Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

@frisco Dzięki za odp w sprawie cen i ogłoszeń speca ;) Pisałem komentarz bo ciężko mi było jakieś znaleźć, odziwo są! Ale jeszcze nie mój budżet niestety.

Wiadomo jak się ma ekspoatacja takiego LGT? Porównywalna z Imprezą GD WRX? Bo jednak takie daily to nieco podwyższony poziom adrenaliny :D  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, dr.elich napisał:

Speca MT6 w cenie 35tys gdyby był bez rdzy i nie tuż przed upg kupiłbym bez zastanowienia. 

Lepiej z upg za 20 tys. Spec b kombi jest w deske autem. Czy wydalbym 35-40. Nie. Bo nie wydalbym na zakup auta tyle w ogole. Naped na 4 kola, manualna skrzynia. Bryla spoko. Full wyposazenie. Odpycha sie zacnie. Prowadzenie supcio...

To jest najlepsze auto.B)

Psuje sie. Bolączki? Nie tragizujmy. Ktora marka, model ich nie ma... zwlaszcza po 2000 roku.

Rodzinne auto, ktore w razie potrzeby pokazuje czym jest moc i naped na 4 kola.

Lepszego auta nie mialem.

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, _Peter_ napisał:

Abstrahując od realnej wartości tych aut - skoro na rynku niemieckim ceny w dalszym ciągu również są wysokie, jak np. tu:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Subaru-3.0R-Aut.-F1-Navi-Leder-Xenon-Klima/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:23500_10_,frn:2006,frx:2010,pwn:147/pg:vipcar/260725586.html

to po prostu dziwi mnie, skąd nagle tak atrakcyjne ceny na rynku szwajcarskim egzemplarzy w teorii godnych uwagi.

 

Bo oni chcą sprzedać, a nie sprzedawać?

https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-legacy-kombi-2009-occasion?vehid=5707909

image.thumb.png.6df7e31b0ba2eaec16fe4a7086dd8d67.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, OWOC napisał:

Ok, a ile to wyjdzie po opłatach?

trzeba dorzucić akcyzę i co jeszcze? VAT?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, euyot napisał:

Lepiej z upg za 20 tys. Spec b kombi jest w deske autem. Czy wydalbym 35-40. Nie. Bo nie wydalbym na zakup auta tyle w ogole. Naped na 4 kola, manualna skrzynia. Bryla spoko. Full wyposazenie. Odpycha sie zacnie. Prowadzenie supcio...

To jest najlepsze auto.B)

Psuje sie. Bolączki? Nie tragizujmy. Ktora marka, model ich nie ma... zwlaszcza po 2000 roku.

Rodzinne auto, ktore w razie potrzeby pokazuje czym jest moc i naped na 4 kola.

Lepszego auta nie mialem.

Peace

 

Jasne wszystko z czasem i przebiegiem się zużywa, psuje i głupiec ten kto myśli inaczej.

Ale są pewne marki, modele które uchodzą, mają opinie za wysoce niezawodne, bezproblemowe i są wybierane przez potencjalnych klientów z takim nastawieniem, że zapłaci więcej kosztem rocznika, przebiegu, dopracowania, ergonomii itp, w zamian otrzymując ponad przeciętną niezawodność i tanią ew. możliwość naprawy.

 

Powtarzam, trzeba na spokojnie wziąć kartkę, kalkulator dobre piwerko i policzyć czy stać nas na spełnienie marzenia i utrzymywanie go w wyśmienitym stanie, aby cieszyło przede wszystkim nas i budziło szacunek na ulicach.

 

Odejdźmy na chwilę od tematu stricte związanego z kaprysami napędu i układu napędowego 3.0.

Ale to auto ma również bolączki wszystkich wersji tej generacji takie jak ta okropna ruda czy problem z przednimi bi ksenonami. Nowa lampa kosztuje ponad 4000 pln w ASO, a używka 1/4 tej ceny, a i tak lampy te przy konkurencji w podobnym budżecie nie grzeszą jakością oświetlenia. 

Układ kierowniczy...

To jest 14 letnia konstrukcja. Zawieszenie jest super i tanie w ew. naprawach.

Katalizatory zwłaszcza przy LPG szybko dogorywają, a cena zabija w ASO. 

 

System audio woła o pomstę do nieba, a dla mnie dużo rzeczy może nie mieć moje auto marzeń, lecz audio - estetyczne, subtelne i pięknie brzmiące musi być! :)

 

I jak uda się kupić takiego Legacy w dobrym stanie za normalne pieniądze, poprawi się to co trzeba i dodatkowo zmodyfikuje tak, aby czuć się idealnie we własnym samochodzie i sumaryczne koszty będą akceptowalne to super.

Natomiast kupno serii za kwoty które są w ogłoszeniach i jeszcze się czochrać z poprawianiem jej, aby zapobiec w przyszłości awarią itp to już bardzo drogi interes, oj bardzo :(

 

I suma sumarum na koniec wychodzi, że można było kupić w lepszym stanie takiego samego gdzieś na zachodzie, albo kupić konkurenta młodszego, zdecydowanie bardziej ergonomicznego i z lepszych materiałów wykonanego, owszem bardziej kapryśnego, ale przez to łatwiejszego w naprawach ( serwisy, części ) bo jeździ tego po kokardę, itp...

 

Przykład kuzynowi wtargnęła na drogę sarna. Jechał przepisowo 50km/h i cóż.... życie.

Na drugi dzień już sobie znalazł lampę i zderzak i to w kolorze. 

Też ma świetny napęd na cztery koła, genialny trzy litrowy silnik R6 i manuala :wub: Choć stylistycznie auto brzydkie:blush:

 

Wtedy mi to dało do myślenia... Jak bym jechał moim ukochanym specem, to już nie miał bym tak łatwo.

Lampa jeszcze jako tako, ale zderzak?

Tylko ASO albo szczęście :(

 

 

Edited by OWOC

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ok, a ile to wyjdzie po opłatach?

trzeba dorzucić akcyzę i co jeszcze? VAT?

Sama akcyza to jakieś 3300zł

Polecam kalkulator www.akcyzowy.pl

OWOC może będziesz wiedział.. czy każde spec.B miało głośnik basowy pod siedzeniem kierowcy? 

Edited by xt6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xt6 napisał:

czy każde spec.B miało głośnik basowy pod siedzeniem kierowcy

Był za dopłatą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Był za dopłatą ;)

Coś jeszcze było za dopłatą oprócz głośnika i kontroli trakcji w 6mt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, xt6 napisał:

Coś jeszcze było za dopłatą oprócz głośnika i kontroli trakcji w 6mt?

 

Jest cały katalog akcesoriów dostępnych dla 4gen, w tym własnie wymieniony wcześniej subwoofer:

http://subaru.pl/broszury_akcesoria.html

17 godzin temu, Ericsson napisał:

@frisco Dzięki za odp w sprawie cen i ogłoszeń speca ;) Pisałem komentarz bo ciężko mi było jakieś znaleźć, odziwo są! Ale jeszcze nie mój budżet niestety.

Wiadomo jak się ma ekspoatacja takiego LGT? Porównywalna z Imprezą GD WRX? Bo jednak takie daily to nieco podwyższony poziom adrenaliny :D  

 

 

 

Ten sam motor więc pewnie podobne koszty. Mojego mam od jesieni. Na tym etapie doprowadzam do takiego stanu w jakim auto po prostu bym chciał posiadać. Większość wydatków do tej pory to takie trochę fanaberie (fele, wyciaganie wgniotow, korekta lakieru, jakieś połamane uchwyty na napoje czy wymieniony boczek, mini spojler na klape). Z pozostałych to nowe heble, gumy zawieszenia z przodu, nowe sprezyny i amory do tylu, geometria. Taki w sumie standard po zakupie auta. Parę rzeczy jeszcze jest do zrobienia, jak w każdym używanym aucie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OWOC czy mógłbyś sięgnąć do swoich nieprzepastnych zasobów wiedzy i znaleźć coś o tym egzemplarzu? :-)

 

@Than_Junior Czy to nie jest przypadkiem Twój stary egzemplarz?

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-spec-b-manual-krajowy-ID6ATjXJ.html#c86ff36029

Edited by _Peter_

Share this post


Link to post
Share on other sites

@_Peter_ właściciel tego komisu jest tu, na forum, zdaje się że to kolega @tuscan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, msi napisał:

@_Peter_ właściciel tego komisu jest tu, na forum, zdaje się że to kolega @tuscan :)


Dzięki @msi, jestem tego faktu świadomy. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, msi napisał:

to kolega @tuscan

Porządny chłop z niego :)

Kupiłem ja, kupiło kolegów paru

Zastrzeżeń brak 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.07.2018 o 19:59, frisco napisał:

W ogóle nie myslałem że sprzedawali wersje 3.0 bez skór, pierwszy raz chyba (no może drugi) takie auto widze... Rozumiem jakaś fajna alcantara jak w amerykańcach, ale na zwykłej szmacie to jednak troche słabo.

 

To byl swego czasu celowy zabieg SIP. Przyczyna prosta: polski rynek jest specyficzny pod katem oczekiwan co do dynamiki auta, szczegolnie Subaru (widac to tu na forum w co drugim poscie, cokolwiek ponizej 300KM jest slabe, a nawet STI "nie jedzie"). Jednoczesnie sila nabywcza w porownaniu do Europy zachodniej jest mniejsza. W ofercie znalazl sie wiec Legacy z silnikiem 3.0, ale bez skory i bez nawi, dzieki czemu cena byla jednak znacznie nizsza :)

 

Wiec dla jednych slabo, dla innych wtedy swietna okazja, zeby za dobre pieniadze miec super zmotoryzowany samochod!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo Legacy 3.0 ze Szwajcarii również ma dziwne wyposażenie: tzn. brak szyberdachu w kombi, brak skór czy właśnie bez navi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszanowanie,

 

Koleżanki i Kolegów poszukujących speca proszę o wzięcie pod uwagę mojej oferty, która będzie aktualna ok. połowy września.

Póki co, nie daję ogłoszenia na otomoto itp.

Podstawowe info o aucie poniżej, a co do szczegółów chętnie odpowiem na priv.

Rocznik 2005, pierwsza rej. 2006. Przebieg ok. 145 kkm. Manual. Sedan. Czarny lakier oraz wnętrze. Samochód z polskiego salonu. Jestem drugim właścicielem. 

Przegląd i ubezpieczenie do stycznia 2019.

Spec w pełnej serii, żadnych tuningów mechanicznych ani optycznych. 

Włożyłem w niego dużo serca i niestety również kasy, co jak myślę będzie dużym plusem dla nowego właściciela.

Z najważniejszych rzeczy: nowe tłoki, nowe panewki, honowanie, planowanie itd. nowa upg, nowy rozrząd, nowa pompa oleju, nowy pasek z napinaczem, nowe wisko plus różne pomniejsze, jak np. świece, jakieś tuleje wachaczy itp.

Wszystkie prace miały miejsce w ciągu ostatniego roku, na oryginalnych częściach, w najlepszych serwisach w mieście. Po remoncie silnik był profesjonalnie docierany. Do speca wlewałem pb98, motula i millersa. Oczywiście na wszystko posiadam rachunki + książkę.

Oczywiście nie liczę na rekompensatę kasy, którą włożyłem w speca. Cena o jakiej myślę to 36tys.

Autem jeździ się... no zajebiście się jeździ. Nie trzeba go dusić (a można) żeby mieć wielką frajdę. Miałem jeździć dłużej... Niestety układa się inaczej i pod młotek pójdzie jeszcze forek 2,5xt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.09.2018 o 19:28, kab napisał:

Przebieg ok. 145 kkm

 

W dniu 3.09.2018 o 19:28, kab napisał:

nowe tłoki, nowe panewki, honowanie, planowanie itd. nowa upg, nowy rozrząd, nowa pompa oleju

 

 

Ale.... jak to? Co się stało....:blink:?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, posiadam kilka rozpórek do Legacy/Outback, pasują do sedanów, wagonów 2.0/2.5/3.0

2x STI przód

2x Cusco tył

Piszę tutaj zanim wystawię na OLX ze względu na łącząca nas miłość do Spec.Blach default_biggrin.png

 

Więcej na priv aby nie zaśmiecać tematu.

Towar mam w Trójmieście, mogę podwieźć,

PS. Mam jeszcze Carbonową STI do GD8/GC8 jak macie znajomka który byłby zainteresowany. Jutro wrzucę temat na forum ogólne kupię sprzedam więc macie czas koledzy default_biggrin.png pozdro9578afa0f74ea2b2581af9d35736cbbf.jpg&key=a9806a04a31bb78249aa1d9b9e403a7ba1e04997a6001fcc23778fc273264190

 

Nie jestem pewny tapatalka i privow więc zapraszam na Vibera lub whazapie

505681czterycztery jeden

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, house_1 napisał:

Ale.... jak to? Co się stało....:blink:?

 

Prawdopodobnie pani była właścicielka nie kontrolowała poziomu oleju.

Prace przy silniku były przeprowadzone na szeroką skalę, pewnie trochę na wyrost, tak żeby mieć pewność, że będzie cacy. Rozkręcenie motoru tanie nie jest, więc jak już bebechy były na wierzchu, to po konsultacjach z mechanikiem doszedłem do wniosku, że wolę zrobić lepiej i więcej i mieć spokój, niż mniej i potem sobie pluć w brodę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim :)

 

Choruję trochę ostatnio na SpecB w kombi i po przeczytaniu fragmentów tego wątku... nadal nie wiem czy to dobry pomysł ;)

 

Ale, moje pytanie do posiadaczy - przeglądając (nieliczne) ogłoszenia zauważyłem że rzadko kiedy na liście wyposażenia jest czujnik parkowania - serio ich nie miały w standardzie?

Trochę mi się nie mieści w głowie że auto w takiej wersji może nie mieć tak podstawowego bajeru jak ww. czujnik, ale z tych ogłoszeń właśnie tak by wynikało.

 

Drugie pytanie - czy te auta miały grzaną przednią szybę? W standardzie czy w opcji?

 

Trzecie pytanie - o co chodzi z tymi zderzakami? Wydaje mi się że ten najfajniejszy,

 

tzn ten:

  image.png.621d5d0936d13af1c393957e3f53018f.png 

 

 

występował tylko w Specach, ale nie we wszystkich, zarówno z grillem z poprzeczką jak i bez niej (jak na foto) - jak to się ma do przed i poliftu? :huh:

 

PS - a może ktoś się pozbywa? :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój szwajcar ma i jedno i drugie. Czy to standart to nie wiem.

 

Czy auto warto miec? Owszem. Jest w deske, ale to raczej nie rozum podejmuje decyzje;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, tom mate napisał:

Cześć wszystkim :)

 

Choruję trochę ostatnio na SpecB w kombi i po przeczytaniu fragmentów tego wątku... nadal nie wiem czy to dobry pomysł ;)

 

Ale, moje pytanie do posiadaczy - przeglądając (nieliczne) ogłoszenia zauważyłem że rzadko kiedy na liście wyposażenia jest czujnik parkowania - serio ich nie miały w standardzie?

Trochę mi się nie mieści w głowie że auto w takiej wersji może nie mieć tak podstawowego bajeru jak ww. czujnik, ale z tych ogłoszeń właśnie tak by wynikało.

 

Drugie pytanie - czy te auta miały grzaną przednią szybę? W standardzie czy w opcji?

 

Trzecie pytanie - o co chodzi z tymi zderzakami? Wydaje mi się że ten najfajniejszy,

 

tzn ten:

  image.png.621d5d0936d13af1c393957e3f53018f.png 

 

 

występował tylko w Specach, ale nie we wszystkich, zarówno z grillem z poprzeczką jak i bez niej (jak na foto) - jak to się ma do przed i poliftu? :huh:

 

PS - a może ktoś się pozbywa? :mrgreen:

1. W przedliftach nie było, a w poliftach w opcji.

2. Cała szyba nie jest podgrzewana, tylko pod wycieraczkami.

3. Zderzak ze zdjęcia to polift.

Ja mam Spec.B w automacie i jestem zadowolony, ale do dynamicznej jazdy lepiej brać manual, w specach montowane były 6MT z STI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słusznie. Pod wycieraczkami.

Mam przedlifta (2005) i mam czujnik parkowania...

To jakto tak?

 

Slusznie. Dynamiczniejsza jazda manualem.

Edited by euyot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, euyot napisał:

 

Mam przedlifta (2005) i mam czujnik parkowania...

To jakto tak?

 

Może poprzedni właściciel zamontował?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...