Jump to content

Wrażenia z jazdy Forester diesel


nietoperz77
 Share

Recommended Posts

Witam

 

W tym tygodniu miałem okazje sprawdzić Forestera z dieselem.

Jakie są wasze odczucia?

moim zdaniem:

Autko jest zdecydowanie twardsze od wersji benzynowych.

Nowa skrzynia 6 biegowa jest mało precyzyjna (5 biegowa z benzyny jest w tym porównaniu super precyzyjna)

Czekałem na ten samochód prawie rok, teraz zaczynam wątpić czy nie lepiej było kupić w wakacje 2,5XT przy kursie euro 3,2 wyszło by znacznie taniej... :sad:

 

>N<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nietoperz77, to jak w końcu z Tobą jest - ciągniesz z Estonii Forka w dieslu czy nie :?: :mrgreen:

 

2.5 XT będzie dużo palił, co z kolei też może Ci nie odpowiadać a z drugiej strony paliwo tanieje, no ale kurs wysoki a w ogóle to już wybór mały, bo wszystko już prawie się sprzedało :mrgreen:

 

A żeby było w temacie...

 

Forek w dieslu jest rewelacyjnym kompromisem pomiędzy 2.0 a 2.5 XT :!:

Tak moi drodzy, wiem, że to dziwnie brzmi, ale taka prawda.

Diesel ma sztywniesze nastawy zawieszenia jak 2.0 N/A, układ kierowniczy (może to kwestia opon 225) wydaje mi się być jeszcze bardziej precyzyjny, samochód ochoczo zbiera się do przodu już od 1000 obr/min, jest cichy i przy tym niewiele pali, żeby nie powiedzieć, że tyle co nic, biorąc pod uwagę fakt ile przyjemności z jazdy daje. Skrzynia 6MT jest precyzyjna. Skoki lewarka są ciasne i krótkie. Trzeba się przyzwyczaić. Jak ktoś jeździ STI, wie o czym mówię :smile:

I bieg nie jest tylko do ruszenia, można na nim przyśpieszyć. Biegi zestopniowano idealnie, silnik jest bardzo elastyczny. Nie wiem jaki wpływ ma na silnik ma zastosowanie filtra cząstek stałych. Chyba tylko z tego powodu mamy 3KM mniej :roll:

Reszta jak to w Forku. Wygodnie i przestronnie. Podoba mi się tapicerka materiałowa jak w XT.

Reasumując. Brakowało tego typu jednostki w modelu Forester. Gama jednostek silnikowych jest optymalna na chwilę obecną, każdy znajdzie coś dla siebie.

 

pozdrawiam

raju

Link to comment
Share on other sites

każdy znajdzie coś dla siebie

 

Ja chcę H6 Turbo. Kiedy będzie? :mrgreen:

 

Gdzieś na jakiś targach (chyba w Japonii) znalazłem w necie tekie H6 Turbo w Imprezie w Twojej budzie :mrgreen: 550KM czy coś takiego :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Olleo, a kto inny ma opowiedzieć o tych wrażeniach jak nie sprzedawca. A to, że dobry ze mnie sprzedawca i w słowa potrafię ubrać doznania subiektywne to źle?? Dobrze jest mieć jakiś punkt odniesienia :roll:

Olleo, a Ty jaki masz punkt odniesienia :?: Osmioletniego Forka z dwulitrową turbiną :?: :!:

 

:mrgreen:

 

pozdrowienia

raju

Link to comment
Share on other sites

nietoperz77, to jak w końcu z Tobą jest - ciągniesz z Estonii Forka w dieslu czy nie :?: :mrgreen:

 

2.5 XT będzie dużo palił, co z kolei też może Ci nie odpowiadać a z drugiej strony paliwo tanieje, no ale kurs wysoki a w ogóle to już wybór mały, bo wszystko już prawie się sprzedało :mrgreen:

 

A żeby było w temacie...

 

Forek w dieslu jest rewelacyjnym kompromisem pomiędzy 2.0 a 2.5 XT :!:

Tak moi drodzy, wiem, że to dziwnie brzmi, ale taka prawda.

Diesel ma sztywniesze nastawy zawieszenia jak 2.0 N/A, układ kierowniczy (może to kwestia opon 225) wydaje mi się być jeszcze bardziej precyzyjny, samochód ochoczo zbiera się do przodu już od 1000 obr/min, jest cichy i przy tym niewiele pali, żeby nie powiedzieć, że tyle co nic, biorąc pod uwagę fakt ile przyjemności z jazdy daje. Skrzynia 6MT jest precyzyjna. Skoki lewarka są ciasne i krótkie. Trzeba się przyzwyczaić. Jak ktoś jeździ STI, wie o czym mówię :smile:

I bieg nie jest tylko do ruszenia, można na nim przyśpieszyć. Biegi zestopniowano idealnie, silnik jest bardzo elastyczny. Nie wiem jaki wpływ ma na silnik ma zastosowanie filtra cząstek stałych. Chyba tylko z tego powodu mamy 3KM mniej :roll:

Reszta jak to w Forku. Wygodnie i przestronnie. Podoba mi się tapicerka materiałowa jak w XT.

Reasumując. Brakowało tego typu jednostki w modelu Forester. Gama jednostek silnikowych jest optymalna na chwilę obecną, każdy znajdzie coś dla siebie.

 

pozdrawiam

raju

 

Dzisiaj opchnąłem Ibize i już zamówiłem Forysa w Dieselku.

Szkoda że ceny w polskich salonach są mało elastyczne :sad:

bo wolał bym kupić w Polsce niż kombinować z pośrednikami.

Mam nadzieje że przy wymianie Betki na nowy model Legaca albo Impreze STI sprawa rozegra się inaczej.

 

Miałem spore wątpliwości co do wyboru między 2,5XT a 2.0D

Gdymym wiedział że w ciągu 3 miechów euro skoczy z 3.2 do 3.7...

to kupił bym 2.5 XT w wakacje, niestety teraz kosztuje dla mnie już zbyt dużo.

 

Odnośnie Forysa TD

nie pasi mi tylko opór z jakim wchodzą biegi ale może to kwestia przyzwyczajenia.

Nie miałem wcześniej Subaru ale w sumie mojej BMce skrzynia jest jeszcze twardsza.

Moja żona żeby wrzucić wsteczny musi robić to oburącz, inaczej nie daje rady.

 

Natomiast faktem jest ze forys w Dieslu zbiera się pięknie, bez marudzenia i przymulania.

wrażenie jest lepsze niż w Legacy czy OBK pomimo ze ma o 2s wiecej do setki

 

Co do zawieszenia, czym różni się to z diesla od benzynowego, bo chyba jest przekonstruowane i nie jest to tylko kwestia twardości?

I nie do końca jasna jest dla mnie średnica zawracania, bo w kilku różnych miejscach znalazłem rozbieżne informacje na ten temat.

hmm może te z Estonii mają gorszy promień skrętu ? :wink:

 

 

Pozdro

 

>N<

 

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 11:21 pm ]

raju, facet sie pyta o wrazenia z jazd - jakby chcial posluchac sprzedawcy, to zajrzalby do ciebie do salonu :mrgreen:

 

w tytule nie ma znaku zapytania :twisted:

Miałem nadzieje uzyskać opinie innych osób które miały okazje pogonić Forysa z TD

Polecam spróbować, ja po minucie jazdy wiedziałem że chce to auto.

 

Swoją drogą Raju opisał to to naprawdę nieźle :) no może poza skrzynią bo nie wiem jak działa to w STI i ciężko mi to porównać do czegoś...

>N<

Link to comment
Share on other sites

O kurna. Jakbym mial dwulitrowa turbine, to turbolag trwalby wieki, a potem by mi silnik eksplodowal ;-)

 

p.s. biegi zestopniowano idealnie, silnik jest bardzo elastyczny... :mrgreen: Normalnie albo wziete zywcem z prospektu (jak w tej gazecie motoryzacyjnej, co to sie niedawno prawie nabralem, a to reklama byla na 6 stron), albo sam te prospekty piszesz ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem ostatnio okazję chwilę pojeździć forkiem TD. Zacznę od minusów:

- beznadziejna tapicerka – gładka i czarna – sprawia wrażenie nietrwałej – ale to może tylko takie wrażenie,

- auto głośne szczególnie na tylnych siedzeniach – duży szum i hałas powyżej 120km/h

- miejsce w kufrze ograniczone cofniętą roletą, ale zawsze można ją zdjąć,

- słychać charakterystyczny klekot na zewnątrz, szczególnie jak silnik zimny,

- kurnik na masce – wcześniej był dedykowany dla wersji XT i wszystko było jasne, teraz z przodu można się pomylić…

 

Teraz plusy:

- kultura pracy silnika – auto wkręca się np. do 4500 obr/min stale przyspieszając i nie generując dodatkowo większego hałasu. Mam porównanie do mojego poprzedniego mojego auta - forda 2,0 TDCI – tam powyżej 3400 moc zdychała, wkręcał się na 4000, warczał strasznie i nic poza tym.

- prowadzenie – wiadomo jak to w SUBARU.

- spalanie – wiadomo jak to DIESEL.

- możliwość pochylenia tylnych siedzeń – w zasadzie nie wiem czy to zaleta czy wada – trzeba by tak pojeździć wdłuższą trasę i sprawdzić.

- dużo miejsca z tyłu + wygodna pozycja na fotelach

 

Podsumowanie:

Bardzo przyjemne auto, które ciekawie się prezentuje. Nie jest bez wad, ale osobiście mi by one tak bardzo nie przeszkadzały.

Link to comment
Share on other sites

- beznadziejna tapicerka – gładka i czarna – sprawia wrażenie nietrwałej – ale to może tylko takie wrażenie,

- auto głośne szczególnie na tylnych siedzeniach – duży szum i hałas powyżej 120km/h

- kurnik na masce – wcześniej był dedykowany dla wersji XT i wszystko było jasne, teraz z przodu można się pomylić…

 

Tapicerka faktycznie wygląda tanio, moim zdaniem twarde plastiki nie sa takim minusem jak jakos tapicerki. Wyglada jak tanie pokrowce założone na oryginalne siedzenia. Źle przylega do siedzeń, błyszczy się jak lycra i nie jest zbyt przyjemna w dotyku. Natomiast kolorystycznie jest OK. Ja z tego powodu wybrałem skórę chociaż zawsze byłem zwolennikiem szmaciaków.

Ale taka sama tapicerka była wcześniej w wersjach benzynowych więc nie jest to żadna nowość...

 

Głośniej robi się przy 140 , ale to tylko za sprawą oporów powietrza i wielkich lusterek. ale nic poza szumem powietrza nie słychać.

nie wiem jak jest w innych SUVach. Wydaje mi się że nie można porównywać SUVA do sedana czy kombiaka. Nowy forys w porónaniu do starego jest nie porównywalnie cichszy.

 

- "kurnik" mi osobiście bardzo się podoba, auto ma ładniejsze proporcje jak się patrzy z boku. Pomylić się nie da rady bo klekot i tak słychać bardzo wyraźnie na zewnątrz.

 

>N<

Link to comment
Share on other sites

Głośniej robi się przy 140 , ale to tylko za sprawą oporów powietrza i wielkich lusterek. ale nic poza szumem powietrza nie słychać.

Masz rację - to szum powietrza, ale jednak większy niż np. w x-trail czy CRV - a gabarytowo to podobne auta.

"kurnik" mi osobiście bardzo się podoba, auto ma ładniejsze proporcje jak się patrzy z boku. Pomylić się nie da rady bo klekot i tak słychać bardzo wyraźnie na zewnątrz.

Dla mnie kurnik to do tej pory był symbol forka potworka, a teraz ...... :???:

co oczywiście nie zmienia faktu, że wlot dodaje sylwetce urody :wink:

Link to comment
Share on other sites

p.s. biegi zestopniowano idealnie, silnik jest bardzo elastyczny... Normalnie albo wziete zywcem z prospektu (jak w tej gazecie motoryzacyjnej, co to sie niedawno prawie nabralem, a to reklama byla na 6 stron), albo sam te prospekty piszesz

 

kiedyś już Ci to powiedziałem, powiem jeszcze raz...

sprzedaj mi Twojego Forka :idea: opowiedz mi o nim :cool:

Link to comment
Share on other sites

Za nic! :twisted:

 

No chyba, ze mnie paliwo zezre, albo panewki padna :roll:

 

no właśnie i w tym momencie cała dyskusję szlag trafił :mrgreen:

 

BTW. Bardzo ciekawy (wzgląd techniczny) jest artykuł o nowym Forku w dieslu w "AUTO TECHNIKA", gorąco polecam tym, którzy chcą czegoś więcej dowiedzieć się o tym aucie :idea:

Link to comment
Share on other sites

Wie ktoś, czy nowy automat to będzie coś w stylu DSG :?:

 

gdzieś coś takiego wyczytałem, ale żadne informacje nie są oficjalne jeszcze :!:

Link to comment
Share on other sites

no właśnie i w tym momencie cała dyskusję szlag trafił :mrgreen:

 

Myśle że Olleo wziął twoją propozycje zbyt dosłownie :lol:

Bo jakbym mial mu obiektywnie opowiedziec o moim Forku, to by go w zyciu nie kupil :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bo jakbym mial mu obiektywnie opowiedziec o moim Forku, to by go w zyciu nie kupil :mrgreen:

 

No tak, bo Raju to jest tak obiektywny że medal powinien dostać... od SIP :mrgreen:

 

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 11:51 am ]

BTW. Bardzo ciekawy (wzgląd techniczny) jest artykuł o nowym Forku w dieslu w "AUTO TECHNIKA", gorąco polecam tym, którzy chcą czegoś więcej dowiedzieć się o tym aucie :idea:

 

No właśnie to a propos obiektywności. :twisted:

Czytałem ten artykuł, IMHO to merytorycznie to on się bardziej nadaje do "Auto Świata" Więcej się spodziewałem po "Auto Technice"

Ale cóż, widać bo reklamach które są na stronach obok o co chodzi :mrgreen:

 

>N<

Link to comment
Share on other sites

Miałem nadzieje uzyskać opinie innych osób które miały okazje pogonić Forysa z TD

Polecam spróbować, ja po minucie jazdy wiedziałem że chce to auto.

Ja mialem okazje , wczoraj przez pól dnia , fajnie wszystko , z biegami rzeczywiscie trzeba chwile sie przyzwyczaic ale ok. Troche sztywniejszy od benz......ale porównywanie go z 2.5 XT to tylko jeżeli chodzi o spalanie..l/100 :twisted: . Jezeli chodzi o dynamikę 2.5 XT obojetne AT czy MT to juz chyba w zadnym "normalnym" modelu powtórzona nie bedzie..... :evil:

Trzeba bylo sie najpierw 2.5 XT przejechac i po minucie juz bys naprawde wiedzial co chcesz....... :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

Zrobilby w koncu ktos porownanie Forka 2.5XT poprzedniego i obecnego modelu (oczywiscie na takich samych oponach):

- predkosc powyzej ktorej Forek wyjezdza ze slalomu w zla strone

- przyspieszenia 0-60, 0-100, 60-100, 80-120 itd

- czas najlepszego okrazenia na torze

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...