Jump to content

Typowe problemy z Imprezkami z US


MeanDream
 Share

Recommended Posts

Czy znane są Panstwu jakies typowe problemy z jakimi mozna sie spotkac w samochodach sprowadzonych ze Stanów ? Kupiłem niedawno Impreze Wagon RS 2,5 2005MY , wczesniej Lancer - jestem więc jednym z nawróconych ;-), i co prawda nic dramatycznego sie nie dzieje ale jako że to członek rodziny chciałem byc na pewne rzeczy przygotowany.

 

Sorki jeśli wypadam z postem powtórzonym 100 razy ale nie mogłem nic wartościowego znaleźć.

 

Pozdrawiam wszystkich amatorów BOXERków

Link to comment
Share on other sites

Ja z kolei ma 2007MY. Ogolnie musisz pamietac, ze w stanch smigal max. na premium czyli 93 oktanach. Zaleca sie w sumie 96+ Wszystko zlezy od przebiegu. Jesli wlasciciel nie schodzil nigdy do regular (87) i specjalnie nia nie szalal, to powinno byc wszystko OK.

Pamietaj tez, ze w wersjach US zawieszenie nie jest tak twarde. Warto zainwestowac pare tysia w dobre - to jednak zalezy od stylu jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Ogolnie musisz pamietac, ze w stanch smigal max. na premium czyli 93 oktanach. Zaleca sie w sumie 96+ Wszystko zlezy od przebiegu. Jesli wlasciciel nie schodzil nigdy do regular (87) i specjalnie nia nie szalal, to powinno byc wszystko OK.

 

Amerykańskie oktany nie równają się europejskim (inne normy) :idea:

Link to comment
Share on other sites

Serdeczne dzieki za wskazówki;

czytałem o tych róznicach zawartosci oktanów międzu EU i US, ja leję 95, ewentualnie jak mnie natchnie to podjade i wleję 99 Vpower dla lepszego samopoczucia ;-)

co do zawieszenia, hmm, jak dla mnie miekkie bardzo ale jak pisałem, wczesniej był Lancer i to bardzo twardy. Poza tym to jednak kombi i nie mysle o wielkich przeróbkach. Ale moi znajomi jak sie dowiedzieli co kupiłem to pierwsze pytanie było: "to kiedy obniżasz ?"

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Serdeczne dzieki za wskazówki;

czytałem o tych róznicach zawartosci oktanów międzu EU i US, ja leję 95, ewentualnie jak mnie natchnie to podjade i wleję 99 Vpower dla lepszego samopoczucia ;-)

Krotkie wyjasnienie: us octanes vs europe

Z grubsza mnoz przez 0.95.

Link to comment
Share on other sites

Oktany sa takie same, ale sa inaczej mierzone. Stad ta roznica.

 

Pozatym RS ma silnik wolnossacy, ktory moze jezdzic na paliwie "regular" czyli 87 oktanow amerykanskich lub 91 europejskich. Lanie lepszego paliwa nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

W Polsce i tak nie ma 91.

Ale mozna sobie zrobic samemu.

Czyli 91 amerykańskie to jest 95 europejskie ?

Pi razy dzwi. Roznica jest okolo 4-5 oktanow, ale do liczenia liczby oktanowej sa stosowane bardziej naukowe metody.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, To jakie paliwo wymagają amerykańskie STi, tak z ciekawości ?? Można do nich bez problemu lać europejskie 95 ???

Moim zdaniem to byłby zły pomysł. IMHO absolutne minimum do seryjnego STI to standardowe 98.

 

Nawet na wlewie baku amerykanskich EVO i STI jest zawsze naklejka "PREMIUM FUEL ONLY".

W US premium zaczyna sie juz od odpowiednika benzyny 95, ale znajac ich jakosc w PL nie ryzykowalbym.

Link to comment
Share on other sites

Ja do swojego auta leje 98 oktanow mimo ze w stanach taknowalem najwiecej co sie da czyli 91 ( premium) a to nasze 95. Jak sie przemapuje w Mapteku do bede spokojniejszy.

 

Kuba, To jakie paliwo wymagają amerykańskie STi, tak z ciekawości ?? Można do nich bez problemu lać europejskie 95 ???

Moim zdaniem to byłby zły pomysł. IMHO absolutne minimum do seryjnego STI to standardowe 98.

 

Nawet na wlewie baku amerykanskich EVO i STI jest zawsze naklejka "PREMIUM FUEL ONLY".

W US premium zaczyna sie juz od odpowiednika benzyny 95, ale znajac ich jakosc w PL nie ryzykowalbym.

Link to comment
Share on other sites

Nawet na wlewie baku amerykanskich EVO i STI jest zawsze naklejka "PREMIUM FUEL ONLY".

W US premium zaczyna sie juz od odpowiednika benzyny 95, ale znajac ich jakosc w PL nie ryzykowalbym.

Nieprawda. Premium w US czy Kanadzie to 91+ . U nas w Kanadzie mamy: 87/89/91 i w niektorych prowincjach (np. BC) mozna spotkac nawet jescze lepsza (na Chevrona stacjach benzynowych - tzw. Supreme 94+, lalem w czasie wakacji, nie czulem zadnej roznicy). Czyli reasumujac 91 oktanow u nas to jak 96 w Europie (mniej wiecej).

Link to comment
Share on other sites

Ja w instrukcji do swojego US Speca mam napisane, że do WRX mam lać "premium fuel" lub wyżej czyli min 91 AKI. Natomiast do STI zalecana jest "super premium fuel" czyli 93 AKI.

 

W Polsce do WRX leje 98.

 

91 Premium zgoda ale 93? Taka benzyna jest np. u mnie niedostepna (najwyzsza 93 z ethanolem bodajze) wiec nie moga sprzedawac takiego auta!

Link to comment
Share on other sites

Ja w instrukcji do swojego US Speca mam napisane, że do WRX mam lać "premium fuel" lub wyżej czyli min 91 AKI. Natomiast do STI zalecana jest "super premium fuel" czyli 93 AKI.

 

W Polsce do WRX leje 98.

 

91 Premium zgoda ale 93? Taka benzyna jest np. u mnie niedostepna (najwyzsza 93 z ethanolem bodajze) wiec nie moga sprzedawac takiego auta!

 

To jest istrukcja do US Speca - ostatnia strona - rozdział "Gas station reference".

93 opisana jest jako "super-premium unleaded gasoline"

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

"Premium 93 octane preferred,

Premium 91 octane is acceptable"

Tak to co innego. Troche dzielimy wlos na czworo tutaj. Ja w moim tylko premium (91), ale to nie STI. Moglbym sprawdzic 89 czy bedzie 'stukalo' (pewnie nie) ale po co?

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...