Skocz do zawartości

Wgniotka usunieta.


Maciej Drelichowski

Rekomendowane odpowiedzi

I po co mam sobie niszczyć wiskozę? Impreza/Forester jest podsterowny, Cosworth jest nadsterowny i to bardzo. Jak mawiają Angole - tail happy ;-)

Imprez/Forester podsterowne? Przy 50/50, a u Wldka 100/100 chyba raczej neutralny?!

Na jak to z tym jest? No chyba, ze wchodzimy w szczegoly i bierzemy pod uwage polozenie srodka ciezkosci. Pewnie jest blizej przodu...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imprez/Forester podsterowne? Przy 50/50, a u Wldka 100/100 chyba raczej neutralny?

Na jak to z tym jest? No chyba, ze wchodzimy w szczegoly i bierzemy pod uwage polozenie srodka ciezkosci. Pewnie jest blizej przodu...

 

Na pod/nad sterowność wpływa nie tylko rozłożenie mas i rodzaj napęduu - sa podsterowne tylnonapędówki. Znaczenie ma najwieksze kontrukcja zawieszenia i jego ustawienie. Oczywiście są pewne granice nadsterowną przednionapędówkę można zbudować ale po dodaniu gazu nadal będzie podsterowna. Ja Imprezą za kierownicą nie jeździłem ale w każdej recenzji czyta się "hint of understeer" albo coś podobnego nawet w STI. Z tego co widizałem na filmach promo to STI RA Spec. C jest prawie całkowicie neutralny. (Zakręt opuszcza bokiem jak się przesadzi) Mój wynalazek natomiast jest podsterowny leciutko w początkowej fazie ale potem potwornie nadsterowny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Forester Turbo A/T jest nieco podsterowny (rozłożenie siły napędu nie jak przy skrzyni manualnej 50:50, lecz nieco więcej na przód).

Impreza ma tendencje do podsterowności na mocno śliskiej nawierzchni - można ja kontrolować gazem (przynajmnie tak twierdzą ci, którzy sie na tym naprawdę znają :) ). Przy wyższych prędkościach, lepszej przyczepności jest neutralna. STI jest generalnie neutralny, lecz łatwiej go gazem sprowokować do nadsterowności (mnie sie jeszcze nie udało - zawsze chodzi nautralnie, no chyba że w bardzo ostrym zakręcie z bardzo ostro dodanym gazem :D ).

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie dopiero ucze, od kilku miesiecy, (jak jest po czym),

ale wrazenie mam podobne jak dyrekcja.

na bardzo sliskim auto mocno wyjezdza przodem, zanim idzie po mojej mysli.

jak uda sie odpowiednio wrzucic w zakret, to pozostaje kierowanie

gazem i lekkie poprawki kierownica.

inna sprawa jest na ubitym sniegu. tutaj to raj dla mnie i moich raczej

jeszcze malych umiejetnosci. margines bledu jest znacznie wiekszy,

auto niemal w pelni neutralne, az do momentu jak damy mu znac

ze czas zaczac zabawe :). jadac bo sliskiej nawierzchni nie raz znacznie

bardziej spontanicznie reaguje subarowa pupa na odjecie gazu niz

dodanie (ale to moze przez moje zaglodzone 115 kucykow ??).

nalezy jeszcze jedno dodac. mimo wielu zalet AWD, jest to rozwiazanie

dla rozsadnych. znacznie ciezej jest (nie hamujac) wyczuc jak przyczepna

jest nawierzchnia. o taki prosty przyklad. jadac kolo 60 po niemal czystym lodzie

trzeba troche sie wysilic zeby zerwac przyczepnosc

przyspieszajac (na wprost oczywiscie). jak przychodzi do hamowania to

sie okazuje ze jedziemy jak na sankach. mimo hamowania silnikiem

na 4 kola.

przyspeszanie kolosalnie lepsze, natomiast hamowanie niemal jak

w jednonapedowcu.

 

 

Abt

 

ps. w weekend pan kuzaj ma znow byc w salonie.

moze dyrekcja poprosilaby o jakis glos w naszej dyskusji ??

co wy na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Kuzaj jest strasznie przesympatyczny gosc. Taka geba i ten usmiech po prostu zaraz zaskarbuja sobie przychylnosc. Ma tylko jeden problem, jest malo medialny i dlatego nie widzimy go w reklamach chipsow. A Holek na ten czas wydaje sie z lekka wielkopanski i tego nie lubie. Z kolei Kulig to dla mnie gosc niewyrazny, ani sympatyczny, ani niesympatyczny.

Popieram pomysl, zeby Pan Kuzaj cos nam tutaj napisal.

Czy mi ktos wyjasni, co znaczy pod i nad sterowny, a raczej, ktory jest ktory?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi ktos wyjasni, co znaczy pod i nad sterowny, a raczej, ktory jest ktory?

 

W absolutnym skrócie i uproszczeniu: podsterowny - auto ma tendencje do wyjeżdżania z zakrętu przodem, nadsterowny - automa tendencje do uciekania tyłu w zakrecie. To absolutne uproszczenie

 

 

Więcej np. na często wrzucanym przeze mnie linku do serwisu www.rallycars.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Dopiero teraz zauważyłem sugestię dot. wizyty pana Kuzaja na forum - teraz nie uda się zrealizować (ćwiczy do Elmotu), ale postaram się to zorganizować :)

Co do Hołka - prywatnie jest jak najbardziej O.K. (podobnie jak większość znanych mi osobiście rajdowców).

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Plotki to broń b.niebezpieczna. Trudno się przed nimi bronić. A w dobie internetu jeszcze łatwiej anonimowo rozpowszechniać :( .

Mogę tylko stwierdzić, że nasze (przypominając sobie zarzuty odnośnie mojej manii wielkości w jednym z wcześniejszych wątków od razu wyjaśniam: nasze = firmowe :wink: ) doświadczenia ze współpracy z Leszkiem Kuzajem są wyłącznie pozytywne.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...