Jump to content

Poziomy płynów a przegląd


Piskoor

Recommended Posts

Posted

Powoli odkrywam co smierdzi w moim samochgodzie.

Po kilku wskazówkach udałem się właśnie do garażu aby sprawdzic poziom płynu chłodzącego. i co...??

Pusto....jak na pustyni.

 

Szanowna Dyrekcjo... zgodnie z zaleceniami udałem się na przegląd do ASO ( Dawoj )

zgłosiłem problem zapachu i zostawiłem samochód na przeglądzie .

Po powrocie poinformowano mnie o wykonaniu przeglądu, dokonaniu wszystkich niezbędnych kontroli a w samochodzie wisiała elegancka karteczka że wszędzie gdzie należy mam powlewane różne preparaty marki Castrol..

 

No ale chyba z rozpędu podczas wypisywanie karteczek zapomnieli wlac plyn chłodzący i co gorsze..........

w zasadzie nie ma również oleju w skrzyni biegów ( wycieków nie ma sprawdzałem pod samochodem ) a to juz chyba poważniejsza sprawa

 

Jeżeli tak działa ASO to ja chyba podziękuję. Nie wiem co się może stac z samochodem podczas jazdy bez tych plynów ( zrobiłem od przeglądu 600 km ) i jestem teraz pełen obaw.

 

Nie mam pojęcia jaki płyn chłodzący dolac ani jaki olej do skrzyni biegów.

I wogóle gdzie się ten olej wlewa ?

 

pozdr.

Posted

Do skrzyni biegów Shell Gearoil - dostępny w ASO Subaru i u nielicznych innych mechaników - m.in. u Syb-Fana z tego forum, wlewa się przez bagnet.

 

Chłodzący to dowolny do chodnic aluminiowych - tak żeby się zgadzał kolor niebieski do niebieskiego, czerowny do czerwoneg itp i powinno być dobrze.

Posted

Olej w skrzyni:

kropla na końcu bagnetu - na pewno nie pomiędzy dwoma dziurkami oznaczającymi właściwy poziom

 

plyn chłodniczy - sprawdzałem w zbiorniku wyrównawczym ( świeciłem nawet do środka latarką ) nie ma nic....

Posted

można mieszac płyny chłodnicze ?

Nie wiem jaki mam wlany a musze uzupełnic ?

Posted
można mieszac płyny chłodnicze ?

Nie wiem jaki mam wlany a musze uzupełnic ?

 

Można - ważne żeby sę kolor zgadzał. Allbo dolej wody destyowanej - bardzo CI gęstośc nie spadnie, a potem i tak musisz zrobić awanture.

Posted

Musza sie zgadzac kolory. Jesli malo brakuje to mozesz dolac szklanke wody destylowanej, zbiornik wyrownawczy jest waski i wystarczy niewielki ubytek plynu zeby go nie bylo widac. Z olejem do skrzyni to uwazaj bo Subaru jest wybredne pod tym wzgledem. Zadzwon do servisu gdzie robiles przeglad, zapytaj jaki ma byc olej i zrob awanture (tylko nie odwrotnie). I nie przelej oleju, bo lepiej jest za malo niz za duzo.

Posted

Mi wspanialy mechanik z Dawoja chcial podniesc jedna strone auta podstawiajac podnosnik na srodku progu :!: :!: :!: Dobrze ze bylem przy samochodzie, sorry ale co za idiotow tam zatrudniaja :?

Posted

eeee...... no to czad.

ponieważ nie widze w zbiorniku wyrównawczym nic

nie wiem jaki też ma kolor ?

Można chyba wsadzic jakąś rurke do chłodnicy i tak sprawdzic....???

 

Co do oleju to może byc jazda..bo serwis chyba wogóle nie nalał a wcześniej auto było serwisowane gdzies na śląsku i nie sądzę żeby go pamiętali

Posted

Jestes pewien ??

U mnie wisi jakaś kartka że wszytsko co możliwe uzupełnione jest Castrolem

Olej do silnika nawet pamiętam TWS Motor Sport 10W60

O skrzyni wprawdzie nic nie jest na tej kartce chyba napisane ale kto wie.....

Posted

Pomiary poziomu płynów robisz na zimnym czy ciepłym silniku! Bo robi się na zimnym! Pytam, bo sam się przyznajesz ze nie wiesz, co i z czym :roll:

Posted

samochód zimny jak lód.....

no przesada....

ale stał od wczoraj a sprawdzałem dzisiaj więc chyba wystygł :D

Posted

skoro byłeś w Dawoju to proponuje pojedź jeszcze raz gdzie indziej - na sam przegląd to na przykład na Jutrzenki 115 , wydasz nie wiele a ile spokoju będziesz miał.

 

p.s. w Dawoju to robią Daewoo a nie Subaru albo mechanicy od Daewoo grzebią Ci w szubru :twisted:

Posted
Olej do skrzyni Subaru jest tylko jeden jak napisałem - więc nie ma problemu.

 

A cóż to, panie za przesądy? Czyż stosowanie oleju do danej skrzyni nie jest uwarunkowane klasyfikacją GL-4, GL-5 tudzież lepkością 75W/90 itp????????? :?:

 

Jeżeli producent zaleca GL-5 to jakie to ma znaczenie czy to będzie Szel, Mobil, Texaco, Castrol, Esso czy Chujwico? Jakie to specyfikacje spełnia olej Szelowy, których inne oleje nie spełniają?

Co będzie jak wkrótce marka Shell zejdzie z rynku po kupieniu Shella przez Total? Co wtedy wlejemy do Subaru?

Posted

Słuchaj jak chcesz to lej co uważasz ja wiem swoje i spece od Subaru mówią to samo - tylko ten konkretny olej Shella i już. Jak ja będę kiedyś miał Subaru to wleję to samo.

Posted

Azrael ma prawie racje. W stanach produkty Shella nie sa za bardzo popularne i Subaru leje do skrzyni oleje Valvoline. Ogolnie jest tak ze skrzynia Subaru nie lubi 80% olejow na rynku. Gdybys sobie poszukal np na NOSIOC, to bys znalazl wiele postow opisujacych problemy z czesto drogimi olejami spelniajacymi specyfikacje. Nawet Motul moze zaszkodzic.

Posted

Dzwonił do mnie mechanik z Dawoja i bardzo przepraszał za zainstniałą sytuację.

Wczoraj wszystko uzupełnili, potrakotwali mnie bardzo miło.

 

Forum ma dużą siłe przebicia jednak...... :D

 

Niemniej jednak zachowali się po telefonie w porządku.

Posted
Azrael ma prawie racje. W stanach produkty Shella nie sa za bardzo popularne i Subaru leje do skrzyni oleje Valvoline. Ogolnie jest tak ze skrzynia Subaru nie lubi 80% olejow na rynku. Gdybys sobie poszukal np na NOSIOC, to bys znalazl wiele postow opisujacych problemy z czesto drogimi olejami spelniajacymi specyfikacje. Nawet Motul moze zaszkodzic.

 

OK, rozumiem, być może jest tak jak mówisz. Ale to świadczy w takim razie o tym że skrzynie w Subarynach są, nie bójmy się tego słowa, do ch... znaczy są po prostu mientkie.

A swoją drogą przypominam sobie jak kiedyś ruszałem wajchą skrzyni w Imprezie (ganz neue ) i za przeproszeniem chodziła jak w jakiejś toyocie.

Najfajniej pracująca skrzynia ręcznie wajchowana z jaką miałem kontakt to była Honda CRX. Co ciekawe ta skrzynia pracuje na oleju... 15W/40.

Posted

No nie do konca, bo Honda jako jedna z niewielu stosuje swoj wlasny olej do skrzyn. Mozna zalewac skrzynie silnikowym ale robia to tylko ci ktorzy nie wiedza jak chodzi "wajcha" na hondowym MTF.

Takze shell do subaru a MTF do hondy i to nie dlatego ze skrzynie sa do bani :D

Posted

Jest wiele marek z olejami specjlnymi do skrzyń i przekładni. Nie wiem co miałoby być w tym dziwnego. A BMW M5 chodzi tylko na Castrolu TWS w silniku - to znaczy że gówniany silnik?

Posted
No nie do konca, bo Honda jako jedna z niewielu stosuje swoj wlasny olej do skrzyn. Mozna zalewac skrzynie silnikowym ale robia to tylko ci ktorzy nie wiedza jak chodzi "wajcha" na hondowym MTF.

Takze shell do subaru a MTF do hondy i to nie dlatego ze skrzynie sa do bani :D

 

Instrukcja fabryczna zalecała to tej CRki 15W/40. Z niedowierzaniem dzwoniliśmy z kumplem do serwisu z pytaniem czy na pewno chodzi o "silnikowy". Odpowiedzieli że tak... I grała gitara.

 

Jest wiele marek z olejami specjlnymi do skrzyń i przekładni. Nie wiem co miałoby być w tym dziwnego. A BMW M5 chodzi tylko na Castrolu TWS w silniku - to znaczy że gówniany silnik?

 

Silnik M5 jest wypasiony, pięknie buczy, pali gumy do drutów, za dopłatą pewnie nawet zieje ogniem i robi lody. Tylko jeżeli maszyna posiada takie ograniczenia w zakresie dopuszczalnych materiałaów eksploatacyjnych to przy całych, fantastycznych jej osiągach już jesteśmy tylko krok od tego, że np. wyjazd do Chorwacji grozi utratą gwarancji z powodu niezachowania należytych warunków pracy silnika.

A to już dla mnie pachnie gównem.

Posted

EVO FQ400 można tankować tylko na Shellu i nikt nie protestuje, nie rozumiem Twoich argumentów po prostu osiągi i wysilenie czesem wiążą się z dużymi reżimami eksploatacyjnymi.

Posted
No nie do konca, bo Honda jako jedna z niewielu stosuje swoj wlasny olej do skrzyn. Mozna zalewac skrzynie silnikowym ale robia to tylko ci ktorzy nie wiedza jak chodzi "wajcha" na hondowym MTF.

Takze shell do subaru a MTF do hondy i to nie dlatego ze skrzynie sa do bani :D

 

Instrukcja fabryczna zalecała to tej CRki 15W/40. Z niedowierzaniem dzwoniliśmy z kumplem do serwisu z pytaniem czy na pewno chodzi o "silnikowy". Odpowiedzieli że tak... I grała gitara.

 

Jest wiele marek z olejami specjlnymi do skrzyń i przekładni. Nie wiem co miałoby być w tym dziwnego. A BMW M5 chodzi tylko na Castrolu TWS w silniku - to znaczy że gówniany silnik?

 

Silnik M5 jest wypasiony, pięknie buczy, pali gumy do drutów, za dopłatą pewnie nawet zieje ogniem i robi lody. Tylko jeżeli maszyna posiada takie ograniczenia w zakresie dopuszczalnych materiałaów eksploatacyjnych to przy całych, fantastycznych jej osiągach już jesteśmy tylko krok od tego, że np. wyjazd do Chorwacji grozi utratą gwarancji z powodu niezachowania należytych warunków pracy silnika.

A to już dla mnie pachnie gównem.

 

Po 96 roku zalecany jest tylko MTF a olej silnikowy jako produkt przejsciowy. To ze do skrzyni w hondach leje sie olej silnikowy nie jest niczym dziwnym to pozostalosc po motocyklach. Wlejcie do ceerki MTF a roznica bedzie znaczna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...