najemnik Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 witam wlasnie przymierzam sie do zakupu forestera ogladalem juz kilka egzemplarzy ale kazdy wydaje sie ruszony korozja (nie wazne jaki rocznik i czy US czy EU ) czy to niedbalstwo poprzednich wlascicieli czy one maja taka slaba blache? pozdrawiam najemnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 najemnik, ja bym jednak obstawiał niedbalstwo / marnej jakości naprawy. Blacha w subarakach jest znana z wytrzymałości na uderzenia, co sugerowałoby, że jest dobrej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inflator Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Forestera po gradobiciu, bojla przy bojli. Tuż obok stał nowy Freelander, który wyszedł z tego z zaledwie dwoma lekkimi wgnieceniami. Więc blacha w forku chyba cieniutka. natomiast nie mam pojęcia jak wygląda ochrona antykorozyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 W moim foresterze 06 gdy przypłynął z zza wielkiej wody ,pod przednimi błotnikami widzialem na łączeniach blach śladowe ilości rdzy . Od razu wyjasniam ,że ta rdza byla w miejscach ,które nie były uszkodzone i powłoka lakieru byla nietknięta .Auto miało wtedy 8miesięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 w moim forku po 8 latach wyszlo kawalek rudej na tylnym nadkolu - ale winie za to glupie gumy z tego nadkola ktore wciaz trzymaja wilgoc - nowsze modele maja inaczej to rozwiazane. Generalnie - jak auto bylo dobrzez zrobione - jezeli bylo naprawiane - to rdzy nie powinno nigdzie byc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Blacha raczej kiepska - każde odbryśnięcie na masce od kamyczka zamienia się po kilku dniach w ognisko rdzy, tak że ocynku tutaj nie znajdziesz. O konserwację trzeba dobrze zadbać, bo inaczej - polonez. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najemnik Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Blacha raczej kiepska - każde odbryśnięcie na masce od kamyczka zamienia się po kilku dniach w ognisko rdzy, tak że ocynku tutaj nie znajdziesz. moze producent nie przewidywal ze wlasciciel forestera bedzie chcial jezdzic po blocie i kamiorach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Może i przewidywał, bo z takich dróg to nie mam żadnej pamiątki. Za to z jazdy po jeszcze ciepłych łatach na asfalcie typu siuter-lepik-siuter to mój ziom na wymianie szyb majątek zbija. :???: Ale polecam, też jestem świeżutkim właścicielem Forka (2 miechy) i jeszcze nie miałem okazji zbadać go w terenie, bo mam walniętą uszczelkę pod głowicą (kupując wiedziałem o tym - wygrała cena w połączeniu z umiejętnością wymiany feleru :razz: ) i przy sporym rozgrzaniu puszcza ciśnienie w płyn. Ale to nie norma, bo mało tutaj na forum znajdziesz na temat ww uszczelki w 2.0 bez turbiny. W moim dopatruję się przyczyny w ponad rocznym staniu na parkingu prawie bez jazdy i bez płynu chłodzącego z pół roku, więc musiała skorodować (no + 9 lat użytkowania). Ale w next week zabieram się do roboty i na weekend w Bieszczady :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 w moim forku po 8 latach wyszlo kawalek rudej na tylnym nadkolu - ale winie za to glupie gumy z tego nadkola ktore wciaz trzymaja wilgoc - nowsze modele maja inaczej to rozwiazane. Generalnie - jak auto bylo dobrzez zrobione - jezeli bylo naprawiane - to rdzy nie powinno nigdzie byc... Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na walkę z rudą w tym miejscu? Ściągać te gumy czy zostawiać? Jak pozbyć się rdzy która już jest? Punktowe działanie czy na całym elemencie? Rdza mnie zaczyna trochę przerażać. Moj Forek ma prawie 200k km i 8 lat, rdze odkrylem ostatnio w w/w miejscu, czyli na styku nadkole / prog po otwarciu tylnych drzwi. Help... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Blacha raczej kiepska - każde odbryśnięcie na masce od kamyczka zamienia się po kilku dniach w ognisko rdzy, tak że ocynku tutaj nie znajdziesz. O konserwację trzeba dobrze zadbać, bo inaczej - polonez. :???: a czy maski przednie nie są aluminiowe?, ja żadnych ognisk korozji nie zoczył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Są ale nie wszystkie :wink: Ogólnie jest tak se, od 2002 bez wypadkowy jeżdżący po kraju cały czas to tak: Progi ta krawędź gdzie lewarek wkładasz delikatnie cała. Nadkola nawet nie poza prawym dookoła wlewu paliwa. I to tyle. Blacha moim zdaniem miękka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Hmm, ciekawe, mój Forek też 2003 i ponad 200kkm i żadnej rudzizny nie widać. Kwestia konserwacji i dbania, co do gum - ja za każdym myciem również myję od wewnątrz nadkola tak aby wypłukać błoto które tam zalega i trzyma wilgoć. W Imprezach też właśnie widziałem, że pod tymi gumami wychodzi czasami rudzizna. A blachy z tego co wiem to są ocynkowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Hmm, ciekawe, mój Forek też 2003 i ponad 200kkm i żadnej rudzizny nie widać. Kwestia konserwacji i dbania, co do gum - ja za każdym myciem również myję od wewnątrz nadkola tak aby wypłukać błoto które tam zalega i trzyma wilgoć. W Imprezach też właśnie widziałem, że pod tymi gumami wychodzi czasami rudzizna. A blachy z tego co wiem to są ocynkowane. Ja swojego kupilem przy przebiegu 165kkm wiec teraz pewnie wychodza grzechy poprzednich wlascicieli. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave69 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Sailingman: I jak robiles cos ze swoja rdza na nadkolach?? Mam ten sam problem prawe tylne troche mniej (tam jest jeszcze oryginalna guma), natomiast lewe tylne juz powoli leci i zastanawiam sie co dalej. Czy kupowac cale dwie cwiartki i robic przeszczep czy sa na to jakies inne sposoby?? reparaturek chyba nie ma do naszych aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 rdza na nadkolach ma głębszy zalążek. błotnik z nadkolem (tylnim) jest zgrzewany i klejony . bo zdjęciu błotnika rdza sięga mastyk . 1,5 t jak na auto takich gabarytów to bardzo mało, konsekwencją tego wyniku jest niewielka grubość blachy wykorzystanej do pokrycia nadwozia. Mocniejszy dotyk może zaboleć;D a jabłko spadające z drzewa - to już dramat;d;P mówię o modelu z 2006 r. U mnie z rdzą problemów nie ma. Ale jak się pojawią to proponuje szczotke drucianą na szlifierkę, podład reaktywny na rdze Wurth'a , podkład epoksydowy , podkład akrylowy i lakierowanie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Sailingman: I jak robiles cos ze swoja rdza na nadkolach?? Mam ten sam problem prawe tylne troche mniej (tam jest jeszcze oryginalna guma), natomiast lewe tylne juz powoli leci i zastanawiam sie co dalej. Czy kupowac cale dwie cwiartki i robic przeszczep czy sa na to jakies inne sposoby?? reparaturek chyba nie ma do naszych aut Dave69, u mnie sie jeszcze nie sypalo. Nie bylo potrzeby wymiany elementów. Rzuc jeszcze okiem na moje wypowiedzi w tym watku: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/26104-ocynk-czy-wogole-cos-jest-ocynkowane/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Witam, mam Forestera z '03 i jakoś specjalnie rudej nie widzę, dokładne oględziny na wiosnę i profilaktycznie konserwacja przestrzeni zamkniętych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave69 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Moj Forek chociaz kupiony w Polsce (SIP) i przedemna znam wszystkich wlascicieli, to jednak zaczal juz powoli "klękać" z tylnimi nadkolami, a najpewniej jest to dlatego iż 3-4 lata temu byl walniety w dupke i robiony ... w ASO. Dlatego jeszcze rok daje rudemu, ale pozniej bede juz interweniowal na powaznie. Sailingman: Dzieki zaraz spojrze. Alien: Jest to jakas mysl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na walkę z rudą w tym miejscu? Ściągać te gumy czy zostawiać? Jak pozbyć się rdzy która już jest? tak, u mie fabrycznie jakiś pijany japończyk nie dał jednej warstwy baranka i miałem taki masek gołej blachy wiec kamienie zrobiły z tym porządek i wyszedł goły paek rdzy. NA początku to odrdzewiasz jakimś odrdzewiaczem, potem dokładnie myjesz zmywaczem siliconów - użyłem boll potem wysokiej jakoci farba antykorozyjna - użyłem v33 chyba 15 lat zabezpiecza ale są znacznie lepsze szczególnie te używane na statkach. po wyschnięcie uzyłem baranka do malowania pędzlem boll po wyschnięciu nakładałem następną warstwę aby było grubo po to aby kamienie nie mogły szę przebić i mam spokój obie strony wyglądają tak samo. w tym roku muszę zabezpieczyć resztę podwozia. my06 ma zdecydowanie mniej baranka niż my07 porównywałem w aso. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się