Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

Bardzo cenny głos rozsądku. Ja od siebie dodam, odpukując w niemalowane, że od ponad 3 lat tylko oleje, filty i raz klocki z tarczami :)

Nie ma co dziwić sie że potem nowy właściciel 10tyś do auta musi dołożyc żeby to jakoś jechalo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bardzo cenny głos rozsądku. Ja od siebie dodam, odpukując w niemalowane, że od ponad 3 lat tylko oleje, filty i raz klocki z tarczami :)

Nie ma co dziwić sie że potem nowy właściciel 10tyś do auta musi dołożyc żeby to jakoś jechalo

Hę? W takim razie pełnym zdaniem: na corocznym przeglądzie jak do tej pory, poza wyżej wymienionymi i może jeszcze jakimiś pierdołami w zawieszeniu nic nie musiałem robić :) Ogólnie, eksploatacja. Nie było UPG, nic ze skrzynią się nie dzieje, rozrząd też ok - o to mi chodziło :)

 

Na trzy lata serwisu wydałem ok połowę z tych 10k więc jakoś chyba mój Legac się trzyma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatem przegląd kosztuje cię średnio powyżej 1500 zł, co zdaniem niektórych zahacza o remont silnika  :P  i oznacza że w auto trzeba ładować wór piniendzy!

 

Przecież w 2,0 SOHC wymieniasz olej (najtańszy GM 5W30 kosztuje na alledrogo circa 80-90zł za 5l, więc i na dolewkę zostanie), do tego "przegląd gazu", czyli filterki za 10zł i dalej w trasę.... :facepalm:

 

Więc sam przyznasz że przy takiej strategii H6 zaczyna być ekstremalnie drogi w utrzymaniu  :mrgreen: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, to ja dla kontrastu włożyłem w speca rok po zakupie jakieś 12k zł. Jeszcze mi zostało podejrzenie o upg, wymiana tarcz i klocków przód i nowych bilsteinów przód/tył i będę miał 12 letnią igłę pod domem ;) Ale nie ma co narzekać, z perspektywy czasu wiem, że po zakupie wybrałem się do niezbyt dobrego ASO, w którym zrobili mi przegląd przedzakupowy tak, że trochę popłynąłem finansowo, dodatkowo po drodze miałem kilka wypadków losowych typu rozszczelniona chłodnica czy check (katalizatory), ale nie narzekam - w aucie z przebiegiem niemalże 300k musi się coś dziać, jest co regenerować i tak dalej, robię jednak to wszystko pod siebie, auto fajne, rzadkie, drugiego takiego w swoim mieście jeszcze nie widziałem, choć to nie premium, to jest to nadal nietuzinkowy dynamiczny sedan z 4 łapami, ot co.

Edited by nysiopysio84

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

nowych bilsteinów przód/ty

 

Tył istotnie musisz kupić nowy, bo nie da się ich rozebrać bez demolki. Za to przód jest w pełni renenerowalny i w serwisie bilsteina zrobią to za 300-600 zł za 2 szt. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

nowych bilsteinów przód/ty

 

Tył istotnie musisz kupić nowy, bo nie da się ich rozebrać bez demolki. Za to przód jest w pełni renenerowalny i w serwisie bilsteina zrobią to za 300-600 zł za 2 szt. 

 

 

Tak wiem, niestety nie mogę sobie pozwolić na zbyt duży okreś bez auta, a mam jedno, do tego brak garażu itp, a amory trzeba by wyciągnąć, wysłać, czekać na odbiór itp, za dużo zachodu dla laika, których ich nawet sam nie zamontuje, dlatego skłaniam się na przyszły rok ku zakupowi kompletu, założeniu w 1 dzień w MTSie i powrót do domu na kołach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatem przegląd kosztuje cię średnio powyżej 1500 zł, co zdaniem niektórych zahacza o remont silnika :P i oznacza że w auto trzeba ładować wór piniendzy!

 

Przecież w 2,0 SOHC wymieniasz olej (najtańszy GM 5W30 kosztuje na alledrogo circa 80-90zł za 5l, więc i na dolewkę zostanie), do tego "przegląd gazu", czyli filterki za 10zł i dalej w trasę.... :facepalm:

 

Więc sam przyznasz że przy takiej strategii H6 zaczyna być ekstremalnie drogi w utrzymaniu :mrgreen: .

Heh, mały przegląd jakieś 700-900, duży ok 1400 (duży to ten co czwarty z wymianą oleju w napedach i skrzyni). Klocki i tarcze też swoje kosztowały (OEM), podobnie świece. W sumie to poszło więcej niż te 5k, dokładnie nie wiem, faktur nie zbieram :P

 

Uważam, że to bardzo niskie koszty serwisu i bieżącego utrzymania samochodu 200+ koni. Wychodzi o wiele taniej niż znajomego VAG, z popularnym silnikiem 1.4 tsi. Mam też znajomego z mocnym BMW, w porównaniu do niego, Legac kosztuje tyle co rower.

 

Ale masz rację, dla niektórych to łojezuTylePiniensy wsadzić w 10 letnie auto, dramat :)

 

Mnie to zadziwia, jak trwałe jest Legacy. Obym nie wykrakał, ale ogólna niezawodność wypada tak samo jak w mojej poprzedniej Corolli e111. Kto ma, ten wie, że to pancerne auto :)

 

@nysiopysio84 mój to nieśmiało zbliża się do połowy tego przebiegu. Przy 300k to i w Lexusie trzeba coś wymienić :)

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

mój tata przyzwyczajony do bezawaryjności samochodów na literkę H by się na mnie bardzo gniewał, gdyby kupił auto które miało by takie kaprysy, a dostanie części poza ASO jest delikatnie pisząc mocno kłopotliwe i kosztowne.

 

Wszystkie części typowo eksploatacyjne i niektóre blacharskie są dostępne poza ASO. Poza tym, 3,0H6 to wśród Subaru (a zaryzykuję stwierdzenie że nie tylko wsród Subaru) wzór bezawaryjności w segmencie 200KM+.

Jeśli twierdzisz, że wóz min.7, max 12 letni nie ma prawa od czasu do czasu wymagać poważniejszych napraw, typu rewizja skrzyni (co zdarza się niezmiernie rzadko) lub wymiany uszczelki pod głowicą, to nie ma co dyskutować. Trzeba kupić auto z nazwą na H, gdzie nie za bardzo jest co kupić za zbliżone pieniądze (oczywiście wyłączam ceny wspominago tutaj handlarza :P) z napędem 4WD, będące dalej samochodem osobowym a nie suvem.

 

Poza tym pamiętajmy, Subaru, wbrew twierdzeniom co poniektórych sprzedawców NIE jest marką premium. To przeciętne samochody, wyróżniające się tylko/aż prowadzeniem. Nie ma w nich nic więcej czym odbiegałyby od innych marek.

 

wisko które nagminnie padają po ok 80tys km.

 

B Z D U R A.

Wisco wytrzymuje zwykle ok 200tkm. Potem wymiana na nowe lub regeneracja.

 

Naprawdę nie ma co zazdrościć, ani wypominać itp. tylko wziąć kartkę i na spokojnie sobie policzyć co, za co, ile jakie potencjalne awarie, czy masz na to czas, nerwy, budżet i czy finalnie będziesz miał satysfakcję z posiadania tak ślicznego Subaru Legacy IV gen za naprawdę bardzo dużo banknotów nbp kiedy na rynku jest tyle równie fajnych samochodów łatwiejszych w eksploatacji.

 

Poproszę przykłady tych równie fajnych i łatwiejszych w eksploatacji samochodów....

 

A co do kartki papieru i liczenia, to akurat prawda.

Awarie skrzyń w specach które kupiłem wynikały tylko i wyłącznie z winy kierowców lub niewłaściwego serwisu... Nie miało to nic wspólnego z normalną, poprawna eksploatacja... Uważam, że to naprawdę pancerne auta- nie bez powodu na dziesięcioletnie auto jestem w stanie dać gwarancję na 3-6 miesięcy... zdarzyło się i rok... Ostanie półtora roku sporo romansowalem z autami innych marek, które również lubię... one to dały mi dopiero w kość... i ujme to tak- subaru są tak przewidywalne i bezproblemowe, że z wielką przyjemnością powrócę do handlu tylko i wyłącznie ta marka...

 

 

@house_1... Co tak się uczepiles tych moich cen? Czy na tle cen w europie jest drogo? Nie sądzę... W tej chwili w Polsce H6 są najtańsze w europie... Sam handlowales subaru i dobrze wiesz, że połowa tanich H6 w polskich ogłoszeniach to wyeksploatowane do granic możliwości szroty w które trzeba włożyć minimum 10 tys... Nie można ich porównywać do tych które sprzedaje ja... A te z pierwszej ręki i naprawdę ladne najczęściej są droższe niż u mnie... Więc nie ma sensu dewaluowac mnie tu na forum w białych rękawiczkach... Niech potencjalni klienci sami ocenia czy jest drogo czy nie... Nie trzeba przy każdym kolejnym poście na mój temat podkreślać cen... Czy ja komentuje ceny Twoich usług jako mechanika? Nie robię tego, bo to Twoja sprawa i sprawa klienta, czy z takiej uslugi skorzysta czy nie... Mogę tylko stwierdzić że się znasz, a resztę zostawię do decyzji delikwenta...

Edited by tuscan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie czytam ten wątek ze względu na moje zainteresowanie Specami i nie mogę zrozumieć jednej rzeczy: coście się tak uczepili kolegi @@tuscan, i jego cen. Przecież to jest indywidualna sprawa sprzedawcy i klienta, ile płaci się za auto, które kupuje i potem chce sprzedać. Czy są na forum osoby, które uważają, że zostały przez niego oszukane? Chyba nie. Człowiek próbuje uczciwie (mam nadzieje, bo nigdy nie miałem z nim kontaktu i nie widziałem oferowanych przez niego aut) zarobić na chleb sprzedając auta, które pożądamy i kochamy. A że ma prawie monopol na polskim rynku, to co? Przecież dobrze wiecie, że jakakolwiek H6'tka jest ciężka do sprzedania i co do tego nie mamy chyba wątpliwości. To nie jest auto dla każdego, to nie jest Passeratti czy inny kogut/kura. Nie dziwne, że niewielu chce nimi handlować. "Koleś" robi z auta w kiepskim stanie przyzwoite auto, trochę detailingu żeby zachęcić klienta, daje gwarancję, ale czy to źle? Przecież dobrze wiecie, że pakiet startowy w Subaru może pochłonąć nawet kilka tysi bez specjalnej kombinacji. Dajcie ludziom żyć. 

Co do rzetelności informacji. Podejrzewam, że na oględzinach wszystkiego można się dowiedzieć, wystarczy pytać. Jedyne co mogę zarzucić to treść ogłoszenia, wszystkie na jedno kopyto, ale w sumie nie bardzo się nie dziwię, jak ma się taki przemiał samych H6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może i ja dorzucę swoje co do speca sprzedawanego przez użytkownika @tuscan:

1. Przekazałem informacje o pojeździe zgodnie ze stanem mojej wiedzy i wiedzy uzyskanej od @Pedros, z wyciągu z historii pojazdu oraz własnych akcji serwisowych. Kupując auto wziąłem je na podstawie szybkich oględzin na parkingu (to było dobre: mina Pedrosa, że biorę auto od ręki byłą bezcenna :) ). Można powiedzieć, że wziąłem auto w ciemno :P

2. Dałem wolną rękę @tuscan jeśli chodzi o sprawdzenie pojazdu przed zakupem - było trochę wskazanej podejrzliwości, ale to jest też biznes. Nie mówiąc już o zablokowaniu się tulei przy skrzyni. Już myślałem, że gonił z Wrocka na darmo i  to chyba było najbardziej frustrujące.

3. Auto super się teraz prezentuje - muszę przyznać, że cena auta wzrasta wraz z jego wyglądem i stanem technicznym. Stare zabytkowe graty można kupić za bezcen, ale za stare graty utrzymane w dobrej kondycji wizualnej i technicznej już trzeba słono zapłacić. Co do historii auta i informacji o kolizjach - w 99% ofertach sprzedaży nie umieszcza się informacji o drobnych kolizjach, które zostały naprawione - taka informacja jest albo powinna być przekazana osobie, która kontaktuje się w sprawie auta (odbiór klienta jest taki, że jak słyszy o kolizji w treści ogłoszenia to ma w głowie od razu myśl, że auto miało dzwona z Pendolino). Przynajmniej ja zauważyłem taką tendencję. Co innego, gdy auto miało wypadek i wymagało drutowania, wymiany podstawowych elementów konstrukcyjnych itp - wtedy info o tym, że auto jest powypadkowe (to chyba najlepiej oddaje sprawę-czyli kupiłem rozbite, zrobiłem, możemy wybrzydzać przy kupnie).

4. Widzę trochę naszej typowej ludzkiej uszczypliwości - co do @tuscana to mogę śmiało powiedzieć, że jest osobą, która profesjonalnie podchodzi do tematu i zna bolączki H6 - wiedział na co zwrócić uwagę, o co zapytać itp. Chciałbym mieć taką wiedzę jak on gdy kupowałem swoją H6 (trochę wiedzy nabyłem w trakcie sprzedaży, sic! :) Co prawda miał nietęgą minę, jak tuż po zakupie poprosiłem go o info jak dotrze z powrotem do Wrocławia (chyba odebrałeś to jako podtekst, że z autem jest coś nie tak, natomiast mi chodziło o info o spokojnym dotarciu do celu-jako strażak mam takie zboczenie zawodowe i już).

 

5. Jutro w końcu mam chwilkę czasu i podeślę ci Pedros Twój pilot :)

 

P.S. Mój obecny Forek 2.5 XT daje więcej frajdy z jazdy niż SpecB, ale stylem i komfortem nie dorównuje mu nawet w połowie :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@house_1... Co tak się uczepiles tych moich cen?

 

Wcale się nie czepiam. Stwierdzam fakt. Przypomnę, że napisałem że skoro jesteś tyle lat na rynku z cenami z górnej półki, to znaczy że są nabywcy na twoje pojazdy. Więc gdzie tu "czepianie się"? Twoje ceny, twój towar, twoja sprawa. Rozumiem to, że chcesz zarobić na życie i niekoniecznie zadowolić się "średnią krajową".

A że ceny masz z górnej półki to fakt i chyba nie będziesz tego podważał. Wydaje mi się że starasz się sprzedać lepsze od przeciętnej samochody a nie tanie, prawda?

 

PS jak zmienisz strategię i przejdziesz na ceny z niskiej półki, też pewnie o tym gdzieś wspomnę. Także bez urazy, po prostu z faktami trudno dyskutować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam grupę operacyjną spec b

Dlaczego wybrałem speca? Przy przesiadce z WRXa można już tylko wybrać STI albo spec b ;) padło na kombi 6mt

Dwa pytanka:

1. Mam opony 215/40 r18 ile powietrza przy takim profilu powinno być do normalnej jazdy ?

2. Mam zawieszenie gwintowane regulowane góra dół ... czy jest sens wracać do seryjnego - czy raczej dużo to dla komfortu nie da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

1. Mam opony 215/40 r18 ile powietrza przy takim profilu powinno być do normalnej jazdy ?

W dolnej części słupka B od strony kierowcy (pod zamkiem) powinieneś mieć tabliczkę z danymi ciśnienia w oponach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. Mam opony 215/40 r18 ile powietrza przy takim profilu powinno być do normalnej jazdy ?

 

W dolnej części słupka B od strony kierowcy (pod zamkiem) powinieneś mieć tabliczkę z danymi ciśnienia w oponach ;)
Wiem wiem tylko tam jest podana 18ka o profilu 45 a ja mam profil 40 :( Edited by xt6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wrażenia po WRX? Jestem ciekaw bo się właśnie między wrx a spec b zastanawiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wrażenia po WRX? Jestem ciekaw bo się właśnie między wrx a spec b zastanawiałem.

Po 1 dniu z tym gwintowanym zawiasem Tein'a stwierdzam że WRX był bardziej komfortowy na naszych dziurawych drogach, ale nie miał tych 2 cylinderków więcej, one naprawdę pięknie pracują, motor bajeczny z takim dołem aż na nowo się muszę uczyć jazdy po miejscie:) Po trasie spec jest dużo leeepszyyy ;)

Pozostaje albo "wyrzucić"ten gwint albo go naprawić na bardziej komfortowy w serwisie. Napewno swoje tez robią te opony 215/40r18. Myślę o zmianie na 215/45r18 albo nawet 215/50r17 bo 16ki z profilem 60 nie wejdą na te tarcze przednie. Ciekaw jestem czy da rade założyć tu chamulce 4tłoczki z WRXowymi tarczami - na nie 16ki wchodzą.... podsumowując szkoda że Outback nie miał manualnej skrzynki w tym silniku H6 - postaram się to "naprawić" :)

Edited by xt6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do opon to ja u siebie na 18 mam 225/45 i jest dosyć komfortowo, chociaż to i tak pojęcie względne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko mam: ktoś wie jak się reguluje twardość zawieszenia w amorach Tein? Znalazłem jakiś kluczyk imbusowy do tego zawieszenia w bagażniku :) może zmiękczanie załatwi sprawę twardosci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ciekaw jestem czy da rade założyć tu chamulce 4tłoczki z WRXowymi tarczami - na nie 16ki wchodzą....

 

Chcesz robić downgrade hamulców? Przecież to bez sensu, chyba że będziesz miał wersję letnią i zimową? W spec.b tarcza ma średnicę 316mm? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xt6 po pierwsze gratulacje! Po drugie nie rób Adaś wioski tylko ładne 18" trzymaj na lato, zima optymalnie 17" i nie porównuj tego auta do swojego byłego "terenowego" WRX-a. Tym na Rusko nie pojedziesz. Tu ma być szybki aczkolwiek efektowny "lans"  :)

Po trzecie to dawaj więcej zdjęć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Po trzecie to dawaj więcej zdjęć.

+1 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę bardzo:post-1543-0-94759500-1480694617_thumb.jpgpost-1543-0-24665500-1480694664_thumb.jpgpost-1543-0-67710700-1480694768_thumb.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

225/35 R19 mialy zalecane cisnienie 3.1 u mnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy skrzynia 6MT występowała tylko w STI ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...