Jump to content

Pasek rozrządu


niwi

Recommended Posts

Posted

cześć

czy pasek rozrządu w subaru legacy 1992 16V 2.2 moge wymienić u zwykłego mechanika który nigdy nie robił tego przy subaru? słyszałem że raczej powinna to robić osoba która ma pojęcie o silnikach boksera

pozdrawiam

Posted

Nie musisz wierzyć temu panu z Grafixa, on może być nieobiektywny i stronniczy :wink: :twisted: .

Mechanicy to nie proszki do prania i dzielenie ich na ZWYKŁYCH i MARKOWYCH przynosi wiele rozczarowań.

Paski do EJ22 mają oznaczone punkty kontrolne i (o ile dobrze pamiętam) wskazany kierunek biegu, a sam montaż-demontaż jest łatwiejszy do wykonania niż w niejednej poprzecznej rzędówce więc chyba tylko jakiś popapraniec w norrauto albo innym mechanikowym mcdonaldzie może spieprzyć. Jeśli zmieniasz pasek przy 200k to pamiętaj także o rolkach napinających.

Posted

Oczywiscie, że jestem stronniczy :wink: . Poza tym wymiana paska rozrządu to koszt 300zł plus części, które użytkownik może sobie sam kupić i przywieźć. Nie wierzę, że w motoryzacyjnym Mc Donaldsie(btw, genialne określenie) wezmą mniej niż 200. A dla 100zł nie ma po co ryzykować bo w ASO masz gwarancję na wykonaną usługę. Finito.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę.

Posted

to prawda, pożałujesz stówacza to i tak wrócisz do warsztatu.

 

poszukasz tańszego stracisz dwa razy tyle. już przeszedłem przez to - z wygody wolałem bliżej - było gówniano (bardzo) i drogo (niczym w ASO) i bez gwarancji i rachunku, a fuj!

 

biedni albo przesadnie oszczędni wydają dwa razy więcej.

 

(ja do tych drugich nie należę :-)

Posted

pasek moge wymienić u mechanika pracującego w serwisie subaru tylko mieszkam ponad 50km od niego i chciałem na miejscu myśle jednak że skorzystam z jego usług nie wiem jeszcze ile mi policzy

pozdrawiam

Posted
ile moge zapłacić za wymiane paska i wszystkich wałków napinaczy żeby zemnie niezdarł pieniędzy?

Już pisałem 300zł - robocizna, części to kup oryginały bo akurat na rozrządzie się nie oszczędza (to sie może nie opłacić)

Pozdrawiam

Posted

Ale wy chłopaki się czepiacie....Producent nie jest ważny, ważna jest faktura zakupu u dealera i gwarancja na usługę oraz ew. uszkodzenia spowodowane wadliwą pracą podzespołów. O to mi chodzi.

Pozdrawiam

Posted

O ile dobrze mi wiadomo - części mogą być dowolnego producenta pod warunkiem, że spełniają normy podane przez producenta samochodu.

Posted
O ile dobrze mi wiadomo - części mogą być dowolnego producenta pod warunkiem, że spełniają normy podane przez producenta samochodu.

Mówisz o dopuszczeniu do sprzedaży i masz rację. Nieco inaczej wygląda kwestia odpowiedzialności za wadliwą pracę lub wadę materiałową. ASO i oryginał daje gwarancję. To tyle.

Pozdrawiam

Posted

Czyli niedopuszczalne jest zastosowanie produktu firmy, która dostarcza części danej marce na pierwszy montaż, bez utrary gwarancji producenta samochodu :?:

Pytam, bo zdaje się, że coś przy tym było kombinowane.

 

 

Z drugiej strony jeśli zakupimy np: pasek dowolnej firmy X, to w przypadku awarii tego paska firma X jest zobowiązana prawnie do pokrycia szkód spowodowanych awarią ich produktu.

Posted
Czyli niedopuszczalne jest zastosowanie produktu firmy, która dostarcza części danej marce na pierwszy montaż, bez utrary gwarancji producenta samochodu :?:

Pytam, bo zdaje się, że coś przy tym było kombinowane.

Nie odpaliłeś działki przy zakupie paska w Sklepie to sie bujaj :)

Ciekaw jestem ile wynosi działka za pasek? Pamiętam że w przypadku łożyska koła serwis wykasował mnie 500 zł, to samo łożysko u przedstawiciela NTN (fabryczny dostawca łożysk i przegubów do Subaru)

kosztowało 90 zł. :D

 

 

Z drugiej strony jeśli zakupimy np: pasek dowolnej firmy X, to w przypadku awarii tego paska firma X jest zobowiązana prawnie do pokrycia szkód spowodowanych awarią ich produktu.

 

Oczywiście, ale adwokat firmy X znajdzie powody dla których nie należy nam się zadośćuczynienie. Jeden na pewno da się zastosować

 

- warsztat który montował pasek nie ma "autoryzacji" firmy X

- rolki nie zostały wymienione a powinny być ( to nic że były dobre )

- rolki były z fabryki Z a firma X aprobuje tylko produkty Y

Posted
Oczywiście, ale adwokat firmy X znajdzie powody dla których nie należy nam się zadośćuczynienie. Jeden na pewno da się zastosować

 

- warsztat który montował pasek nie ma "autoryzacji" firmy X

- rolki nie zostały wymienione a powinny być ( to nic że były dobre )

- rolki były z fabryki Z a firma X aprobuje tylko produkty Y

 

Biorę pod uwagę fakt, że została zdiagnozowana wina paska.

Poza tym adwokat sobie może. Temat jak jest sporny rozstrzyga rzeczoznawca nie adwokat.

Rolki należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta, niezależnie od stanu w jakim się znajdują.

Rolki należy zastosować tylko z atestam, homologacjami i innmi bzdurami.

Jeśli zostanie zdiagnozowana wina rolki - to z pretensjami do producenta rolek.

 

PS: Ciekawy przypadek - w Leganzie na skutek awarii napinacza posypał się rozrząd ( na szczęście tylko) napinacz został zakupiony w JC.

Reklamacja przez JC została uznana - zwrot napinacza a także części uszkodzonych i oleju.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...