MeanDream Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Czy znane są Panstwu jakies typowe problemy z jakimi mozna sie spotkac w samochodach sprowadzonych ze Stanów ? Kupiłem niedawno Impreze Wagon RS 2,5 2005MY , wczesniej Lancer - jestem więc jednym z nawróconych ;-), i co prawda nic dramatycznego sie nie dzieje ale jako że to członek rodziny chciałem byc na pewne rzeczy przygotowany. Sorki jeśli wypadam z postem powtórzonym 100 razy ale nie mogłem nic wartościowego znaleźć. Pozdrawiam wszystkich amatorów BOXERków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannondale1 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Ja z kolei ma 2007MY. Ogolnie musisz pamietac, ze w stanch smigal max. na premium czyli 93 oktanach. Zaleca sie w sumie 96+ Wszystko zlezy od przebiegu. Jesli wlasciciel nie schodzil nigdy do regular (87) i specjalnie nia nie szalal, to powinno byc wszystko OK. Pamietaj tez, ze w wersjach US zawieszenie nie jest tak twarde. Warto zainwestowac pare tysia w dobre - to jednak zalezy od stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Ogolnie musisz pamietac, ze w stanch smigal max. na premium czyli 93 oktanach. Zaleca sie w sumie 96+ Wszystko zlezy od przebiegu. Jesli wlasciciel nie schodzil nigdy do regular (87) i specjalnie nia nie szalal, to powinno byc wszystko OK. Amerykańskie oktany nie równają się europejskim (inne normy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Zajrzyj do FAQ: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=439175#439175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Serdeczne dzieki za wskazówki; czytałem o tych róznicach zawartosci oktanów międzu EU i US, ja leję 95, ewentualnie jak mnie natchnie to podjade i wleję 99 Vpower dla lepszego samopoczucia ;-) co do zawieszenia, hmm, jak dla mnie miekkie bardzo ale jak pisałem, wczesniej był Lancer i to bardzo twardy. Poza tym to jednak kombi i nie mysle o wielkich przeróbkach. Ale moi znajomi jak sie dowiedzieli co kupiłem to pierwsze pytanie było: "to kiedy obniżasz ?" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Serdeczne dzieki za wskazówki;czytałem o tych róznicach zawartosci oktanów międzu EU i US, ja leję 95, ewentualnie jak mnie natchnie to podjade i wleję 99 Vpower dla lepszego samopoczucia ;-) Krotkie wyjasnienie: us octanes vs europe Z grubsza mnoz przez 0.95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 tzn że ten sam Octane ma inna wartośc w US niż w Europie, chyba nie tak to wyglada ? Że niby w Stanach oktany mocniejsze ;-) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Oktany sa takie same, ale sa inaczej mierzone. Stad ta roznica. Pozatym RS ma silnik wolnossacy, ktory moze jezdzic na paliwie "regular" czyli 87 oktanow amerykanskich lub 91 europejskich. Lanie lepszego paliwa nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajan Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 MeanDream, gdzie kupiłeś subarkę w Bielsku??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Pozatym RS ma silnik wolnossacy, ktory moze jezdzic na paliwie "regular" czyli 87 oktanow amerykanskich lub 91 europejskich. Lanie lepszego paliwa nie ma sensu. W Polsce i tak nie ma 91. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Czyli 91 amerykańskie to jest 95 europejskie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 W Polsce i tak nie ma 91. Ale mozna sobie zrobic samemu. Czyli 91 amerykańskie to jest 95 europejskie ? Pi razy dzwi. Roznica jest okolo 4-5 oktanow, ale do liczenia liczby oktanowej sa stosowane bardziej naukowe metody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Ja widać z dotychczasowej dyskusji, oktan nie oktan byle tani. Czy wir w baku jest montowany opcjonalnie czy w standardzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Kuba, To jakie paliwo wymagają amerykańskie STi, tak z ciekawości ?? Można do nich bez problemu lać europejskie 95 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalek Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Kuba, To jakie paliwo wymagają amerykańskie STi, tak z ciekawości ?? Można do nich bez problemu lać europejskie 95 ??? Moim zdaniem to byłby zły pomysł. IMHO absolutne minimum do seryjnego STI to standardowe 98. Nawet na wlewie baku amerykanskich EVO i STI jest zawsze naklejka "PREMIUM FUEL ONLY". W US premium zaczyna sie juz od odpowiednika benzyny 95, ale znajac ich jakosc w PL nie ryzykowalbym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 michalek, Ok, mniej więcej o taką odpowiedź mi chodziło :wink: Dzięki :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart900 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Ja do swojego auta leje 98 oktanow mimo ze w stanach taknowalem najwiecej co sie da czyli 91 ( premium) a to nasze 95. Jak sie przemapuje w Mapteku do bede spokojniejszy. Kuba, To jakie paliwo wymagają amerykańskie STi, tak z ciekawości ?? Można do nich bez problemu lać europejskie 95 ??? Moim zdaniem to byłby zły pomysł. IMHO absolutne minimum do seryjnego STI to standardowe 98. Nawet na wlewie baku amerykanskich EVO i STI jest zawsze naklejka "PREMIUM FUEL ONLY". W US premium zaczyna sie juz od odpowiednika benzyny 95, ale znajac ich jakosc w PL nie ryzykowalbym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Nawet na wlewie baku amerykanskich EVO i STI jest zawsze naklejka "PREMIUM FUEL ONLY". W US premium zaczyna sie juz od odpowiednika benzyny 95, ale znajac ich jakosc w PL nie ryzykowalbym. Nieprawda. Premium w US czy Kanadzie to 91+ . U nas w Kanadzie mamy: 87/89/91 i w niektorych prowincjach (np. BC) mozna spotkac nawet jescze lepsza (na Chevrona stacjach benzynowych - tzw. Supreme 94+, lalem w czasie wakacji, nie czulem zadnej roznicy). Czyli reasumujac 91 oktanow u nas to jak 96 w Europie (mniej wiecej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Ja w instrukcji do swojego US Speca mam napisane, że do WRX mam lać "premium fuel" lub wyżej czyli min 91 AKI. Natomiast do STI zalecana jest "super premium fuel" czyli 93 AKI. W Polsce do WRX leje 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Ja w instrukcji do swojego US Speca mam napisane, że do WRX mam lać "premium fuel" lub wyżej czyli min 91 AKI. Natomiast do STI zalecana jest "super premium fuel" czyli 93 AKI. W Polsce do WRX leje 98. 91 Premium zgoda ale 93? Taka benzyna jest np. u mnie niedostepna (najwyzsza 93 z ethanolem bodajze) wiec nie moga sprzedawac takiego auta! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Ja w instrukcji do swojego US Speca mam napisane, że do WRX mam lać "premium fuel" lub wyżej czyli min 91 AKI. Natomiast do STI zalecana jest "super premium fuel" czyli 93 AKI. W Polsce do WRX leje 98. 91 Premium zgoda ale 93? Taka benzyna jest np. u mnie niedostepna (najwyzsza 93 z ethanolem bodajze) wiec nie moga sprzedawac takiego auta! To jest istrukcja do US Speca - ostatnia strona - rozdział "Gas station reference". 93 opisana jest jako "super-premium unleaded gasoline" :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalek Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 jeszcze apropo zaleceń instrukcji do US STI: "Premium 93 octane preferred, Premium 91 octane is acceptable" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 "Premium 93 octane preferred, Premium 91 octane is acceptable" Tak to co innego. Troche dzielimy wlos na czworo tutaj. Ja w moim tylko premium (91), ale to nie STI. Moglbym sprawdzic 89 czy bedzie 'stukalo' (pewnie nie) ale po co? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się