TomekEl Opublikowano 9 Stycznia 2005 Opublikowano 9 Stycznia 2005 Zamierzam kupic opony letnie do swojej subarki. Odnosnie marki opon to juz sie zdecydowalem na goodyear F1. Niestety cena miedzy 205/50/16 a 205/55/16 jest znaczna. I tu mam pytanie czy moge zamiennie zastosowac opony o wiekszym profilu? Nie bedzie nic przycierac przy maksymalnym skrecie? Wiem ze producent zaklada jako zamiennik opone o profilu 55 ale przez 80 kkm zawieszenie w aucie napewno troche usiadlo. Nie chcialby robic doswiadczen wiec poprosze o opinie. Zapewne wzrosnie troche amortyzacja polskich dziur co w moim przypadku nie jest bez znaczenia bo czesto jezdze z moja 9 miesieczna coreczka . Niby mam golfa kombi jako rodzinny ale od kiedy kupilem subaru biedak nie zrobil ani jednego kilometra .
Kuba Opublikowano 9 Stycznia 2005 Opublikowano 9 Stycznia 2005 205/50/16 a 205/55/16 Profil 55 na 16" to standard w wersji USA, kumpel jezdzi nawet na zimowkach z profilem 60 (Bridgestone WS50). Dzieki temu ma jedna opone za darmo w porownaniu z 55.
Azrael Opublikowano 9 Stycznia 2005 Opublikowano 9 Stycznia 2005 Ja bym rozważył ponownie wybór F1 - kilka osób na tym forum zgodzi się ze mną - bodajże Bart, Sub-fan że to wyjątkowa porażka.
Scooby Opublikowano 9 Stycznia 2005 Opublikowano 9 Stycznia 2005 Ja mam komplet 205/55R16 i wszystko jest ok. Mozesz brac smialo moim zdaniem. A roznica miedzy 55 a 50 w komforcie jazdy rzeczywiscie jest wiec coreczka powinna byc zadowolona
TomekEl Opublikowano 9 Stycznia 2005 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2005 Dzieki za podpowiedz. Nie upieram sie przy F1 wiec jakie opony polecacie? Dodam, ze mam GT a nie WRX
ComeToDaddy Opublikowano 9 Stycznia 2005 Opublikowano 9 Stycznia 2005 A ja dodam ze warto by przykleic takie tamty jak oleje silnikowe, opony, wydechy itd. bo juz pare razy to bylo i jak ktos chce sie dowiedzec czegos to raz musi patrzec tam, raz tu, a tak by wszyscy pisali w jednym i stworzylo by sie male kompendium.
ComeToDaddy Opublikowano 9 Stycznia 2005 Opublikowano 9 Stycznia 2005 Niezaleznie od pogody i opon jazde umili: http://www.blackmetalradio.com
jarmaj Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Ja bym rozważył ponownie wybór F1 - kilka osób na tym forum zgodzi się ze mną - bodajże Bart, Sub-fan że to wyjątkowa porażka. Kiedyś już to pisałem, ale że szukajka nie działa, więc powtórzę. Uważam, że "porażka" to zdecydowanie za dużo powiedziane, na suchym F1 zachowuje się bardzo przyzwoicie, ale problemy zaczynają się pojawiać, gdy jest na drodze dużo wody. A już z trochę (na prawdę nie dużo, tak ze 25%) zużytym bieżnikiem, robi się bardzo nie ciekawie. Odnośnie polecenia, to zeszłe lato jeździłem na Dunlop Sport Maxx i jestem z nich bardzo zadowolony.
IWAN Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Ja bym rozważył ponownie wybór F1 - kilka osób na tym forum zgodzi się ze mną - bodajże Bart, Sub-fan że to wyjątkowa porażka. I ja sie dopisze że to nie jest to do IMPREZY. Porzuć te F1 i zakup YOKOHAMA C-DRIVE, albo jak masz pare stówek więcej to POTENZA S03.
TomekEl Opublikowano 10 Stycznia 2005 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2005 Moze Falken FK-451? Znalazlem te opony po 428 pln wiec cena do zaakceptowania. Szczerze mowiac nie znam tej firmy. Co to za opony?
Piotr Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 ja przejechałem troche na F1 i było super , szczególnie na mokrym. A dostalem je wraz z autem, wiec nowe nie były. Ale to był model GDS 2, teraz zastapiony przez GDS 3 i tu ponoc jest kicha.
Azrael Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Zajeździłem GSD2 od nowosci i cały czas była kicha tylko coraz większa, możesz zapytać kogokolwiek - po zmianie na połowe tańsze Fuldy auto zaczeło się o wiele lepiej prowadzić, w dodatku w GSD2 robiły się ciągle bąble. Potwierdzone także na SJSach gdzie prowadzenie auta było porównywane przez wiekszych fachowców ode mnie.
Piotr Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Wierze, ale u mnie naprawde dobrze sie spisywała. A nie przesiałem sie z Dębici Vivo. Ale jakie w takim razie opony do legacy turbo, jesli nie chce miec profilu 50 ani 55 tylko tak jak jest 205/60 r15 ?? No i za rozsadna cena.
Boryz Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Swojego czasu w moi starym aucie zjeździłem 205/55 R16 Good Year F1. To co pisali moi przedmówcy to że po zużyciu ok 20% naprawdę powstaje problem na mokrym - poza tym zużycie zachodzi szybciej niż przy np. przy "Pneumat" (tani wypust DUNLOPa).
Kuba Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Moze Falken FK-451? Znalazlem te opony po 428 pln wiec cena do zaakceptowania. Szczerze mowiac nie znam tej firmy. Co to za opony? Na ich stronie sa kopie artykolow z magazynow motoryzacyjnych, gdzie ta opona byla testowana miedzy innymi z GY F1, Michelin Pilot Sport 2, Dunlop 9000. W testach wypada bardzo dobrze, jesli wezmiemy pod uwage cene to chyba jest najlepsza. http://www.falken-europe.de/common/img/content/press/pdfs/test_spa_0403_enen.pdf http://www.falken-europe.de/common/img/content/press/pdfs/sa_test.pdf Opony sa produkowane w Japini i zdobywaja coraz wieksza popularnosc w stanch, sam mam zamiar je kupic jak mi sie nie uda dostac kol od STI.
hydraulik Opublikowano 10 Stycznia 2005 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Jeśli można zasugerować to POTENZA 03
pletwal Opublikowano 11 Stycznia 2005 Opublikowano 11 Stycznia 2005 Witajcie, ja tu pierwszy raz przepraszam, ze "podlaczam" sie pod ten watek, ale mam podobny "problem" co jego autor, a mianowicie szukam nowych opon letnich. Polecam lekture mojego posta na http://www.hondapl.org/forum/ post z 9.01.2005. Czy jak sugeruje hydraulik Bidgestione Potenza S-03 to najlepszy wybor, czy mozecie rowniez powiedziec cos na temat Yokohama AVS Sport lub Toyo T1-S? A przy okazji macie moze jakis doswiadczenia ze sklepem http://www.oponytanio.pl/start.html? Jak zobaczylem jakie tam maja ceny, to szczeka opadla mi na podloge i do tej pory ja zbieram :shock: - oczywiscie jestem zaskoczony "in plus" z gory dzieki za odpwiedzi. pozdrawiam, Tomek
IWAN Opublikowano 11 Stycznia 2005 Opublikowano 11 Stycznia 2005 No Potenza to Potenza, ale ja kupiłem YOKOHAMA C-DRIVE. To marka wchodząca na rynek to taniej o 100pln/szt od Potenzy wyszły. Zapewniam, że po testach na asfalcie suchym i mokrym, na torze ziemnym oraz podczas codziennego używania od Września do 22.12.2004 wszystko wychodzi na 'są cacy'. Na mokrym to poprostu są rewelacyjne.
pletwal Opublikowano 11 Stycznia 2005 Opublikowano 11 Stycznia 2005 dzieki za info. poczytalem troche o oponkach ktore polecasz, np. tu http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... t=Yokohama no i bede myslal..... kurcze, z dnia na dzien, moja lista opon ktorych zakup biore pod uwage rozszerza sie o kolejny model, jak ja pozniej wybiore ten jeden? :roll: pozdrawiam, Tomek
JotEn Opublikowano 11 Stycznia 2005 Opublikowano 11 Stycznia 2005 Ale jakie w takim razie opony do legacy turbo, jesli nie chce miec profilu 50 ani 55 tylko tak jak jest 205/60 r15 ?? No i za rozsadna cena. W legacy turbo najpierw jeździłem na ContiContactSportach 205/50/16 i na suchym było ok, na mokrym czasami się przerażałem ale były mocno zużyte. Jakoże nie używałem do "typowo sportowej" jazdy namówiono mnie na Nokiany NRVi 205/55/16 kierunkowe asymetryczne i stosunkowo tanie - po Conti wydawało mi się na suchym że autem buja i że wypadam z zakrętu ale podkreślam że mi się wydawało - kwestia pezyzwyczajenia do kierunkowych opon a na wode po prostu super -jak po suchym asfalcie.Zresztą w http://www.moto-market.pl/asko/ mi je polecili i GT p. Artura Skwarzyńskiego tez na nich jeździ, także złe nie są. Denerwowały mnie na suchym jednak. Teraz jest Dunlop 9000 215/40/17 i na suchym asfalcie rewelacja - wiadomo Na codzień myślę że jakość/cena Nokiany są optymalne. teraz co prawda zauważyłem że szukasz 205/60 ale obawiam się że to za wysokie, lepsze będą 55 - zależy jak jeździsz :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.