Piskoor Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Witam Pytanie takie zadałem już wczesniej ale w wątku z kilkoma innymi i może dlatego doczekałem się jednej tylko odpowiedzi. Chodzi mianowicie o taka sprawę: W trakcie jazdy samochodem ( Forester Turbo 2001) zaczyna się w środku pojawiac słaby aczkolwiek wyczuwalny dziwny zapach....coś ale słodkie delikatne spaliny. Ponieważ nie wiem jak pachnie palone sprzęgło wiskotyczne nie wiem czy to taki zapach. Zgłośiłem to na przeglądzie w ASO i jedyne co usłyszałem to że jest to od jazdy na półsprzęgle... Nie jestem specjalnym znawcą ale wydaje mi się że w takim razie zapach powienien pojawia się tylko w trakcie manewrów. A pojawia się czasie jazdy. Nie jest silny ale zaczynam by juz lekko poddenerwowany. Przed zakupem samochodu ( około 2 000 km temu ) był chyba myty silnik bo wszystkie przewody lśnia jkby były pokryte oliwką ( ale nie jestem tego pewien ) Zapch jest słabiej wyczuwalny po prawej stronie oraz przy włączonej AC . Swoją drogą to trochę zawiodłem się na ASO właśnie w tej kwestii...... pozdr.
OZ Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 do aso to jedź jak ci silnik wybuchnie na gwarancji wtedy wymienią cały i nie trzeba będzie myśleć na usterką polecam: szczepan, piaseczno, nr na priv
Kuba Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Czy nie ma to zapachu cieplego plynu chlodzacego? Mozliwe ze masz jakis drobny wyciek z instalacji ogrzewania.
Piskoor Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 Udało mi się dzisiaj zlokalizowac miejsce wydzielania takiego zapachu przez silnik. Zapach w samochodzie jest dokładnie taki sam jak w przestrzeni pomiędzy przednią chłodnicą a resztą silnika. Nie wiem czy pachnie tak chłodnica czy klimatyzacja ( bo to chyba obok siebie. Ponieważ jestem na razie laikiem nie wiem czy jest to zapach płynu chłodniczego. ( aczkolwiek w zbiorniku na płyn wogóle nie czu zapachu ) I przy okazji czy poziom płynu w zbiorniku jest w Foresterze widoczny ? Ja go nie widzę... Jest po przeglądzie i ma teoretycznie wszystkie plyny uzupełnione..... Z samochodu pod spodem nic nie kapie bo sprawdzałem ( chyba że płyta pod silnikiem zatrzymuje )
Kuba Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Mozliwe ze masz to samo co bylo w moim WRX. Kupilem fabrycznie nowe auto z nieszczelna chlodnica i przez prawie rok czasu o tym niewiedzialem. W komorze silnika po prawej stronie od chlodnicy powinienes miec taki dlugi, waski plastikowy zbiornik z zolta klapka. Jak sie dobrze przyjrzysz to na boku sa dwie kreski podpisane LOW i FULL. Powinienes widziec plyn pomiedzy nimi. Sprawdzaj go zawsze przy tej samej temperaturze silnika bo troche sie podnosi gdy silnik jest w pelni rozgrzany. U mnie bylo tak ze w nowym aucie caly czas poziom plynu byl okolo 1cm ponizej kreski LOW przy zimnym silniku. Nie prtzejmowalem sie tym bo to minimalna roznica. Jednak kiedys wpadla mi w rece butelka z plynem i dolalem do poziomu FULL. Po paru dniach sprawdzilem stan i ku mojemu zdziwieniu bylo tyle samo co przed dolaniem. Dodalem jeszcze raz i sytuacja sie powtorzyla, w tym samym czasie zaczolem czuc plyn chlodzacy w aucie jaki w komorze silnika po jego rozgrzaniu sie. Na ziemie jednak nic sie nie lalo. Okazalo sie ze byla nieszczelna chlodnica w miejscu polaczenia czesci aluminiowej z ta plastikowa czescia zamykajaca chlodnice od gory. Wyciek byl na tyle niewielki ze plyn zostawal wokol uszczelki, ale przy rozgrzanej chlodnicy zaczynal parowac. Myslalem ze to cieknie z gornego weza, ale pojechalem do servisu i panowie powiedzieli ze to chlodnica, po czym wymienili ja na nowa.
Piskoor Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 aha to na to wygląda tak przy okazji jaki jest koszt chłodnicy do Forestera ?
Piskoor Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 ja ??? nie... ale jak uporam się z tym "smrodkiem" to H&S będzie kolejnym etapem rozwoju
JotEn Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Piskoor napisał coś ale słodkie delikatne spaliny to ja bym bardziej obstawiał mały wyciek z pompy od wspomagania - miałem w poprzednim i ma też teraz.
ComeToDaddy Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Palone sprzeglo ostro smierdzi , wiec to nie to.
aquarius Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 nie pomogę wiele, ale pozdrawiam użytkownika forestera turbo '01. Dziś w czasie jazdy nic sie nie działo , nie było co lokalizować. pomogę, jak się pojawi (choć mam nadzieję, że to nie dotyczy wszystkich foresiów) pozdr. i powodzenia w szukaniu przyczyny. chętnie się dowiem co- bo gdyby tak na przyszłośc...
Piskoor Posted January 3, 2005 Author Posted January 3, 2005 byłem dzisiaj jeszce raz. Uzupełnili płyn chłodniczy i olej w skrzyni Chłodnica jest sucha więc nieszczelnoś odpada Stwierdzono iz prawdopodobnie jest to preparat do dezynfekcji wentylacji i klimy. Po nagrzaniu silnika może śmierdziec... Byc może to to....ale będę szukał dalej..
Fido__ Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 byłem dzisiaj jeszce raz.Uzupełnili płyn chłodniczy i olej w skrzyni Chłodnica jest sucha więc nieszczelnoś odpada Stwierdzono iz prawdopodobnie jest to preparat do dezynfekcji wentylacji i klimy. Po nagrzaniu silnika może śmierdziec... Byc może to to....ale będę szukał dalej.. A powiedzieli jakieś "przepraszam" lub coś o podobnym znaczeniu?
Piskoor Posted January 3, 2005 Author Posted January 3, 2005 Przeoraszam raczej nie....ale byli mili Obwąchali mi samochód.... szkoda tylko że nadal swędzi mnie nos....
Niuniek Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Obwąchali mi samochód.... To tam są też fachowcy od tego :shock:
Waldemar Biela Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Ja to piere skarpety przynajmni raz na miesionc i mam spokój. Czasem ino letko zaleci jak mie gazy opuszczom. Jeden gosciu mial taki problem jak ty, ale mechaniki z serwisu zlokalizowali w bagażniku martwo tesciowo ......wywalili na smietnik i jak renko odjoł. Mamusia
Buffy22 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 A jakieś miłe specjalistki od innych spraw tez tam są???? :shock:
GTA3 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 byłem dzisiaj jeszce raz.Uzupełnili płyn chłodniczy i olej w skrzyni Chłodnica jest sucha więc nieszczelnoś odpada Stwierdzono iz prawdopodobnie jest to preparat do dezynfekcji wentylacji i klimy. Po nagrzaniu silnika może śmierdziec... Byc może to to....ale będę szukał dalej.. W jednym znajomym mi foryśku też się rozchodził jakiś dziwny zapach. I to był wyciek z układu chłodniczego ale nie z chłodnicy tylko gdzieś w jakimś miejscu gdzie wydostający się płyn natychmiast odparowywał. pachniało trochę jakby przygrzaną gumą. Może to jest to samo a może coś innego, ale opowieści o zapachu preparatu do dezynfekcji klimy i wentylacji po nagrzaniu silnika wstawiłbym na półkę z opowieściami z cyklu "sranie w banie i pierdolenie kotka za pomocą młotka".
Piskoor Posted January 4, 2005 Author Posted January 4, 2005 Wąchając płyn chłodniczy to zapach jest troszkę inny, ale może jak kapie gdzieś na rozgrzane miejsce może się zmienić. Zaznaczę dzisiaj markerem wszystkie poziomy płynów i za tydzień się zobaczy. A czym wogóle może grozić jazda z taką "usterką" ? Temp silnika jest cały czas w normie, tzn. nieco poniżej środka
JotEn Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 no a sprawdzałeś czy to nie płyn od wspomagania :?: jak pisałem wyżej miałem już dwa razy takie smrody i za każdym razem trosszkę pompa ciekła, minimalnie ale starczyło na dostarczenie zapachu przez pierwsze 15min jazdy zanim się spalił... a jak auto postało dłużej np miesiąc to nawet się dymił
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.