JotEn Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 interesują mnie Wasze opinie na ten temat. Jeżeli tak - to jaki model, jakie są koszty części zamiennych i co trzeba albo lepiej warto w aucie dodatkowo zrobić i za ile, czy jest to w ogóle dobry punkt startowy Jeżeli nie - to dlaczego i co byłoby lepsze w podobnej cenie ja się zastanawiałem nad Justy 1,2 z odłączanym napędem + małe doładowanie :roll:
bartek@klubsubaru.pl Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 małę doładowanie + stary silnik Justy = duże drzazgi zawieszenie (cywilne) też trochę kosztuje. pzdr
JotEn Posted January 5, 2005 Author Posted January 5, 2005 odpowiednie doładowanie + silnik < 100k + dobra robota =~ drzazgi co jakiś czas - a to nie ma być auto na Dakar :wink: ale przeróbki to rzecz drugorzędna. czym się różni ten napęd od tego który masz w SI?
bartek@klubsubaru.pl Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 no w Justy był doczepiany a tu mam na stałe. słyszałem, że z dołączanym napędem nie powinno się jeździć więcej jak 100km/h i tak robiłem, a teraz rura i się nie przejmuję poza tym gdy stał sobie na luzie z załączonym tyłem czuć było spadek obrotów i obciążenie silnika - tutaj tego nie ma.
555 Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Jakbys szukal auta do kjs w miare rozsadnej cenie, z przyzwoitymi osiagami, to polecam przegladniecie nastepujacego topicu... http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... highlight= A co warto zmodyfikowac na poczatek. Polecalbym zainwestowanie w dobre hamulce, opony i jakby pozowlil budzet to w zawieszenie. W typowych kjs osiagi sa w sumie mniej wazne, bo byly juz sytuacje, ze kaszel (i to nie jakies maxi) wygrywal z SI etc. Taka przynajmniej sytuacja byla w zeszlym roku na Letnim Kryterium Zeran. A Subaru Justy to jak najbardziej, predkosci sa male, wiec jazda powyzej 100 km/h nie powinna grozic, a dolaczany naped moze byc dodatkowym atutem szczegolnie w warunkach zimowych i na innych luznych nawierzniach.
JotEn Posted January 5, 2005 Author Posted January 5, 2005 Kompresor czy turbo :?: tego jeszcze nie wiem - nie wiem dokładnie jakie są różnice. kilku kolegów montowało do Hond(1.4) kompresor i byli zadowoleni - z soft turbo pojawiały się problemy przy nższej pojemności - musiałbym się dopytać. predkosci sa male, wiec jazda powyzej 100 km/h nie powinna grozic, a dolaczany naped moze byc dodatkowym atutem szczegolnie w warunkach zimowych i na innych luznych nawierzniach. no właśnie tym się kierowałem przede wszystkim, tylko nie wiem jakie w praktyce są minusy takiego dołaczanego tyłu,? a Bartek - w jakim sensie obciążenie silnika z załączony tyłem, spadek mocy?
Pemo Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 Na pewno bedzie slabszy bo musi jeszcze napedzac dodatkowo dwa kola, mysle ze duzego podkrecania moze nie wytrzymac silnik, ale wal tez moze pasc, dodatkowo ze jest dalaczany... zainstaluj wal i most od Imprezy i naped staly
bartek@klubsubaru.pl Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 tzn. to jest tak: stał sobie normalnie - było jakieś 0.9-1 RPM i powarkiwał. jak doczepiłeś tył, obroty zostawały na 0.9 ale na drążku zmiany biegów i fotelu czuć było wibracje, coś jakbys próbował wjechać na podjazd ale dałeś za mało gazu. po dodaniu gazu (na postoju) problem znikał. ogólnie napęd w Justy jest po to, żeby wykaraskać się w trudnym terenie albo pośmigać po zakrętach (to drugie nie wiem czy było w zamyśle twórców - jeśli nie to sam to wynalazłem ), a nie żeby cały czas mieć to wszystko zapięte. z załączonym tyłem było również trudniej zawrócić (rósł promień skrętu, coś jak w obecnym naszym SI, gdzie trzeba lotniska na nawrotkę) pzdr
WRC fan Posted January 5, 2005 Posted January 5, 2005 ja się zastanawiałem nad Justy 1,2 z odłączanym napędem + małe doładowanie :roll: ktoś kiedyś niedawno zapodał linka do projektu Justynki z silnikiem od WRX a tak poza tym,to zastanawiam sie czy do KJS faktycznie taki potrzebny jest naped 4x4,czy nie bedzie stanowił zbędnego ciężaru(no chyba że w zimie ) lepszym wyborem do KJS IMO (mimo miłości do Jedynej Słusznej Marki 8) ) bedzie chyba Suzuki Swift GTi jak kiedyś proponował kolega 555. pozdrawiam 8)
JotEn Posted January 5, 2005 Author Posted January 5, 2005 ogólnie napęd w Justy jest po to, żeby wykaraskać się w trudnym terenie albo pośmigać po zakrętach (to drugie nie wiem czy było w zamyśle twórców no właśnie - jechałem kiedyś takim Justy kolegi i po zapięciu tyłu miałem podobne wrażenie, jakby bardziej minireduktor :wink: - dlatego nie wiem czy to wystarczająco skuteczne rozwiązanie bo jak wcześniej pisałem kierowałem się właśnie napędem jeśli chodzi o Justy, no i że to szubru. Chyba że jak pisze Pemo: wał i most od SI i najlepiej zaspawać dyfer Przejrzałem wątek http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... highlight= i rozpatrywałem inne auta - ale Justy ma najlepszą stan/cenę auta jakoże nie jest to auto strikte sportowe. Można kupić z przebiegiem <100kkm w dobrym stanie za 1000 ojro i mniej, i samemu je usprawnić... nie wiem jednak jak to się ma do takiego swifta czy charade GTi - czy warto w ogóle pchać się w ten 4WD szczegolnie dołączany od Justy? jeżeli już to lepszy chyba stały 4WD w charade 1.3, był taki?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.