Skocz do zawartości

Rozlaczany tylny naped przy zaciaganiu recznego


grygo

Rekomendowane odpowiedzi

TomekN, Ale to cyba tylko w przypadku bardzo mocnej szpery, która jest w stanie zablokować wały do tego stopnia... Bo jeżeli (biorąc pod uwagę moją sytuację) szpera przeniesie tylko 30 Nm na przód to co się dzieje z pozostałymi 10 Nm. Zostają na silniku ?

 

Masz racje że tylko z zastosowaniem LSD, na otwartym dyfrze bedzie tyle samo czyli po 10Nm. Co się stanie z nadwyżką momentu? NIC! Silnik nie wygeneruje więcej niż jest suma oporów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czytając ten wątek mam nieodparte wrażenie, że takie dyskusje czytałem już na tym forum i 4 lata temu... i trzy... i dwa... i rok. A i pewnie za rok przeczytam. Dlatego zdecydowanie polecam Forumowiczom nasze FAQ i wiedzę tam zawartą:

 

Zasada działania 4x4 w Subaru, co to jest moment, szpera, wiskoza itd.

Podstawy: http://www.forum.subaru.pl/vi...p=587601#587601

Rozwinięcie:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=210965

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106735

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114539

 

...oraz jak ugryźć temat ustawienia DCCD w STI: poradnik praktyczny...

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112272

 

...i jeszcze jeden opis (ogólnie o 4x4) z innego forum:

http://www.streetracing.p...p=596803#596803

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, dzięki za linki, większość czytałem wcześniej i wiem że niestety tak na forach jest,

że koło jest wymyślane od początku, w systemie cyklicznym, co zawsze nadwyręża cierpliwość

weteranów ;). Z drugiej strony jednak, zawsze coś ciekawego [nowego] z takiej dyskusji

może wyniknąć.

 

Np, w swoim manualu d/t DCCD napisałeś o zakresie działania sprzęgła 0-100%.

A na jakimś forum przeczytałem ostatnio, że tak rzeczywiście było w DCCD v1, ale w DCCD v2

wiskoza nawet w trybie open pracuje w zakresie do 30%, a elektryczne wsparcie blokowania

pokrywa jedynie pozostałe 70% tego zakresu, tj. 30%-100%. Czy ktoś może to potwierdzić,

lub zdementować?

 

Poza tym chyba można dorzucić do FAQ (jeżeli nie ma, mogłem przegapić) istotę tego wątku,

tj że ręczny rzeczywiście przestawia c.dyfer w open, przynajmniej w DCCD v2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, dzięki za linki, większość czytałem wcześniej i wiem że niestety tak na forach jest,

że koło jest wymyślane od początku, w systemie cyklicznym, co zawsze nadwyręża cierpliwość

weteranów

To nawet nie do końca tak jest z tą cierpliwością - bardziej chodziło mi o to, że ktoś, kto już np. dziesięć razy coś tłumaczył, za jedenastym tego nie zrobi i skończy się tak, że jego miejsce wypełni ktoś inny, kto wytłumaczy źle :twisted:. Dlatego zachęcam do korzystania z FAQ 8).

 

A na jakimś forum przeczytałem ostatnio, że tak rzeczywiście było w DCCD v1, ale w DCCD v2

wiskoza nawet w trybie open pracuje w zakresie do 30%, a elektryczne wsparcie blokowania

pokrywa jedynie pozostałe 70% tego zakresu, tj. 30%-100%.

 

A to ciekawe. Sam jestem zainteresowany znalezieniem odpowiedzi 8).

 

Poza tym chyba można dorzucić do FAQ (jeżeli nie ma, mogłem przegapić), że ręczny

rzeczywiście przestawia dyfer w open, przynajmniej w DCCD v2.

 

A zaraz dorzucę. Bo rozumiem, że co do tego, że przestawia w "open", wątpliwości nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym chyba można dorzucić do FAQ (jeżeli nie ma, mogłem przegapić), że ręczny

rzeczywiście przestawia dyfer w open, przynajmniej w DCCD v2.

A zaraz dorzucę. Bo rozumiem, że co do tego, że przestawia w "open", wątpliwości nie ma?

Nie ma, sprawdzałem to jakieś 3 dni temu :cool:

Zresztą możesz to sam sprawdzić u siebie w prosty sposób:

1. Stajesz na parkingu

2. Ustawiasz dyfer na manual i lock (lub 1-2 pozycje poniżej)

3. Skręcasz koła na maksa

4. Delikatnie popuszczasz sprzęgło 2-3 razy aż poczujesz, że auto spieło się, jakby zaraz miało się zes........ zrobić kupę

5. W tym stanie napięcia gastrycznego pociągasz delikatnie ręczny i... spuszczasz wodę :mrgreen:

Działa sporo przed pierwszym ząbkiem, ZCP chyba nawet przed kontrolką ręcznego.

 

Ten fajny ficzer może mieć moim zdaniem szereg zastosowań :grin:

Np. alternatywne rozpinanie dyfrów w czasie parkowania poprzez podciągnięcie ręcznego

do pierwszego ząbka, kiedy ręczny jeszcze nie działa a OPEN już tak. W pewnych sytucjach

może to być wygodniejsze niż kombinowanie z panelem DCCD, zwłaszcza jak się jest w manualu.

 

Wydaje mi się też, że z analogicznej funkcjonalności korzystają zawodnicy RC Div1,

którzy pociągają za ręczny prawie na każdym nawrocie, i to nie zawsze tak mocno by

podciąć samochód, a dość delikatnie, tylko by właśnie rozpiąć dyfer i poprawić

sterowność. Ale to już inny temat, bo tam taki system jest czysto mechaniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą możesz to sam sprawdzić u siebie w prosty sposób:

1. Stajesz na parkingu

2. Ustawiasz dyfer na manual i lock (lub 1-2 pozycje poniżej)

3. Skręcasz koła na maksa

4. Delikatnie popuszczasz sprzęgło 2-3 razy aż poczujesz, że auto spieło się, jakby zaraz miało się zes........ zrobić kupę

5. W tym stanie napięcia gastrycznego pociągasz delikatnie ręczny i... spuszczasz wodę :mrgreen:

Działa sporo przed pierwszym ząbkiem, ZCP chyba nawet przed kontrolką ręcznego.

 

Aż sprawdzę. Gwarancja jeszcze jest, to wiesz... :)

 

A co do spięcia przy manewrach na "lock" - faktycznie, zachowanie samochodu jest przerażające :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się też, że z analogicznej funkcjonalności korzystają zawodnicy RC Div1,

którzy pociągają za ręczny prawie na każdym nawrocie, i to nie zawsze tak mocno by

podciąć samochód, a dość delikatnie, tylko by właśnie rozpiąć dyfer i poprawić

sterowność. Ale to już inny temat, bo tam taki system jest czysto mechaniczny.

 

Dziwna teoria skoro te auta mają centralną szperę płytkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w S2000, ale w D1 RC ten temat rozwiązali już dość dawno temu, w sposób

zgodny z regulaminem oczywiście, tzn. mechaniczny - ręczny połączony jest z taką dźwigienką,

która cośtam w dyfrze unosi. I nie używają sprzęgła, a ręczny - notorycznie.. ;)

 

"I don't left-foot brake," says Hansen. "If I want to change the car's attitude, I use the handbrake."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW, jest to rozwiązanie custom opracowane wspólnie przez paru kierowców.

Najpierw różnie kombinowali (podobno Larsson stosował kiedyś dodatkowe sprzęgło

na tylnym dyfrze, ale ponieważ całkowicie odłączało on napęd to nie było techn.ok)

ale obcenie wszyscy stosują ten sam system, bo jest zgodny i działa :)

 

A ponieważ widzę tu pewną analogię w ręcznym z DCCD w Subaru dlatego pytałem,

czy to rzeczywiście tak mocno nadwyręża dyfer, jak się tu mówi. Wybuchł komuś

dyfer od zaciągania ręcznego (bez gazu) w STI? Ktoś słyszał o takim zdarzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ponieważ widzę tu pewną analogię w ręcznym z DCCD w Subaru dlatego pytałem,

czy to rzeczywiście tak mocno nadwyręża dyfer, jak się tu mówi. Wybuchł komuś

dyfer od zaciągania ręcznego (bez gazu) w STI? Ktoś słyszał o takim zdarzeniu?

Ostatnio widziałem parę wybuchniętych dyfrów z 5 i 6MT, a czy od tego konkretnie to trudno powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...