Skocz do zawartości

Obk - hamulce


mariuga

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj Brembo HP zamontowane ze orginalnymi klockami. Wczoraj ulozylem klocki a dzisiaj na Autobahn 3 razy z 180 - 120 i roznica niewyobrazalna. Jeszcze mi sie nie zdazylo zeby zablokowac kola przy 150 km/h. Zaden fading. Super dozowanie.Jestem mega zadowolony. Auto zrobilo sie perfekt nie ma juz zadnych wad :grin: :grin:

Dzieki za tipp Alex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pozwole sie podlaczyc do watku i zapytac sie was ile kilometrow przejezdzacie na klockach.Ja co 14 tys km musze wymienic caly komplet bo sie jezdzic nie da.Czy tez tak macie?W innych samochodach przy porownywalnych warunkach jazdy klocki wytrzymywaly 50-60 tys km.Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pozwole sie podlaczyc do watku i zapytac sie was ile kilometrow przejezdzacie na klockach.Ja co 14 tys km musze wymienic caly komplet bo sie jezdzic nie da.Czy tez tak macie?W innych samochodach przy porownywalnych warunkach jazdy klocki wytrzymywaly 50-60 tys km.Co o tym sadzicie?

 

chyba musisz popracować nad techniką/stylem jazdy. średnia to ok. 30 - 40k w Legacy. Ale jeśli to twoje pierwsze Subaru to można wybaczyć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pozwole sie podlaczyc do watku i zapytac sie was ile kilometrow przejezdzacie na klockach.Ja co 14 tys km musze wymienic caly komplet bo sie jezdzic nie da.Czy tez tak macie?W innych samochodach przy porownywalnych warunkach jazdy klocki wytrzymywaly 50-60 tys km.Co o tym sadzicie?

 

14kkm, to ciekaw jestem ile by ci w mniejszych samochodach typu Punto wytrzymywaly, gdzie potrafia po 10kkm sie skonczyc :mrgreen:

Ja obecnie mam klocki polecane od Forestera Turbo (tarcze tj fabrycznie montowane), hamuja dosc przezwoicie, zrobilem ok 30kkm i przy ostatnim serwisie opinia byla, ze starcza jeszcze na bardzo dlugo (maja kolo 6-7mm), wiec albo masz kiepskie klocki albo musisz dopracowac technike hamowaia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Nie wiem, jak i gdzie jeździcie, ale doczytajcie dokładnie:

W innych samochodach przy porownywalnych warunkach jazdy klocki wytrzymywaly 50-60 tys km.

Można sie domyslać, że tutaj raczej nie chodzi o technikę, ale o sprzęt....chyba, że jeźdżąc Subaru trzeba posiąść specjalne wtajemniczenie w technice hamowania :!: :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Nie wiem, jak i gdzie jeździcie, ale doczytajcie dokładnie:

W innych samochodach przy porownywalnych warunkach jazdy klocki wytrzymywaly 50-60 tys km.

Można sie domyslać, że tutaj raczej nie chodzi o technikę, ale o sprzęt....chyba, że jeźdżąc Subaru trzeba posiąść specjalne wtajemniczenie w technice hamowania :!: :shock: :mrgreen:

 

może chodzi o fakt tak zwanego "korzystania z frajdy posiadania Subaru" czyli gaz - hamulec, gaz - hamulec również zimą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pozwole sie podlaczyc do watku i zapytac sie was ile kilometrow przejezdzacie na klockach.Ja co 14 tys km musze wymienic caly komplet bo sie jezdzic nie da.Czy tez tak macie?W innych samochodach przy porownywalnych warunkach jazdy klocki wytrzymywaly 50-60 tys km.Co o tym sadzicie?

 

chyba musisz popracować nad techniką/stylem jazdy. średnia to ok. 30 - 40k w Legacy. Ale jeśli to twoje pierwsze Subaru to można wybaczyć :mrgreen:

 

 

maim zdaniem nie ma sie co specjalnie rozczulac nad technika hamowania.mysle ze po miescie to nie trzeba miec niesamowitych umiejetnosci zeby zahamowac.potwierdzam ze w innych samochodach takiego problemu nie ma,a jezdze rowniez legacy diesel,volvo s 60 i xc 70,w innych 50 tys km to nie wyczyn a standard.ja podejrzewam ze wada jest w zaciskach ktore moga nie odpuszczac w 100% i kolo jest chwile jeszcze hamowane po puszczeniu pedalu hamulca.samochod jest na gwarancji.serwis sie tlumaczy ze to norma przy silniku h6(moim zdaniem to nie wina silnika tak jak probuje wmowic serwis w warszawie tylko hamulcow).No ale moze sie myle nie wiem juz sam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo, hamulce w Obk "z butów nie wyrywają". Właściwie to przy 120km/h chyba łatwiej hamować redukcją :)

Niby zatrzymać-zatrzymają, ale chyba w Mondeo MkIII miałem sprawniejsze... (albo wolniej jeździłem)

Macie może sprawdzone doświadczenia, co można zrobić/na wymienić?

 

Ja udałem się po poradę do sprawdzonego dostawcy osprzętu, który polecił mi zestaw jaki sam ma Subaru. Dał mi Zimmermanny oraz odpowiednie klocki. Komplet 530 PLN. Jak założę to się pochwalę :)

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
cena bardzo przystępna. daj znać jak się sprawują. czekam mnie wymiana obu kompletów klocków i prawdopodobnie tarcz.

 

z góry dziękuję.

 

No więc już je mam założone i już jeździłem ale nie zdążyłem jeszcze ułożyć dobrze klocków pod tarcze. Przejechałem zaledwie 14 km od warsztatu do garażu. I powiem tak - różnica jest hmmm kolosalna. Lekkie dotknięcie hamulca i już zaczynamy hamować. A lubię to uczucie, poniewaz taki sam efekt miałem z Brembo Max i DS Performance w Brava GT.

 

Zestaw Zimmermann oraz Ferodo Premier polecam

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odrazu po przyjeździe auta z USA zmieniłem wszystkie 4 tarcze i klocki nawet nie wsiadając do auta.....cała ta przyjemniśc kosztowała mnie 850zł i jest naprawde bardzo dobrze auto hamuja w miejscu .co prawda mam szerokie opony 225/55/17 ale myśle ze przy węźszych byłoby podobie...więć polecam każdemu zmiane ham na eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena bardzo przystępna. daj znać jak się sprawują. czekam mnie wymiana obu kompletów klocków i prawdopodobnie tarcz.

 

z góry dziękuję.

 

No więc już je mam założone i już jeździłem ale nie zdążyłem jeszcze ułożyć dobrze klocków pod tarcze. Przejechałem zaledwie 14 km od warsztatu do garażu. I powiem tak - różnica jest hmmm kolosalna. Lekkie dotknięcie hamulca i już zaczynamy hamować. A lubię to uczucie, poniewaz taki sam efekt miałem z Brembo Max i DS Performance w Brava GT.

 

Zestaw Zimmermann oraz Ferodo Premier polecam

 

Tom

 

Poczekaj aż się dotrą. Nowe tarcze i klocki także efekt zawsze jest podobny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat hamulców było akurat nieraz pisane - sam nawet nie tak dawno temu po krótkich dyskusjach założyłem do mego OBK tarcze i klocki firmy EBC - te lepsze i różnica była wręcz powalająca. BTW - my OBK to US spec - jeździłem nim w Stanach przez trzy lata i wiecznie narzekałem na hamulce - zmieniałem klocki, tarcze i nic, nigdy nie pomagało. Okazuje się, że tarcze zaraz po założeniu ulegały przegrzaniu i nie dawało się na nich jeździć. Jak do tej pory EBC i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prosze bardzo

 

Obrazek

 

Dzięki. Odradzono mi te tarcze ponieważ lubią pękać. Daj znać jak się u Ciebie sprawują i ile już nimi machnąłeś?

 

Tom

 

Byłbym ostrożny z odrzucaniem tych tarcz ponieważ zasłyszane opinie często mijają się z prawdą. Podobno Tarox'y G88 też pękają ale ja mam je w WRX'e od 30k km. i przy połączeniu z DS2500 hamują o niebo lepiej od serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym ostrożny z odrzucaniem tych tarcz ponieważ zasłyszane opinie często mijają się z prawdą. Podobno Tarox'y G88 też pękają ale ja mam je w WRX'e od 30k km. i przy połączeniu z DS2500 hamują o niebo lepiej od serii.

 

Odradzał mi je człowiek, który tym handluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zanim cos kupie to staram sie dowiedziec o produkcie i nic takiego nie slyszalem. Owszem dziurkowane maja tendencje do robienia sie rys ale przy moich 165 PS i max 210 km/h mam nadzieje ze mnie to ominie. Ten handlarz ma napewno duze doswiadczenie z tymi tarczami na OBK ? Przejechalem 1000km i jak narazie 1a.

Jedni mowia Zimmerman super inni do d... . Do OBK nie ma za duzo alternatyw :sad: podobna sa EBC ale w katalogu nie ma trzeba pisac do firmy to podobno maja jakies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Przebrnąłem przez kilka wątków o tarczach i hamulcach i dalej jestem w kropce.

Mam do wymiany tarcze i klocki na przodzie. Czy gładkie Brembo (tarcza 294 mm) i klocki Ferodo Premier będą ok do mojego OBK? Moje oryginały już mocno biją przy hamowaniu więc czas na zmiane jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...