Skocz do zawartości

Zapalająca się ikona ręcznego w OBK 3,0 09


Mopi

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś ma pomysł skąd i dlaczego zapala się czasami ikona ręcznego? Oczywiście ręczny nie jest zaciągnięty. Sytuacja ma miejsce przez pierwsze 3-5 min po odpaleniu zimnego autka. Nie jest codzienna, ale w ciągu tygodnie 3 razy miała miejsce. W poniedziałek zadzwonię do serwisy, ale nie wiem czy można tak sobie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma pomysł skąd i dlaczego zapala się czasami ikona ręcznego?

Niedługo bedą klocki do wymiany....podjechać do serwisu i zapytać na ile jeszcze starcza mozna...płynu prosze nie dolewać bo po załozeniu nowych klockow trzeba bedzie " odlewać " . Zapala sie wczesniej szczególnie jak jest wilgoc ...

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ignorował tego objawu tylko sprawdizł jednak poziom płynu i stan klocków. Wraz z zuzyciem klocków spada stan płynu więc jak pisze Andrzej Koper może (i zwykle tak jest) sygnalizować to po prostu zużycie klocków (przy przeciążeniach płyn odpływa na bok i zapala się lampka). Jednak może to (bardzo rzadko) sygnalizowac powazną awarię czyli wyciek płynu hamulcowego, ja całkiem przypadkiem akurat sam miałem taki przypadek - z resztą w zupełnie nieupalanym samochodzie seryjnym rozszczelnił się jeden z przewodów. Jakbym założył z góry że to sie klocki kończa to by się skonczyło źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak może to (bardzo rzadko) sygnalizowac powazną awarię czyli wyciek płynu

Masz racje , dlatego napisalem , zeby podjechac do serwisu i spr.( moze malo zdecydowanie :wink: ) To auto ma z pol roku , nie wiem ile Mopi przejechal ale pewnie 10-12 wiec raczej to klocki......Przy okazji pozdrowienia z AL. Krakowskiej. :idea:

Azrael powiedz mi dlaczego ten sygnalizator zapala sie najczesciej rano i dlaczego jak jest wilgoć. :?: ..a jak jest sucho i ciepło to dopiero jak powinien czyli przy zdecydowanie zuzytych klockach.....czyli powiedzmy w 70 % .Zawsze mnie to intrygowalo... :roll:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy dość mocno zmienia lepkość pod wpływem temperatury - może objętość też? Nigdy tego nie sprawdzałem, ale mam takie rażenie bo jak się zjedzie z toru gorącym autme i postawi żeby ostygło to zawsze wpada lekko hamulec przy pierwszym hamowaniu, jakby się płyn skurczył, z tym że to mogą być równie dobrze klocki/tarcza. Taka koncepcja na szybko. Trzeba by się temu przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za pozdrowienia Panie Andrzeju, z wzajemnością. Co do przebiegu to 10 000 . Dziwna sprawa, ale lampka zapala się przy mocniejszym dodawaniu gazu, kiedy np jedno z kół lekko traci przyczepność tzn np najadę na jakieś pomalowane pasy na jezdni. Zadzwonię w poniedziałek do serwisu, jeśli będzie czynny.

Pozdrawiam wszystkich niosących pomoc

 

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 3:41 pm ]

I wszystko załatwione. Byłem w ASO i sięokazało, że pomimo, że płyn hamulcowy był w połowie min-max to po dolaniu lampka ręcznego zgasła. Teraz za to nie świeci się lampka małej ilości paliwa. Wg komputera mam 40 km a lampki nie ma. Dziwię się też sprawie klocków hamulcowych. Mówią, że przy 15-20 tys będzie wymiana. Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...