Jump to content

Zawór Upustowy STI 2008


kubeku
 Share

Recommended Posts

Witam.

Własnie dostałem paczuszke z USA z zaworem upustowym HKS dedykowanym do STI 2008. No i założenie go to czas około 10 minut tylko pytanie czy jest sens zakładac tego HKSa bez remapu?? I czy wogole jest to bezpieczne dla silnika ??

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wymieniasz wydech, to remap lepiej zrobić. Czy jest to konieczne to nie jestem pewien. Napewno nie zaszkodzi i zapobiegnie overboostowi.

 

Taki zestaw wydech + remap + BOV nie powinien sprawiać żadnych problemów.

 

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 12:13 pm ]

--> http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114556

 

Tutaj masz więcej info od tych co bardziej ogarniają niż ja :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak całkiem to nigdy nie będize OK z otwartm zaworem w aucie z MAF< ale będzie w miarę OK z pustynm wydechem.

 

A mozesz bardziej sprecyzowac co znaczy w miarę OK?? Chodzi mi tylko o to czy mi sie poprostu nic nie wysra w silniku?? Blow Off mam dla jasności HKS SSQV. A po remapie bedzie wszystko OK??

Link to comment
Share on other sites

Nie powinno Ci nic wysrać. Jedyne co to poprostu MAF będzie dawał do komputera informacje, że powietrze jest w układzie, podczas gdy rzeczywiście zostało wyrzucone w atmosferę. Efekt będzie taki, że poda więcej paliwa, które nie będize w stanie spalić się w cylindrze, tylko dopali się w wydechu. Dlatego jest to istotne, żeby nie mieć katów, które szybko by się zapchały.

 

Dużo aut jeździ z taką konfiguracją jak chcesz zrobić i żyje :wink:

 

Mam tylko jedno pytanie :wink: Stać Cię na takie auto, wydech, BOV'a to czemu chcesz na remapie przyoszczędzić ?? Gdybyś go zrobił to tak naprawdę już nic byś nie potrzebował.

 

W sensie, że podstawowa modyfikacja byłaby kompletna :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nie powinno Ci nic wysrać. Jedyne co to poprostu MAF będzie dawał do komputera informacje, że powietrze jest w układzie, podczas gdy rzeczywiście zostało wyrzucone w atmosferę. Efekt będzie taki, że poda więcej paliwa, które nie będize w stanie spalić się w cylindrze, tylko dopali się w wydechu. Dlatego jest to istotne, żeby nie mieć katów, które szybko by się zapchały.

 

Dużo aut jeździ z taką konfiguracją jak chcesz zrobić i żyje :wink:

 

Mam tylko jedno pytanie :wink: Stać Cię na takie auto, wydech, BOV'a to czemu chcesz na remapie przyoszczędzić ?? Gdybyś go zrobił to tak naprawdę już nic byś nie potrzebował.

 

W sensie, że podstawowa modyfikacja byłaby kompletna :mrgreen:

 

A kto pisze ze ja chce na tym przyoszczedzic. Remap bedzie napewno robiony tylko pewnie w przyszlym sezonie czyli jakos po zimie. A skoro HKSa juz mam to chcialbym go odrazu zamontowac a nie czekac na remap tylko chce miec pewnosc ze mi sie poprostu nic nie wysra.

Link to comment
Share on other sites

Tak całkiem to nigdy nie będize OK z otwartm zaworem w aucie z MAF< ale będzie w miarę OK z pustynm wydechem.

 

Bo bedzie ladnie marchewami walil a nie niszczyl katalizator? ;)

U siebie z HKSem co chwila slyszalem burczenie dochodzace z katalizatora, jakbym go nie mial,

to by bylo pewnie calkiem efektownie... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanko jesli chodzi o sam montaz tego Bova, w seryjnym zaworze ktory jest zamontowany w IC jest taki gruby czarny gumowy przewód a w HKSie nie ma wejscia na ten przewod i z tego co mi wiadomo nalezy go zaslepic. Tylko czy napewno trzeba go zaslepic i wogole od czego on jest??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tylko pytanie czy jest sens zakładac tego HKSa bez remapu??
tak - po to go kupiles :)

 

I czy wogole jest to bezpieczne dla silnika ??
pewnie tak poza tym ze troche przelewa :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

To waz powrotny dla powietrza upuszczanego przez seryjny zawor, powietrze wraca nim w dolot za przeplywomierz.

Mozesz go zdjac i rure, z ktorego zdejmujesz waz musisz zaslepic faktycznie.

 

HKS jest zaworem atmosferycznym, a skoro wypuszcza cisnienie w atmosfere, to nie potrzebuje weza powrotnego do dolotu.

 

Co nie zmienia faktu, ze do SSQV mozna dokupic zestaw do recyrkulacji powietrza...

Link to comment
Share on other sites

w seryjnym zaworze ktory jest zamontowany w IC jest taki gruby czarny gumowy przewód a w HKSie nie ma wejscia na ten przewod i z tego co mi wiadomo nalezy go zaslepic. Tylko czy napewno trzeba go zaslepic i wogole od czego on jest??
powrot powietrza do ukladu zamiast efektownego pssssst :)

powinienes miec w zestawie z zaworem taki walec aluminiowy do zaslepienia tego weza.

Link to comment
Share on other sites

To waz powrotny dla powietrza upuszczanego przez seryjny zawor, powietrze wraca nim w dolot za przeplywomierz.

Mozesz go zdjac i rure, z ktorego zdejmujesz waz musisz zaslepic faktycznie.

 

HKS jest zaworem atmosferycznym, a skoro wypuszcza cisnienie w atmosfere, to nie potrzebuje weza powrotnego do dolotu.

 

Co nie zmienia faktu, ze do SSQV mozna dokupic zestaw do recyrkulacji powietrza...

 

Faktycznie dostałem w zestawie taka aluminiowa zaslepke na tego weza i oprocz tego dostalem tez jakas wkladke do HKSa do ktorej tez mozna podpiac tego weza. Tylko jak podepne tego weza do HKSa to wtedy to bedzie dzialalo jak ten seryjny zawor i nie bedzie psssss?? Przynajmniej tak to rozumie ale jesli sie myle to prosze o poprawienie. I jeszcze jedno pytanko ten HKS jest bez regulacji?? Tak mi sie przynajmniej wydaje. I czy to dobrze ze nie ma regulacji czy jednak lepiej jakby mial.

Link to comment
Share on other sites

To waz powrotny dla powietrza upuszczanego przez seryjny zawor, powietrze wraca nim w dolot za przeplywomierz.

Mozesz go zdjac i rure, z ktorego zdejmujesz waz musisz zaslepic faktycznie.

 

HKS jest zaworem atmosferycznym, a skoro wypuszcza cisnienie w atmosfere, to nie potrzebuje weza powrotnego do dolotu.

 

Co nie zmienia faktu, ze do SSQV mozna dokupic zestaw do recyrkulacji powietrza...

 

Faktycznie dostałem w zestawie taka aluminiowa zaslepke na tego weza i oprocz tego dostalem tez jakas wkladke do HKSa do ktorej tez mozna podpiac tego weza. Tylko jak podepne tego weza do HKSa to wtedy to bedzie dzialalo jak ten seryjny zawor i nie bedzie psssss?? Przynajmniej tak to rozumie ale jesli sie myle to prosze o poprawienie. I jeszcze jedno pytanko ten HKS jest bez regulacji?? Tak mi sie przynajmniej wydaje. I czy to dobrze ze nie ma regulacji czy jednak lepiej jakby mial.

 

Chłopie to ty kupiłeś coś nie wiedząc do czego to ani z czym to się je? :P

Link to comment
Share on other sites

Spoko Raga nic sie nie martw, mniej wiecej wiem z czym sie to je :mrgreen::mrgreen: Ale faktycznie kupilem to na wielkim spatanie po wielkich kosztach, bo stwierdzilem ze nawet jak to nie bedzie dobry wybor to i tak to sprzedam w polsce i jeszcze na tym zarobie :wink: A zakupilem go jeszcze przed odbiorem subaru, no ale teraz chce miec potwierdzenie czy z wielkiej grupy zaworów upustowych ten bedzie dobrym wyborem do STI i moge go spokojnie montowac czy lepiej go zmienic i kupic jakis inny??

Link to comment
Share on other sites

Tak po prawdzie, to lepiej bedzie pewnie zostac przy serii albo ew. kupic jakis lepszy recyrkulacyjny - o ile oczywiscie seria w nowych Subaru ma jakies slabosci, moze nie ma.

Chyba, ze jestes wielbicielem "uuuuszzzz" - bo to z grubsza chyba jedyny plus HKS'a.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na pewno nie bedzie to tak wyrazne psst.

U mnie w koncu nawet po powrocie do zaworu recyrkulacyjnego slychac syk powracajacego powietrza (co bylo zreszta nawet powodem mojego poczatkowego niepokoju) - ale raczej cichy, HKS nalezy raczej do glosnych dosc zaworow.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...