Gorsky Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 do pytania sprowokowal mnie samochod, ktory "wisi" juz jakis czas na allegro. jest tam reklamowany jako sti z 98 roku, ale wg oznaczen to WRX z 97. czym roznily sie wrx od wrx sti z tego konkretnego rocznika (96/97) i z innych lat? udalo mi sie znalezc jedynie, ze wrx gc8d roznil sie od sti type 3 tym, ze nie mial kutych tlokow, mial inne turbo i slabsze hamulce. czy rzeczywiscie roznice sprowadzaly sie wylacznie do tego? co ze skrzynia albo dccd? dobrze rozumiem, ze type r/ra to byly po prostu "odelzone" wersje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 dccd bylo tylko w sti type r i type ra oba takze nie maja abs, maja za to natrysk wody na intercooler. troche jeszcze dodatkowych duperelek jak np. taki prosty wskaznik egt. TypeR (nie pamietam jak Type RA) maja takze wieksze hamulce z tylu - tarcza wentylowana 290mm, na wiekszych piastach. Dwa tloczki. Chyba new age WRX maja takie same zreszta... Takze dyferencjal tylny jest inny niz w zwyklych STi zdaje sie, a juz na pewno inny niz w WRX. A samo STi od WRX pewnie roznilo sie wystrojeniem, zgaduje, ze inne glowice, nie jestem pewien bloku silnika, trzebaby pogrzebac troche. Inne turbo oczywiscie takze - troche inne intercoolery (w sensie podobno lepsze niz w WRX). Nie pamietam jak w starszych STi, ale w nowszych takze wtryski sa wieksze - 440cc, podczas gdy w klasycznych WRX caly czas chyba, podobnie jak w GT, siedzialy 380cc. WRXy chyba fabrycznie takze nie mialy rozporki gornej z przodu, podczas, gdy w STi jest karbonowa piekna Pewnie jakies roznice w zawieszeniu by sie tez znalazly jeszcze... To tak pokrotce- bo przyznam szczerze, ze sam nie znam wszystkich roznic... Ale jest tu jeszcze troche uzytkownikow, ktorzy wiedza sporo o tych samochodach. [ Dodano: Pon Paź 13, 2008 8:33 pm ] A... przy czym hamulce lepsze, to raczej chyba w my99/00 - nie pamietam jak jest w starszych TypeR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 WRX- 250km/306nm STI- 280km/352nm Nie jestem pewny, ale wrx to po prostu taki mocniejszy Gtek zestrojony pod 100 oktan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Jesli juz WRX'a to TypeR/RA - odelzony, tez o ile mnie paimec nie myli z natryskiem na tmic, i chyba takze bez ABS. Do tego zdaje sie z nieco wytrzymalszym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gorsky Opublikowano 13 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 dzieki za odpowiedzi :smile: WRX- 250km/306nmSTI- 280km/352nm Nie jestem pewny, ale wrx to po prostu taki mocniejszy Gtek zestrojony pod 100 oktan. a tutaj http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html napisali, ze niektore (ot chocby ten z allegro - GC8D48D), mialy 280 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 tyle tego jest ze sie pogubić można :roll: Znalazłem info ze STi RA wychodziło również pod nazwą WRX RA i ma 280km. Może o to biega? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 ee WRX TypeRA to troche cos innego niz STi TypeRA - m.in. brak dccd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 AMI, ale 280km ma :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 no ma - ale w tym wieku to juz raczej pewnie chabety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 troche o roznicach WRX vs WRX STi: http://www.catherineandken.co.uk/sti/sti.html http://www.j-garage.com/subaru/impreza/gc8/sti.htm ( :arrow: more information ) "STi is a standard WRX which has, in theory anyway ;-) visited Subaru Tecnica International, the, now famous rally arm of Subaru (...) The engine benefits from a few tweaks such as being manufactured and assembled to higher tolerances (blueprinting) with some stronger items being used. The gear box has slightly shorter ratios and a quick shift come as standard. A different ECU, water spray intercooler, inlet manifold and exhaust allow the engine to produce a slight increase in torque over the WRX although maximum power remains the same (...)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 No wlasnie - o krotszych przelozeniach zapomnialem. I jeszcze jedno mi sie przypomnialo - STi TypeR/RA kreci sie wyzej, do 8200. Aczkolwiek, przerobione przeze mnie, panewki moga tego nie przezyc w starszym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się