Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

Sprawdź czy pasek wielorowkowy nie strzelił - może dlatego nie masz wspomagania i brak ładowania.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To i ja się przywitam Jestem posiadaczem od 3 tyg 2.0 gt spec.B tuned by STI już w wersji LHD. Z samochodu jestem mega zadowolony, tym bardziej ze przez ponad 8 lat jeździłem 2.0R, które też uwielbia

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

Panowie samochody kupuje sie na dwa sposoby. Rachunkiem ekonomicznym lub sercem. Rachunek ekonomiczny mówi Skoda w leasingu, po dwoch latach papa. Kupowanie taniego speca do zrobienia ma sen

Posted Images

Sprawdź czy pasek wielorowkowy nie strzelił - może dlatego nie masz wspomagania i brak ładowania.

 

Ale ze mnie amator, oczywiście masz racje :) Kamień spadł mi z serca, pasek cały postrzępiony, także do wymiany będzie razem z napinaczem, pytanie czy robić wszystko w aso do którego mam sporo km, czy zlecić to mechanikowi obok, oczywiście na ori częsciach.

 

Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Już myślałem, że popsułem subka w 1 dzień po zakupie.

 

Pozdrawiam.

 

Edit.

 

Panowie tak sobie czytam i się zastanawiam, czy ten pasek również napędza pompę wody, która ma za zadanie chłodzić silnik? Nie kombinuję tylko jadę do swojego mechanika w mieście, do Aso mam 150km i nie ma co ryzykować. Niestety w lubuskim nie ma żadnego autoryzowanego serwisu subaru.

Edited by nysiopysio84
Link to post
Share on other sites

Panowie pisałem w swoim wątku, ośmielę się zapytać i tutaj, gdyż w sumie temat dotyczy dokładnie tej wersji. Przekopałem forum w celu znalezienia informacji, w sumie szkoda, że tak niewiele info jest ogólnie w necie na temat tych napędów 4x4 jak one działają, chodzi mi o oficjalne info od producentów, temat tabu, czy jakaś polityka wewnętrzna, nie wiem. Zostają testy maniaków i wyciąganie wniosków z testów empirycznych. No nic, konkretnie:

 

Czy ktoś z Was dokładnie jest w stanie mi wytłumaczyć co znajduje się pod podłogą w wersji spec.b. Czy ja dobrze rozumuję, że w wersji spec.b jest przedni dyferencjał otwarty, następnie mamy centralny dyferencjał ze sprzęgłem lepkościowym (wiskotycznym), oraz tylny dyferencjał, że szperą? Jak wygląda dbanie o te mechanizmy różnicowe, podczas normalnego użytkowania samochodu (brak częstego upalania na torze) - wymieniać olej co 2 lata lub co 40k km? 

 

Są wątki na forum odnośnie napędu, ale w żadnym nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie, a nie chce ich odkopywać żeby dostać nagrodę w postaci złotej łopaty, stąd pytam tutaj, w końcu to wątek o wersji Spec.B i wszystkiego co z nią związane.

 

Pozdrowienia.

Edited by nysiopysio84
Link to post
Share on other sites

Zobacz na specyfikację tutaj. Ale w skrócie jest tak jak piszesz, przedni otwarty, tylny zamknięty, centralny ze sprzęgłem wiskotycznym. Wymiana oleju co 60 tyś / 4 lata.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@@Yaroslav, ja Ci powiem tyle, ze z perspektywy czasu troche zaluje, ze sprzedalem. Jasne, BRZ fajny i nie zaluje, ze go kupilem, ale zaluje, ze sprzedalem Spec.B. Trzeba bylo intensywniej grac w totka i postarac sie posiadac oba :P

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@Yaroslav  Pośmigaj jeszcze ze dwa lata:) Wtedy poziom moich oszczędności spotka się z jego wartością rynkową i mamy deal:) A na poważnie to wielka perełka, na rynku nie ma ich zupełnie albo są tylko najstarsze egzemplarze. Poliftowy specB ze znaną historią to niedługo będzie jak 22b :/ Więc też apeluję o przemyślenie (jako że nie mogę narazie go kupić:D)

Edited by kunu
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Pytanie do posiadaczy Spec B. Pomimo, że mamy łańcuch, który powoduje, że w teorii rozrząd jest bezobsługowy, to jak z każda mechaniczną częścią można dojść do sytuacji gdzie on się zużyje, rozciągnie itp. Czy ktoś z Was wymieniał już takowy? Przy jakim przebiegu? Mój Subek ma nalatane prawie 300tyś, poprzedni właściciel nic z tym nie robił, drapię się mocno po głowie czy np nie umówić się na konkretny przegląd w aso, chodzi mi główie o sprawy typu: - stan łańcucha, stan (kolor) oleju w dyfrach, oraz profilaktyczne sprawdzenie luzów zaworowych. Auto kupione niecały miesiąc temu z przebiegiem 272tyś na PB.

 

Kolejne pytanie o końcówki wydechowe prodrive. Gdzieś wyczytałem, że były montowane na życzenie klienta w spec b, prawda to? U mnie niestety są zwykłe, a ten prodrive całkiem ładnie mruczy, ktoś się orientuje czy można gdzieś takie nówki dorwać i za ile? 

 

------

 

@Yaroslav piękny ten Twój polift, a ja ledwo stałem się posiadaczem speca przedliftowego tyle, że w sedanie :) Gdybyś się ciutke wcześniej ujawnił.... :D

 

Pozdrawiam.

Edited by nysiopysio84
Link to post
Share on other sites

U mnie były wymieniane napinacze łańcucha przy ok. 220 tys. km - profilaktycznie i przy okazji. Podobno warto je wymienić jeśli się rozkłada rozrząd, bo stare mogą się nie wypełnić i nie napiąć odpowiednio łańcuchów ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Link to post
Share on other sites

rapię się mocno po głowie czy np nie umówić się na konkretny przegląd w aso, chodzi mi główie o sprawy typu: - stan łańcucha, stan (kolor) oleju w dyfrach, oraz profilaktyczne sprawdzenie luzów zaworowych

Jak masz zamiar nim trochę pojeździć to warto zrobić taki przegląd. Będziesz miał pewność, że dołożyłeś wszelkich starań, żeby motor nie wyzionął ducha :)

Do MTS w Dzierżoniowie daleko nie masz, a to najlepsze ASO w tej części kraju. Zostawisz auto pod opiekę prawdziwych speców!

Ewentualnie w Poznaniu też znajdziesz fachowców.

Edited by sredniaq
Link to post
Share on other sites

Popieram to co napisali koledzy. Swoja droga w instrukcji powinno byc napisane przy jakich przebiegach jakie elementy powinny byc sprawdzane :)

 

Prodrive byl faktycznie wowczas dostepny w ASO. Dzis juz nie jest produkowany z tego co sie orientuje. Produkcja wtedy zajmowal sie nie sam Prodrive, tylko brytyjska firma Scorpion Exhaust, specjalizujaca sie glownie w tlumikach do motocykli. Moze warto u nich sprobowac...? A jak nie to chyba pozostaje tylko ebay... :(

Link to post
Share on other sites

Chciałbym pojeździć z 5 lat minimum, a kiedyś gdyby finanse pozwoliły to mieć dwa auta, a speca b zostawić na pamiątkę :) Także chcę się zabrać za niego porządnie, tak żeby dokładnie wiedzieć co się ma, co go boli itp. Dzięki za sugestie i namiary, na pewno skorzystam.

 

Zastanawiam się jeszcze z tym wydechem, skoro jest to już ciężko dostępne, to czy nie istnieje jakiś podobny tłumik końcowy innej renomowanej marki, który by chociaż zbliżył się do dźwięku prodrive'a. Trochę mi brakuję bulgotu boxera na niskich obrotach. Nie chce oczywiście żadnego wieś tuningu tak żeby cała okolica słyszała kiedy jadę, chodzi mi i po prostu o kulturalny dźwięk tego silnika, tak żeby było czuć co tam siedzi pod maską, ale z klasą :D

 

Mamy w Zielonej Górze jakiś ponoć profesjonalny zakład od wydechów, podjadę z ciekawości, pokaże filmiki prodrive'a i zapytam czy jest szansa żeby się mocno przybliżyć do tego efektu, może akurat?

Link to post
Share on other sites

 

 

Trochę mi brakuję bulgotu boxera na niskich obrotach

 

 

 

Wersja N/A nie bulgocze na niskich obrotach
 

 

H6 z definicji "bulgotac" nie bedzie :) Co najwyzej zblizy sie do dzwieku Porsche 911. @@nysiopysio84, sam co prawda z nimi doswiadczenia nie mam, ale podobno http://mgmotorsport.pl/ potrafia zrobic dedykowane puszki dokladnie zgodnie z zyczeniami klienta. Podejrzewam, ze sa w stanie zrobic cos co zarowno dzwiekowo jak i wizualnie bedzie pasowalo do Spec.B. Gdybys sie mial z nimi kontaktowac, to daj znac bo sam jestem ciekaw :)

A tu jeszcze dwa moje filmiki, ktore calkiem fajnie oddaja dzwiek Prodrive'u:

 

 

Link to post
Share on other sites

pozdrawiam wszystkich uzytkownikow autek subaru legacy r spec b i jeszcze w automaciku, posiadam model 2006 ale sprzed liftingu, mam lat 50  i jeszcze nigdy nie kochalem sie w aucie, ten jest czarny , sedan, i  te zegary po przekreceniu kluczyka i ta moc i to prowadzenie  ale no niestety mi sie nie udalo kupic z farcikiem,  kupilem moje subaru moze 2 miesiace temu, ile zaplacilem   mysle ze nie duzo tu NI po przeliczeniu na pl  to jest 20 tys zl , ale juz nastepnego dnia po zakupie podczas normalnej jazdy zapalily sie az 3  trzy lampki jednoczesnie  ABC-VDC-SPORT,  czytalem forum subaru, troszke ksiazke obslugi, pytalem tez mechanikow , bylem tez na komputerze  aczkolwiek nie w subaru dealer , mysle i gdzies tak czuje ze auto ma problem ze skrzynia biegow i silnikowi tez cos dolega aczkolwiek pracuje dobrze, a czy moze ktos sie juz spotkal z takimi objawami moze ktos z subaru service, mam autko takie jakie sobie wymarzylem i nie byl to golf ani bmw       ale juz jestem troszke zmeczony nawet oleju do automatycznej skrzyni biegow zalecanego przez subaru nie moge kupic tu gdzie mieszkam,  nawet na ebay-u  nawet na amazonie   jak jest to tylko w usa,  moze kiedys naprawie swoje autko  tylko musze troche zaoszczedzic   moze rzuce palenie   i nie bede gral w lotka     ktos   na forum napisal ze jak do subaru legacy wsiada to ma usmiech  na twarzy   kurcze to bardzo dziwne   co za wariat    k......a ale mam to samo     dopoki nie przyjda po mnie pomaranczowe lampki na desce rozdzielczej  i jedna zielona   kurcze zielona to chyba dobrze   

Edited by henrykus1
Link to post
Share on other sites

 

 

pozdrawiam wszystkich uzytkownikow autek subaru legacy r spec b i jeszcze w automaciku, posiadam model 2006 ale sprzed liftingu, mam lat 50  i jeszcze nigdy nie kochalem sie w aucie, ten jest czarny , sedan, i  te zegary po przekreceniu kluczyka i ta moc i to prowadzenie  ale no niestety mi sie nie udalo kupic z farcikiem,  kupilem moje subaru moze 2 miesiace temu, ile zaplacilem   mysle ze nie duzo tu NI po przeliczeniu na pl  to jest 20 tys zl , ale juz nastepnego dnia po zakupie podczas normalnej jazdy zapalily sie az 3  trzy lampki jednoczesnie  ABC-VDC-SPORT,  czytalem forum subaru, troszke ksiazke obslugi, pytalem tez mechanikow , bylem tez na komputerze  aczkolwiek nie w subaru dealer , mysle i gdzies tak czuje ze auto ma problem ze skrzynia biegow i silnikowi tez cos dolega aczkolwiek pracuje dobrze, a czy moze ktos sie juz spotkal z takimi objawami moze ktos z subaru service, mam autko takie jakie sobie wymarzylem i nie byl to golf ani bmw       ale juz jestem troszke zmeczony nawet oleju do automatycznej skrzyni biegow zalecanego przez subaru nie moge kupic tu gdzie mieszkam,  nawet na ebay-u  nawet na amazonie   jak jest to tylko w usa,  moze kiedys naprawie swoje autko  tylko musze troche zaoszczedzic   moze rzuce palenie   i nie bede gral w lotka     ktos   na forum napisal ze jak do subaru legacy wsiada to ma usmiech  na twarzy   kurcze to bardzo dziwne   co za wariat    k......a ale mam to samo     dopoki nie przyjda po mnie pomaranczowe lampki na desce rozdzielczej  i jedna zielona   kurcze zielona to chyba dobrze

 

Nie wiem jak to ma miejsce w wersji przedliftowej, ale w moim MY09 zapalenie kilku kontrolek (co niestety zdarzyło się kilkukrotnie): Si-drive, ESP i tempomat, zostało zdiagnozowane jako "zbliżająca się dużymi krokami  wymiana katalizatorów". W ASO operacja kosztująca ok 6tys za 1szt. Na razie serwis skasował go 2 razy i kazał jeździć, ale widmo ich wymiany wisi jak topór nad skazańcem. Dodam, że mam przejechane ok 148000km.

Link to post
Share on other sites

A są pewni że masz sprawne sondy lambda? Bo zgaduję, że chodzi o P0420 co nie oznacza z automatu, że katalizatory są do wymiany :)

 

Natknąłem się kiedyś na stronę warsztatu Subaru w Stanach, który zdecydowanie odradzał wymianę katalizatorów jako krok pierwszy :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...