Jump to content

roznice pomiedzy GC WRX i STi


Gorsky
 Share

Recommended Posts

do pytania sprowokowal mnie samochod, ktory "wisi" juz jakis czas na allegro. jest tam reklamowany jako sti z 98 roku, ale wg oznaczen to WRX z 97. czym roznily sie wrx od wrx sti z tego konkretnego rocznika (96/97) i z innych lat? udalo mi sie znalezc jedynie, ze wrx gc8d roznil sie od sti type 3 tym, ze nie mial kutych tlokow, mial inne turbo i slabsze hamulce. czy rzeczywiscie roznice sprowadzaly sie wylacznie do tego? co ze skrzynia albo dccd?

 

dobrze rozumiem, ze type r/ra to byly po prostu "odelzone" wersje?

Link to comment
Share on other sites

dccd bylo tylko w sti type r i type ra

 

oba takze nie maja abs, maja za to natrysk wody na intercooler.

troche jeszcze dodatkowych duperelek jak np. taki prosty wskaznik egt.

 

TypeR (nie pamietam jak Type RA) maja takze wieksze hamulce z tylu - tarcza wentylowana 290mm, na wiekszych piastach. Dwa tloczki. Chyba new age WRX maja takie same zreszta...

 

Takze dyferencjal tylny jest inny niz w zwyklych STi zdaje sie, a juz na pewno inny niz w WRX.

 

A samo STi od WRX pewnie roznilo sie wystrojeniem, zgaduje, ze inne glowice, nie jestem pewien bloku silnika, trzebaby pogrzebac troche.

Inne turbo oczywiscie takze - troche inne intercoolery (w sensie podobno lepsze niz w WRX).

 

Nie pamietam jak w starszych STi, ale w nowszych takze wtryski sa wieksze - 440cc, podczas gdy w klasycznych WRX caly czas chyba, podobnie jak w GT, siedzialy 380cc.

 

WRXy chyba fabrycznie takze nie mialy rozporki gornej z przodu, podczas, gdy w STi jest

karbonowa piekna :)

Pewnie jakies roznice w zawieszeniu by sie tez znalazly jeszcze...

 

To tak pokrotce- bo przyznam szczerze, ze sam nie znam wszystkich roznic...

Ale jest tu jeszcze troche uzytkownikow, ktorzy wiedza sporo o tych samochodach.

 

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 8:33 pm ]

A... przy czym hamulce lepsze, to raczej chyba w my99/00 - nie pamietam jak jest w starszych TypeR

Link to comment
Share on other sites

troche o roznicach WRX vs WRX STi:

 

http://www.catherineandken.co.uk/sti/sti.html

 

http://www.j-garage.com/subaru/impreza/gc8/sti.htm ( :arrow: more information )

 

 

"STi is a standard WRX which has, in theory anyway ;-) visited Subaru Tecnica International, the, now famous rally arm of Subaru (...)

The engine benefits from a few tweaks such as being manufactured and assembled to higher tolerances (blueprinting) with some stronger items being used.

The gear box has slightly shorter ratios and a quick shift come as standard.

A different ECU, water spray intercooler, inlet manifold and exhaust allow the engine to produce a slight increase in torque over the WRX although maximum power remains the same (...)"

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie - o krotszych przelozeniach zapomnialem.

I jeszcze jedno mi sie przypomnialo - STi TypeR/RA kreci sie wyzej, do 8200.

Aczkolwiek, przerobione przeze mnie, panewki moga tego nie przezyc w starszym silniku :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...