Jump to content

Doloty w glowicy SI GT


Romo

Recommended Posts

Posted

Na poczatek chcialbym sie przywitac, gdyz jest to moj pierwszy post na tym forum - Witam wszystkich forumowiczow ;] Jestem Romo z Warszawy i posiadam impreze 2.0t rocznik 94 :).

 

Mam takie pytanko - czy ktos ma jakies doswiadczenia z modyfikowaniem glowicy w si gt? Pytam sie gdyz chlopaki z subaru jaworek zaproponowali mi polepszenie dolotow do zaworow. Moze ktos przeprowadzal taka modyfikacje i ma cos na ten temat do powiedzenia. Wg mechanikow autko z tak przerobiona glowica bedzie sie lepiej zbieralo z dolu zanim sie wlaczy turbinka i powietrze bedzie sie lepiej ukladalo w komorze spalania co ma zaowocowac lepsza elastycznascia i usprawnieniem procesu spalania mieszanki. W sumie logiczne...

Tylko tak sobie tez mysle ze tworzac doloty w glowicy skosnoocy inzynierowie wiedzieli co robia i jak je ukształtowac zeby autko sie dobrze sprawowalo. Dlatego czy nawet doswiadczony mechanik jest w stanie poprawic panów z fuji h-i??

 

Pozdrawiam wszystkich i proszę o opinie ;]

Posted

Fabryke zawsze mozna poprawic. Pytanie jest tylko takie, co ci panowie chca zrobic w twojej glowicy (polerowanie, powiekszanie, inny ksztalt kanalow, wieksze zawory, obrobka gniazd zaworow?), ile chca za taka usluge i czy sie znaja na tym? W glowicy latwo mozna cos zepsuc. Przy duzym koszcie mozna sie zastanowic nad zakupem glowicy z nowszysch japonskich modeli (np Spec C). Co masz juz zrobione w aucie, moze lepiej zaczac od prostszych modyfikacji, np obrobka turbo? Ile masz przebiegu?

Posted

Plany sa takie zeby powiekrzyc i zmienic ksztalt kanalow dolotowych do zaworow i pozniej pewnie je wypolerowac. Same zawory maja pozostac seryjne. Za usluge licza sobie ok 1400pln wiec chyba nie jest to cena wygorowana. Silnik jest po kapitalnym remoncie na org czesciach i jest jeszcze na dotarciu. Turbinka jest sprawdzona i po wymianie muszli, w bdb stanie. Poniewaz jest ona troche sporawa to rownoczesnie jest troche ospała i zalacza sie niechetnie gdzies przy 2500rpm.

Dodatkowo mam wydech turboback 72mm, bov atmosferyczny i zrobiony dolot. Cisnienie narazie pozostaje seryjne a w planach jest przedni intercooler i zestrojenie calego dziadostwa.

Posted

Cena jak za taka usluge jest bardzo atrakcyjna, ile koni obiecuja po takiej obrobce? Z tego co czytalem to zysk jest bardzo maly w stosunku do kosztow. Wedlug mnie lepiej poddac obrobce samo turbo, np cos takiego jak oferuje ta firma http://www.deadboltspeed.com/services.htm. Wedlug oponi uzytkownikow, seryjne turbo w WRX zaczyna produkowac uzyteczne doladowanie juz o jakies 500 obr. wczesniej i ogolnie daje wiecej mocy w calym zakresie.

FMIC raczej pogorszy Ci reakcje turbo, ile chcesz miec mocy w tym aucie?

Posted

Szczerze mowiac to doklanie nie wiem ile moze to dac przyrosu mocy lub momentu. Licze ze poprawi sie elastycznosc a kucykow to jakby przybylo kilkanascie to byloby milo.

Odnosnie modyfikacji turbo to wyglada to interesujaco, tylko bede musiall poszukac gdzie cos takiego moznaby zrobic.

A odnosnie FMIC to nie spodziewam sie wczesniejszego zalaczania sie sprezarki - w koncu zanim napelni sie uklad IC o tak duzej pojemnosci to troche to potrwa. Ale tak czy siak moj IC jest powiedzmy w srednim stanie i czeka go wymiana.

Myslalem aby do instalacji FMIC zamiast rur ze stali uzyc opowiednikow ze zbrojonej gumy ew silikonu (no ale to juz inne $$$). Co sadzicie o takim pomysle.

PS Silnik nie ma kutych elementow wiec nie planuje mocy wiekszych niz 300ps.

Posted

Zobacze jeszcze co zrobie z IC. Na razie subarynka jest rozebrana wiec to dobry moment zeby popracowac z glowicami... Jak silnik czeka na czesci to dobry moment do wykorzystana :wink:

Tylko caly czas nie wiem czy mi sie to oplaca :?

Posted

Zrobiles jakies pomiary przed remontem? Bylo by wiadomo ile przyniosly modyfikacje, przydalo by sie dla innych.

Posted

Widzę, że pojawila się druga na mieście maszynka co nazywana być winna PROJEKT 300. :)

Na laga dobrze jest wystroić UNICHIP albo ECUTEK, naprawdę pomaga, nawet na seryjnych turbałach da się zauważyć.

Tak jak napisał Kuba, IC seria STI starczy do 300KM.

Posted
Ecutek odpada, nie obsługują tych starych ECU. Tylko Unichip.

 

No to problem z wyborem masz 'z głowy' :wink:

Posted
Mam takie pytanko - czy ktos ma jakies doswiadczenia z modyfikowaniem glowicy w si gt?

 

A bardzo niebotyczne moce planujesz?

 

Wg mechanikow autko z tak przerobiona glowica bedzie sie lepiej zbieralo z dolu zanim sie wlaczy turbinka i powietrze bedzie sie lepiej ukladalo w komorze spalania co ma zaowocowac lepsza elastycznascia i usprawnieniem procesu spalania mieszanki

 

Ja tam się nie znam, ale zawsze wydawało mi się, że jak chcesz mieć lepsze napełnienie z dołu, to kanały powinny być długie i o małych przekrojach. A oni proponują Ci powiększanie tychże... Poza tym wątpię, żebyś coś zyskał na dłubaniu w głowicach prócz delikatnego odchudzenia portfela -- ale 1400PLN chyba za mało waży, żebyś poczuł różnicę ;))))

 

Jak chcesz, żeby się ładniej turbo wkręcało, to lepiej szukaj w okolicy ECU, wydechu i turbo.

 

r.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...