Skocz do zawartości

Jaki Up-pipe??


kubeku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zrobienia wydechu w swoim STI 2008 mam juz koncowy tłumik ryru koncówki i teraz chciałem zakupic Up-pipe, tylko male pytanko do znawców. Z tego co zauważyłem sa Up-pipy z samej rurki (np: Perrin) i takie z plecionką (np: Injen) i pytanko który wybrać?? I czy ogólnie ma to na cos jakis wpływ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam perrina, ktory jest dosyc wąski i powoduje szybsze wkrecanie się turbiny na obroty - wykresy dostepne na perrinperformance.com. Niepokoilo mnie to, ze czesc uppipe ma polaczenia umozliwiajace prace ukladu, tzn niwelujace rozszerzalnosc cieplna elementów (wlasnie te plecionki, o ile sie nie myle), z tym ze w praktyce brak takowego polaczenia wydaje sie nie przeszkadzac perrinowi.

Fakt, ze perrin jest rura prosta-lamana, moze to tez ma znaczenie dla budowania sie cisnienia.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zmieniony sam tłumik to chyba w kolejności zmień wszystko od turbo a nie up-pipe. Czytałeś jakieś wątki o wydechach? Jest ich trochę na forum:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ght=wydech

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101798

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ght=wydech

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ght=wydech

Jest jeszcze gdzies temat "nareszcie robię hałas" ale jakos nie moge go nzaleźć.

POczytaj sobie jeszcze o remapie...

Ps. Tak przy okazji mam pytanie do moderatorów. Może pozbierać wszystkie teamty o wydechach, tak jak to ma mmiejsce w przypadku felg czy hebli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uppipe w STi, tak jak pisze Kuba, nie maja precata

 

A to ciekawe, bo mi w pewnej znanej tu firmie powiedziano, że jest :wink: :mrgreen: :?:

 

Cholera, to nie wiem. Perrin says:

 

"Below is the dyno test we did on our 2007 STI limited. This swap was done in 45 minutes after the last run. (yes we used gloves!) We only did this test as we had spare dyno time. The PERRIN uppipe has proven to provide very good gains on off road use 2002-2005 WRX's, were it removes a very restrictive catalytic convter. We were not expecting much in the way of gains replacing it on an STI, as the uppipe already is cat free. But to our surprise.......... "

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zmieniony sam tłumik to chyba w kolejności zmień wszystko od turbo a nie up-pipe. Czytałeś jakieś wątki o wydechach? Jest ich trochę na forum:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ght=wydech

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101798

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ght=wydech

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ght=wydech

Jest jeszcze gdzies temat "nareszcie robię hałas" ale jakos nie moge go nzaleźć.

POczytaj sobie jeszcze o remapie...

Ps. Tak przy okazji mam pytanie do moderatorów. Może pozbierać wszystkie teamty o wydechach, tak jak to ma mmiejsce w przypadku felg czy hebli.

 

Chyba sie nie zrozumielismy:) Bede robił cały wydech łącznie z Dwon Pipem tylko chce przy tym zmienić Up-pipe bo jest w nim katalizator (przynajmniej tak uslyszalem w pewnej firmie zajmującej sie wydechami). I pytanie jakie zadalem to ktory Up-pipe lepszy a nie czy jest sens go zmieniac wiec prosze o konkretne odpowiedzi na moje pytanie :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKocial,

oczywiście, odpowiedz padła już dwukrotnie ale...ja coś czuję, że Kolega ma po prostu przemożną chęć wydania kilku stówek. Moja propozycja taka, że należy mu to umożliwić. :mrgreen:

 

I żeby było on-top : bierz odbydwa upipe. Wtedy, z tych dwóch, na pewno któryś Ci podpasi.

Proszę o pomuka.

 

:mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej w swobodnym wydechu przeszkadza przeciez turbo. Ja moge tanio wymontowac.

 

Czy ktos moze wypowiedziec sie na temat rozszerzalnosci cieplnej uppipe perrina ? nie stosuje sie "slip joint", jak to sie ma do trwalosci polaczenia kolektor-up i up-turbo ? czy w ogole mozna to olac, a jezeli tak, to dlaczego w innych up stosuje sie tego typu polaczenia ?

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś umiał łaskawie przeczytać odp. została podana już dwa razy wcześniej:)

upipe jest bez katalizatora

 

Sorka ale faktycznie w tym angielskojęzycznym tekście nie doczytałem ze nie ma cata. A jakbys laskawie nie zauwazyl to napisalismy odpowiedz w tym samym czasie, i nie zauwazylem wczesniej twojej odpowiedzi :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm ja to sie już w tym wszystkim pogubilem jedni mówią tak inni tak więc dopóki tego sam nie sprawdze to pewnie nie będę wiedział. Najlepsze jest to że dalej nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie które było jednoznaczne który up-pipe jest lepszy z plecionką czy bez. Za to dostałem informacje których nie potrzebuje :mrgreen::mrgreen: Ciekawe to forum zadaje pytanie to odpisują mi wogóle na co innego troszke to dziwne :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie złośliwość

zamontuj Injen przejedź 60000km zobacz w jakim stanie jest łącznik elastyczny

zamontuj Perrina następne 60000km zobacz czy coś pęka co się odkształca

no jak łacznik się rozpadnie to jest możliwość uszkodzenia wirnika turbo...

trochę czynników ma na to wpływ

 

jest sporo innych upipów , które funkcjonują lepiej lub gorzej na dole ( spool up) a przy dużych mocach na górze...

rada dobrać odpowiedni do turbo , silnika i przyszłych modów, aby za chwilę nie zmieniać

 

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 3:52 pm ]

jak kwestionujesz to co Ci mówią , można w przeciągu paru min samemu sprawdzić... jeśli piszą ludzie że bez , to znaczy ze sprawdzili sami ... ja akurat tak zrobiłem

 

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 3:56 pm ]

polecam na razie nie ruszać upipe u ... jak już to Perrina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie złośliwość

zamontuj Injen przejedź 60000km zobacz w jakim stanie jest łącznik elastyczny

zamontuj Perrina następne 60000km zobacz czy coś pęka co się odkształca

no jak łacznik się rozpadnie to jest możliwość uszkodzenia wirnika turbo...

trochę czynników ma na to wpływ

 

jest sporo innych upipów , które funkcjonują lepiej lub gorzej na dole ( spool up) a przy dużych mocach na górze...

rada dobrać odpowiedni do turbo , silnika i przyszłych modów, aby za chwilę nie zmieniać

 

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 3:52 pm ]

jak kwestionujesz to co Ci mówią , można w przeciągu paru min samemu sprawdzić... jeśli piszą ludzie że bez , to znaczy ze sprawdzili sami ... ja akurat tak zrobiłem

 

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 3:56 pm ]

polecam na razie nie ruszać upipe u ... jak już to Perrina

 

Ja tutaj nie kwestionuje niczyich wypowiedzi. Tylko poprostu oczekiwałem takiej odpowiedzi jak mi teraz udzieliłeś czyli jasnej i na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę:)

 

Mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie bo gdzies kiedys wyczytalem na tym forum ze masz u siebie w STI "Stage 1". Domyslam sie ze chodzi o wydech i program, mam pytanko ile taka przyjemnosc kosztuje jaki masz wydeszek, i czy to jest sam koncowy czy calosc, nio i najwazniejsze ile masz po tym PS i NM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...