Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Forester diesel


nietoperz77

Rekomendowane odpowiedzi

Than_Junior, a po co 230KM i ~6-7s do 100kmph w samochodzie rekreacyjno-terenowym?

 

A z innej beczki, jesli to jest samochod rekreacyjno-terenowy, to co takie slabe ma parametry typu wykrzyz, glebokosc brodzenia, czy katy natarcia, zejscia i rampowy?

 

No i wreszcie - porownujemy Forka do Forka, a nie Forka do Pajero, czy Forka do Carrery, wiec pytania jak wyzej sa jak najbardziej uzasadnione :P Bo co mamy porownywac? Ilosc miejsca dla pasazerow z tylu i ilosc schowkow? To nie skoda :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czytałem ten artykuł, IMHO to merytorycznie to on się bardziej nadaje do "Auto Świata" Więcej się spodziewałem po "Auto Technice"

 

Zwróć uwagę, że jest to jedyne pismow motoryzacyjne, w którym opisano budowę i założenia konstrukcyjne silnika BOXER DIESEL :idea:

 

A z innej beczki, jesli to jest samochod rekreacyjno-terenowy, to co takie slabe ma parametry typu wykrzyz, glebokosc brodzenia, czy katy natarcia, zejscia i rampowy?

 

A to ciekawe, że posiadasz takie informacje, nigdzie praktycznie się z nimi nie spotkałem. Możesz je dokładnie podać, na pewno dużo osób jest zainteresowanych tymi danymi :roll: :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że jest to jedyne pismow motoryzacyjne, w którym opisano budowę i założenia konstrukcyjne silnika BOXER DIESEL :idea:

 

Auto Technika jest moją ulubioną pozycją. Faktycznie na temat powodu powstania diesla boxera napisali więcej niż innych gazetach. Uważam jednak że specjalnie się nie wysilili i opis samochodu jest bardzo pobieżny, nie ma też żadnych testów i konkretnych danych np.

A opinia o iż Forester nie ma dobrych właściwości terenowych też jak by nie do końca prawdziwa, miałem takie odczucie że postawili go na równi z CRV itp. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki, jesli to jest samochod rekreacyjno-terenowy, to co takie slabe ma parametry typu wykrzyz, glebokosc brodzenia, czy katy natarcia, zejscia i rampowy?

 

A to ciekawe, że posiadasz takie informacje, nigdzie praktycznie się z nimi nie spotkałem. Możesz je dokładnie podać, na pewno dużo osób jest zainteresowanych tymi danymi :roll: :?: :!:

Nie wiem skad AŚ informacje ma, ale jesli im SIP/importer niemiecki/FHI nie podalo, to sobie pewnie zmierzyli :P

 

Subaru/Honda CRV

Wykrzyz: 150mm (indeks wykrzyzowania osi 57%)/180mm (68%)

Gl. brodzenia: 300mm/300mm

kat natarcia: 25st/22st

kat zejscia: 27st/26st

kat rampowy: 23st/b.d.

 

Ciekawe, ze np. taki Ford Kuga ma gl. brodzenia 450mm...

 

p.s. jasne, wiem, ze papiery sobie, a rzeczywistosc sobie, bo sam Forkiem na plejadach przejezdzalem przez row na tyle gleboki, zeby mi woda zalala nie tylko maske, ale i przednia szybe prawie po dach, a potem szalalem po zalanej zwirowni z glebokoscia wody na pewno powyzej progow, a woda spietrzona zderzakiem dochodzila do wlotu do intercoolera, ale to bylo chwilowe - nie na tyle dlugo, zeby woda wypelnila komore silnika ;-) Te 300mm, to wysokosc odpowietrzenia tylnego dyfra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilby w koncu ktos porownanie Forka 2.5XT poprzedniego i obecnego modelu (oczywiscie na takich samych oponach):

- predkosc powyzej ktorej Forek wyjezdza ze slalomu w zla strone

- przyspieszenia 0-60, 0-100, 60-100, 80-120 itd

- czas najlepszego okrazenia na torze

To już dość duże technicznie przedsięwzięcie i pewnie nie szybko się doczekamy, ale może ktoś, kto jeździł jednym i drugim mógłby porównać choć wrażenia z jazdy -prowadzenie w zakrętach, charakterystykę zawieszenia, dynamikę (czy tą sekundę katalogową do 100 czuć bardzo)?

Odrywając od wyglądu, bo raz na ten temat dużo już powiedziane zostało, a dwa kwestia subiektywna to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dorzucić moje wrażenia z kilku pierwszych dni użytkowania forka w dyszlu :mrgreen:

 

plusy:

- dużo miejsca: zarówno z przodu, z tyłu, jak i w bagażniku

- wygodne fotele i kanapa (regulowane pochylenie jest fajne)

- dobra pozycja za kierownicą

- duży i praktyczny szyberdach

- duże lusterka, bardzo praktyczne

- pewne i komfortowe zawieszenie

- dobrze zestopniowana skrzynia

- cichy silnik

- bardzo niskie spalanie (7.4 to średnia z pierwszego baku, tylko miasto)

- przyjemne rozwijanie mocy

- przyzwoite osiągi

- auto sprawia solidne wrażenie

 

minusy:

- praca lewarka zmiany biegów (nieprzyjemnie oporna)

- silnik mógłby mieć trochę mniej klekoczący dźwięk - w końcu to bokser :wink:

- trochę tanio wyglądająca tapicerka, na początku miałem co do niej mieszane uczucia...

- 'cerata' na kierownicy i lewarku zmiany biegów

- w wielu miejscach tandetne plastiki

- słabe brzmiące audio

- kilka wkurzających drobiazgów typu brak podświetlenia schowka, czy brak pełnego 'komputera'

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony! :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie co znajduje się pod schowkiem pasażera?

mam namyśli miejsce nad stopami pod schowkiem.

Jest tam taki kawałek jakiejś obudowy pod która pod którą wchodzą stopy i trochę jest to nie wygodne.

Zastanawiam się co to dokładnie jest i czy musi tam być :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie co znajduje się pod schowkiem pasażera?

mam namyśli miejsce nad stopami pod schowkiem.

Jest tam taki kawałek jakiejś obudowy pod która pod którą wchodzą stopy i trochę jest to nie wygodne.

Zastanawiam się co to dokładnie jest i czy musi tam być :twisted:

 

prawdopodobnie komputer, muszę sprawdzić :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie komputer, muszę sprawdzić :smile:

No nie żartuj tyle miejsca by zajmował? :D

 

tu jest fotka na której widać to ustrojstwo.

To wersja "angol" ale w normalnej jest to samo.

Chodzi o element który jest nad tym czerwonym dzyndzlem ,cokolwiek to jest :roll:

i pod schowkiem.

http://www.egmcartech.com/wp-content/up ... age001.jpg

 

Raju, czy masz może instrukcje w PDFie do tego samochodu?

Ewentualnie można gdzieś coś takiego zdobyć :?:

 

>N<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nietoperz77, ze wzgledu na oszczednosci i szeroko rozumiana flexibility siedzi tam Intel Core Duo w obudowie ATX. Zaleta jest taka, ze mozesz sobie pograc w Wiedzmina na ekranie nawigacji oraz za pomoca drazka zmiany biegow i przyciskow na kierownicy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łudźcie się - oryginał brzmi o niebo lepiej :roll:

to napewno!

ale gdy porównuję do mojego dieselka w BMW to

na biegu jałowym i przy niskich obrotach diesel subaru jest znacznie bardziej klekoczący

natomiast powyrzej 2500-3000 obrotów dźwięki i wibracje są bardziej zbliżone do benzyny niż do diesla i o niebo lepiej niż np w moim BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łudźcie się - oryginał brzmi o niebo lepiej :roll:

 

Po pierwsze primo, zwróć uwagę na emotkę na końcu mojej wypowiedzi ;) Doskonale wiem jak brzmi oryginał i nawet nie będę próbował się łudzić :mrgreen:

 

Po drugie primo, zgadzam się z tym co napisał nietoperz77:

 

"na biegu jałowym i przy niskich obrotach diesel subaru jest znacznie bardziej klekoczący

natomiast powyrzej 2500-3000 obrotów dźwięki i wibracje są bardziej zbliżone do benzyny niż do diesla i o niebo lepiej niż np w moim BMW."

 

i moim zdaniem jak na dyszla brzmi to bardzo przyjemnie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A będzie można go szybko przełożyć do mojego samochodu za "rozsądną" cenę nie tracąc gwarancji

Mozna bedzie załozyc nowy , ceny jeszcze nie znam , jeżeli same końcowe tłumiki to z gwarancja...... :wink:

AK

ps.jak sprawdze na swoim to dam znac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszych 2 dniach uważam że to dobry wybór na rodzinne auto. Ja mam 190 cm wzrostu i jest mi wygodnie, a za mną żona z dzieckiem w foteliku też zadowolona. Małemu podoba się że siedzi wyżej i dodatkowo ogląda świat przez duży szyberdach. Wygodnie wkłada się dzieciaka do fotelika (wysoko i duże drzwi). Jak na razie spalanie 8.2 po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...