GeOrGe Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 TomekN, Ale to cyba tylko w przypadku bardzo mocnej szpery, która jest w stanie zablokować wały do tego stopnia... Bo jeżeli (biorąc pod uwagę moją sytuację) szpera przeniesie tylko 30 Nm na przód to co się dzieje z pozostałymi 10 Nm. Zostają na silniku ? Masz racje że tylko z zastosowaniem LSD, na otwartym dyfrze bedzie tyle samo czyli po 10Nm. Co się stanie z nadwyżką momentu? NIC! Silnik nie wygeneruje więcej niż jest suma oporów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Czytając ten wątek mam nieodparte wrażenie, że takie dyskusje czytałem już na tym forum i 4 lata temu... i trzy... i dwa... i rok. A i pewnie za rok przeczytam. Dlatego zdecydowanie polecam Forumowiczom nasze FAQ i wiedzę tam zawartą: Zasada działania 4x4 w Subaru, co to jest moment, szpera, wiskoza itd.Podstawy: http://www.forum.subaru.pl/vi...p=587601#587601 Rozwinięcie: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=210965 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106735 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114539 ...oraz jak ugryźć temat ustawienia DCCD w STI: poradnik praktyczny... http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112272 ...i jeszcze jeden opis (ogólnie o 4x4) z innego forum: http://www.streetracing.p...p=596803#596803 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Przemek, dzięki za linki, większość czytałem wcześniej i wiem że niestety tak na forach jest, że koło jest wymyślane od początku, w systemie cyklicznym, co zawsze nadwyręża cierpliwość weteranów . Z drugiej strony jednak, zawsze coś ciekawego [nowego] z takiej dyskusji może wyniknąć. Np, w swoim manualu d/t DCCD napisałeś o zakresie działania sprzęgła 0-100%. A na jakimś forum przeczytałem ostatnio, że tak rzeczywiście było w DCCD v1, ale w DCCD v2 wiskoza nawet w trybie open pracuje w zakresie do 30%, a elektryczne wsparcie blokowania pokrywa jedynie pozostałe 70% tego zakresu, tj. 30%-100%. Czy ktoś może to potwierdzić, lub zdementować? Poza tym chyba można dorzucić do FAQ (jeżeli nie ma, mogłem przegapić) istotę tego wątku, tj że ręczny rzeczywiście przestawia c.dyfer w open, przynajmniej w DCCD v2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Przemek, dzięki za linki, większość czytałem wcześniej i wiem że niestety tak na forach jest,że koło jest wymyślane od początku, w systemie cyklicznym, co zawsze nadwyręża cierpliwość weteranów To nawet nie do końca tak jest z tą cierpliwością - bardziej chodziło mi o to, że ktoś, kto już np. dziesięć razy coś tłumaczył, za jedenastym tego nie zrobi i skończy się tak, że jego miejsce wypełni ktoś inny, kto wytłumaczy źle . Dlatego zachęcam do korzystania z FAQ 8). A na jakimś forum przeczytałem ostatnio, że tak rzeczywiście było w DCCD v1, ale w DCCD v2wiskoza nawet w trybie open pracuje w zakresie do 30%, a elektryczne wsparcie blokowania pokrywa jedynie pozostałe 70% tego zakresu, tj. 30%-100%. A to ciekawe. Sam jestem zainteresowany znalezieniem odpowiedzi 8). Poza tym chyba można dorzucić do FAQ (jeżeli nie ma, mogłem przegapić), że ręcznyrzeczywiście przestawia dyfer w open, przynajmniej w DCCD v2. A zaraz dorzucę. Bo rozumiem, że co do tego, że przestawia w "open", wątpliwości nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Poza tym chyba można dorzucić do FAQ (jeżeli nie ma, mogłem przegapić), że ręcznyrzeczywiście przestawia dyfer w open, przynajmniej w DCCD v2. A zaraz dorzucę. Bo rozumiem, że co do tego, że przestawia w "open", wątpliwości nie ma? Nie ma, sprawdzałem to jakieś 3 dni temu :cool: Zresztą możesz to sam sprawdzić u siebie w prosty sposób: 1. Stajesz na parkingu 2. Ustawiasz dyfer na manual i lock (lub 1-2 pozycje poniżej) 3. Skręcasz koła na maksa 4. Delikatnie popuszczasz sprzęgło 2-3 razy aż poczujesz, że auto spieło się, jakby zaraz miało się zes........ zrobić kupę 5. W tym stanie napięcia gastrycznego pociągasz delikatnie ręczny i... spuszczasz wodę Działa sporo przed pierwszym ząbkiem, ZCP chyba nawet przed kontrolką ręcznego. Ten fajny ficzer może mieć moim zdaniem szereg zastosowań :grin: Np. alternatywne rozpinanie dyfrów w czasie parkowania poprzez podciągnięcie ręcznego do pierwszego ząbka, kiedy ręczny jeszcze nie działa a OPEN już tak. W pewnych sytucjach może to być wygodniejsze niż kombinowanie z panelem DCCD, zwłaszcza jak się jest w manualu. Wydaje mi się też, że z analogicznej funkcjonalności korzystają zawodnicy RC Div1, którzy pociągają za ręczny prawie na każdym nawrocie, i to nie zawsze tak mocno by podciąć samochód, a dość delikatnie, tylko by właśnie rozpiąć dyfer i poprawić sterowność. Ale to już inny temat, bo tam taki system jest czysto mechaniczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Zresztą możesz to sam sprawdzić u siebie w prosty sposób:1. Stajesz na parkingu 2. Ustawiasz dyfer na manual i lock (lub 1-2 pozycje poniżej) 3. Skręcasz koła na maksa 4. Delikatnie popuszczasz sprzęgło 2-3 razy aż poczujesz, że auto spieło się, jakby zaraz miało się zes........ zrobić kupę 5. W tym stanie napięcia gastrycznego pociągasz delikatnie ręczny i... spuszczasz wodę Działa sporo przed pierwszym ząbkiem, ZCP chyba nawet przed kontrolką ręcznego. Aż sprawdzę. Gwarancja jeszcze jest, to wiesz... A co do spięcia przy manewrach na "lock" - faktycznie, zachowanie samochodu jest przerażające . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Sprawdź sprawdź A odnośnie tych tylko 70% na DCCD w v2, to rzuć okiem tu, wygląda dość wiarygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Wydaje mi się też, że z analogicznej funkcjonalności korzystają zawodnicy RC Div1, którzy pociągają za ręczny prawie na każdym nawrocie, i to nie zawsze tak mocno by podciąć samochód, a dość delikatnie, tylko by właśnie rozpiąć dyfer i poprawić sterowność. Ale to już inny temat, bo tam taki system jest czysto mechaniczny. Dziwna teoria skoro te auta mają centralną szperę płytkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Azrael, rozwiniesz? Co ma do tego typ sprzęgła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 A czy ja coś o sprzęgle piszę? NIe bardzo wiem jak ręczny miałby rozpinac mechaniczną szpere w aucie Div.1. Tam jest zwykły pasywny dyfer taki jak w S2000 czy starych A-grupach, albo "tanich" klienckich specyfikacjach WRC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Nie wiem jak jest w S2000, ale w D1 RC ten temat rozwiązali już dość dawno temu, w sposób zgodny z regulaminem oczywiście, tzn. mechaniczny - ręczny połączony jest z taką dźwigienką, która cośtam w dyfrze unosi. I nie używają sprzęgła, a ręczny - notorycznie.. "I don't left-foot brake," says Hansen. "If I want to change the car's attitude, I use the handbrake." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Ciekawe, swojego czasu oglądąłem parę aut Div.1 ale faktycznie nie najszybsze cytryny . W specu skrzyni od Cytryny też nic takiego nie znalazłem, ale może. Ręcznym da się sprowokowac auto nawet przy mocnej szperze płytkowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 ZTCW, jest to rozwiązanie custom opracowane wspólnie przez paru kierowców. Najpierw różnie kombinowali (podobno Larsson stosował kiedyś dodatkowe sprzęgło na tylnym dyfrze, ale ponieważ całkowicie odłączało on napęd to nie było techn.ok) ale obcenie wszyscy stosują ten sam system, bo jest zgodny i działa A ponieważ widzę tu pewną analogię w ręcznym z DCCD w Subaru dlatego pytałem, czy to rzeczywiście tak mocno nadwyręża dyfer, jak się tu mówi. Wybuchł komuś dyfer od zaciągania ręcznego (bez gazu) w STI? Ktoś słyszał o takim zdarzeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 A ponieważ widzę tu pewną analogię w ręcznym z DCCD w Subaru dlatego pytałem, czy to rzeczywiście tak mocno nadwyręża dyfer, jak się tu mówi. Wybuchł komuś dyfer od zaciągania ręcznego (bez gazu) w STI? Ktoś słyszał o takim zdarzeniu? Ostatnio widziałem parę wybuchniętych dyfrów z 5 i 6MT, a czy od tego konkretnie to trudno powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Ostatnio widziałem parę wybuchniętych dyfrów z 5 i 6MT, a czy od tego konkretnie to trudno powiedzieć. nie sadze. dla dyfra i tak najgorszy jest moment zaciagniecia recznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Odswieże kotleta: -mam impreze 97 GL i przy zaciąganiu ręcznego tylni napęd niechodzi. Moje pytanie brzmi czy mozna wyłączyć tylni napęd na amen???? Na początku wyczytałem ze jakiś bezpiecznik sie wkłada. Skrzynia AT 4 biegowa. Poprosze o opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się