Skocz do zawartości

SKANDAL!


zyga

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczo to nikt w tym kraju nie wie, i pewnie nie wiedza o tym ani w agencji reklamowej ani w samej Toyocie ze Subaru ma cokolwiek wspolnego z jakimis plejadami. co gorsza przecietny Polak w ogole nie wie co oznacza slowo plejada.

Ma pewne pojecie moze o zwiazku frazeologicznym PLEJADA GWIAZD i kojarzy mu sie to z Opolem i Sopotem, albo jakims programem typu: Mamy Cie, czy cos w tym guscie.

Mysle, ze w sadzie nie wygralibysmy procesu.

A czy tak a propos pytam SUBARU jest nazwa zastrzezona w tym kraju?

Tlumaczenie na polski ; PLEJADY jest zastrzezone?

To wcale nie sa oczywiste odpowiedzi. Bo nagle sie okazje ze Eugeniusz Grzyb z Sierakowa ma na wlasnosc 16 tysiecy roznych slow i juz se kupil male gospodarstwo 700 hektarowe na mazurach za sprzedane kilku slowek jedynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

"Subaru" oraz znak firmowy (graficzny) są oczywiście zastrzeżone.

"Plejada" jako słowo powszechnie używane, czy też "Plejady" jako oznaczenie określonej konstelacji gwiezdnej nie mogą być zastrzeżone.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaano właśnie, czyli nic z wyciąganiem konsekwencji zrobić nie można.

Jak to jest przyjęte nowopolskim politycznym obyczajem można tylko puścić brzydkiego medialnego bąka toyownikom :wink:

Tylko czy to medialne aby Subaru bawiło się na tak płytkim poziomie?

Według mnie nie.

To poziom dla konkurentów toyotników i niech oni czynią swoja powinność.

 

To jak z tym tekstem PRAWIE JAK SUBARU, który widziałem na yarisku.

Oznacza to wywyższenie się ponad konkurentów bezpośrednich ale jest jednocześnie ukazaniem szacunku,

jakim użytkownik szanowanej na świecie marki toyotka daży nadal niedościgniony ideał, czyli SUBARU.

Tak wg mnie to wygląda i niech marzą nadal... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie do konca nic sie nie da zrobic. kiedys Ford zrobil reklame, ze slowem "szkoda". na to zaprotestowala Skoda i Ford musial (albo polubownie to zalatwili, dawno bylo - nie pamietam) wycofac ta reklame... tylko nie wiem, jaki jest sens robienia szumu o szczegol, ktory (jak to zauwazyl arno) nie jest przez 99,999% ludzi kojarzony z marka Subaru.

 

 

ps. kiedys firma "Police" (chyba jakies ciuchy, czy tez okulary), chciala zastrzec swoja nazwe w Polsce... odpowiedz odmowna - nie mozna zastrzec nazwy miejscowosci:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie do konca nic sie nie da zrobic. kiedys Ford zrobil reklame, ze slowem "szkoda". na to zaprotestowala Skoda i Ford musial (albo polubownie to zalatwili, dawno bylo - nie pamietam) wycofac ta reklame...

ZTCW reklama porównawcza już jest u nas dozwolona i można uzywać w reklamie sformułowań porównujących do konkretnych marek.

 

A wracając do rzeczonej reklamy toyoty, to słuchając jej po raz pierwszy, zacząłem przecierać oczy ze zdumienia, bo byłem pewien, że to reklama SUBARU. Dopiero na końcu zrzedła mi mina, kiedy usłyszałem nazwę marki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja oglądałem kawałek dzisiejszego turnieju skoków i po tymże turnieju została wyemitowana reklama owej toyoty, owszem o gwiazdach, ale bez plejad :) Za to obok rozbiegu podczas skoków można było podziwiać dużą reklamę subaru z jakimś autkiem pod spodem , być może legacy, być może co innego, tak dobrze nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie do konca nic sie nie da zrobic. kiedys Ford zrobil reklame, ze slowem "szkoda". na to zaprotestowala Skoda i Ford musial (albo polubownie to zalatwili, dawno bylo - nie pamietam) wycofac ta reklame...

ZTCW reklama porównawcza już jest u nas dozwolona i można uzywać w reklamie sformułowań porównujących do konkretnych marek.

 

czym innym jest reklama porownawcza, a czym innym ukryta sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW reklama porównawcza już jest u nas dozwolona i można uzywać w reklamie sformułowań porównujących do konkretnych marek.

reklama porównawcza chyba nie jest dozwolona - chyba ze z monopolista jak z TP . Subaru raczej monopolista nie jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW reklama porównawcza już jest u nas dozwolona i można uzywać w reklamie sformułowań porównujących do konkretnych marek.

reklama porównawcza chyba nie jest dozwolona - chyba ze z monopolista jak z TP ? Subaru raczej monopolista nie jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW reklama porównawcza już jest u nas dozwolona i można uzywać w reklamie sformułowań porównujących do konkretnych marek.

reklama porównawcza chyba nie jest dozwolona - chyba ze z monopolista jak z TP ? Subaru raczej monopolista nie jest :D

 

Oj chyba jednak jest. Pamiętam całkiem niedawno, że zdaje się Dosia reklamowała swój proszek w porównaniu do jakiejś innej, wymienionej z nazwy marki (bodaj Vizir). Nie wiem czy to najnowszy akt prawny, ale wyraźnie zezwala na reklamę porównawczą pod pewnymi warunkami ( http://ks.sejm.gov.pl/proc3/ustawy/1235_u.htm ). A, że nie jest popularna, to inna sprawa. Jeśli zostanie zrobiona nierzetelnie, albo niezgodnie z rzeczywostością, to łatwo wtedy utrącić tego, który taką reklamę wypuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja oglądałem kawałek dzisiejszego turnieju skoków i po tymże turnieju została wyemitowana reklama owej toyoty, owszem o gwiazdach, ale bez plejad :) Za to obok rozbiegu podczas skoków można było podziwiać dużą reklamę subaru z jakimś autkiem pod spodem , być może legacy, być może co innego, tak dobrze nie widziałem.

 

subaru "wraca" do skoków?

za czasów Eddiego 'Eagle' Edwardsa Subaru było obecne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w przypadku SUBARU U.S. to tylko porównanie parametrów (w tym przypadku crash testu) jest to dozwolone także w Polsce i niema w tym nic zdrożnego.

 

tak zlosliwie komentujac, to przeczytaj kilka postow wczesniejszych, a nie tylko ostatni. to, ze reklama porownawcza jest dozwolona wiemy. ze reklama toyoty mocno watpliwa wiemy. a moj post odnosil sie do Tahna J., ktoren to stwierdzil, ze sobie wrogow narobi stosujac reklame porownawcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja wyrazilem swoj poglad :wink: po prostu ja bym czegos takiego nie zrobil. Poza tym porownanie z grupa innych "produktow", a jednym konkretnym, to tez co innego. Nie wyobrazam sobie, zeby pisali, ze LEgacy zdobylo wiecej punktow niz tam E-klasa czy cosik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja wyrazilem swoj poglad :wink: po prostu ja bym czegos takiego nie zrobil. Poza tym porownanie z grupa innych "produktow", a jednym konkretnym, to tez co innego. Nie wyobrazam sobie, zeby pisali, ze LEgacy zdobylo wiecej punktow niz tam E-klasa czy cosik :)

 

A kto ma do ciebie pretensje, ze wyraziles swoj poglad? Co?

Nie wiem czemu bys nie zrobil. Bo "robienie sobie wrogow" to dziwny argument.

No i jest zlego z porownaniem do jednego produktu, to juz zupelnie nie rozumiem. Przeciez gdybys chcial zrobic reklame porownawcza STi z jakims innym samochodem, to pozostaje ci wlasciwie tylko EVO. To w takim razie trzeba z tego reklamowania rezygnowac? Czy na sile wciskac tam jeszcze SEAT`a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś napisał, że .... Eugeniusz Grzyb z Sierakowa ma na wlasnosc 16 tysiecy roznych slow i juz se kupil male gospodarstwo

 

^^^ tia, czyli zainwestował w to 16 000 razy 500 zł => 8 000 000 zł w rejestrację. Bo za każdy znak towarowy 500 zł dla Urzędu Patentowego plus jeszcze kwotka dla Rzecznika Patentowego.

A słowo to jeden znak towarowy. Plus uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...