purbansk Posted December 29, 2004 Posted December 29, 2004 Witam pewnie było ale wyszukiwarka... :roll: Czy ma ktos doświadczenia z filtrami typu K&N lub BMC :?: Czy jest sens instalować wkładkę albo stożek :?: Pozdrawiam
IWAN Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Kiedyś miałem wkładkę, ale zapragnąłem STOŻKA Na streetracing koleś z Poznania testował na CIVICu i wyszło że daje więc mamy argument techniczny poza akustycznym, super sapanie przy dokłądaniu gazu Poza tym chyba GT robiło testy na hamowni i wyszło, ze silnik N/A z wkładką miał lekki przyrost na dole, a ze stożkiem na górze RPM. ALe faktycznie, czy opłaca sie wydać np 400pln za te mizerme mikrokonie? Napewno za głos warto W każdym razie napewno powierzchni filtrującej jest wiecej w stożku czyli nie ma problemu z wciągałniem rure przy mocmym dodaniu Mój GT poprzedneigo KN na bezbiegu zaginał lekko do wew. filtr jak dodawałem
Kuba Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Tutaj mozna sobie poczytac na temat dolotu w Imprezie http://www.cobbtuning.com/tech/airflow/index.html
ALEX Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 IWAN!!! Nie miałeś problemu z przepływomierzem??? Miałem kiedyś GTka ze stożkiem i dwa razy mi diabli wzieli przepływomierz. Po powrocie do normalnego filtra wewnętrznego problem zniknął....
Niuniek Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Ja mam w swoim wkładke KN'a i jestem zadowolony
ALEX Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Miałem na myśli stożek (filtr zawnętrzny) a nie filtr wewnętrzny np. K&N który tak jak oryginalny jest bezpiecznie schowany w puszce/ !!!
Niuniek Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Miałem na myśli stożek (filtr zawnętrzny) a nie filtr wewnętrzny np. K&N który tak jak oryginalny jest bezpiecznie schowany w puszce/ !!! wiem wiem , ja mówie jaki ja mam
Kuba Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Subaru w samochodach z turbo, uzywa sensora MAF do pomiaru przeplywu powietrza. Czujnik ten wykorzystuje cienki drucik, ktory niestety jest bardzo wrazliwy na wstrzasy i zanieczyszczenia. Przy wykorzystaniu wkladek lub storzkow nasaczonych olejem, mamy ryzyko ze czesc tego oleju zostanie wydmuchana i osiadzie na czujniku. O ile taki filtr jest raczej dobrze naoliwiony fabrycznie, to ryzyko wzrasta jesli sami go regenerujemy. Dodatkowo storzki z krotkim dolotem wprowadzaja ryzyko uszkodzenia na skutek wstrzasow w przypadku nieprawidlowego montarzu. Sam kiedys kupilem filtr K&N, lezal dlugo w szufladzie i niedawno sprzedalem nierozpakowany za 20$. Jesli juz chcemy uzyc jakiejs innej wkladki to lepiej wybrac filtry gabkowe, ale te tez trzeba sprawdzac co jakis czas, poniewaz istnieje ryzyko oderwania sie kawalka gobki. Moim zdaniem zamiast zakladac jakies dziwne filtry,BOV'y i turbo timery, lepiej przeznaczyc ta kase na modyfikacje przynoszace jakies efekty, np silikonowe weze do intercoolera albo lrzejsze kolo napedzajace akcesoria.
Sub-fan Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 O ile taki filtr jest raczej dobrze naoliwiony fabrycznie, to ryzyko wzrasta jesli sami go regenerujemy. A czytałeś kiedyś procedurę mycia i nasączania filtra? Jeżeli zrobisz to dokładnie z tym co jest opisane (czyli pozwolisz filtrowi wyschnąć po nasączeniu i przez pierwsze kilometry jeździsz spokojnie) to absolutnie nic się nie dzieje. Moim zdaniem zamiast zakladac jakies dziwne filtry,BOV'y i turbo timery, lepiej przeznaczyc ta kase na modyfikacje przynoszace jakies efekty, np silikonowe weze do intercoolera albo lrzejsze kolo napedzajace akcesoria. A jaki jest cel ćwiczenia? Rozumiem że silikonowe węże dają dużo (parę centymetrów) a koło wygląda znacznie lepiej na seryjnym silniku (i również przedłuża). Szkoda tylko że w seryjnym silniku to nic nie daje. Osobiście jestem przeciwnikiem wszelkich filtrów bawełnianych (stożki, wkładki, gąbki) bo zatrzymują one tylko drobne kamienie, a kurz i tak się przedostaje do silnika (nawet jak są dobrze nasączone). Natomiast po ich montażu jest wyczuwalna różnica w elastyczności silnika, jak i jego osiągach. A chyba o to chodzi żeby działało a nie wyglądało. Chyba że tak jak Iwan napisał chodzi o efekt dźwiękowy.
shodan Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Subaru w samochodach z turbo, uzywa sensora MAF do pomiaru przeplywu powietrza. O ile dobrze pamiętam, to od roku 2000 MAF sensor został zastąpiony MAP sensorem (manifold absolute pressure), który dokonuje pomiaru masy powietrza przy współpracy z IAT sensorem (intake air temperature). MAP sensor jest dużo trwalszy od MAF-a. Moim zdaniem zamiast zakladac jakies dziwne filtry,BOV'y i turbo timery, lepiej przeznaczyc ta kase na modyfikacje przynoszace jakies efekty, np silikonowe weze do intercoolera albo lrzejsze kolo napedzajace akcesoria. Albo wydać te pieniądze na kask i dobrego instruktora. Efekt będzie dużo lepszy pozdr!
Azrael Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Subaru w samochodach z turbo, uzywa sensora MAF do pomiaru przeplywu powietrza. O ile dobrze pamiętam, to od roku 2000 MAF sensor został zastąpiony MAP sensorem (manifold absolute pressure), który dokonuje pomiaru masy powietrza przy współpracy z IAT sensorem (intake air temperature). MAP sensor jest dużo trwalszy od MAF-a. Ehmm Shodan. Każda Impreza ma MAPa... albo ja mam zwidy. IAT też ma, a u Ciebie za puszka z filtrem co siedzi jak nie MAF? Nie wiem może mi się pokręciło ale wydaje mi się mało prawdopodobne zeby zaawansowane współczesne auto nie miało MAFa.
shodan Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Ehmm Shodan. Każda Impreza ma MAPa... albo ja mam zwidy. IAT też ma, a u Ciebie za puszka z filtrem co siedzi jak nie MAF? Nie wiem może mi się pokręciło ale wydaje mi się mało prawdopodobne zeby zaawansowane współczesne auto nie miało MAFa. Kurcze, to już sam nie wiem :roll: "... MAF Sensors which were used on all late models until the 2000 model year. From 2000-on Subaru has begun using a speed-density system which primarily relies on a MAP sensor. " http://www.cobbtuning.com/tech/airflow/index.html pozdr!
Azrael Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Może "primerily" znaczytyle ze to jest inaczej oprogramowane - u mnie tez jest MAF ale na doładowania silnik jest głównie sterowany MAPem...ale nie wiem.. trzeba to sprawdzić - jak zobaczę jaką New Age Impreza pod maską niedługo to sobie obejrze :-)
IWAN Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 IWAN!!! Nie miałeś problemu z przepływomierzem??? Miałem kiedyś GTka ze stożkiem i dwa razy mi diabli wzieli przepływomierz. Po powrocie do normalnego filtra wewnętrznego problem zniknął.... Tak jak napisał SUB-FAN, musiały być źle przygotowane do użytkowania, nie piszę że Ty ale może ktoś to zrobił nie tak jak trzeba. Mój ma 100tys i działa. Może "primerily" znaczytyle ze to jest inaczej oprogramowane - Też tak myśle, może po 00' MAP jest ważniejszym niż MAF, a do 2000 był MAF? W każdym razie dla mnie MAP powinien być głównym bo to przecież po ciśnieniu dobiera się ilość mieszanki podawanej. Kuba, a Autronic na MAF?
Kuba Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 "... MAF Sensors which were used on all late models until the 2000 model year. From 2000-on Subaru has begun using a speed-density system which primarily relies on a MAP sensor. " http://www.cobbtuning.com/tech/airflow/index.html Panowie, jak juz cos zaczynacie czytac, to robcie to do konca. Pod koniec tego artykolu jest napisane: "Also making guesses, we expect you'll see the air-flow system return when the WRX is introduced here in the US though the non-turbo applications will most likely retain their speed-density system as thus far it's proven very reliable. Why not use the speed-density on the WRX? Our assumption is based on the fact that Subaru has been using the air-flow system quite reliably in other countries and as there will be no major drivetrain/engine changes for the next generation WRX, they might not want to incur the added development costs involved in making a speed-density WRX pass the tough US emission certification tests." Artykol byl pisany jeszcze przed wejsciem WRX'a do sprzedazy w US. MAP jest stosowany w autach wolnossacych, a MAF w turbo. Polecam przejrzenie http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?s=&threadid=477393 Co do silikonowych wezow, to daja one mierzalne wzrosty mocy. Zobaczcie sobie na seryjne weze, jest to taka harmonijka pod intercoolerem. Jej nierowne scianki wprowadzaja zawirowania i stawiaja opor. Weze silikonowe maja wewnatrz gladka powierzchnie. Lekkie kolo nie dodaje mocy silnikowi, ale zmniejsza straty i poprawia dynamike. Po wymianie, pomiary na hamowni pokazuja wzrost mocy na kolach od 5 do 8 HP.
shodan Posted December 31, 2004 Posted December 31, 2004 Panowie, jak juz cos zaczynacie czytac, to robcie to do konca. Pod koniec tego artykolu jest napisane: Artykol byl pisany jeszcze przed wejsciem WRX'a do sprzedazy w US. MAP jest stosowany w autach wolnossacych, a MAF w turbo. Polecam przejrzenie http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?s=&threadid=477393 Oops, mój błąd faktycznie nie doczytałem. Zaraz się do-edukuję... Dzięki za linka. pozdr!
Azrael Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Kuba, a Autronic na MAF? Autronic może mieć co chcesz. Zwykle instalacje takie jak u Wallego z MAF nie korzystaja a tylko z wbudowanego 3.5 bar MAP i seryjnego MAP, + ACT, IAT itp.
IWAN Posted January 7, 2005 Posted January 7, 2005 Tak właśnie myślałem że MAP jest ważniejszy niż przepływka. Dzięki
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.