Jump to content

Holowanie subaraka :)


Recommended Posts

przypilnuj żeby wszystkie 4 koła się kręciły (przednia oś nie może być nieruchoma na lawecie lub ciągnącym aucie)

i chyba tylko tyle

Link to post
Share on other sites

UWAGA !!! BARDZO WAŻNA KWESTIA !!!!

 

ktoś musi siedzieć w pojeździe holowanym !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to post
Share on other sites
ktoś musi siedzieć w pojeździe holowanym !!!

 

tak to każdy umie holować :roll: :roll:

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to post
Share on other sites

No i warto przekręcić kluczyk w stacyjce :razz: :wink:

 

To wcale nie było złośliwe - mój kolega mało nie pozostał na murku na własnym osiedlu, kiedy pociągnął go na lince rodzony ojciec, zanim kluczyk w stacyjce powędrował na pozycję 'ON' :lol:

Link to post
Share on other sites
Heheh a czy ja mówię, że było złośliwe :) ?? Serdeczne dzięki za dobre rady- samochód już w warsztacie :)

Pozdrawiam

 

A co się stało? Holowane Subaru to rzaaaaaaaaaadki widok.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
z automatyczna skrzynią

Generalnie odpowiedź brzmi NIE, chociaż co nie którzy producenci podają iż warunkowo można na krótkim odcinku pod warunkiem iż silnik samochodu holowanego jest włączony i ustawiona skrzynia w pozycji N, chodzi tu o smarowanie oraz prędkość nie większa niż! ....

Ale jeśli jest to warunek obejmujący ostrzeżenie ja bym się tego nie podejmował, gdyż koszt naprawy takiej skrzyni jest bardzo wysoki.

Link to post
Share on other sites
  • 11 years later...

Odkopię trochę. A co jeżeli poszła półoś np z przodu? Czy holowanie jest wtedy możliwe? Zastanawiam się pod kątem wiskozy, która zaczyna spinać, jeżeli prędkości przedniej i tylnej osi są różne. 

Link to post
Share on other sites

Ale co znaczy że poszła półoś? Wisi pęknięta w połowie? Czy masz zerwany przegub? Ale jeśli chcesz holować z podniesionym przodem to wykluczone. Chyba że facet ma jakiś wózek na tylne koła. Jeśli nie to jedynie laweta.

Link to post
Share on other sites

Chodzi mi o sytuację gdzie poszedł przegub. Wszystkie 4 koła na drodze, mogą się swobodnie toczyć. Ale ze względu na otwarty dyfer z przodu to półośka z zerwanym przegubem będzie się poruszać do tyłu, a drugie koło zgodnie z kierunkiem holowania czyli do przodu. I czy to nie spowoduje zapięcia wiskozy, która po kilku kilometrach stałej pracy się zagotuje. 

Link to post
Share on other sites

Ja tam bym się toczył po prostu do domu :P 

terenówki z otwartymi dyframi potrafią uszkodzić półoś i nadal atakować. 

Edited by 133699
Link to post
Share on other sites

Jeśli będziesz jechał to wszystko się będzie kręciło w jedną stronę. Kiedyś tak kręciłem wałem u Siebie. Koła z tyłu obracały się w tym samym kierunku. Ale jak obracasz kołem to do drugie na tej osi będzie się kręciło w przeciwnym kierunku. Ja myślę że jeśli samochód jedzie sam to jedz nim. Chyba że ktoś ma inną teorię.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...