Jump to content

Dlaczego wentylator chodzi non stop?


Guest BrT_deactivated
 Share

Recommended Posts

Guest BrT_deactivated

Witam, mam taki problem, wymieniałem ostatnio sprzęgło u znajomego mechanika w Imprezie GL 2.0 96' , zadzwonił do mnie, że sprzęgło nowe jest założone natomiast zapaliła się kontrolka CHECK ENGIN a wentylator chodzi non stop nawet jak jest zimny silnik...elektryk nic nie wymyślił, nawet nie wie gdzie podłączyć komputer :neutral: Czy jest możliwe, żeby mechanik czegoś nie podłączył albo podłączył nie to co trzeba? Moją uwagę zwrócił kabelek z wtyczką który idzie razem z taką wiązką do alternatora( wiązka się rozdwaja na końcu a w połowie jest taki krótki kabelek z mała wtyczka)

i wisi on w powietrzu a chyba powinien gdzieś być wetknięty...? natomiast nie mam pojęcia gdzie...a może to w ogóle nie ma znaczenia...Jeżeli ktoś sie orientuje to proszę o pomoc :roll:

dzieki!

Link to comment
Share on other sites

BrT, wentylator włącza się np. podczas diagnostyki błędów w ECU za pomocą zepnięcia przeznaczonych do tego kabelków pod kolumną kierownicy. Będzie się wówczas migał Check.

Link to comment
Share on other sites

Stawiam na czujnik temperatury silnika, natomiast nie pomoge Ci w jego lokalizacji, bo wlaśnie w 96 roku bodaj nastpiła zmiana - wcześniej był mniej więcej przy rezonatorze, w bardzo niedostępnym miejscu, potem poszli po rozum do głowy i umieścili go gdzieś z frontu silnika - szukaj gdzieś w dół od zbiorniczka wspomagania - bardziej w strone alternatora.

Link to comment
Share on other sites

Guest BrT_deactivated

To było by chyba najlepsze rozwiązanie tylko elektryk nie wie gdzie się podłączyć, czyli pod kolumną kierownicy jest jakieś wejście tak? :roll: a może to tylko w aso potrafią sprawdzić...? a ten kabelek nie wiecie od czego może być? może właśnie od czujnika temperatury :?: :idea:

Link to comment
Share on other sites

natomiast zapaliła się kontrolka CHECK ENGIN
skoro piszesz że się zapalił Check to wystarczy spisać kod który on wymruga - poczytaj o tym w FAQ to będziesz wiedział o co chodzi. Jest tam równiez instrukcja jak połączyć wtyczki diagnostyczne i gdzie one się znajdują - wszystko jest tylko trzeba poczytać :wink:
Link to comment
Share on other sites

ok:P dzięki, już się biorę za czytanie tylko, że u mnie check nie mryga tylko pali się cały czas...
Tak czy inaczej połącz wtyczki diagnostyczne i zobacz co wymryga - potem będzie sie dalej zastanawiać.
Link to comment
Share on other sites

Guest BrT_deactivated

Podłączyłem dziś jakieś zielone wtyczki pod kierownica, i przekręciłem stacyjkę na ON, a wentylator zaczął się włączać i wyłączać na zmianę, dziwne to było :roll: potem pomyślałem " a może by go tak odpalić" no i cała elektryka mi się odłączyła...po sprawdzeniu wszystkich bezpieczników, odłączeniu i podłączeniu akumulatora oraz rozłączeniu tych zielonych wtyczek samochód odpalił a Check Engin znikł jak ręką odjąć, a wentylator pracuje normalnie... :grin: dziwne rzeczy ale najważniejsze, że jest ok, thx za pomoc

Link to comment
Share on other sites

No dziwne, ale mam przeczucie że włączy Ci się niebawej, bo zielone wtyczki są do kasowania błędów, ale niestety nie przyczyn. Czarne wtyczki w tej samej wiązce kabli są do sprawdzania błędów-ilość dłuższych mrugnięć to pierwsza cyfra a krótkich druga cyfra liczby oznaczającej błąd.

http://theforum.pl/viewtopic.php?f= ... 743d19e04f

Pozdrówki :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest BrT_deactivated

dobrze wiedzieć:P dzięki za informacje:) narazie uskuteczniam metodę prób i błędów, następnym razem połączę najpierw czarne, a jest jakaś procedura typu: nie włączaj silnika, wyłącz światła, odczekaj 3 minuty, nie podłączaj naraz zielonego i czarnego itp? :???:

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale nie w przypadku czytania błędów w czasie postoju. Przy wylaczonym zaplonie laczysz ze soba czarne, przekrecasz kluczyk na zaplon nie zapalajac silnik i czytasz, co Ci swiatelko powie.

 

Zielone są - jeśli pamięć mnie nie myli - do czytania błędów podczas jazdy i tam jest taka procedura, że łączysz zielone (a moze zielone i czarne tez), potem zapłon, potem na maxa pedał gazu, sekunda, odpuszczasz na połowę, sekunda albo dwie i dopiero zapalasz auto, ale w tej chwili to nie jest potrzebne.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam, podepnę się pod temat. W moim foresterze 97r. Wentylator chodzi non stop, piszecie że może czujnik temp. silnika ale tego mi nie wymruguję ale za to nie działa mi prędkościomierz i mam 33 czyli błąd czujnika prędkości. Czy to może mieć jakiś związek też z tym wentylatorem?

 

Troche odgrzebałem temat, ale może ktoś odpowie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...