Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

 

 

225 chyba nie jest dozwolone wg homologacji...?

 

Też tak myślałem i upierałem się przy oryginalnym rozmiarze, ale ktoś kompetentny stwierdził, że tak może być i nie był to pan Wiesio z wulkanizatorni.

Nikomu nie można ufać :facepalm:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To i ja się przywitam Jestem posiadaczem od 3 tyg 2.0 gt spec.B tuned by STI już w wersji LHD. Z samochodu jestem mega zadowolony, tym bardziej ze przez ponad 8 lat jeździłem 2.0R, które też uwielbia

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

Panowie samochody kupuje sie na dwa sposoby. Rachunkiem ekonomicznym lub sercem. Rachunek ekonomiczny mówi Skoda w leasingu, po dwoch latach papa. Kupowanie taniego speca do zrobienia ma sen

Posted Images

Ja tylko mowie, ze w homologacji ztcw jest nieprzewidziany taki rozmiar, a co juz kto sobie zalozy i co bedzie dzialalo, to juz indywidualna sprawa i nic mi do tego :)

Link to post
Share on other sites

Cześć,

polecicie może jakieś dobre gumy na lato ? Dałem felgi do renowacji i malowania i chyba pora rozstać się z oponami. Co wymiana opon to ten sam problem (fora, rankingi, sklepy, znajomi i tak w kółko) :wacko:

Zastanawiałem się nad TOYO Proxes T1 Sport, bo wcześniej w imprezie takie miałem. Z innych to może Bridgestone Potenza?

 

O, a przy okazji, bo nie dotarłem do konkretów na forum, czy na lato pozostać przy 215/45/R18 czy pokombinować z innymi (nie wiem, może 225?) :)

 

Kończę szykować auto, wydech 2x4, polerka przeszkleń itp. już są.

Zostało mi pomalować przedni błotnik i maskę (wyglądają fatalnie) a potem całość oddać do renowacji lakieru. I na koniec do Janka Korneckiego zajechać na przegląd :P

Apropo, znacie i możecie polecić dobrego lakiernika w Wawie? Z tego co wiem, to chyba dobrze jest dać do ASO w sprawie malowania, ale jak inna lokalizacja się u Was sprawdziła, to czemu nie :P Na forum polecano AutoAdamski.

 

Thewisnia,

 

wszystko pięknie ładnie, ale obiecałeś zaraz po kupnie Speca, że założysz wątek w odpowiednim dziale opisujący i ukazujący Twoje nietuzinkowe Legacy :) 

 

A ja i pewnie nie tylko ja czekam i czekam ;)  

Co do wydechu to kilka dni temu widziałem Speca z zamontowanym wydechem PRODRIVE.

6239d1d28e14a93dc998c2678a98.jpg

Dalej twardo będę obstawiał, że homologowane wydechy tej firmy są rewelacyjnym modem czy to w STI czy w SPB.

 

Szkoda, że w powyższym egzemplarzu m.in ten wydech z pięknym wygrawerowanym napisem PRODRIVE był tak zapuszczony jeśli chodzi o czystość...  

Osobiście uwielbiam takie właśnie subtelne detale w samochodach B)

Link to post
Share on other sites

To byc może dawny demo SIP, faktycznie szkoda ze wydech w takim stanie - ja zawsze bardzo o niego dbałem. Swietnie sie nadaje NEVERDULL, gąbka włóknista nasączona benzyna.

Link to post
Share on other sites

To byc może dawny demo SIP, faktycznie szkoda ze wydech w takim stanie - ja zawsze bardzo o niego dbałem. Swietnie sie nadaje NEVERDULL, gąbka włóknista nasączona benzyna.

 

Z tego co piszesz, to jest b.duże prawdopodobieństwo, że to dawne demo.

Niestety nie miałem czasu zbytnio się przyglądać temu autu, ale z tego co zapamiętałem to był to Spec.B MY06 w manualu, z siateksem zamiast seryjnego grilla.

 

Wyglądał ładnie, jak to SPB, ale widać, że nie do końca pod względem schludności jest uszanowany, zresztą jak większość tych aut :mellow:

Link to post
Share on other sites

 

Thewisnia,

 

wszystko pięknie ładnie, ale obiecałeś zaraz po kupnie Speca, że założysz wątek w odpowiednim dziale opisujący i ukazujący Twoje nietuzinkowe Legacy :)

 

A ja i pewnie nie tylko ja czekam i czekam ;)  

 

Obiecuję, że po majówce coś wstawię :)

a tak swoją droga, to moje nie jest żadne nietuzinkowe <_< . Staram się tylko, żeby 10 letnie auto wyglądało prawie jako nowe :)

Dziś odebrałem od Janka Korneckiego po przeglądzie i wymianie tego i owego, w przyszłym tygodniu odbiór odnowionych felg i polerowanie lamp oraz przedniej szyby, a zaraz po majówce malowanie maski i przedniego zderzaka :) A na koniec renowacja lakieru. Chciałem zimą cześć rzeczy zrobić, ale jakoś nie po drodze było.

Generalnie staram się nie zmienić za dużo. Przednia szyba powinna pójść do wymiany, ale zobaczymy co da polerowanie, przynajmniej będę wiedział z czym to się je :P

Link to post
Share on other sites

 

 

Zdaj relacje - ja do tej pory slyszalem tylko negatywne opinie odnosnie polerowania szyby.

Ja też chciałbym wiedzieć. Moja przednia też ma mikrorysy, które strasznie mnie denerwują, ale póki co nie chciałbym jej wymieniać, dlatego też ciekaw jestem efektu polerowania. Czekam na opinię i przy okazji gratuluję trafnego wyboru "thewisnia"  ;)

Link to post
Share on other sites

 

 

Thewisnia,

 

wszystko pięknie ładnie, ale obiecałeś zaraz po kupnie Speca, że założysz wątek w odpowiednim dziale opisujący i ukazujący Twoje nietuzinkowe Legacy :)

 

A ja i pewnie nie tylko ja czekam i czekam ;)  

 

Obiecuję, że po majówce coś wstawię :)

a tak swoją droga, to moje nie jest żadne nietuzinkowe <_< . Staram się tylko, żeby 10 letnie auto wyglądało prawie jako nowe :)

Dziś odebrałem od Janka Korneckiego po przeglądzie i wymianie tego i owego, w przyszłym tygodniu odbiór odnowionych felg i polerowanie lamp oraz przedniej szyby, a zaraz po majówce malowanie maski i przedniego zderzaka :) A na koniec renowacja lakieru. Chciałem zimą cześć rzeczy zrobić, ale jakoś nie po drodze było.

Generalnie staram się nie zmienić za dużo. Przednia szyba powinna pójść do wymiany, ale zobaczymy co da polerowanie, przynajmniej będę wiedział z czym to się je :P

 

To miło, że o nie dbasz. Moja była będzie piękniejsza :-). Z chęcią bym się jeszcze nim przejechał i przypomniał sobie jak się jeździ takim SPECem - szczególnie po wymianie wydechu. Koniecznie wrzuć jakieś fotki.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

 

 

 

Thewisnia,

 

wszystko pięknie ładnie, ale obiecałeś zaraz po kupnie Speca, że założysz wątek w odpowiednim dziale opisujący i ukazujący Twoje nietuzinkowe Legacy :)

 

A ja i pewnie nie tylko ja czekam i czekam ;)  

 

Obiecuję, że po majówce coś wstawię :)

a tak swoją droga, to moje nie jest żadne nietuzinkowe <_< . Staram się tylko, żeby 10 letnie auto wyglądało prawie jako nowe :)

Dziś odebrałem od Janka Korneckiego po przeglądzie i wymianie tego i owego, w przyszłym tygodniu odbiór odnowionych felg i polerowanie lamp oraz przedniej szyby, a zaraz po majówce malowanie maski i przedniego zderzaka :) A na koniec renowacja lakieru. Chciałem zimą cześć rzeczy zrobić, ale jakoś nie po drodze było.

Generalnie staram się nie zmienić za dużo. Przednia szyba powinna pójść do wymiany, ale zobaczymy co da polerowanie, przynajmniej będę wiedział z czym to się je :P

 

To miło, że o nie dbasz. Moja była będzie piękniejsza :-). Z chęcią bym się jeszcze nim przejechał i przypomniał sobie jak się jeździ takim SPECem - szczególnie po wymianie wydechu. Koniecznie wrzuć jakieś fotki.

Pozdrawiam

 

Pozwolę się zapytać... żałujesz, że już nie masz Spec-a ? :rolleyes:  :(

Link to post
Share on other sites

Hmmm - raczej nie żałuję, bo bym pewnie nie sprzedał ;) . Ale trzeba przyznać, że auto da się lubić i nawet bardzo. Dlatego z sentymentem wracam czasem do tego wątku. W obecnym aucie (Mercedes GLK) brakuje mi trochę mocy, które dawał SPEC B. Ale mam za to większy prześwit, który od roku regularnie wykorzystuję. Pewnie jeszcze kiedyś wrócę do SUBARU. Szkoda, że Levorg nie jest w Europie sprzedawany z silnikiem 2,0 T. To byłby mój następny samochód.... Poczekamy zobaczymy.

Póki co mercedesem też się fajnie jeździ, choć ciężko porównywać te auta.

Link to post
Share on other sites

Dobra, wczoraj zmieniłem na letnie a dziś umyłem. Generalnie prezentuje się tak: :yahoo:

565d03f9f9132613gen.jpg

 

 

6cf5b5d87e609670gen.jpg

 

af7de9825ae8136cgen.jpg

 

bed499eb619993fdgen.jpg

 

Reflektory udało się skutecznie wypolerować ;)

a1b59815c5068e48gen.jpg

 

Felgi po renowacji i malowaniu (tak wiem, bez dekielka wygląda fatalnie, ale dekielki będą w następnym tygodniu) :)

 

ea31095ad77f9663gen.jpg

 

Szyba po polerowaniu: generalnie jest dużo lepiej, jednak nie to co myślałem że będzie. Szyba nada ma tysiące malutkich kropeczek, które z racji ich głębokości muszą zostać. No ale próbowałem... :o

ba9db58861c8cf61gen.jpg

 

W skrócie:

- nowy wydech (końcówki Ulter, reszta dorabiana na zamówienie (mam nagrany dźwięk, ale żelazkiem i jakość coś nie bardzo :mellow: )

- renowacja i malowanie felg

- polerowanie lamp i kloszy

- częściowa renowacja lakieru (bez maski i przedniego błotnika (te idą do malowania, ale to później)

- A i opony: wybrałem Continentale Contact5 :P  Na razie nie narzekam, w weekend śmigam na Podlasie, to zobaczę jak w trasie :)

 


A i odnośnie rozmiarów opon to znalazłem chyba najlepszy post o oponach do legacy, jaki istnieje (o czym świadczy ilość osób dziękujących autorowi :D)

http://legacygt.com/forums/showthread.php/faq-offsets-sizes-rims-and-tires-gt-xenonk-version-4426.html

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

Fajnie widać różnicę na + 

ba9db58861c8cf61gen.jpg

vs

post-2081-0-55433200-1432704453.jpg

 

6cf5b5d87e609670gen.jpg

vs

post-2081-0-13068700-1432704434.jpg

 

Niech SPB Ci jak najlepiej służy, bo widać, że walczysz o jego dawny blask ;)


P.S. Czy było robione kiedykolwiek UPG w Twoim silniku?

Pytam bo już sam nie wiem czy to wyjątek, czy reguła w tych silnikach w Legacy  :rolleyes:
Edited by OWOC
Link to post
Share on other sites

piekne rurki thewisnia, podobne do tych w moim przedlifcie  :P

 

STI-Genome3.jpg

Link to post
Share on other sites

jest też inna wersja końcówek STI do Legacy , jak w białym, brzmią bardziej rasowo i to jedynie wybacza wygląd ;) haha

 

STI-Genome1.jpg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja mimo wszystko pozostał bym przy standardowej "dwururce" ;) 

lub

:wub: 

 

Czy te końcówki by STI , zwłaszcza podwójne potrzebują większego otworu w zderzaku :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

 

Fajnie widać różnicę na + 

ba9db58861c8cf61gen.jpg

vs

post-2081-0-55433200-1432704453.jpg

 

6cf5b5d87e609670gen.jpg

vs

post-2081-0-13068700-1432704434.jpg

 

Niech SPB Ci jak najlepiej służy, bo widać, że walczysz o jego dawny blask ;)

P.S. Czy było robione kiedykolwiek UPG w Twoim silniku?

Pytam bo już sam nie wiem czy to wyjątek, czy reguła w tych silnikach w Legacy  :rolleyes:

 

O ile mi wiadomo, to UPG nie było.

 

 

nowy wydech (końcówki Ulter, reszta dorabiana na zamówienie (mam nagrany dźwięk, ale żelazkiem i jakość coś nie bardzo )
 

Zmiany ogólnie na plus, ale wg mnie te dwururki to tak średnio pasują do tego auta.

Dobrze teraz SPEC gada?

Link to post
Share on other sites

Niech SPB Ci jak najlepiej służy, bo widać, że walczysz o jego dawny blask ;)

P.S. Czy było robione kiedykolwiek UPG w Twoim silniku?

Pytam bo już sam nie wiem czy to wyjątek, czy reguła w tych silnikach w Legacy  :rolleyes:

 

 

To jak to w końcu jest z tym UPG, bo z tego co czytałem, również i na tym forum to H6 są silnikami pancernymi, a już nie raz się natknąłem na UPG właśnie w tym silniku. Sam posiadam dokładnie takiego spec'a i zaczynam się obawiać, już jest dawno po dotarciu z prawie 300tyś przebiegiem. W dalekich planach były pomysły na jakiś track day na torze Poznań w typowo amatorski sposób (ot tak z 2 razy do roku), ale coraz częściej się zaczynam nad tym zastanawiać czytając właśnie o UPG, a auto już swoje najechane ma.

 

Odnośnie mojego egzemplarza, to miałem podejrzenie UPG, całe szczęście nietrafione, oleju w chłodnicy czy w zbiorniczku nie ma, spalin również (diagnoza mojego mechanika nie-aso), a dzisiaj dzwoniłem do Pana z MTS Subaru w Dzierżoniowie aby się umówić na wizytę i z tego co od niego usłyszałem, to, że ten typ tak ma, czyli spec b z h6 miewa po prostu problemy z samoczynnym odpowietrzaniem się (tzn jeżeli układ jest odpowietrzony to problemu nie ma, natomiast jak się zapowietrzy to ciężko mu czasami się odpowietrzyć), z tego też tytułu po dłuższej trasie nie zawsze płyn chłodzenia ze zbiorniczka wyrównawczego (aktywnego) wraca z powrotem do chłodnicy, a to jest aktualnie jednym z moich problemów z tym autem. Dodatkowo stwierdził, że jak wskazówka temp silnika jest w normie, to pomimo problemów z niecofaniem się płynu nie ma obaw. Tyle się póki co dowiedziałem, jednak samo trafianie na forum na stwierdzenia, że w tym silniku UPG jest nieuniknione trochu mnie martwi :) Pewnie wydam te 10k zł na remont jak już ten dzień nastąpi, bo myślę, że jak większych problemów spec nie będzie sprawiał to zostanie na dłużej, no, ale w takim razie nie jest chyba silnikiem pancernym. To jak to w końcu jest Panowie? :) Jak będę już "po" wszystkich bolączkach ze specem to również się podzielę tu jak i w moim wątku co tam się działo, a póki co chcę go w końcu doprowadzić do ładu bo parę pierdułek się trafiło zaraz po zakupie.

 

Pozdrowienia.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...