Jump to content

MONTOWANIE WSKAZNIKA BOOST I MBC


EDDY
 Share

Recommended Posts

Czy ktos mógł by mi mniej więcej objasnic gdzie sie wpiąć przy montażu zegara doładowania i mbc?

 

Generalnie z zegarem doladowania wpinasz sie pod regulator cienienia paliwa a z MBC podlaczasz zamiast seryjnego selenoidu ale nie odłaczajac od niego wtyczki......

Link to comment
Share on other sites

 

i potem krecimy....krecimy....krecimy i.........BUUUUUUM :mrgreen:

 

jak juz MBC (osobiscie odradzam - mialem zalozone przez poprzedniego wlascciciela - wywalilem a zalozylem EBC) chcesz zalozyc to zaloz tez wskaznik ktory wskazuje (czyt. jednej z renomowanych firm) cobys widzial jak zes pokrecil bo na jakims autogeju moze sie okazac ze motor zrobi peeeeeeenkne lubudu

Link to comment
Share on other sites

wiem temperatura spalin juz w drodze kupiłem mbc dlatego ze zabardzo nie ufam elektronice :/ co do wskaznika nie jest to autogej :) jest to niemiecki Fk automotive w PSI i wiem ze wskazuje dobrze (2 kolegów ma takie jeden w 200sx drugi w probe turbo) moze mi ktoś na tym zdjęciu co wkleiłem zaznaczyc gdzie mam wpiąć sie pod wskaznik i pod mbc?

Link to comment
Share on other sites

kupiłem mbc dlatego ze zabardzo nie ufam elektronice :/

 

W tym wypadku powinienes jeszcze wywalic wtryski sterowane komputerem i zalozyc gazniki...

skoro juz taki uparty jestes przy tym mbc, gdy wszyscy mowia Ci zebys dla bezpieczenstwa i rozsadku rozwiazania zainstalowal raczej ebc...

Link to comment
Share on other sites

ty nie chodzi mi o cos co zrobili fachowcy z subaru (wtsryski sterowanie komp) tylko o takie zabawki własnie więc nie myl pojęć dobra i nie pisz mi w tematach bo z tego co widze w kazdym jestes nastawiono wrogo i sceptycznie :wink:

Link to comment
Share on other sites

ty nie chodzi mi o cos co zrobili fachowcy z subaru (wtsryski sterowanie komp) tylko o takie zabawki własnie więc nie myl pojęć dobra i nie pisz mi w tematach bo z tego co widze w kazdym jestes nastawiono wrogo i sceptycznie :wink:

 

AMI Ci tylko pisze, zebys skorzystal z doswiadczenia kolegow z forum a nie uczyl sie na wlasnych bledach. Po co sie uczyc na swoich jak lepiej na cudzych ;) Sam mialem mbc i go wywalilem od razu jak znalazlem EBC - poza tym w EBC masz osobny solenoid i bardzo dokladny wskaznik boost - lepszy niz wszystkie dokladane wskazniki razem wziete

 

na serio mbc jest kiepskie - w EBC ustawiasz sobie porzadany boost i jezdzisz w mbc niestety co chwila musisz krecic - np w zimie przy mroznej, slonecznej pogodzie bedzie przeladowywal i musisz tego pilnowac - w EBC ustawiasz sobie 2 lub 3 mapy doladowania i tylko przyciskiem je zmienaisz

Szczurek a co EJ22 kiepsko podlany i przeladowany nie zrobi bum ? blok moze i wytrzyma zle tloki sie zrobia czekoladowe ;)

Link to comment
Share on other sites

ty nie chodzi mi o cos co zrobili fachowcy z subaru (wtsryski sterowanie komp) tylko o takie zabawki własnie więc nie myl pojęć dobra i nie pisz mi w tematach bo z tego co widze w kazdym jestes nastawiono wrogo i sceptycznie :wink:

 

Bo moim zdaniem troche bezsensownie podchodzisz do tematu.

Ale ok - nie bede sie wiecej wypowiadal. Drutuj jak uwazasz.

 

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 1:37 pm ]

na serio mbc jest kiepskie - w EBC ustawiasz sobie porzadany boost i jezdzisz w mbc niestety co chwila musisz krecic - np w zimie przy mroznej, slonecznej pogodzie bedzie przeladowywal i musisz tego pilnowac - w EBC ustawiasz sobie 2 lub 3 mapy doladowania i tylko przyciskiem je zmienaisz

 

Poza tym nawet dosc starawy HKS ma zabezpieczenie na przeladowanie - po przekroczeniu zdefiniowanego doladowania ogranicza ladowanie do skonfigurowaneg, bezpiecznego.

Zgaduje, ze wiekszosc sensownych, jesli nie wszystkie, elektronicznych kontrolerow to ma.

 

No ale skoro nie ufa sie elektronice...

Link to comment
Share on other sites

moze mi ktoś na tym zdjęciu co wkleiłem zaznaczyc gdzie mam wpiąć sie pod wskaznik i pod mbc?

 

na zdjęciu z tej perspektywy i z tym plastikiem na silniku nikt Ci nic nie pokaże, jeden kolega Ci napisał gdzie się wpiąć pod wskaźnik, a ja dałem linka do fotki jak założyć mbc, chyba że nie wiesz gdzie jest kolektor i gdzie jest wg...

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dobra - mialem sie nie odzywac - ale juz tam, bede taki milomsciwy :)

 

http://images.google.com/images?q=mbc%2 ... a=N&tab=wi

 

Duzo obrazkow mowiacych o tym jak zainstalowac mbc - trzeba zapewne popatrzec tylko jak ida rurki w Subaru, co nie powinno byc problemem, skoro juz Eddy jest tak uparty...

 

Zreszta bylo juz jedno zdjecie i naprawde na nim widac, gdzie dokladnie wpiac mbc.

 

Jesli to nie wystarcza, to tym bardziej bym sie prawde mowiac samemu za taka modyfikacje nie bral... Mimo, ze nie jest ona duza - tylko obawiam sie, ze te eksperymenty moga sie skonczyc smiercia silnika.

Ale to juz nie moj problem ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Generalnie z zegarem doladowania wpinasz sie pod regulator cienienia paliwa .

 

:shock:

 

wskaznik boost to raczej pod jedno z podcisnien na klektorze ssacym ;)

\

 

No tak o to mi chodziło:D upss nie napisałem ze pod podcisnienie.... ale wiadamo

Co do doladowania to mozesz bezpiecznie podniesc na 1bar. Jezdziłem z kompem i EGT było ok 11 wiec jak najbardziej z normie ( na seryjnej pompie paliwa) ale zamierzam podniesc do 1,1 bar i Walbro dorzucic:D:D

Link to comment
Share on other sites

ty nie chodzi mi o cos co zrobili fachowcy z subaru (wtsryski sterowanie komp) tylko o takie zabawki własnie więc nie myl pojęć dobra i nie pisz mi w tematach bo z tego co widze w kazdym jestes nastawiono wrogo i sceptycznie :wink:

 

AMI Ci tylko pisze, zebys skorzystal z doswiadczenia kolegow z forum a nie uczyl sie na wlasnych bledach. Po co sie uczyc na swoich jak lepiej na cudzych ;) Sam mialem mbc i go wywalilem od razu jak znalazlem EBC - poza tym w EBC masz osobny solenoid i bardzo dokladny wskaznik boost - lepszy niz wszystkie dokladane wskazniki razem wziete

 

na serio mbc jest kiepskie - w EBC ustawiasz sobie porzadany boost i jezdzisz w mbc niestety co chwila musisz krecic - np w zimie przy mroznej, slonecznej pogodzie bedzie przeladowywal i musisz tego pilnowac - w EBC ustawiasz sobie 2 lub 3 mapy doladowania i tylko przyciskiem je zmienaisz

Szczurek a co EJ22 kiepsko podlany i przeladowany nie zrobi bum ? blok moze i wytrzyma zle tloki sie zrobia czekoladowe ;)

 

 

Kolega ma w 100% racje kup EBC i bedzie dobrze. Wiem gdzie tanio kupic w razie czego:P

Link to comment
Share on other sites

EGT było ok 11 wiec jak najbardziej z normie ( na seryjnej pompie paliwa)

 

egt 11 jest nie mozliwe do uzyskania. obawiam sie, ze mylisz pojecia afru i egt

 

 

Raczej nie. Ale do konca nie wiem bo ja laptopa nie miałem w rekach tylko gostek z takiej pewnej firmy:D

Link to comment
Share on other sites

EDDY tutaj patrz sobie - może Ci coś to pomoże:

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN

albo tu:

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DG

 

U mnie BOOST jest podłączony jak w tym pierwszym linku (czyli w kolektor ssący).

Czytałem gdzieś, że można wpiąć również trójnik w przewód ciśnieniowy-sterujący Dump Valve (lub BOV - zależy co kto ma)

 

 

Z tego co widzę na twoim zdjęciu to chyba najprościej jest wpiąć się trójnikiem w ten wężyk wychodzący z lewej strony kolektora.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...