Jump to content

Obk - hamulce


mariuga
 Share

Recommended Posts

jak wiadomo, hamulce w Obk "z butów nie wyrywają". Właściwie to przy 120km/h chyba łatwiej hamować redukcją :)

Niby zatrzymać-zatrzymają, ale chyba w Mondeo MkIII miałem sprawniejsze... (albo wolniej jeździłem)

Macie może sprawdzone doświadczenia, co można zrobić/na wymienić?

Link to comment
Share on other sites

Fabryczny zestaw w OBK w miarę sprawnie hamuje do +- 150 km/godz.

 

Potwierdzam, na początku też mi się wydawało, że nie hamuje, ale chyba za dużo się naczytałam forum :wink: . Można sobie poprawić hamulce tylko trzeba mieć felgi 17", a z tego co wiem nie mam wówczas homologacji. Nauczyłam się hamować tym co mam i nie jest źle :smile: .

Link to comment
Share on other sites

prawda Agnieszko, temat się pojawiał - przeszukałem wcześniej forum, ale niewiele konstruktywnego się w nich pojawiło. :) Pewnie także dlatego, postanowiłaś się przyzwyczaić do posiadanych hamulców :)

Panie Andrzeju - rozumiem, że posiadając fabryczny zestaw nie wszystki jest stracone i warto najpierw poszukać ew. usterki w nim, zamiast szukać modyfikacji tarcz/zacisków itp? :)

Link to comment
Share on other sites

mariuga, przymierzałam się do zmiany hamulców, ponieważ miałam raz w trasie ostre (dość) hamowanie. Ponieważ nie chcę zmieniać felg, wyklucza to zmianę tarcz, co jest najsensowniejszym wyjściem z takiej sytuacji. Miałam przymierzane do moich felg zaciski od WRXa, ale po pierwsze zacisk ociera o felgę i trzeba dać dystanse, a po drugie ponoć niewiele to poprawi hamowanie. Przekonała mnie opinia carfita w tej sprawie. Zresztą jeśli czytałeś wątki to wiesz :smile: .

Powodzenia w każdym razie :mrgreen: .

 

[ Dodano: Pią Paź 03, 2008 19:18 ]

Przypomniało mi się, że podczas tej przymiarki wyszło, że mam uszczelki tłoczków do wymiany, bo sparciały. Niedługo więc wymieniam klocki z tarczami no i te gumki :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

jak wiadomo, hamulce w Obk "z butów nie wyrywają". Właściwie to przy 120km/h chyba łatwiej hamować redukcją :)

Niby zatrzymać-zatrzymają, ale chyba w Mondeo MkIII miałem sprawniejsze... (albo wolniej jeździłem)

Macie może sprawdzone doświadczenia, co można zrobić/na wymienić?

 

Ja mam obecnie zalozone tarcze oryginalne (nowe) i klocki od Forestera turbo, hamuje to calkiem niezle :wink: , jedynie nie wiem dlaczego ale mimo wymiany tarcz przy hamowaniu kierownica minimalnie drga (przy mocniejszym hamowaniu z V>120km/h), przed wymiana drgalo mocno, teraz spadlo do minimum, aczkolwiek dalej wystepuje :razz:

Link to comment
Share on other sites

Niedługo więc wymieniam klocki z tarczami no i te gumki :mrgreen: .

 

gumki trzeba wymieniac za kazdym razem :mrgreen:

 

moze warto odpowietrzyc uklad, zalac dobrym plynem + zalozyc jakies topowe klocki i tarcze na obecne zaciski?

 

sherif najprawdopodniej masz krzywe tarcze, mialem podobne objawy, szczegolnie odczuwalne przy wyzszych predkosciach, ale u mnie juz tarcze brembo zagoscily ;)

Link to comment
Share on other sites

A mnie dziwił taki objaw podczas hamowania, bez względu na to przy jakiej prędkości, nawet przy 10 km/h jadąc w korku: na pedale hamulca ewidentnie czułam drgania, ich nasilenie było uzależnione od prędkości, nie to nie był ABS :idea: . Po przeglądzie i wymianie płynu hamulcowego przestalo :roll: .

Link to comment
Share on other sites

 

sherif najprawdopodniej masz krzywe tarcze, mialem podobne objawy, szczegolnie odczuwalne przy wyzszych predkosciach, ale u mnie juz tarcze brembo zagoscily ;)

Czyli ze co te ladne lsniace, nowe tarcze zalozone w serwisie byly krzywe :?: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Może nie do końca dokładnie oczyścili piasty przed założeniem nowych tarcz? U mnie drgania pojawiały się przy ostrym hamowaniu jak się tarcze rozgrzały- ale to było jak zbłądziłem i zamontowałem jakieś wynalazki. Trzecie rozwiązanie- spotkałem się z opiniami, że po wjechaniu z rozgrzanymi tarczami w kałużę nawet nowe mogą się zgiąć- więc może pomiar bicia?

Link to comment
Share on other sites

erixon napisał/a:

 

 

sherif najprawdopodniej masz krzywe tarcze, mialem podobne objawy, szczegolnie odczuwalne przy wyzszych predkosciach, ale u mnie juz tarcze brembo zagoscily

 

Czyli ze co te ladne lsniace, nowe tarcze zalozone w serwisie byly krzywe

Ładne i lsniące i w serwisie...... :?: trzeba podjechac na sprawdzenie... :mrgreen: Brembo sa gorsze od oryginalu....jakbyktos pytał... :cool:

AK

Link to comment
Share on other sites

A mnie dziwił taki objaw podczas hamowania, bez względu na to przy jakiej prędkości, nawet przy 10 km/h jadąc w korku: na pedale hamulca ewidentnie czułam drgania, ich nasilenie było uzależnione od prędkości, nie to nie był ABS :idea: . Po przeglądzie i wymianie płynu hamulcowego przestalo :roll: .
Krzywe tarcze. Normalka. To będzie piewrsze co będę musiał zrobić jak OBK do domu wkońcu dotrze, bo się już jeździć nie da :evil:
Link to comment
Share on other sites

Cytat:

A mnie dziwił taki objaw podczas hamowania, bez względu na to przy jakiej prędkości, nawet przy 10 km/h jadąc w korku: na pedale hamulca ewidentnie czułam drgania, ich nasilenie było uzależnione od prędkości, nie to nie był ABS . Po przeglądzie i wymianie płynu hamulcowego przestalo .

Krzywe tarcze. Normalka. To będzie piewrsze co będę musiał zrobić jak OBK do domu wkońcu dotrze, bo się już jeździć nie da

 

Harvester, tarcze są te same i klocki też, bo ich jeszcze nie wymieniłam :idea: . Dopiero na następnym przeglądzie wymieniam. Dodam tylko, że ja mam proste tarcze :!: :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

erixon napisał/a:

 

 

sherif najprawdopodniej masz krzywe tarcze, mialem podobne objawy, szczegolnie odczuwalne przy wyzszych predkosciach, ale u mnie juz tarcze brembo zagoscily

 

Czyli ze co te ladne lsniace, nowe tarcze zalozone w serwisie byly krzywe

Ładne i lsniące i w serwisie...... :?: trzeba podjechac na sprawdzenie... :mrgreen: Brembo sa gorsze od oryginalu....jakbyktos pytał... :cool:

AK

Tez to slyszalem, ze sa lepsze od Brembo, dlatego sa fabryczne, zreszta one maja swoja nazwe ale nie moge sobie przypomniec jaka :???: :mrgreen:

A sprawdzic oczywiscie w chwili wolnego trzeba bedzie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Orginalne so Jurid o ile sie nie myle.

Brembo sa nawiercane albo nacinane. To moze nacinane sa lepsze. Kosztuja 340€ i nie chce za bardzo eksperymentowac. Moje fabryczne maja 50tkm i nic sie nie dzieje. To znaczy 2 razy z 200 do 120 wytrzymuja ale hamowac trzeba krotko i zdecydowanie.

Link to comment
Share on other sites

Już pisałem w innych wątkach. Miałem 3 Outbacki. Eksperymentowałem z różnymi tarczami i jak narazie jedynie Brembo Sport wytrzymują dłużej niż wcześniej testowane :!: Zobaczymy jak długo... :wink:

Brembo sa gorsze od oryginalu....jakbyktos pytał...
Chodzi chyba o te za 200 pln za komplet, bo oryginały Subaru po kilku trasach Kraków-Warszawa (przez Kielce :wink: ) nadają sie tylko na złom :razz:
Link to comment
Share on other sites

Moje fabryczne maja 50tkm i nic sie nie dzieje.
oryginały Subaru po kilku trasach Kraków-Warszawa (przez Kielce ) nadają sie tylko na złom

Hmm...okulista :?: ...SJS :?: ..cos musisz zrobic bo sie finansowo wykończysz :shock: :roll:

AK

ps.a w przyczepie wytrzymują..... :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...