Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Forester diesel


nietoperz77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

... i za tydzień odbieram forka diesla

 

Jak wy to robicie? Ja swojego odbieram ... w kwietniu. To pewnie przez to, że zamówiłem czerwonego...

 

A w sobotę, w urodziny, zrobiłem sobie prezent i przejechałem się testowo. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Zaskoczył mnie bardzo mały "hałas" w środku. Biegi rzeczywiście wchodzą dość ciężko, ale czy to wada? Chyba tylko dla pań z mega-długimi paznokciami :) Po przyzwyczajeniu się będzie oki.

 

Póki co czekam na więcej wrażeń w opisach szczęśliwych (mam nadzieję) posiadaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mruziaa, witam na forum i gratuluje zakupu :)

 

a przy okazji:

Ja postanwiłem zaryzykować

Płeć: Kobieta

 

hmmm... ach te emocje przy zakupie Subaru... :mrgreen:

 

pozdrawiam

Szymon

To ja byłem zalogowany na nicku żony ( mruzi) . wstałem na chwilę od kompa, a jak po chwili wróciłem to nie spojrzałem żo ona się zalogowała i napisałem .

Te kobiety wszystko komplikują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

A propos tematu to w sobotę umówię się na jazdy Foresterem 2.0 D i Legacy dla porównania zgodnie z postem/pomysłem kolegi z forum.

 

Na co zwrócić uwagę przy Foresterze? Mozna przejechać się po jakimś nieutwardzonym gruncie? Prawdopodobnie zarezerwuje u Dukiewicza (mieszkam w centrum)

 

pozdrawiam :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroc uwage czy sie buja, czy tylko wychyla (bez efektu wahadla) i jak sie zachowuje w slalomie. Mozesz tez sprobowac w terenie zatrzymac sie tak, zeby jedno kola po skosie mial calkowicie w gorze i sprobowac ruszyc - nowy Forek nie ma LSD w tylnym dyfrze i ciekaw jestem jak to dohamowywanie kol sie sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już za to oberwałem :oops::mrgreen:

 

co do wrażeń z jazdy próbnej, moją uwagę zwróciło to, że po wiechaniu na nierówności z tyłu auta coś zaczęło trzeszczeć. podobno była to niezasunięta roleta bagażnika :?: Czy ktoś miał podobną sytuację??

podobno jest jakis problem z tylnym zawieszeniem w MY'09 i dilerzy w Rosji juz zaczeli wymiane amorkow "na gwarancji"... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm już go przetrzepię jeżeli pozwolą mi wjechać na jakiś ciekawy teren :mrgreen:

Chociaż wiem, ze auto nie jest przystosowane do terenu jak Jeep, ale np. po leśnych drogach w błocie musi przejechać do teściów do domku :lol:

 

Trochę mnie zmartwiliście tym zawieszniem :???: czyli jużmam dwie rzeczy do weryfikacji skrzynia biegów i zwieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroc uwage czy sie buja, czy tylko wychyla (bez efektu wahadla) i jak sie zachowuje w slalomie. Mozesz tez sprobowac w terenie zatrzymac sie tak, zeby jedno kola po skosie mial calkowicie w gorze i sprobowac ruszyc - nowy Forek nie ma LSD w tylnym dyfrze i ciekaw jestem jak to dohamowywanie kol sie sprawuje.

 

1. po pierwszym tysiącu kilometrów mogę już coś napisać o zawieszeniu: jest dość sztywne, nie zaobserwowałem efektu bujania, w łukach jest bardzo stabilnie.

 

2. możesz napisać coś więcej o konstrukcji układu przeniesieniu napędu w nowym forku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej wiecej jak na subarowska klasyczna - otwarty dyfer z przodu, dyfer z wiskoza w centrum, otwarty dyfer z tylu (to powrot do rozwiazania z wolnossacych z lat 2000-2002 zdaje sie), czyli naped 50/50 (przod/tyl), przy czym wiskoza przy poslizgu moze przeniesc wiecej na te os, ktora ma lepsza przyczepnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żona mi się zalogowała

 

Tak to jest z żonami - jak już się zalogują, to nie ma wyjścia :mrgreen:.

 

podobno jest jakis problem z tylnym zawieszeniem w MY'09 i dilerzy w Rosji juz zaczeli wymiane amorkow "na gwarancji"...

 

Podobno na Forum jest jakiś użytkownik, do którego miała trafić urlopowa lekcja, ale najwyraźniej nie trafiła...

 

Może jakieś konkrety? Bo jeśli ich nie ma, to - z racji Twojej forumowej historii - tego typu insynuacje mogą być wyłącznie interpretowane przeciwko Tobie :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno jest jakis problem z tylnym zawieszeniem w MY'09 i dilerzy w Rosji juz zaczeli wymiane amorkow "na gwarancji"...

 

Podobno na Forum jest jakiś użytkownik, do którego miała trafić urlopowa lekcja, ale najwyraźniej nie trafiła...

 

Może jakieś konkrety? Bo jeśli ich nie ma, to - z racji Twojej forumowej historii - tego typu insynuacje mogą być wyłącznie interpretowane przeciwko Tobie :twisted:.

Przemek, jezeli dotychczas nie zauwazyles, to staram sie pisac tylko o tym, o czym mam jakies zielone pojecie... :mrgreen:

 

rosyjscy uzytkownicy MY'09 od samego poczatku narzekali na zbyt miekkie i zbyt bujajace sie zawieszenie nowego Forka, co potwierdzil i test jednego z czolowych rosyjskich portali/wydawnictw motoryzacyjnych ("ZA RULIOM", konkretnie test w Nr. 11/2008)

 

problemy zwiazane z zawieszeniem nowego Forka przyznaje rowniez m.in. p. Kazuharu Ichikawa (chyba nie musze pisac, kim jest ten Pan :?: :lol: )

 

:arrow: http://www.zr.ru/articles/58172 (co prawda in Russian)

 

ale to pewnie dotyczy tylko Rosji, gdzie, jak wiadomo, nie ma drog, a sa tylko kierunki, zas Polski, z jej wspanialymi drogami, ten problem nie dotyczy... :lol:

wiec nie bardzo rozumiem, po co te pogrozki... :roll:

 

tym bardziej, ze pojawily sie (nieoficjalne) informacje uzytkownikow, ze poszczegolni dilerzy juz zaczeli wymiane amorkow, patrz. np.: :arrow: http://www.club-forester.ru/index.php?s ... topic=9618

 

jeszcze jakies pytania, Panie Kudlaty? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś kuń krety ?!

 

Żadnych po za tym , ze Forester MY09 benz, zdecydowanie jest zbyt komfortowy ( miekki ) szczególnie w porównaniu z poprzednikiem.

Wersja diesel jest zdecydowanie bardziej twarda ( zawieszenie ) ale i tak daleko jej do np. For.2.5 T MY07.......jak ktos sie przyzwyczail... :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych po za tym , ze Forester MY09 benz, zdecydowanie jest zbyt komfortowy ( miekki ) szczególnie w porównaniu z poprzednikiem.

O prosze :mrgreen: A ze mnie sie smiano, jak opowiadalem, jak nowy Forek na ostatnich Plejadach sinusoidka podjezdzal pod bardzo lagodne wzniesienie :roll:

 

[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 10:40 am ]

tym bardziej, ze pojawily sie (nieoficjalne) informacje uzytkownikow, ze poszczegolni dilerzy juz zaczeli wymiane amorkow, patrz. np.: :arrow: http://www.club-forester.ru/index.php?s ... topic=9618

Cytat po tlumaczeniu (google translator wiec sie nie smiac) z tej stronki:

[...]Moskwie i na swojej oficjalnej stronie internetowej jest to potwierdzone Gratulacje!

I cytat z subaru.ru:

Kampania na rzecz wycofania samochodów SUBARU Tribeca lata 2006-2009

 

Z oo "Subaru Motor", oficjalnego dystrybutora samochodów SUBARU w Rosji i Białorusi ogłosił rozpoczęcie kampanii usługi wycofać samochód SUBARU Tribeca 2006-2009 wzorem lat. Kampanii dla samochodów zostanie zastąpiony zawieszenie tylne boczne trakcji na lepszą trakcję wzmocniona konstrukcja dla najbardziej bezpiecznej eksploatacji pojazdu, w tym i na drogach o słabej zasięgu. Dla pojazdów SUBARU model Tribeca wymienione lat, w tym samodzielnie lub importowanych klientów nabywanych przez nie oficjalnego dealera sieci, należy skontaktować się z najbliższym autoryzowanym dealerem SUBARU przeprowadzenia prac zastępujące oczy.

 

Kontynuacja prac zostanie wykonana bez żadnych kosztów dla właściciela.

 

Z poważaniem, Ltd. "Subaru Motor".

A pisalem jakis czas temu, ze sa narzekania nie tylko ze strony uzytkownikow, ale i mechanikow, na tylne zawieszenie w Tribece, a co zdaje sie za tym idzie i Imprezie, i Foresterze (zdaje sie to samo rozwiazanie zastosowano, zeby zmniejszyc w pionie rozmiary zawieszenia? A swoja droga jak to wplywa na skok?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej, ze pojawily sie (nieoficjalne) informacje uzytkownikow, ze poszczegolni dilerzy juz zaczeli wymiane amorkow, patrz. np.: :arrow: http://www.club-forester.ru/index.php?s ... topic=9618

Cytat po tlumaczeniu (google translator wiec sie nie smiac) z tej stronki:

[...]Moskwie i na swojej oficjalnej stronie internetowej jest to potwierdzone Gratulacje!

probowalem szukac (pobieznie) tej oficjalnej informacji na stronie moskiewskich dilerow, ale nie znalazlem... :roll:

 

natomiast znalazlem info o "gwarancyjnej" akcji wymiany elementow tylnego zawieszenia w MY'06-09 Tribekach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej wiecej jak na subarowska klasyczna - otwarty dyfer z przodu, dyfer z wiskoza w centrum, otwarty dyfer z tylu (to powrot do rozwiazania z wolnossacych z lat 2000-2002 zdaje sie), czyli naped 50/50 (przod/tyl), przy czym wiskoza przy poslizgu moze przeniesc wiecej na te os, ktora ma lepsza przyczepnosc.

 

szkoda, że z tyłu jest otwarty dyfer...

zobaczymy jak się to sprawuje jak spadnie pierwszy śnieg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK, ten LSD w tylnym dyfrze do tej pory i tak nie byl wystarczajaco mocny, zeby jakos drastycznie pomoc w terenie - lekko poprawia jedynie trakcje na sliskim. Oczywiscie im wiekszy wykrzyz, tym mniej sytuacji, gdy blokada tylnego mostu jest potrzebna, ale akurat Forester ma ten parametr niezbyt dobry.

 

[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 11:20 am ]

Patrz wyzej - zacytowalem o Tribece.

konkretnie chodzi o "poprzeczne wahacze"

 

co ciekawe, akcja "gwarancyjna" obejmuje nie tylko auta kupione od dilerow, ale rowniez i import prywatny

A propos poprzecznych wahaczy - nie masz wrazenia, ze w nowych modelach zmniejszaja one przeswit? Wydaje mi sie, ze to rozwiazanie "wisi" znacznie nizej niz w poprzednich, ale jakos nie mam okazji zaparkowac auta kolo jakiegos nowego Forka.

 

[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 12:06 pm ]

Niestety lepszych zdjec nie znalazlem:

Forester-777035.jpg

Forester24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK, ten LSD w tylnym dyfrze do tej pory i tak nie byl wystarczajaco mocny, zeby jakos drastycznie pomoc w terenie - lekko poprawia jedynie trakcje na sliskim. Oczywiscie im wiekszy wykrzyz, tym mniej sytuacji, gdy blokada tylnego mostu jest potrzebna, ale akurat Forester ma ten parametr niezbyt dobry.

 

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - czy VDC w forku spełnia też rolę EDS, czyli 'elektronicznej szpery'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jakies pytania, Panie Kudlaty?

 

Nie. Ale jedna odpowiedź: obserwuję Cię i gwarantuję, że jeszcze chwila, a zostaniesz po raz drugi laureatem nagrody za całokształt :twisted:.

 

probowalem szukac (pobieznie) tej oficjalnej informacji na stronie moskiewskich dilerow, ale nie znalazlem...

 

...szczególnie, że najwyraźniej szukasz tu afery, rozsiewając nie poparte żadnymi faktami plotki, których intencją jest szkodzenie marce :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK, ten LSD w tylnym dyfrze do tej pory i tak nie byl wystarczajaco mocny, zeby jakos drastycznie pomoc w terenie - lekko poprawia jedynie trakcje na sliskim. Oczywiscie im wiekszy wykrzyz, tym mniej sytuacji, gdy blokada tylnego mostu jest potrzebna, ale akurat Forester ma ten parametr niezbyt dobry.

 

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - czy VDC w forku spełnia też rolę EDS, czyli 'elektronicznej szpery'?

W tym najnowszym podobno tak - dlatego prosilem o sprawdzenie jak to sobie radzi w terenie z dwoma kolami po przekatnej w gorze :mrgreen:

 

W sumie tez by sie przydal test podjazdu pod bardzo nierowna lub bardzo sliska gorke - kiepsko zaprojektowany system bedzie auto wyhamowywal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...