.

 

A i jeszcze jedno, numery części to 20380AG290 tak jak wspominałem wcześniej, bądź wystepujące zamiennie 20380AG270, może komuś taka informacja się przyda.

 

Mały update, sprężyny, jak można było się domyślać, dostępne w Japonii, także minimum 2 tygodnie czekania :(

Edited by raci
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem Spec B za 16700 zł. Po miesiącu stania, ( były robione po kolej rzeczy które musiały być zrobione) oraz w oczekiwaniu na tylne amory, okazało się że jest do zrobienia UPG przebieg podobny do tego za 22000 zł. Do momentu zdjęcia głowicy pozostaje w niepewności czy robimy silnik czy szukamy nowego...koszty będą podobne i z tego co się orientuję w moim grajdołku za remont z flakami wyjdzie około 5000 zł, tak więc licząc oględnie wyjdzie mnie on około 25000 zł, na gotowo. Wolę wersję taniej kupić i samemu zrobić niż wydać więcej, bo zwykle i tak coś jest do zrobienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...