Jump to content

13.10.2008 SJS Kielce


gpruszko
 Share

Recommended Posts

vibowit, siemka siemka łomżyniaczku :mrgreen:

 

szczerze to sam nie wiem gdzie, ale po zdjęciach z rajdu wiosny rozpoznałem pare miejsc na których już ćwiczyłem :twisted:

 

najlepszy szuterek jest pomiędzy byłym terrazytem a robudowywaną szkołą wyższą gdzie zapewne jeszcze dziś są ślady wczorajszego treningu :razz:

 

ps. http://www.al.lomza.pl/images/hc.pdf

Link to comment
Share on other sites

gpruszko, jak tam? Nauczyłes sie czegos? :P

 

Musiałem sie zwinac niestety wczesniej. Sprzegło mi w podłoge wpadało. Podobno pompa i wysprzęglik sie koncza. Po 3 km na trasie wszystko wrocilo do normy.

 

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 10:25 pm ]

mc, do ktorej jezdziliscie?

 

[ Dodano: Pon Paź 13, 2008 10:26 pm ]

P.S. Gratuluję STI... super czas

 

Czyli jaki? Bo wlasciwie tylko 1 raz mialem mierzony zanim sie zwalilo a chetnie bym porownal.

Link to comment
Share on other sites

Musiałem sie zwinac niestety wczesniej. Sprzegło mi w podłoge wpadało. Podobno pompa i wysprzęglik sie koncza. Po 3 km na trasie wszystko wrocilo do normy.

 

Może trochę ostygło... U mnie też pod koniec już nie specjalnie chciało kleić, ale po kilku spokojnych redukcjach było już ok :-)

 

mc, do ktorej jezdziliscie?

 

Skończyliśmy o 15-tej - I stopień rozpoczął ćwiczenia z hamowania na płycie... potem było już tylko omówienie

 

Czyli jaki? Bo wlasciwie tylko 1 raz mialem mierzony zanim sie zwalilo a chetnie bym porownal.

 

39:45 AFAIR... dostałem bęcki 0:10 :-) chyba jednak kupię sobie STI :-)

Jeśli to Ty jeździłeś WRX'em to też był niezły czas 39:85. Z tego co słyszałem tylko my trzej zeszliśmy ponizej 40sek....

 

Pozdrawiam,

mc

Link to comment
Share on other sites

siemka dla wszystkich wczoraj obecnych na I i II :cool:

 

Nauczyłes sie czegos?
a bo ja wiem... :twisted:

generalnie po części teoretycznej jakoś mało ochoczo ruszyliśmy na tor, a to zapewne ze względu na przestrogę że jak będziemy skręcać kierownicą na zasadzie "zmywania naczyń" lub "dojenia krówki" to będziemy te czynności na serio wykonywać :lol:

 

szczerze to było nawet fajnie, proste czynności, a wielu z nas miało z nimi nie lada problemy, tym bardziej jak ktoś jeździ na pzero rosso :o ślizgają się jak djabli, wykonywanie łosia przy 70 kmh spowodowało dość mocne spocenie się czoła.. :mrgreen:

jazda pomiędzy pachołkami polegała na płynnym przejeździe..., za którymśtam razem większość z nas przekształciła to w jak najbardziej kozacki przejazd z zarzucaniem tyłka :mrgreen: a chyba nie o to chodziło Panom Instruktorom w tym ćwiczeniu :twisted:

dalej, hamowanie i próba ominięcia przeszkody na łuku przy całkowicie suchym torze też nie było takie proste, tym bardziej jak widziałem tę stertę piachu i spychacz zaraz za łukiem, a to wszystko działo się przecież przy takich prędkościach POMowych a nie drogowych

 

wyszło też na jaw że dodawałem gazu przy zacieśnianiu zakrętu, sprzeczając się nawet z Panem Jackiem, że ja przecież nawet nie trzymałem nogi nad pedałem przyśpieszenia :shock: , dopiero za 3 przejazdem tej części ćwiczenia dowiedzono, że auto jakoś samo przyśpiesza, tylko ktoś musi najpierw musnąć pedał gazu, no i okazało się że robię to zupełnie nieświadomie :???:

 

suma summarum fajna zabawa i uświadomienie sobie o kilku sprawach na które wcześniej nie zwracaliśmy uwagi

 

 

Musiałem sie zwinac niestety wczesniej
no właśnie miałem się Ciebie spytać "co sie stao sie" że nie jeździłeś do końca :o

ale dźwięk i wygląd GieTka superowy :wink: gratki :cool:

 

 

Jeśli to Ty jeździłeś WRX'em
jak wyżej

 

a wspomniany srebrny WRX to forumowicz?

ostro latał

Link to comment
Share on other sites

Panowie, wiem ze na pytanie czy warto pojechac wszyscy odpowiedzia " w sumie tak / tak", wiem ze cwiczen tego typu nigdy nie za wiele. Powiedzcie jednak w paru slowach jak to wyglada (poziom I and II), czego konkretnie mozna sie nauczyc, jakie elementy sa cwiczone itp. itd.

 

Ciagle sie wybieram i wybrac sie nie moge...

Link to comment
Share on other sites

ArturG75, :arrow: www.sjs.pl

 

I st.

Godz. 10.30-12.00 Szkolenie teoretyczne

Prawidłowa pozycja za kierownicą, ustawienie fotela, kierownicy, lusterek.

Rodzaje hamowania na śliskiej nawierzchni. Analiza sił działających na samochód.

Pokonywanie zakrętów, hamowanie w zakręcie, uślizg kół.

Aquaplaning - zjawisko poduszki wodnej.

Sytuacje drogowe - unikanie zagrożeń

Jazda w mieście.

 

Godz. 12.00-16.15 ćwiczenia praktyczne

Slalom A - Próba oceniająca umiejętności kierowcy. Prawidłowa pozycja w praktyce, praca rąk na kierownicy.

Hamowanie przed przeszkodą - ocenianie odległości, droga hamowania.

Hamowanie na łuku - utrzymanie toru jazdy.

Przerwa

Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni.

Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni z jednoczesną próba ominięcia przeszkody.

Wyprzedzanie - ćwiczenie zmiany pasa ruchu w niebezpiecznych sytuacjach.

 

 

II st.

Godz. 9.00-9.30 Omówienie przygotowanych ćwiczeń, zachowania na torze, teoria

 

Godz. 9.30-14.30 Rozpoczęcie ćwiczeń praktycznych

Slalom B – rozgrzewka, sprawdzenie pozycji kierowcy, przypomnienie I st.

Manewrowanie pojazdem podczas jazdy po łuku, prawidłowy tor jazdy

Technika pokonywania zakrętów – nadsterowność, podsterowność

Poślizg w zakręcie – reakcja kierowcy na uślizg przedniej lub tylnej osi

Sekcje zakrętów – opanowanie samochodu

Dynamiczna jazda po krętej drodze

Test sprawdzający efektywność szkolenia

 

 

ps. będę 17 listopada na II :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...