Skocz do zawartości

EGT - do jakiej temperatury jest ok?


arosiak

Rekomendowane odpowiedzi

Trzy paseczki w sensie trzy po trzy.

 

Sensor temperatury jest wyskalowany od 370 do około 1145 stopni.

Około 1050 stopni to temperatura graniczna, która powoduje przejście w tryb awarii (foryś wersja 177KM).

Powyżej 900 stopni lepiej zdjąć nogę z gazu, szczególnie jeżeli temperatura wzrosła na krótkim odcinku i ma tendencję wzrostową.

Foryś s turbio na oryginalnej sprężarce i ciśnieniu max 0,6 bara do 900 stopni nie powinien dojść. Bardziej typowe są temperatury maksymalne około 800 stopni.

Na Pb oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy paseczki w sensie trzy po trzy.

 

Sensor temperatury jest wyskalowany od 370 do około 1145 stopni.

Około 1050 stopni to temperatura graniczna, która powoduje przejście w tryb awarii (foryś wersja 177KM).

Powyżej 900 stopni lepiej zdjąć nogę z gazu, szczególnie jeżeli temperatura wzrosła na krótkim odcinku i ma tendencję wzrostową.

Foryś s turbio na oryginalnej sprężarce i ciśnieniu max 0,6 bara do 900 stopni nie powinien dojść. Bardziej typowe są temperatury maksymalne około 800 stopni.

Na Pb oczywiście.

 

Ciekawe jak się rozgrzeje benzynowy Forek po wlaniu ON :mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 850 stopni było na seryjnym doładowaniu (chyba jakieś 0,45 0.5 bara ma s-turbo ) z wyjęty MBC, bez zwężki i na benzynie.

Na razie silnik jest na dotarciu, za jakieś 3kkm podniosę ciśnienie gdzieś do 0.7 może 0,8 i tak się zastanawiam, czy wtedy wzrośnie temperatura????

Jak teraz bywa 850 to ciekawe co będzie na wyższym ciśnieniu oczywiście bez remapu.

Wersja 170 konna

 

przy normalnej jeździe jest miedzy 400 a 600 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arosiak,

jak mieszanka będzie prawidłowo zbilansowana to EGT nie powinno wzrosnąć.

 

Wartości EGT, które podajesz są O.K. i nie ma co robić paniki :mrgreen:

 

Mi obecnie potrafi dmuchnąć do 1,2 br w peaku, temparatura nie przekracza ale dochodzi do 900. I giit .

 

No może malutka korekta mapy by się przydala :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi.

 

Przeglądnąłem moje zapisy i faktycznie, podczas naszych prób temperatura osiągnęła max 835 stopni LPG.

Po ostatnich poprawkach w kwietniu maksimum zarejestrowane 785 stopni przy około 200 kmh.

 

Inny forester avtomat z podobnymi modami jak w twoim przy ciśnieniu doładowania 0,9 bara dochodził łatwo do 880 stopni z tendencją wzrostową i sporo miałem problemów z zapewnieniem stabilnej pracy jego małej sprężarki. Ostatecznie zostało na 0,8 bara, i temperaturach spalin dochodzących do 820 stopni, LPG.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś specjalnie się przyglądałem i przy normalnej jeździe miałem od 600 do 800.

800 stopni było przy mocniejszym i dłuższym wyprzedzaniu.

 

[ Dodano: Nie Paź 05, 2008 6:31 pm ]

Hogi a nie miałeś ochoty swojego na chamownię wsadzić co by sprawdzić ile to ma tych kucy i jaki moment po zabiegach JAKO.

a ile taki pomiar może kosztować??? ktoś się orientuje w Wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś specjalnie się przyglądałem i przy normalnej jeździe miałem od 600 do 800.

800 stopni było przy mocniejszym i dłuższym wyprzedzaniu.

 

[ Dodano: Nie Paź 05, 2008 6:31 pm ]

Hogi a nie miałeś ochoty swojego na chamownię wsadzić co by sprawdzić ile to ma tych kucy i jaki moment po zabiegach JAKO.

a ile taki pomiar może kosztować??? ktoś się orientuje w Wawie.

 

Na hamownię mam zamiar pojechać, ale chyba jednak najpierw wydech (wywalę katy) Jako jeszcze dopracuje na tip top i wtedy można mierzyć.

W Tomaracing w Piasecznie pomierzysz na hamowni drogowej za rozsądne pieniądze.

 

 

 

 

 

ps. na chamownię to Foreks chodzi w weekendy. :razz:

:mrgreen:

 

[ Dodano: Nie Paź 05, 2008 10:03 pm ]

arosiak tu coś jest na temat EGT :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=177247#177247

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś specjalnie się przyglądałem i przy normalnej jeździe miałem od 600 do 800.

800 stopni było przy mocniejszym i dłuższym wyprzedzaniu.

 

Jak dla mnie to trochę za wysokie te temperatury osiągane przy ciśnieniach doładowania o których piszesz. Przynajmniej o 100 stopni za dużo. Trzeba by sprawdzić afr, bo może to jakieś przekłamania wskaźnika egt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze - on-top proszę! Już dziś musiałem dać kilka pasków, a - uwierzcie mi - nie jest to nic przyjemnego z poniedziałku z rana :twisted:.

 

jako, ponieważ sprawiasz wrażenie obeznanego, proszę o potwierdzenie, że w przypadku STI z modyfikacją wydechy temperatury w okolicach 900-920 stopni (latem, na pojeżdżawce), to temperatury akceptowalne 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś specjalnie się przyglądałem i przy normalnej jeździe miałem od 600 do 800.

800 stopni było przy mocniejszym i dłuższym wyprzedzaniu.

 

Jak dla mnie to trochę za wysokie te temperatury osiągane przy ciśnieniach doładowania o których piszesz. Przynajmniej o 100 stopni za dużo. Trzeba by sprawdzić afr, bo może to jakieś przekłamania wskaźnika egt.

 

AFR co prawda jest podłączony do zwykłej sondy więc nie pokazuje zbyt precyzyjnie ale pokazuje bogato...

 

Na razie jest na dotarciu, więc nie katuje go, za 3kkm po wymianie oleju i podniesieniu ciśnienia zgłoszę się do Ciebie, zerkniemy na to i na instalacje LPG.

Dodam, że katy wywalone i wydech przelot :-)

 

W Tomaracing w Piasecznie pomierzysz na hamowni drogowej za rozsądne pieniądze.

a co to znaczy rozsadne pieniadze :?: :mrgreen:

No właśnie mnie też to ciekawi jaki to jest orientacyjny koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, ponieważ sprawiasz wrażenie obeznanego, proszę o potwierdzenie, że w przypadku STI z modyfikacją wydechy temperatury w okolicach 900-920 stopni (latem, na pojeżdżawce), to temperatury akceptowalne .

 

Nie wiem, ty masz chyba 2,5 litra a takiego nie miałem jeszcze okazji przetestować. Może się do mnie wybierzesz? :mrgreen:

Pamiętasz jaka była temperatura oleju w analogicznym czasie?

 

2 litry sti ponad 300KM nie dochodził do 900 stopni wg defi, ale uważam, że 950 stopni wytrzyma.

 

Wrx i forester 2.0 na pewno nie wytrzyma takich temperatur jak sti.

 

 

AFR co prawda jest podłączony do zwykłej sondy więc nie pokazuje zbyt precyzyjnie ale pokazuje bogato...

 

Na razie jest na dotarciu, więc nie katuje go, za 3kkm po wymianie oleju i podniesieniu ciśnienia zgłoszę się do Ciebie, zerkniemy na to i na instalacje LPG.

Dodam, że katy wywalone i wydech przelot

 

Ładne docieranie, 160kmh i 850stopni. :roll:

 

Przyjedź na podniesienie ciśnienia z kontrolą prawdziwego afr.

Się okaże czy sterownik benzyny przewidział dawkę paliwa dla większego przepływu powietrza. Wtryskiwacze Pb mają spory zapas wydatku w modelu 170KM.

Masz seryjną pompę paliwa?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przyjedź na podniesienie ciśnienia z kontrolą prawdziwego afr.

Się okaże czy sterownik benzyny przewidział dawkę paliwa dla większego przepływu powietrza. Wtryskiwacze Pb mają spory zapas wydatku w modelu 170KM.

Masz seryjną pompę paliwa?.

 

Pompka siedzi teraz walbro od Adasia

A jak chcesz zmierzyc prawdziwy AFR??? jakąś sondą szerokopasmową????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...