Jump to content

Tylne zawieszenie Legacy


Danielo
 Share

Recommended Posts

Od dwoch lat jezdze Legacy kombi 2.0 MY07. Od dnia zakupu tylne zawieszenie zachowywalo sie dosc dziwnie zbyt mocno bujajac sie na kazdej nierownosci. O ile przy jezdzie maksymalnie w dwie osoby mozna sie do tego przyzwyczaic o tyle jazda z pasazerami na tylnej kanapie robi sie juz mniej przyjemna. Auto dosc mocno osiada i zdarza sie zarysowac podwoziem o asfalt.

 

A teraz do rzeczy. Odpowiedz serwisu jest prosta: "ten typ tak ma". Jak nie trudno sie domyslic odpowiedz taka nie jest satysfakcjonujaca. Prosze o zajecie stanowiska przez Dyrekcje.

Link to comment
Share on other sites

o tyle jazda z pasazerami na tylnej kanapie robi sie juz mniej przyjemna. Prosze o zajecie stanowiska przez Dyrekcje.

 

Tyż wiezłam kiedyś teściowom na tylny kanapie. Objawy beły wypisz wymaluj. W ASO mię poinformowali uprzejmie, że w taki sytuacji ... auto straciło gwarancje. NO LUDZIE!!!.Żadyn producent nie przewiduje tak ekstremalnego wykorzytywania jego produktu!!!!! To tak jakbyś kupił turystystyczny śmigłowiec i chciał niem przenieś atomowom łódź podmorską z pełnem uzbrojeniem.

 

mamusia

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Temat był omawiany na tym Forum.

 

O ile dobrze pamiętam ASO Koper miało z takim przypadkiem do czynienia i rozwiązano tam problem ku zadowoleniu klienta.

 

Sugeruję kontakt bezpośredni

 

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz choc przyznam, ze usatysfakcjonowany do konca nie jestem. bo dlaczego jedno aso potrafi, a drugie nie? nie mozna podzielic sie wiedza?

 

Mam tą samą dolegliwość w moim Legacy. Również prosiłbym o jakiś konkret, bo w ASO Koper, poinformowano mnie, że jedyne co może ewentualnie pomóc to wymiana amortyzatorów na twardsze. Dodam, że w tym samym czasie samochód przeszedł badanie w stacji diagnostycznej i badanie amortyzatory wypadło doskonale.

Link to comment
Share on other sites

Również prosiłbym o jakiś konkret, bo w ASO Koper, poinformowano mnie, że jedyne co może ewentualnie pomóc to wymiana amortyzatorów na twardsze. Dodam, że w tym samym czasie samochód przeszedł badanie w stacji diagnostycznej i badanie amortyzatory wypadło doskonale.

 

Skuteczność tłumienia (badana na shock-testerze) nie jest tożsama z twardością. Obawiam się, że ASO ma w tym przypadku rację

Link to comment
Share on other sites

Również prosiłbym o jakiś konkret, bo w ASO Koper, poinformowano mnie,

No to jest konkret ale jeżeli ma Pan jakąś własną koncepcję:

badanie w stacji diagnostycznej i badanie amortyzatory wypadło doskonale.

to nie wiem co mam powiedzieć....,tył auta przy obciązeniu ma wyżej stać :?: ...czy o coś innego chodzi :?:

AK

ps.bez wizyty w ASO sie nie obedzie więc to sa czysto teoretyczne rozważania.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Sugestie odnośnie dzielenia się wiedzą z innymi serwisami przyjmuję.

Tak też jest to czynione.

 

Poniewaz jednak tego typu sytuacje, nie wywołane przeciążeniem samochodu są rzadkie (mieliśmy już przypadek pełnego bagżnika + > 150 kg obciążenia haka holowniczego !) wyrażona sugestia dot. ASO Koper. Sugestia ta nie ma nic wspólnego z reklamą tego właśnie ASO !

Po prostu wiem, że tam już taki przypadek był robiony.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz choc przyznam, ze usatysfakcjonowany do konca nie jestem. bo dlaczego jedno aso potrafi, a drugie nie? nie mozna podzielic sie wiedza?

 

Mam tą samą dolegliwość w moim Legacy. Również prosiłbym o jakiś konkret, bo w ASO Koper, poinformowano mnie, że jedyne co może ewentualnie pomóc to wymiana amortyzatorów na twardsze. Dodam, że w tym samym czasie samochód przeszedł badanie w stacji diagnostycznej i badanie amortyzatory wypadło doskonale.

 

mnie by chyba takie rozwiazanie pasowalo. byleby nie bylo przegiecia w druga strone :) tylko nadal nie rozumiem czemu mialbym jechac 300km aby wymienic amortyzatory? a przy okazji czy taka wymiana zostanie zrobiona w ramach gwarancji?

Link to comment
Share on other sites

to nie do konca tak.

po pierwsze ASO gdzie serwisuje auto ustalilo, ze ten typ tak ma i poki co nie maja umiejetnosci tego poprawic. nie bylo zadnego sprawdzenia zawieszenia.

po drugie nie chodzi o pelne obciazenie. samochod przy dwoch osabach juz buja. wystarcza natomiast dwie osoby z tylu bez bagazu aby przychaczyc asfalt.

Link to comment
Share on other sites

wystarcza natomiast dwie osoby z tylu bez bagazu aby przychaczyc asfalt.

No i o to chodzi....Prosze na PW Nr. VIN i tel. do siebie to cos w przyszłym tygodniu wymyslę...

żeby Pan nie jechal 300km...Auto na gwarancji :?: bo chyba Pana pamietam.... :wink:

AK

Link to comment
Share on other sites

Przypadek, o ktorym pisze Dyrekcja, byl w moim Legacu. Rzeczywiscie ASO Koper dalo rade i rozwiazalo problem definitywnie. Wymienili cale zawieszenie z tylu na to z nowszego modelu (amortyzatory i sprezyny). Tyle ze u mnie problem byl nieco inny. Po wyjezdzie z salonu okazalo sie, ze tyl mojego Legaca wisial nizej niz inne o ok. 2 cm z tego co pamietam. Wystarczylo ze wsiadly dwie osoby z tylu i wadzilem rura wydechowa o asfalt na nierownosciach. W dodatku dalo sie slyszec dobijanie amortyzatorow do konca, no i blotnik zostawial slady na oponach.

 

Wszystkie badania amortyzatorow wychodzily bardzop dobrze. Nie bylo sie do czego przyczepic. Dlugo to trwalo zanim w koncu udalo sie to zwalczyc. No, ale sie udalo.

 

Tak poza tym, tylny zawias w Legacu jest bardzo miekki niestety. Za bardzo, moim skromnym zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...