Jump to content

2,0 GL polepszenie prowadzenia


Dehnel
 Share

Recommended Posts

Panie/Panowie,

ślisko się zrobiło, impreza przestała się trzymać mokrego asfaltu ;)

Szukam sensownego sposobu na poprawę prowadzenia. Wiem że muszę zmienić opony, bo mam prawie terenowe 185/65/14 :shock: .

Szukam jakiś felg 16" stal/alu i pytanie numer 1. Jakie w imprezie GL z 09/1999 jest ET. Czy felga o ET-48 będzie ok?

Zawieszenie...to co mam już nie działa :) Czy zestaw KYB excelG+springi eibach -3cm ma jakieś logiczne uzasadnienie, czy dołożyć parę złotych i KYB AGX z takimi springami?

Mam do wymiany tulejki w wahaczu poprzecznym, czy pakować serię, czy jest sens pakować jakieś kolorowe :mrgreen: trochę droższe.

Jakiś czas temu widziałem, że ktoś sprzedawał szperę z GT, która podobno da się ją włożyć do mnie to tyłu- cena była pasztetowa, tylko czy jest sens coś takiego robić?

Jeśli ktoś ma inne propozycje, zapraszam. Oferty cenowe na PW :)

Za odpowiedzi w typie "kup GT/WRX" dziekuje, GL na najbliższe 2 lata musi wystarczać.

Wiem też, że muszę się po prostu nauczyć jeździć tym samochodem, więc jak już chociaż te koła i tuleje zmienię, chce jechać na Bemowo na jakąś lekcję.

Link to comment
Share on other sites

Wiem że muszę zmienić opony, bo mam prawie terenowe 185/65/14

DNL, zacznij od opon, poczujesz sporą różnicę, ja mam u siebie nówki sztuki 195/60/15 i nie jest łatwo na mokrym asfalcie zmusić auto do wyjazdu z szybkiego łuku, oczywiście w porównaniu do innych aut tej klasy

widziałem, że ktoś sprzedawał szperę z GT, która podobno da się ją włożyć do mnie to tyłu

Szpera do tyłu zacny pomysł :mrgreen: mi też już chodził po głowie coby lepiej w błocie się taplać :mrgreen: ale najpierw skrzynia z redukcją :twisted:

Czy zestaw KYB excelG+springi eibach -3cm ma jakieś logiczne uzasadnienie
Ja bym nie obniżał zawieszenia, dla mnie to jest właśnie zaleta N/A, że ma spory prześwit. A może przełożysz zawias od GT? będzie nadal sprężysty i powinien poprawić prowadzenie, niższy też jest, o ile mm nie wiem Do tego stabilizatory z GT
Wiem też' date=' że muszę się po prostu nauczyć jeździć tym samochodem, więc jak już chociaż te koła i tuleje zmienię, chce jechać na Bemowo na jakąś lekcję.[/quote']

True, nic nie zastąpi umiejętności :wink:

Link to comment
Share on other sites

w moim wolnossaku miałem najpierw serię i opony 196/60 R14 - dramat, nastepny stage to było kompletne zawieszenie z gt - zdecydowana poprawa, następnie koła z gt - słabsze przyspieszenie ale prowadzenie w zakrętach lepsze. Skonczyło sie na Teinie basicu i różnica naprawdę spora. W międzyczasie montaż hamulców z WRX i takie tam....

 

Co do szpery tył to prościej byłoby wsadzić dyfer z gt( tym bardziej że chodzą za niewielkie pieniądze ) wszystkie turbo miały z tył wiskozy wolnossaki mają otwarty dyfer

 

stabilizatora przedniego nie załozysz z gt bo ma inny kształt, żeby załozyc tylny stabilizator z Gt jeśli neimasz w serii żadnego potrzebujesz tylne wahacze zmienić, dać stabilizator, łączniki i mocowania górne do budy :)

Link to comment
Share on other sites

Co do szpery tył to prościej byłoby wsadzić dyfer z gt
a co z przełożeniem dyfra? było takie samo jak w wolnym ssaku?
stabilizatora przedniego nie załozysz z gt bo ma inny kształt, żeby załozyc tylny stabilizator z Gt jeśli neimasz w serii żadnego potrzebujesz tylne wahacze zmienić, dać stabilizator, łączniki i mocowania górne do budy :)
a tego nie wiedziałem :oops:

szociu,a że wiedza kosztuje to zobowiązuję się przy okazji, jeżeli się takowa zdarzy, ufundować piwo :wink:

Link to comment
Share on other sites

no to widzę się ciekawy, wcześniej nie ruszony temat zrobił. Dzięki za info, już mniej więcej wiem, w jakim kierunku iść. Jak ktoś ma inne wiadomości, oczywiście mole widziane kolejne wpisy :)

Link to comment
Share on other sites

szczur75, a dysponujesz takimi nastawami, czy muszę lecieć do TTTT, żeby zrobili ? Bo chyba mając nastawy, jak się je poda magikowi-geometrykowi :mrgreen: , to jest to w stanie zrobić, prawda?

 

no dobrze, a takie wynalazki jak rozpórki górne? Jest sens to zakładać?

no i teraz osiągi :) przy wywalaniu katalizatora- mam wytłuczony i brzęczy- wypada zostawić puszkę czy wstawić kawał rury i czekać na robienie całego wydechu?

Link to comment
Share on other sites

no i teraz osiągi

 

miało nie być o osiągach :twisted:

 

widzisz, że to takie :wink: osiągi ;) dorzuciłem do rozpórek takie tam, niewinne pytanko o wyrzucenie kata :) zresztą widziałeś ty jakieś osiągi w GL :twisted: ??

Link to comment
Share on other sites

szczur75, a dysponujesz takimi nastawami, czy muszę lecieć do TTTT, żeby zrobili ? Bo chyba mając nastawy, jak się je poda magikowi-geometrykowi :mrgreen: , to jest to w stanie zrobić, prawda?

 

Jedź we Wrocławiu do Floryna na Ślężnej (z tyłu Shell'a) i powiedz, że chcesz coby lepiej skręcał.

Do tego zamontuj dolną rozpórkę - pomoże więcej w prowadzeniu auta niż górna choć nie jest tak lanserska.

Link to comment
Share on other sites

W takim samochodzie jak twoj, to bez wiekszych wydatkow za duzo w geometrii nie zmienisz, jedyne co bedziesz mogl zrobic to negatyw z przodu, zrob max co sie da, duzo to nie bedzie oraz lekka rozbierznosc z przodu i lekka zbierznosc z tylu.

 

Rozporki sobie daruj, zamiast tego daj sztywniejszy stabilizator z przodu, lub or razu przod i tyl.

Link to comment
Share on other sites

Cytat:

a co z przełożeniem dyfra? było takie samo jak w wolnym ssaku?

 

 

w moim jest 4.11 czyli takie samo jak w starych JP wrx'ach, w GT i wersjach UK było 3.9.

Może nie do końca się dobrze wyraziłem, nie chodzi mi o przełożenie główne a o przełożenie tylnego mostu, czy w GT i wolnym ssaku było takie samo? Czy jak założę tylny most od GT to koła przednie i tylne będą się obracać z jednakową prędkością czy może przełożenie tylnego mostu będzie inne i ugotuję wiskozę albo coś jeszcze?

Link to comment
Share on other sites

już tłumaczę:

 

mój wolny ssak ma przednie przełożenie 4.11 przy wisko 1:1 i tył 4.11

JP spec miały podobnie

GT eu miały przednie przełożenie 3.9 przy wisko 1,1:1 i tył 3.54

 

Jeśli przednie przełożenie = tylnemu nie ugotujesz wiskozy.

 

W moim przypadku mogę założyć dyfer z JP WRX bez martwienia się o to że spalę wisko bo mam identyczne przełożenia, natomiast jakbym założył dyfer z EU GT w niedługim czasie wisko by się rozpadło.

Link to comment
Share on other sites

szociu, może się czepiam, a może po prostu nie kumam....ale

mój wolny ssak ma przednie przełożenie 4.11 przy wisko 1:1 i tył 4.11

JP spec miały podobnie

GT eu miały przednie przełożenie 3.9 przy wisko 1,1:1 i tył 3.54

 

Jeśli przednie przełożenie = tylnemu nie ugotujesz wiskozy.

GT EU przód 3.9, tył 3.54 czyli przód ma inne przełożenie niż tył? :shock:

Link to comment
Share on other sites

ponawiam pyatnie miska !!!Z tego wynika że będą rożne prędkości obrotowe kół po zeszperowaniu GL??? To można zastosować dyfer z GT??

Powiem ci co ja zrobiłem i autko prowadzi sie dośc dobrze...

Kompletny zestaw amorów KYB exel G (zestaw z springami KYB -30mm), wymieniłem wszystkie tuleje łączniki gumki itp w zawieszeniu na seryjne ale nowe 555, górna rozpórka (dolna w planie), zmienione nastawy zawiasu ( kat przód - 1,5 tyl -1 ) Koła z GT 16 speedline oponu 205/50/16 dunlop sp sport 9000.

W stosunku do tego co bylo różnica jest drastyczna

Link to comment
Share on other sites

aj sztywniejszy stabilizator z przodu, lub or razu przod i tyl

teraz kolejne pytanie z serii lamerskich. Czy mocniejszy stabilizator do GTka będzie pasował, czy potrzeba jakiś poważniejszych zmian?

 

Amortyzatory...Nie wiem ile poza warszawą kosztują ExcelG (wczoraj chyba dostałem cenę ok 1300 za kpl) ale za niewiele więcej zostały zaoferowane AGXy :) Czy do normalnej jazdy taki AGX daje rade, czy szkoda go wybijać na dziurawych ulicach, no i czy regulacja aż tak się przydaje?

 

i teraz kolorowe gumki...

wymieniłem wszystkie tuleje łączniki gumki itp w zawieszeniu na seryjne ale nowe 555
czy do zwykłej cywilnej dynamicznej jazdy bez częstych wypadów na tor to wystarczy, czy w ciągu 2 lat wymienię te gumy trzy razy i wyjdzie mi tyle co za kolorowe (+robocizna)?

 

no i jak z tym dyfrem od GT ? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

wiec tak ja w przednim zawiasie zmienilem sam wszystkie elementy w 4 godziny (z przerwą na piwo co godzine:PP)

Seryjne dobre elementy (np 555 lub japońskie ktorych zapomnialem nazwy) spokojnie daja rade a koszt śmieszny (np wszystkie elementy 555 do przodu z galkami i drazkami ok 800zl )

 

Co do stabilizatora GL uwaga ma grubszy przedni stabilizator niż GT!! Opłaca sie zmienić tylko na np whiteline, GL nie ma tylniego stabilizatora da sie załorzyć po zmianie wahaczy z GT

 

CO do KYB jak chcesz zmieniać kup zestaw z springami jak juz chcesz obniżać auto (po asfaltach poprawia ale czasem przyhaczysz wydechem na szutrach na -30 ) lepsze sa AGX a regulacji w cywilu i tak nie ruszysz pewnie.

Ja kupilem exelG z springami -30 i krótsze amorki, bo akurat byla okazja w uk (1300zl za wszystko nowe w sklepie) i szczerze jestem zadowolony

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dobrze, czas na odświeżenie ;)

Opony zmienione na 195/60/r15 dunlopy (m3??) zimowe 6mm bieżnika, amory KYB od Adamusmaxa...efekt już opisuje :)

wąskie rondo zaraz za Piotrkowem w stronę Bełchatowa, w obu przypadkach deszcz.

stare opony 185/65/14 i bez zmiany zawiechy przy 60kmh wypluło przód...podciąłem ręcznym- jakoś sie udało zmieścić.

Zestaw opisany na górze, to samo rondo. na wyjściu (z lekkim uślizgiem bocznym) licznik pokazał ok 80kmh. różnica więc zdecydowana ;)

 

Aż sobie wczoraj pozwoliłem na skillowanie na krętej drodze A4 TDI, który mi strasznie na prostej odjeżdżał, a potem Alfy (GT? jest taka?) na Rondzie na Powstańców Śląskich we Wrocławiu. Czuje zdecydowaną poprawę trzymania, co kierownicy tych autek wczoraj poczuli :)

na wiosnę jakieś 16" trzeba zakupić (szkoda, że teraz jest parę fajnych felg wystawionych, jak kasy brak)

Link to comment
Share on other sites

zmien jeszcze geometrie przodu kat pochylenie -1,5 zobaczysz roznice, co do M3 dunlopów mam nowki 195/55/16 i srednio jestem zadowolony.... a do opisanego zestawu mam jeszcze springi KYB -30mm twardo jak diabli ale prowadzenie na asfalcie roznica spora

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...