Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za konkrety Szklany...( NOT) Pytanie jest do chętnych udzielenia konkretnej wypowiedzi a nie wujków dobra rada w stylu "przewiń sobie 300 stron gdzieś jest". Spoko... Przeczytałem parę miesięcy temu je wszystkie ! ale wtedy jeszcze nie miałem tego auta w garażu ani podjętej do końca decyzji i zobacz no.. nie porobiłem sobie notatek gdzie na jakiej stronie tego wątku jest info które może kiedyś mi się przyda ... wątek ma 9lat i wiele się mogło zmienić od tego czasu.

 

 

wysłane z mojego H6 spec.B

 

 

Edit

Dzięki Tinuviel :)

Wujek dobra rada sugeruje naukę jak korzystać z wyszukiwania, a nie czekać, że inni wylistują wszystko czego szukam.

Ten wątek liczy 300 stron dlatego, że co kilka tygodni padają od "wygodnych" te same pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, coś tam poczytałem z tego wątku... W skrócie -> podobno nieopłacalny biznes, za dużo $ zbyt niski przyrost ;/ Ale może jednak ktoś próbował... Jakieś turbo/ bi-t a może nawet kompressor ? Hmm...

Druga sprawa. W jakiej cenie można dostać SPEC B. po lifcie ? Ofc V gen. + kombiak M/T.

W PL jakoś słabo z ofertami. Na zachodzie w zasadzie widziałem 2.

https://www.autoscout24.pl/oferty/subaru-legacy-touring-wagon-30r-specb-executive-concoursstaat-benzyna-szary-298293560

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Subaru-Legacy-Kombi-3.0R-spec.-B/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:23500_10_,frn:2006,ful:petrol,ger:manual_gear,pwn:147/pg:vipcar/237209312.html

 

Która z tych cen jest bardziej zbliżona do realnych? Bo autko z 2 oferty coś za drogie mi się widzi ?

Drugie auto ma właściciela na forum, jest nawet w dziale sprzedam :) i chyba chodzi Ci o czwartą generację, takie przynajmniej jest auto z drugiego linku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szklany jeśli twierdzisz że tak wygodnie w tym wątku to chyba sam go nie czytałeś. Jeszcze raz podkreślam o co mi chodzi .. mogły się zmienić adresy lub ktoś się czegoś dowiedział ale gdzieś mu uciekło się podzielić.

A zresztą..

 

wysłane z mojego H6 spec.B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum ktoś się chwalił, bi-turbo i coś koło 450 kucy z tego wyszło. Postaram się później znaleźć posta.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Niestety poległem, na pewno ktoś wspominał, że robił takiego moda, ale z tego co pamiętam to był jeden post w jakimś wątku o Legacy, ciężko będzie teraz to wygrzebać, mi się nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, taka sprawa, muszę wymienić amortyzatory z przodu w Specu z 2005roku. Możecie poradzić co z takim fantem zrobić? W ASO podali mi numer części: 20310AG150 i 20310AG140.

Jakie to są w zasadzie Bilstainy? Szperając po forum znalazłem że to ponoć BLS35-118312 i BLS35-118305, prawda to czy nie?

 

 

1) Kupić nowe w ASO: 5k zł, 10-14dni oczekiwania

2) Kupić używane: na allegro za komplet 4sztuki 1k zł

3) Kupić nowe B6, numery: BLS35-118312 i BLS35-118305 za 1.5zł

4) Zamiast wydawać 5k zł w ASO dołożyć jeszcze z 2k zł i wymienić wszystkie 4 na jakieś gwint

 

Skłaniałbym się ku opcji 3, ale nie wiem czy to na bank sa takie same amortyzatory.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też robiłem kiedyś rozeznanie, ale najlepiej byłoby chyba napisać do bilsteina, wydaje mi się, że skoro są w specu bilsteiny i bilstein normalnie je sprzedaje, to będzie to samo co w ASO, tyle, że bez konkretnej marży subaru.

W moich zapiskach mam takie numery jak ty. można podpytać chyba w Zerkopolu (oficjalny serwis powinien potrafić coś podpowiedzieć) http://bilstein.pl/index.php?page=oferta

A tak z ciekawości, słabo wyszły na trzęsarkach, czy jakiś inny powód wymiany? Bo u mnie jest coś koło 70%, ale mam wrażenie, że przynajmniej jeden jest wylany i też noszę się z zamiarem wymiany.

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do Polskiego dystrybutora, zobaczę co odpiszą, do Zerkopolu też może napiszę, chociaż coś mi się o uszy obiło że te akurat amorki są nierozbieralne. Jeżeli chodzi o objawy to jest to takie pukanie przy skręcie, słyszalne właściwie tylko przy małych prędkościach, innych objawów brak. Byłem u mechanika, sprawdził dokładnie zawieszenie z przodu, maglownice (ja to obstawiałem) i okazało się że stuka przedni prawy amorek. Byłem na przeglądzie rejestracyjnym tym autem nie dawno i nie pamiętam dokładnych wartości ale gość mi mówił że amorki w super stanie, okazuje się że jednak nie do końca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, to ja mam dokładnie to samo, stukanie przy małych prędkościach na lekkich nierównościach. Też obstawiałem amory, bo reszta zawieszenia sprawdzana i ok. No to chyba mam potwierdzenie, trzeba kupić amory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam na imię Mirek, na forum jestem 3,5 roku, a to mój pierwszy post, bo kilka lat temu szukałem Legacy III i niestety zostałem Volviarzem. Obecnie zgłębiam temat Legacy IV, a że ma być fun i automat to czytam ten wątek od początku.

Póki co mam 2 szybkie pytanka:

Spec B zawsze ma obok ręcznego pokrętło Si? Znalazłem odpowiedz: Si drive jest od MY2006, w MY2005 nie ma.

Spec B zawsze w automacie ma czarną obudowę wokół lewarka zmiany biegów?

 

Odnośnie amorków to skoro na SKP wyszło że są sprawne to obstawiał bym gumę.
Obejrzyj i posłuchaj czy tak samo bije na filmiku jak u Ciebie:

https://www.youtube.com/watch?v=bNIuqOJgc3M&t=1243s

 

Jak to jednak amorki to
"Symbole amorów z katalogu Bilsteina:
PP VE3-B831
PL VE3-B832
Tył BE5-B832 (L i P)"
link do całego posta: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/20282-specb-grupa-operacyjna/?p=862169

 

Odnośnie uturbiania H6 na 2-3 stronie tego wątku jest link do tego forum, gdzie koleś wstawił turbo i wydmuchał 400+KM
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=959768

Edytowane przez Kerim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kerim

 

Witamy :)

 

Odnośnie pokrętła Si, czyli Si-drive to pojawia się ono w Legacy IV generacji po liftingu. 

 

Odnośnie bicia i tego filmiku to nie, tak to nie bije u mnie nawet w 5% :D To lekkiej pukanie, mechanik sprawdzał że rusza się cały amorek :(

 

Odnośnie numerów to chyba faktycznie masz racje. Chociaż nie jestem nadal w 100% przekonany, niby tu są:

 

http://cart.bilsteinus.com/product/35-118312/187972/AWD


Edit: ach, i wszystko jasne :)

 

Part Number: 35-118312
Old Part Number: F4-VE3-B831-H0
Old Part Number: VE3-B831

 

Czyli to te same które ja znalazłem tylko w starej numeracji Bilsteina

Edytowane przez Tinuviel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że stuka przedni prawy amorek. Byłem na przeglądzie rejestracyjnym tym autem nie dawno i nie pamiętam dokładnych wartości ale gość mi mówił że amorki w super stanie, okazuje się że jednak nie do końca. 

 

W zeszłym miesiącu byłem ze swoim specem (też 2005) u speca od Subaru:) Powiedział, że bilsteiny mogą czasem stukać, ale jak wartości są dobre, to nie należy się tym przejmować. Podobno ten typ tak ma. 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

okazało się że stuka przedni prawy amorek. Byłem na przeglądzie rejestracyjnym tym autem nie dawno i nie pamiętam dokładnych wartości ale gość mi mówił że amorki w super stanie, okazuje się że jednak nie do końca. 

 

W zeszłym miesiącu byłem ze swoim specem (też 2005) u speca od Subaru:) Powiedział, że bilsteiny mogą czasem stukać, ale jak wartości są dobre, to nie należy się tym przejmować. Podobno ten typ tak ma. 

pozdr

 

 

Też słyszałem że one się nie rozlecą nagle w trasie, tylko mnie takie pukanie do nerwicy doprowadzi:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilsteiny zawsze będą trochę stukały (nowe i używane) - po prostu ten typ tak ma.

Też mnie to wkurzało, ale zgłębiłem trochę tematów na nasioc-u i pogadałem w serwisach - zawsze będzie delikatne popukiwanie (im lepsze amory tym ciszej).

U mnie ten denerwujący dźwięk był również spowodowany przekładnią kierowniczą - ona bardziej będzie dawała takie objawy (po regeneracji przekładni jej stuki ustały, ale amorów jak były tak były).

Może te linki pomogą:

knocking-bilstein-repair-service na uklegacy.com

http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=19&t=11917

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także tak... Chwaliłem się wyżej, że u mnie cisza, jeśli chodzi o zawias. Tymczasem drażnił mnie inny dźwięk pochodzący z silnika. Nie stuki, tylko jakby terkotanie o dość dużej częstotliwości. Pojawia się podczas trzymania stałej prędkości obrotowej, choć jak przypałowałem, to też się odezwało na wysokich obrotach. Przy normalnym, płynnym przyspieszaniu tego nie słychać. W aso usłyszałem wyrok: prawdopodobnie łożyskowanie wału korbowego. No smutny miałem weekend... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Cześć Banda :)
Szybkie pytanie o klimę ( tak mi się wydaje)
Problem jest w grzaniu bardziej po stronie kierowcy a po stronie pasażera jest wręcz zimno.. muszę porządnie podkręcić temp. aby osiągnąć odpowiedni komfort w kabinie. Miałem też przygodę na myjni ręcznej. Po dobrym myciu pół dnia w ogóle nie grzał i parował feste w ciągu ostatnich deszczowych dni.

Mam wrażenie że to moduł rozdziału nawiewu ten pod deską kokpitu może nawala
Filtr kabinowy wymieniony, płyn chłodniczy bez bąbli i go nie ubywa. Silnik trzyma dobrze temperaturę.
Ciepło w kabinie robi się dopiero jak dostanie obciążenia przy 3K RPM i wyżej.
Jakieś pomysły??



wysłane z mojego H6 spec.B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kambol
Dzięki zobaczę co uda mi się samemu wydrzeć z tematu

wysłane z mojego H6 spec.B

Wracając do tematu grzania.. Orientujecie się czy jest opcja aby nagrzewnica była "zatkana, zakamieniona" co skutkowałoby nierównomiernym grzaniem? Trochę mało logiczne mi się to wydaje.. jak zatkana to brak grzania po całości...
Auto w serwisie od rana i przy okazji taka diagnoza w temacie nierównomiernego grzania


wysłane z mojego H6 spec.B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2017 o 21:54, thewisnia napisał:

Bilsteiny zawsze będą trochę stukały (nowe i używane) - po prostu ten typ tak ma.

Też mnie to wkurzało, ale zgłębiłem trochę tematów na nasioc-u i pogadałem w serwisach - zawsze będzie delikatne popukiwanie (im lepsze amory tym ciszej).

U mnie ten denerwujący dźwięk był również spowodowany przekładnią kierowniczą - ona bardziej będzie dawała takie objawy (po regeneracji przekładni jej stuki ustały, ale amorów jak były tak były).

Może te linki pomogą:

knocking-bilstein-repair-service na uklegacy.com

http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=19&t=11917

 

 

Dzięki, przydane info. Dostałem odpowiedź od centrali Bilstein-a na moje pytanie odnośnie tego co faktycznie było montowane w Specach. Niestety w odpowiedzi dostałem tylko pdfa z kawałkiem ich katalogu:

 

image.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...