Jump to content

WRX 2001 wlaczajacy sie wentylator-co jest nie tak ??


de-Padre
 Share

Recommended Posts

Czesc,mam do Was pytanie ogladalem impreze wrx 2001r. przebieg trochę ponad 200 tysiecy,generalnie auto bardzo ładne,nie mialem zastrzezen i bylem nim powaznie zainteresowany,jednak jest jedna rzecz,ktora mnie odstrasza.Mianowicie gdy zaczalem go ogladac odpalilem silnik by zlapal temp(wczesniej auto nie bylo rozgrzewane(stalo na podworku) po 10 minut chodzenia przejechalismy na 2km(jazda srednio dynamiczna :wink: ) nastepnie zatrzymalismy sie-auto pozstalo na chodzie,po pewnym czasie chodzenia na wolnych obrotach wlaczyl sie wentylator na jakas minute,potem wylaczyl sie i zalczyl ponownie na jakies 2 min.-w pierwszej chwili nie zwrocilem na to zbytniej uwagi.Nastepnie po jakiejs godzinie pojechalismy sie przyjejechac(jakies 4km-jazda dynamiczna)---> nastepnie zatrzymalismy się auto chodziło na wolnych obrotach i znow sytuacja z wentylatorem powtorzyła się.

 

Sprzedajacy mowil,ze to kwestia dynamicznej jazdy,ale szczerze wątpię,zadzwonilem do znajomego mechnika,wg niego z silnikiem moze byc cos nie tak-blad na komputerze?? Podobno wentylatora moze byc obciecie mocy-rodzaj trybu awaryjnego ??

 

Prosze o wypowiedzi co Wy o tym sądzicie.

 

I jeszcze jedno pytanie,czy przebieg 200tys km dla silnika Imprezy nie jest zbyt duży??

 

Jak dotad jezdzilem dieslami,tam to pestka,no ale silniki SI maja charakterystyke wyczynowa stad moje pytanie.

 

Ale esej walnąłem :smile:

Z gory dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W Groszku (Agila 1.2) też jak pojeździsz trochę (niektórzy mieli z Grochem do czynienia to wiedzą o jakiej jeździe mówię ;) ) i zatrzymasz się to też wentylator się włącza- schładza silnik do odpowiedniej temp i wyłącza się, jak auto dalej stoi z włączonym silnikiem, na zewnątrz +20 stopni, silnik znowu się grzeje i znowu włącza się wentylator. To chyba nic dziwnego , że wentylator chodzi, zwłaszcza po szybszej jeździe.

Link to comment
Share on other sites

Witaj!

 

u mnie też chyba jest podobnie (WRX 2002), jak chcesz to zapytam w ASO czy to normalne (będę tam w piątek), ale silnik już był podłączany do kompa i wszystko było ok.

 

pozdrawiam

 

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Auto zlapalo prawidlowa temperature dosyc szybko(pomimo iz nie bylo palowane na zimnym).Temperatura byla w normie,nie bylo symptomow przegrzewania sie motoru.

 

Subaru łapie temperaturę szybko to normalne, wentylator załącza się i wyłącza na postoju to normalne. Pośmigaj dynamicznie z 15 minut, w innych autach zagotujesz wodę :P W Subaru jak sprawne to jedynie będzie czuć smród klocków i spalonych opon :)

 

Dla silnika Subaru 200.000 km to pestka, pod warunkiem że nie katowane na zimno i że nigdy oleju nie zabrakło... Przy takim przebiegu podczas ostrego ruszania może już lekko na niebiesko dymić bo turbina trochę ma prawo oleju przy takim przebiegu przepuszczać. Na postoju i podczas normalnej jazdy nie powinno nic z rury lecieć oprócz pary wodnej i spalin czystych jak łza. Dobry właściciel poda ci od reki kiedy wymieniał olej na jaki itp itd, ja nie będzie wiedział kiedy i nawet jaki ma, to jedynie opina serwisu gdzie robi auto możne go uratować :) Na 200.000 km jest robiony dosyć kosztowny przegląd ze zmiana rozrządu. Dowiedz się kto i za ile robił i co wymienił !

Link to comment
Share on other sites

Intakwrx, auto z De,przeglad przy 200 byl robiony z rozrzadem itd. przed ogladaniem go poczytalem troche to forum i patrzylem na ten niebieski dymek i na posotju go brak,podczas ruszania ciezko to zobaczyc ;)

 

Generalnie chyba się na niego zdecyduje bo nie ma sie do czego przyczepic,tylko jeszcze kwestia jak z LPG,wiem wiem to zbrodnia :smile:

Link to comment
Share on other sites

Subaraki mają po prostu bogate życie wewnętrzne i same sterują swoimi podstawowymi funkcjami, bez naszego udziału :wink:

 

A tak na poważnie: de-Padre, kompletne norma, no worries. Wentylator się włącza nawet w nówkach-sztukach-nieśmiganych-nieużywanychwsporcie, jest głośny i działa dość "agresywnie".

Link to comment
Share on other sites

de-Padre, wentylator - norma.

Intakwrx, a pierscienie oleju nie przepuszczaja? Tylko turbo?

 

Przy 200.000 km bym obstawiał raczej Turbo :)

Tak jest to ilość zjadania oleju mniejsza niż w nowych 2,5 l :razz:

Link to comment
Share on other sites

To jest to auto:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6433715

 

Hmm..ale chyba jednak odpuszczę,auto ma przetarty tylny blotnik(wczesniej malowany-to akurat mi nie przeszkadza,bo wiem jakie sa realia rynku aut w PL,ale to dodatkowe koszt bo bedzie trzeba to doprowadzic do ladu),do poprawki jest takze przedni zderzak(mocowanie),samochod ma 214 przebiegu jest w ladnym stanie,ale 214 to 214 troche sie boje :wink: do tego czarny sedan byłby lepszy :wink:

 

A co Wy sadzicie ??

 

Dodam,ze na WRXa mam 30tys+dodatki.Chyba poszukam jeszcze..tylko jak tu poznac czy nie byl upalany :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kombi mi się nie podoba, tak ten srebrny jest całkiem ok :mrgreen: Jeśli był upalany z głową to spoko, ale już jak chcesz. Przebieg rzeczywiście zachęcający nie jest :arrow: pewnie wziął się głównie z dojazdów do pracy po autostradach :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...