Skocz do zawartości

Chcę kupić Subaru Impreza RX Sport. Pomóżcie


b182

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się nad zakupem RX-a Rok około 96-97. Stąd mam parę pytań: Wiem że pewnie na forum jest (zawsze gdzieś jest) ale lepiej będzie gdy znajdzie się to w jednym miejscu. Może komuś też pomoże:

1. Ile pali RX 2,0 ? Czy da się nim jeździć w miarę oszczędnie tzn. Czy w mieście wynik 10 l/100km jest spokojnie do uzyskania? (jazda spokojna).

2. Jak jest z silnikami, z ich żywotnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Słyszałem o problemie panewek w GT-kach. Jak to jest w wersji słabszej?

3. Skrzynia i dyfry-czy są wytrzymałe (oczywiście biorąc pod uwagę że trafie na nie zakatowany egzemplarz) Czy spokojnie pojeżdżę nim.

4. Jak z częściami zamiennymi, dostępność i koszty. Z allegro wynika że koszt podstawowych części eksploatacyjnych niewiele odbiega od innych aut.

 

Więcej mi nie przychodzi na myśl, jak macie jakieś spostrzeżenia, wnioski dot. np. które roczniki były lepsze, gorsze. Jakie są mankamenty (każde auto ma jakieś)

Dzięki z góry i mam nadzieję że wkrótce dołączę do grona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zastanawiam się nad zakupem RX-a Rok około 96-97. Stąd mam parę pytań: Wiem że pewnie na forum jest (zawsze gdzieś jest) ale lepiej będzie gdy znajdzie się to w jednym miejscu. Może komuś też pomoże:

1. Ile pali RX 2,0 ? Czy da się nim jeździć w miarę oszczędnie tzn. Czy w mieście wynik 10 l/100km jest spokojnie do uzyskania? (jazda spokojna).

2. Jak jest z silnikami, z ich żywotnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Słyszałem o problemie panewek w GT-kach. Jak to jest w wersji słabszej?

3. Skrzynia i dyfry-czy są wytrzymałe (oczywiście biorąc pod uwagę że trafie na nie zakatowany egzemplarz) Czy spokojnie pojeżdżę nim.

4. Jak z częściami zamiennymi, dostępność i koszty. Z allegro wynika że koszt podstawowych części eksploatacyjnych niewiele odbiega od innych aut.

Dzięki z góry i mam nadzieję że wkrótce dołączę do grona.

 

1. 10 litrów przy spokojnej jezdzie w miescie bez problemu do uzyskania.

2. Badzo żywotne, nie slyszalem o problemach z panewkami, takimi jak występują w turbo.

3. Absolutnie bez problemu :)

4. Części ekploatacyjne dostępne i cenowo podobnie jak do inncyh aut. Z większością nie eksploatacyjnych :mrgreen: nie ma problemu z dostępnością, nie wiem jak z cenami bo nie potrzebowałem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zastanawiam się nad zakupem RX-a Rok około 96-97. Stąd mam parę pytań: Wiem że pewnie na forum jest (zawsze gdzieś jest) ale lepiej będzie gdy znajdzie się to w jednym miejscu. Może komuś też pomoże:

1. Ile pali RX 2,0 ? Czy da się nim jeździć w miarę oszczędnie tzn. Czy w mieście wynik 10 l/100km jest spokojnie do uzyskania? (jazda spokojna).

 

Mam RX'a kombi z 1996 roku, jestem trzecim właścicielem (pierwszy przez 10 lat w niemczech, drugi wyjątkowo niewyżyty przez pół roku w Olsztynie i ja też niewyżyty :D

 

Gdy go kupiłem, był zagazowany - II gen., szybko wymieniłem ją na sekwencję.

Spalanie. Miasto, dynamicznie pokonywane - do 15 litrów gazu, spokojnie ok. 13 litrów. Trasa z rodziną (100-110km/h) - 10litrów, trasa z kolegami (120-140) 12litrów ;)

 

2. Jak jest z silnikami, z ich żywotnością? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Słyszałem o problemie panewek w GT-kach. Jak to jest w wersji słabszej?

 

Silnik ma 216 tys. km przejechane, na trzech cylindrach ma kompresję 11,5, na czwartym 9 -prawdopodobnie uszczelniacz, bo po nocy kopci na dwóch przegazówkach, potem już czysto... Bierze ok. 1-1,5 na 10.000km oleju... Piston slap nie wykryty...

 

3. Skrzynia i dyfry-czy są wytrzymałe (oczywiście biorąc pod uwagę że trafie na nie zakatowany egzemplarz) Czy spokojnie pojeżdżę nim.

 

Skrzynia trochę haczyła na czwórce, w górę i w dół - po wymianie oleju problem się skończył, haczy tylko na zimnej skrzyni, ale za to na dwójce :D. Poza tym ok. Dyfer suchy, cos tam mi cichutko wyje, ale czekam na wzrost tego dźwięku - na razie nie wzrasta. Śmigam po błocie i po rondach - nie mam zastrzeżeń do działania napędów...

 

4. Jak z częściami zamiennymi, dostępność i koszty. Z allegro wynika że koszt podstawowych części eksploatacyjnych niewiele odbiega od innych aut.

 

Zgadza się, jest duży wybór dobrych zamienników, a ich ceny są akceptowalne...

 

Więcej mi nie przychodzi na myśl, jak macie jakieś spostrzeżenia, wnioski dot. np. które roczniki były lepsze, gorsze. Jakie są mankamenty (każde auto ma jakieś)

Dzięki z góry i mam nadzieję że wkrótce dołączę do grona.

 

Mnie sie podobały roczniki z pierwszym wnętrzem (miękka deska łukiem przechodząca na drzwi i trzy pokrętła sterowania nawiewami itp.) i taki mam, ale za to poprzednik wrzucił maskę od GT, grill MY'99 i (niestety) lampy Depo. Podsumowując, mam autko ze starym wnętrzem i z młodym przodem i lusterkami. Do tego fajne fotele, tarcze z tyłu i spojler na klapie.

 

Polecam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Da się :),

2. ~194.000km z powiększonym custom wydechem, a silnik nawet nie ma zamiaru myśleć o zepsuciu się :). Zresztą, 57,5KM na litr, to czemu panewki miałyby narzekać? ;);

3. Jeśli nie będziesz chciał sobie i innym udowadniać, że 2.0 N/A potrafi zerwać przyczepność z czterech kół, to nic się nie będzie działo z dyframi, w zasadzie z dyfrem, bo przedni i tylny nie za bardzo mają się jak zepsuć (otwarte), co najwyżej może umrzeć środek (wiskoza) jeśli się o nią nie dba. U mnie gra i nie marudzi :).

W skrzyni u mnie nieco haczy dwójka, ale tak już kupiłem. Starsze subara mają delikatne synchronizatory i trzeba z nimi dojść do ładu, znaczy ładnie obsługiwać gałkę ;).

4. Potwierdzam co mówią koledzy.

 

Mankamenty? Podobno ogrzewanie słabo działa, klimatyzacja zabiera 100KM mocy, uszczelka przy dzwiach kierowcy świszcze przy większych prędkościach, seryjnie są kiepskie głośniki plus akustyka przestrzeni pasażerkiej poraża ;), bez chlapaczy kamyki poderwane przez przednie koła odbijają się od przednich dzwi, światła w nocy nie świecą, na seryjnych klockach nie hamuje; bez ogona, chlapaczy i ładnej końcówki wydechu nie wygląda. To wszystko, co mi w tej chwili przychodzi do głowy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm swiatla dobre zarówki i po ptokach, a zawsze masz szperacze :PP

Hamulce odrazu nadaja sie do wymiany bo to tragedia!!! Silnik -> lej dobry olej co 10tyskm zmieniaj świece filtry, nie katuj go na zimnym i zrobisz mase kilometrów (ja zrobielm w 1 rok 45tys!!) co wymienilem .....tylnie lozysko kola.....ale jak juz kupilem to wylo.

 

Co do czesci np kompletny japoński rozrzad z pompa wody ok 800zl do 1000zl z wszystkimi uszczelniaczami walów uszczelkami pod dekle itp , remont zawieszenia przód (tuleje gumki laczniki )wszystko co da sie zmienic-> ok 600zl na czesciach 555.

 

A jeszcze jedno drzwi pod audio trzeba wygluszyc i tapicerka trzeszczy ALE JEST JEDNO ALE WSIADASZ ODPALASZ I JEDZIESZ!!!!!NIE BYLEM JESZCZE TAK PEWNY ZA SAMOCHÓD!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdzacie że sa to samochody ponadprzeciętne. Kumpel miał właśnie Sporta i co zrobiło wrażenie na mnie to nie kopyto bo nie jest to najszybsze auto ale prowadzenie i wspaniale czułem się w środku. Jechaliśmy na Rajd Magurski po nierównym zamarzniętym śniegu i naprawdę w e wnętrzu nic nie skrzypiało trzeszczało. Wydawało się że autko ma mocno sztywną karoserię. Szkoda że poszło za tak małe pieniądze (których wtedy nie miałem) a było w idealnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdzacie że sa to samochody ponadprzeciętne. Kumpel miał właśnie Sporta i co zrobiło wrażenie na mnie to nie kopyto bo nie jest to najszybsze auto ale prowadzenie i wspaniale czułem się w środku. Jechaliśmy na Rajd Magurski po nierównym zamarzniętym śniegu i naprawdę w e wnętrzu nic nie skrzypiało trzeszczało. Wydawało się że autko ma mocno sztywną karoserię. Szkoda że poszło za tak małe pieniądze (których wtedy nie miałem) a było w idealnym stanie.

 

Potwierdzam, że jest to auto odróżniające się od innych... Przede wszystkim rozwiązaniami technicznymi...

Dla wielu nie zarażonych, moje kombi rozwala napędem na cztery koła, hill holderem (hamulcem górskim), drzwiami bez ramek, kulturą pracy silnika, nawet samym silnikiem ;) I prawdą jest to, że to autko jest dobrze spasowane, a jego zawieszenie trudne do wytłuczenia - piszę to na podstawie własnych doświadczeń.

 

Polecam to autko, fakt jest to samochód-traktor. Ma jeździć, a nie rozpieszczać bajerami ;)

 

Pzdr. R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie rozpieszczac bajerami !!! Pokaz mi drógi samochód w tej klasie cenowej w ktorym w wiekszosci modeli masz:

1) silnik boxer

2)stały napęd 4 kół

3)reduktor

4) HILL holder

5)szyby bez ramek

6)szyby elektryczne x4

7)lusterka elektryczne

8)prawie pelna regulacja kiery i fotela

9)refrektory dalekosieżne

10) spryskiwacze lamp

11) klima (w wiekszosci sport z zachodu)

12)abs

13)2x air bag

14)wielowachaczowe zawieszenie (tyl nie belka skretna!!!)

15) styl

16) bezawaryjnośc

 

Zestaw np oplem astra,corolla, audi A3 wszystkie z np 97-98 rok ???to one nie rozpieszczaja!!

Naprawde wersja sport oferuje bardzo wiele w bardzo niskiej cenie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to w sporcie sa te same lampy co w GT, ja mam 97/98 i kazdego ktorego widzialem po 97 mial ABS i 2x air bag ja mam :) i 2 inne ktore widzialem maja.

 

Ja mam RX'a z 96 roku i wszystkie wymienione przez Ciebie bajery, za wyjątkiem klimy...

 

[ Dodano: Wto Paź 28, 2008 8:09 pm ]

jak nie rozpieszczac bajerami !!!

Zestaw np oplem astra,corolla, audi A3 wszystkie z np 97-98 rok ???to one nie rozpieszczaja!!

Naprawde wersja sport oferuje bardzo wiele w bardzo niskiej cenie!!!!

 

Inaczej pojmuję określenie "bajer". :wink:

Komputer, klimatronic, podgrzeane lusterka, siedzenia, skóra na kierownicy, na gałkach, skórzane mieszki, domykanie szyb itp...

 

A, żeby uwypuklić wspomnianą "traktorowość" subaru, miałem na myśli raczej fakt, że w innych autach np. sprzęgło wciska sie miękko, biegi zmienia się dwoma palcami... ;)

 

Tak czy inaczej - nie ma drugiego tak wypchanego praktycznymi rozwiązaniami TECHNICZNYMI w tej klasie i rocznikach :)

 

Zdrówko, Cypis!! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe fakt mialem 328 z klimatronikem (zwalil sie ) komputer wg mnie bajer spalanie nie pokrywalo sie ile przejade mam na liczniku temp zewnetrzna sie przydaje i alarm gololedziowy, skóra fajna sprawa szmata sie wytrze i czysto ale do dynamicznej jazdy poraszka zero trzymania, mieszek mozna zmienic:p

Domykanie hmmm jak masz alarm dobry to jest w tym,

ALE.......mam auto 1,5 roku i nie dostalem mandatu(dziwne bo w bmw za byle g... dawali a tu sie sprawa rozmywa czesto, widac stereotypy) , w góry nie musze wozic lańcuchów i marwic sie o konia czy trktor:))) NO I PRZEDEWSZYSTKIM NIE LEŻE W GARAZU POD AUTEM A BMW BYLO Z 97r

No i kobieta da rade to auto prowadzic co czasem jest przydatne :evil:

 

PS nie napalaj sie na 1 auto jakie zobaczysz poszukaj zadbany i wlasciwie serwisowany egzemplarz odpłaci cie sie dłóga bezawaryjną exploatacją!!!! Czasem warto doplacic, i pamietaj że jak nie umiesz sam sobie przy aucie porobic wiele zakladów odmówi naprawy nawet prostych spraw boja sie tej marki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...