Jump to content

regulacja docisku szyb


jako

Recommended Posts

Posted

W numerze autoświat z zeszłego tygodnia przeczytałem artykuł o subaru imprezie.

Zaciekawiło mnie stwierdzenie, że istnieje regulacja docisku szyb do uszczelki o której większość nie wie.

 

Czy to prawda, może ktoś coś takiego robił? Czy jest również w legacy?

 

Pozdrawiam,

Jako

Posted

Też bardzo mnie to ciekawi, bo gdy otworzę okno od strony kierowcy, to aby nie było szumów po jego zamknięciu, muszę otworzyć i zamknąć drzwi. ;-)

Posted
W numerze autoświat z zeszłego tygodnia przeczytałem artykuł o subaru imprezie.

Zaciekawiło mnie stwierdzenie, że istnieje regulacja docisku szyb do uszczelki o której większość nie wie.

 

Czy to prawda, może ktoś coś takiego robił? Czy jest również w legacy?

 

Pozdrawiam,

Jako

 

W moim Legacy'96 mam "manualną regulację docisku szyb" :wink: . Tzn. po zamknieciu drzwi, ruszeniu, osiągnięciu prędkości "świstu" zależnej m.in. od warunków zewnętrznych (wiatr), uchylam lekko szybę a następnie ją domykam i szum znika :roll:

 

pzdr

Posted

... więc tak,regulacja nie jest prosta ponieważ mamy 5 punktów regulacyjnych 2 punkty są odpowiedzialne zapochylenie szyby (docisk do uszczelki w osi poziomej),następne 2 odpowiadają za ograniczenie wysuwania szyby (docisk do iszczelki rantu szyby) i ostatni 5 odpowiada nam za regulacje (przesunięcie w b.małym zakresie) szyby przód-tył.Czsami pomaga LEKKIE!!! dogięcie tójkącika(tego do którego jest mocowane lusterko)

Posted

U mnie szumi niemiłosiernie wiaterek podczas szybszej jazdy ale to dla tego ze listwę od strony kierowcy mam troszeczke przytartą po nieduzym dzwonku. :lol:

Posted

W moim Legacy'96 mam "manualną regulację docisku szyb" :wink: . Tzn. po zamknieciu drzwi, ruszeniu, osiągnięciu prędkości "świstu" zależnej m.in. od warunków zewnętrznych (wiatr), uchylam lekko szybę a następnie ją domykam i szum znika :roll:

pzdr

 

To ja się tak z szybami przednimi bawiłem przez siedem lat... Ostatnia metoda to było przypierdzielenie pięścią w szybę w czasie jazdy w okolicę przedniego słupka.

I teraz jak się przesiadłem to się dowiaduję że jest regulacja...

Posted

Regulację docisku szyb można porównać do ustawiania drzwiczek w szafkach kuchennych, jak jedną stronę odkręcimy to z kolei drugą trzeba podkręcić bo się okazuje, że szpara jakaś się pojawiła. I taka zabawa może trwać nawet i godzinę, także polecam tylko cierpliwym hobbystom. Jeśli nie jest to bardzo dokuczliwe i woda nie leci, to lepiej to zostawić w diabły, tak jak jest. :)

 

Pozdrawiam,

Adimas

Posted

Przerabiałem ten temat w moim Legacy na wszystkich czterech szybach,jest to bardzo przcochłonne ale wykonalne,na początku trzeba skumać który punkt regulacyjny za co odpowiada.

Fajna zabawa :D:D:D:D:D

Posted

Jak sie komus nie chce, to radze pojechac do ASO. Z tego, co sie orientuje robia to za darmo, albo co najwyzej za niewielka oplata :roll:

Posted
Jak sie komus nie chce, to radze pojechac do ASO. Z tego, co sie orientuje robia to za darmo, albo co najwyzej za niewielka oplata :roll:

 

Junior bądź tak uprzejmy i podaj mi adres tych ASO, gdzie robią usługi za darmo. Bo z moich dotychczasowych kontaktów z wszelkimi ASO wynika, że za darmo to można ewentualnie dostać "dobrą radę" i usłyszeć złote myśli pana który wyjaśnia, że usługa wcale nie została wykonana chujowo, tylko zlecenie było źle wypisane albo użytkownik źle jeździ.

Wszystko inne w tym i wszelkie regulacje odbywają się za drobną opłatą (przy czym należy zauważyć, że DROBNĄ w opinii pana wręczającego fakturę).

 

Ja się pytam kto sprzedał młodemu akohol :?: :!: :?:

Posted

Mam dziwne odczucie, że u mnie podobnie jak u Skiby przy 230 km/h (czasami też przy 200 km/h) z prawej strony coś świszczy, a bardziej przypomina mi to wycie przypominające wycie/szum łożyska w kole i tu pojawia się moje pytanie do Was: czy to też może być wina jakiejś nieszczelności szyba/uszczelka? bo chyba gdyby to było łożysko to wyło by też przy niższych prędkościach.

 

Pozdrawiam,

 

 

RS :-)

Posted
Mam dziwne odczucie, że u mnie podobnie jak u Skiby przy 230 km/h (czasami też przy 200 km/h) coś świszczy

RS :-)

 

:wink: Jak Ci świszczy tak jak podczas ataku husarii na filmach historycznych, to to są na pewno pióra twojego anioła stróża, który już ledwo trzyma się anteny :roll:

 

pzdr

Posted

DOBRE ... na prawde dobre...:D

A tak BTW to ta regulacja nie taka straszna jak ja malują, tylko troche orientacji 3D potrzeba :D

 

Pozdrawiam

Posted
:

Jak sie komus nie chce, to radze pojechac do ASO. Z tego, co sie orientuje robia to za darmo, albo co najwyzej za niewielka oplata

 

 

Junior bądź tak uprzejmy i podaj mi adres tych ASO, gdzie robią usługi za darmo. Bo z moich dotychczasowych kontaktów z wszelkimi ASO wynika, że za darmo to można ewentualnie dostać "dobrą radę" i usłyszeć złote myśli pana który wyjaśnia, że usługa wcale nie została wykonana chujowo, tylko zlecenie było źle wypisane albo użytkownik źle jeździ.

Wszystko inne w tym i wszelkie regulacje odbywają się za drobną opłatą (przy czym należy zauważyć, że DROBNĄ w opinii pana wręczającego fakturę).

 

Ja się pytam kto sprzedał młodemu akohol :?: :!:

 

nam zrobili :roll:

Posted
że usługa wcale nie została wykonana ch,

 

Rozumie ze "z mlodej piersi sie wyrwalo".

 

Mamusia

 

Hehe, to akurat był taki test - byłem ciekaw kto pierwszy zauważy ch... ehm... to znaczy się kto uważnie czyta ;)

 

A tak poważnie to gdy czasem trzeba nazwać rzecz po imieniu to jak określić inaczej dokonania "mechaników" z ASO którzy nie potrafią zamontować dwóch prostych elementów w odwrotnej kolejności jak wykonali demontaż?

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...