filester Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Czy w domowych warunkach da się zdiagnozować układ ABS? Tzn w miarę łatwo dojść do tego, który czujnik powiedział "dowidzenia"? Sprawny i uszkodzony czujnik róznią się od siebie opornością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Sprawny i uszkodzony czujnik róznią się od siebie opornością? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Zczytaj kod błędu, powinien pokazać który czujnik jest uszkodzony, luk hir: Edit: znalazłem lepsze linki :wink: pierwszy jest do działu FAQ! http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... B3%B1d+abs http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... B3%B1d+abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 9 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Zczytaj kod błędu, powinien pokazać który czujnik jest uszkodzony, luk hir: Edit: znalazłem lepsze linki :wink: pierwszy jest do działu FAQ! http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... B3%B1d+abs http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... B3%B1d+abs :roll: :roll: Zczytaj. Łatwo powiedzieć. Może powiesz mi czym, jak? Znam link z FAQ i za wiele mi on nie mówi. ECU Explorer nie pokazuje błędów ABS... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Kurcze, nie zapytałem od razu czy masz u siebie złącze OBD/EOBD czy stare złączki? A tu instrukcja jak zczytać kod (dwie pary złaczek): http://www.auto-diagnostic-codes.com/pl ... cyone.html Tu masz kody błędów abs dla starego typu zlącza http://www.auto-diagnostic-codes.com/Fa ... ARU-ABS-24 Tu rozszyfrujesz kody dla OBD/EOBD, ale potrzebujesz interface'u żeby zczytać :neutral: i tu zaczyna się problem, bo do subaru nie ma w pasztetowej cenie :neutral: . http://www.auto-diagnostic-codes.com/PC ... %2F+Brakes lub tu: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/ ... -codes.php Kody zaczynają się od "C", przy wpisywaniu musisz pamiętać, inaczej wywali ci opis do silnika na przykład. Zczytywałem kody obd w toyocie, ale tam jest system OBD ze złączem DLC1 i się da (więcej info tu) Jest jeszcze możliwość o której pisałeś na początku, czyli pomiar rezystancji, ale nie zawsze działa. W toyocie mam problem z lewym tylnym czujnikiem, ale dość nietypowy - abs mówi do widzenia powyżej 150km/h :neutral: a rezystancja niby ok. czyli w granicach 1kOhm jak dobrze pamiętam :roll: A to tak z grubsza zasada diagnozy. "Miernik w łapę rozpinasz wtyczki i badasz. ustawiasz sobie zakres na 2kohm'y przytykasz do bolców we wtyczce i ma być ok 1kohm'a. Potem przytykasz jedną sondę miernika do bolca we wtyczce a drugą na karoserie - miernik ma nie pokazywać nic." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Aby poprawnie zdiagnozować czujniki ABS potrzebujesz oscyloskopu, miernikiem sprawdzisz tylko z grupsza rezystancje, która w większości przypadków jest prawidłowa, nawet dla uszkodzonego czujnika :cool: Sprawdza sie to oczywiscie, nie zapominając o kręceniu kołem przy różnych prędkościach :cool: Sprawdż czy któryś pierścien ABS nie jest pękniety, lub zabrudzony, a i oczywisce zacznij moze od sprawdzenia bezpieczników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 ostatnio w GT'eku sporadycznie pali mi sie kontrolka ABS'u jak zgasze silnik, kontrola gasnie, ale po jakims czasie znowu sie zapala... ABS dziala przez jakis czas, tj. dopoki nie zapali sie kontrola - potem juz nie sprobowalem samodzielnie zdiagnozowac uklad ABS'u ( :arrow: klik TUTAJ ), ale niestety nie dalem rady... pod kolumna znalazlem odpowiednie czarne zlacze (samotne "zenskie" ), polaczylem z masa, ale przy wlaczonym zaplonie kontrolka nie miga, lecz pali sie stale... w czym problem? nieodpowiednia masa? mam podejrzenie, ze prawdopodobnie ktorys czujnik (ale jak wiedziec ktory :?: ) wariuje (slaby "kontakt" :?: ), choc mechanicznych uszkodzen (np. przetarte druty idace do czujnikow, etc.) nie widac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 eddie_gt4, musiałbyś się wpiąć w czujniki i zmierzyć wartości podczas jazdy i porównać a danymi z alldata. Może jeden impuls wypadać (uszkodzona koronka np.) i bedzie taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 eddie_gt4, musiałbyś się wpiąć w czujniki i zmierzyć wartości podczas jazdy i porównać a danymi z alldata. Może jeden impuls wypadać (uszkodzona koronka np.) i bedzie taki efekt. na razie, o ile to tylko mozliwe w GT MY'00, chcialbym PRZYNAJMNIEJ odczytac kod bledu ABS'u :roll: p.s. dzis zanim dojechalem do pracy (ok. 6km), kontrolka tak sie i nie zapalila... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 filester, ja załatwiam temat ABSu szybciej....wykręcam to żelastwo, tak jak i airbagi, modyfikuję układ hamulcowy i pozamiatane... 20kg mniej....i na pewno wystarczy Ci umiejętności do sprawnego shamowania się w każdych warunkach i po co Ci ten nieprzyjazny mechanizm ingerujący w najmniej potrzebnym momencie w prowadzenie auta? na szutrze niepotrzebny, na sniegu niepotrzebny, na lodzie niepotrzebny, na asfalcie też....jest możliwość wyłączenia, wszyscy to robią, to po co to wozić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 filester, ja załatwiam temat ABSu szybciej....wykręcam to żelastwo, tak jak i airbagi, modyfikuję układ hamulcowy i pozamiatane... 20kg mniej....i na pewno wystarczy Ci umiejętności do sprawnego shamowania się w każdych warunkach i po co Ci ten nieprzyjazny mechanizm ingerujący w najmniej potrzebnym momencie w prowadzenie auta? na szutrze niepotrzebny, na sniegu niepotrzebny, na lodzie niepotrzebny, na asfalcie też....jest możliwość wyłączenia, wszyscy to robią, to po co to wozić? Dokładnie tak, a poza tym najlepszy abs to chyba jest w nodze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Być może niektórym to urzadzenie w czymś pomaga, chyba tylko w samouspokojeniu :smile: jak na szutrze, na kopnym śniegu, lodzie albo bryndzy pośniegowej tylko przeszkadza, to gdzie może pomóc? To kierowca ma rządzić autem, nie jakiś chimeryczny trykacz....miałem świeżego puga 207, jak próbowałem podciąć ręcznym, automatycznie odjęło gaz i zaczęło wrzeszczeć jak zarzynany polityk.... :grin: mam gdzieś taką technikę....i do tego nie odłaczysz w nim absu, bo z jego czujników idzie sygnał do wspomagania kierownicy i licznika.... :sad: badziewie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 panowie, jakie zlacze do diagnostyki ABS'u jest w GT MY'00 :?: czy odpowiadam (moze sie przyda dla potomnych ) - zlacze nr. 2 na szczescie, problemem byla slaba masa - wystarczylo dokrecic i lampka zgasla :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goory Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Tu rozszyfrujesz kody dla OBD/EOBD, ale potrzebujesz interface'u żeby zczytać :neutral: i tu zaczyna się problem, bo do subaru nie ma w pasztetowej cenie :neutral: . I tu bym polemizował. Mam inretfejs zakupiony na alledrogro za pasztetowe 140 PLN. (poprzednio służył mi jako końcówka do moich VAG'ów). Działa on wyśmienicie z ecuexplorerem (jak się dziś okazało) i nie wiedzieć czemu pysznie komunikuje się z moim GT '99. Tanio tanio. W razie potrzeby służę pomocą w okolicach Wawy. pozdro goory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ale ABSu nim nie obsłużysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 ABS aż do modelu Hawk Eye obsługuje się chyba tylko kostkami a nie interface. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 odpowiadam (moze sie przyda dla potomnych ) - zlacze nr. 2 na szczescie, problemem byla slaba masa - wystarczylo dokrecic i lampka zgasla :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Odgrzewam kolejnego kotleta... dziś na wymianie olejów itepe niechcący podłączono mi GTka pod komputer (ASO), bo się mu świeci kontrolka ABS... nie zlecałem tego, więc mnie za to nie skasowali, ale dzięki temu wiem, że mam walnięty czujnik w prawym tylnym kole. Czy walnięty, to znaczy do wymiany, czy czasem daje radę tylko dokręcenie kabelków czy jakieś inne magiczne sztuczki? Wiem, że ABS to samo zuo ale mimo wszystko proszę o pomoc i opinie, jak to się naprawia... i czy to duży kłopot (czasochłonny, kosztowny) wymienić to ustrojstwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 tzd, mówiłem Ci już, że najpierw go wyczyść, wypsikaj a potem bierz się za wymianę. Robota prosta jak pompowanie koła, a jak nie ogarniesz, to Ci pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 jak nie ogarniesz, to Ci pomogę. z chęcią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Robota prosta jak pompowanie koła, a jak nie ogarniesz, to Ci pomogę. to mi też napraw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Wymrugane błędy: 23 Koło lewe przednie (przerwa w obwodzie lub zbyt duże napięcie wejściowe) oraz 51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu. Z pierwszym błędem sobie poradzę wymieniając czujnik, ale o co chodzi z drugim ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemars Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Witam. czas na odgrzanie kotleta. Mam Legacy Outback 1996 2.2 manual US. Po założeniu gazu wywalił mi ABS. Gazownik jeździł ze mną od znajomego warsztatu do znajomego warsztatu i pomimo dwóch komputerów nie udało się gadziny zdiagnozować. Ale udało się stwierdzić, że cztery czujniki żyją i podają prędkość zgodnie. Gazownik powiedział: przepraszam, proszę naprawić gdzie indziej a ja łykam koszty. Mój typ: przy przenoszeniu kabla masowego ABS-u "pękli go" w środku i masowanie utraciło jakość. Próbowałem zdiagnozować go błyskaniem, ale bez powodzenia. Tzn zlokalizowałem łącze 6-cio pinowe (nr 2 z postu eddie_gt4) i dwa kabelki diagnostyczne z konektorami, ale ich podpięcie do pinów 3 i 6 daje sygnał:kreska, kreska, nieskończoność. Pytanie: gdzie należy podać masę (na obudowę abs chyba nie) aby zweryfikować tezę roboczą o złej masie? Wkłuwać się igłą w kabel możliwie blisko silnika ABS? Jak inaczej zdiagnozować problem? Ma ktoś stosowne ustrojstwo i zechciałby pomóc? Do serwisu mi nie po drodze.Traktuję to jako ostateczność, bo zaproponują mi rozwiązanie równie rozsądne jak przy padniętej podporze wału - cały wał za 5kpln. Podporę (nową) ostatecznie kupiłem circa 20x taniej. Pozdrawiam Przemars subarysta neofita. -- Śr mar 07, 2012 10:10 pm -- Witam. Horroru ciąg dalszy: Zmiękłem, pojechałem do ASO (Łomianki), podpięli i orzekli: G-sensor nie działa. Numer kodu błędu zapisałem 060cośtam - mam zapisany jeśli to ma w czymś pomóc. Z małą nadzieją zanabyłem "nowy" G-sensor i założyłem. Nie działa. W czasie czyszczenia pamięci sterownika i przepuszczania procedury testowej koleś w serwisie orzekł, że dzieje się coś dziwnego: w trakcie testu ABS powinien "zagdakać" a tego nie uczynił. Więc moja teoria o problemach z zasilaniem/masą nabrała rumieńców. Rozebrałem, sprawdziłem: masa jest na silniku ABS poprawna. Pomysły się mi kończą. Czy ktoś z koleżeństwa ma pomysł co dalej? Czy pompy ABS są takie same w Legacy, Legacy OTB, Impreza, Forester z roczników adekwatnych (1995/1996)? Przy włączaniu stacyjki słychać cykanie jednego z przekaźników. Drugi milczy. Winien?....... Pozdrawiam Przemars Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morgan Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 W Forku MY06 pali mi się kontrolka ABS ale po podłączeniu do komputera nie wyświetla żadnego błędu. Bezpiecznik sprawdziłem, i podłączyłem przez OBDII do kilku programów. Kodów błędu brak Jak sprawdzić w inny sposób co jest do naprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Sam, podłączając laptopa do OBD nie sprawdzisz błędów ABS. Jedynie silnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się