Jump to content

Diagnostyka układu ABS


filester
 Share

Recommended Posts

Zczytaj kod błędu, powinien pokazać który czujnik jest uszkodzony, luk hir:

 

Edit:

znalazłem lepsze linki :wink: pierwszy jest do działu FAQ!

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... B3%B1d+abs

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... B3%B1d+abs

:roll: :roll:

 

Zczytaj. Łatwo powiedzieć. Może powiesz mi czym, jak? Znam link z FAQ i za wiele mi on nie mówi. ECU Explorer nie pokazuje błędów ABS...

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, nie zapytałem od razu czy masz u siebie złącze OBD/EOBD czy stare złączki?

 

A tu instrukcja jak zczytać kod (dwie pary złaczek):

http://www.auto-diagnostic-codes.com/pl ... cyone.html

Tu masz kody błędów abs dla starego typu zlącza

http://www.auto-diagnostic-codes.com/Fa ... ARU-ABS-24

 

Tu rozszyfrujesz kody dla OBD/EOBD, ale potrzebujesz interface'u żeby zczytać :neutral: i tu zaczyna się problem, bo do subaru nie ma w pasztetowej cenie :neutral: .

http://www.auto-diagnostic-codes.com/PC ... %2F+Brakes

lub tu:

http://www.obd-codes.com/trouble_codes/ ... -codes.php

Kody zaczynają się od "C", przy wpisywaniu musisz pamiętać, inaczej wywali ci opis do silnika na przykład.

 

Zczytywałem kody obd w toyocie, ale tam jest system OBD ze złączem DLC1 i się da (więcej info tu) :oops:

Jest jeszcze możliwość o której pisałeś na początku, czyli pomiar rezystancji, ale nie zawsze działa. W toyocie mam problem z lewym tylnym czujnikiem, ale dość nietypowy - abs mówi do widzenia powyżej 150km/h :neutral: a rezystancja niby ok. czyli w granicach 1kOhm jak dobrze pamiętam :roll:

A to tak z grubsza zasada diagnozy. "Miernik w łapę rozpinasz wtyczki i badasz. ustawiasz sobie zakres na 2kohm'y przytykasz do bolców we wtyczce i ma być ok 1kohm'a. Potem przytykasz jedną sondę miernika do bolca we wtyczce a drugą na karoserie - miernik ma nie pokazywać nic."

Link to comment
Share on other sites

Aby poprawnie zdiagnozować czujniki ABS potrzebujesz oscyloskopu, miernikiem sprawdzisz tylko z grupsza rezystancje, która w większości przypadków jest prawidłowa, nawet dla uszkodzonego czujnika :cool: Sprawdza sie to oczywiscie, nie zapominając o kręceniu kołem przy różnych prędkościach :cool:

 

Sprawdż czy któryś pierścien ABS nie jest pękniety, lub zabrudzony, a i oczywisce zacznij moze od sprawdzenia bezpieczników

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

ostatnio w GT'eku sporadycznie pali mi sie kontrolka ABS'u

jak zgasze silnik, kontrola gasnie, ale po jakims czasie znowu sie zapala...

ABS dziala przez jakis czas, tj. dopoki nie zapali sie kontrola - potem juz nie

 

sprobowalem samodzielnie zdiagnozowac uklad ABS'u ( :arrow: klik TUTAJ ), ale niestety nie dalem rady...

pod kolumna znalazlem odpowiednie czarne zlacze (samotne "zenskie" :mrgreen: ), polaczylem z masa, ale przy wlaczonym zaplonie kontrolka nie miga, lecz pali sie stale... w czym problem? nieodpowiednia masa?

 

mam podejrzenie, ze prawdopodobnie ktorys czujnik (ale jak wiedziec ktory :?: ) wariuje (slaby "kontakt" :?: ), choc mechanicznych uszkodzen (np. przetarte druty idace do czujnikow, etc.) nie widac

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, musiałbyś się wpiąć w czujniki i zmierzyć wartości podczas jazdy i porównać a danymi z alldata. Może jeden impuls wypadać (uszkodzona koronka np.) i bedzie taki efekt.

na razie, o ile to tylko mozliwe w GT MY'00, chcialbym PRZYNAJMNIEJ odczytac kod bledu ABS'u :roll:

 

 

p.s. dzis zanim dojechalem do pracy (ok. 6km), kontrolka tak sie i nie zapalila... :lol:

Link to comment
Share on other sites

filester, ja załatwiam temat ABSu szybciej....wykręcam to żelastwo, tak jak i airbagi, modyfikuję układ hamulcowy i pozamiatane... :lol: 20kg mniej....i na pewno wystarczy Ci umiejętności do sprawnego shamowania się w każdych warunkach i po co Ci ten nieprzyjazny mechanizm ingerujący w najmniej potrzebnym momencie w prowadzenie auta? na szutrze niepotrzebny, na sniegu niepotrzebny, na lodzie niepotrzebny, na asfalcie też....jest możliwość wyłączenia, wszyscy to robią, to po co to wozić? :lol:

Link to comment
Share on other sites

filester, ja załatwiam temat ABSu szybciej....wykręcam to żelastwo, tak jak i airbagi, modyfikuję układ hamulcowy i pozamiatane... :lol: 20kg mniej....i na pewno wystarczy Ci umiejętności do sprawnego shamowania się w każdych warunkach i po co Ci ten nieprzyjazny mechanizm ingerujący w najmniej potrzebnym momencie w prowadzenie auta? na szutrze niepotrzebny, na sniegu niepotrzebny, na lodzie niepotrzebny, na asfalcie też....jest możliwość wyłączenia, wszyscy to robią, to po co to wozić? :lol:

 

 

Dokładnie tak, a poza tym najlepszy abs to chyba jest w nodze :wink:

Link to comment
Share on other sites

Być może niektórym to urzadzenie w czymś pomaga, chyba tylko w samouspokojeniu :smile: jak na szutrze, na kopnym śniegu, lodzie albo bryndzy pośniegowej tylko przeszkadza, to gdzie może pomóc? To kierowca ma rządzić autem, nie jakiś chimeryczny trykacz....miałem świeżego puga 207, jak próbowałem podciąć ręcznym, automatycznie odjęło gaz i zaczęło wrzeszczeć jak zarzynany polityk.... :grin: mam gdzieś taką technikę....i do tego nie odłaczysz w nim absu, bo z jego czujników idzie sygnał do wspomagania kierownicy i licznika.... :sad: badziewie....

Link to comment
Share on other sites

panowie, jakie zlacze do diagnostyki ABS'u jest w GT MY'00 :?:

 

27260786.png

 

czy

 

93932808.png

odpowiadam (moze sie przyda dla potomnych :lol: ) - zlacze nr. 2 :idea:

 

na szczescie, problemem byla slaba masa - wystarczylo dokrecic i lampka zgasla :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tu rozszyfrujesz kody dla OBD/EOBD, ale potrzebujesz interface'u żeby zczytać :neutral: i tu zaczyna się problem, bo do subaru nie ma w pasztetowej cenie :neutral: .

 

I tu bym polemizował.

Mam inretfejs zakupiony na alledrogro za pasztetowe 140 PLN. (poprzednio służył mi jako końcówka do moich VAG'ów). Działa on wyśmienicie z ecuexplorerem (jak się dziś okazało) i nie wiedzieć czemu pysznie komunikuje się z moim GT '99.

Tanio tanio.

W razie potrzeby służę pomocą w okolicach Wawy.

 

pozdro

goory

Link to comment
Share on other sites

odpowiadam (moze sie przyda dla potomnych :lol: ) - zlacze nr. 2 :idea:

 

na szczescie, problemem byla slaba masa - wystarczylo dokrecic i lampka zgasla :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Odgrzewam kolejnego kotleta...

dziś na wymianie olejów itepe niechcący podłączono mi GTka pod komputer (ASO), bo się mu świeci kontrolka ABS... nie zlecałem tego, więc mnie za to nie skasowali, ale dzięki temu wiem, że mam walnięty czujnik w prawym tylnym kole.

 

Czy walnięty, to znaczy do wymiany, czy czasem daje radę tylko dokręcenie kabelków czy jakieś inne magiczne sztuczki?

 

Wiem, że ABS to samo zuo :mrgreen: ale mimo wszystko proszę o pomoc i opinie, jak to się naprawia... i czy to duży kłopot (czasochłonny, kosztowny) wymienić to ustrojstwo?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Wymrugane błędy:

 

23 Koło lewe przednie (przerwa w obwodzie lub zbyt duże napięcie wejściowe)

 

oraz

 

51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu.

 

Z pierwszym błędem sobie poradzę wymieniając czujnik, ale o co chodzi z drugim ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam. czas na odgrzanie kotleta.

Mam Legacy Outback 1996 2.2 manual US. Po założeniu gazu wywalił mi ABS. Gazownik jeździł ze mną od znajomego warsztatu do znajomego warsztatu i pomimo dwóch komputerów nie udało się gadziny zdiagnozować. Ale udało się stwierdzić, że cztery czujniki żyją i podają prędkość zgodnie. Gazownik powiedział: przepraszam, proszę naprawić gdzie indziej a ja łykam koszty. Mój typ: przy przenoszeniu kabla masowego ABS-u "pękli go" w środku i masowanie utraciło jakość. Próbowałem zdiagnozować go błyskaniem, ale bez powodzenia. Tzn zlokalizowałem łącze 6-cio pinowe (nr 2 z postu eddie_gt4) i dwa kabelki diagnostyczne z konektorami, ale ich podpięcie do pinów 3 i 6 daje sygnał:kreska, kreska, nieskończoność. Pytanie: gdzie należy podać masę (na obudowę abs chyba nie) aby zweryfikować tezę roboczą o złej masie? Wkłuwać się igłą w kabel możliwie blisko silnika ABS? Jak inaczej zdiagnozować problem? Ma ktoś stosowne ustrojstwo i zechciałby pomóc? Do serwisu mi nie po drodze.Traktuję to jako ostateczność, bo zaproponują mi rozwiązanie równie rozsądne jak przy padniętej podporze wału - cały wał za 5kpln. Podporę (nową) ostatecznie kupiłem circa 20x taniej.

Pozdrawiam

Przemars subarysta neofita.

 

-- Śr mar 07, 2012 10:10 pm --

 

Witam. Horroru ciąg dalszy: Zmiękłem, pojechałem do ASO (Łomianki), podpięli i orzekli: G-sensor nie działa. Numer kodu błędu zapisałem 060cośtam - mam zapisany jeśli to ma w czymś pomóc. Z małą nadzieją zanabyłem "nowy" G-sensor i założyłem. Nie działa. W czasie czyszczenia pamięci sterownika i przepuszczania procedury testowej koleś w serwisie orzekł, że dzieje się coś dziwnego: w trakcie testu ABS powinien "zagdakać" a tego nie uczynił. Więc moja teoria o problemach z zasilaniem/masą nabrała rumieńców. Rozebrałem, sprawdziłem: masa jest na silniku ABS poprawna. Pomysły się mi kończą. Czy ktoś z koleżeństwa ma pomysł co dalej? Czy pompy ABS są takie same w Legacy, Legacy OTB, Impreza, Forester z roczników adekwatnych (1995/1996)?

Przy włączaniu stacyjki słychać cykanie jednego z przekaźników. Drugi milczy. Winien?.......

 

 

 

Pozdrawiam

 

Przemars

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W Forku MY06 pali mi się kontrolka ABS ale po podłączeniu do komputera nie wyświetla żadnego błędu. Bezpiecznik sprawdziłem, i podłączyłem przez OBDII do kilku programów. Kodów błędu brak :cry: Jak sprawdzić w inny sposób co jest do naprawy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...