Dehnel Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Panie/Panowie, ślisko się zrobiło, impreza przestała się trzymać mokrego asfaltu Szukam sensownego sposobu na poprawę prowadzenia. Wiem że muszę zmienić opony, bo mam prawie terenowe 185/65/14 :shock: . Szukam jakiś felg 16" stal/alu i pytanie numer 1. Jakie w imprezie GL z 09/1999 jest ET. Czy felga o ET-48 będzie ok? Zawieszenie...to co mam już nie działa Czy zestaw KYB excelG+springi eibach -3cm ma jakieś logiczne uzasadnienie, czy dołożyć parę złotych i KYB AGX z takimi springami? Mam do wymiany tulejki w wahaczu poprzecznym, czy pakować serię, czy jest sens pakować jakieś kolorowe trochę droższe. Jakiś czas temu widziałem, że ktoś sprzedawał szperę z GT, która podobno da się ją włożyć do mnie to tyłu- cena była pasztetowa, tylko czy jest sens coś takiego robić? Jeśli ktoś ma inne propozycje, zapraszam. Oferty cenowe na PW Za odpowiedzi w typie "kup GT/WRX" dziekuje, GL na najbliższe 2 lata musi wystarczać. Wiem też, że muszę się po prostu nauczyć jeździć tym samochodem, więc jak już chociaż te koła i tuleje zmienię, chce jechać na Bemowo na jakąś lekcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Wiem że muszę zmienić opony, bo mam prawie terenowe 185/65/14 DNL, zacznij od opon, poczujesz sporą różnicę, ja mam u siebie nówki sztuki 195/60/15 i nie jest łatwo na mokrym asfalcie zmusić auto do wyjazdu z szybkiego łuku, oczywiście w porównaniu do innych aut tej klasy widziałem, że ktoś sprzedawał szperę z GT, która podobno da się ją włożyć do mnie to tyłu Szpera do tyłu zacny pomysł mi też już chodził po głowie coby lepiej w błocie się taplać ale najpierw skrzynia z redukcją Czy zestaw KYB excelG+springi eibach -3cm ma jakieś logiczne uzasadnienieJa bym nie obniżał zawieszenia, dla mnie to jest właśnie zaleta N/A, że ma spory prześwit. A może przełożysz zawias od GT? będzie nadal sprężysty i powinien poprawić prowadzenie, niższy też jest, o ile mm nie wiem Do tego stabilizatory z GT Wiem też' date=' że muszę się po prostu nauczyć jeździć tym samochodem, więc jak już chociaż te koła i tuleje zmienię, chce jechać na Bemowo na jakąś lekcję.[/quote']True, nic nie zastąpi umiejętności :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 w moim wolnossaku miałem najpierw serię i opony 196/60 R14 - dramat, nastepny stage to było kompletne zawieszenie z gt - zdecydowana poprawa, następnie koła z gt - słabsze przyspieszenie ale prowadzenie w zakrętach lepsze. Skonczyło sie na Teinie basicu i różnica naprawdę spora. W międzyczasie montaż hamulców z WRX i takie tam.... Co do szpery tył to prościej byłoby wsadzić dyfer z gt( tym bardziej że chodzą za niewielkie pieniądze ) wszystkie turbo miały z tył wiskozy wolnossaki mają otwarty dyfer stabilizatora przedniego nie załozysz z gt bo ma inny kształt, żeby załozyc tylny stabilizator z Gt jeśli neimasz w serii żadnego potrzebujesz tylne wahacze zmienić, dać stabilizator, łączniki i mocowania górne do budy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Co do szpery tył to prościej byłoby wsadzić dyfer z gt a co z przełożeniem dyfra? było takie samo jak w wolnym ssaku?stabilizatora przedniego nie załozysz z gt bo ma inny kształt, żeby załozyc tylny stabilizator z Gt jeśli neimasz w serii żadnego potrzebujesz tylne wahacze zmienić, dać stabilizator, łączniki i mocowania górne do budy a tego nie wiedziałem szociu,a że wiedza kosztuje to zobowiązuję się przy okazji, jeżeli się takowa zdarzy, ufundować piwo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 23 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 no to widzę się ciekawy, wcześniej nie ruszony temat zrobił. Dzięki za info, już mniej więcej wiem, w jakim kierunku iść. Jak ktoś ma inne wiadomości, oczywiście mole widziane kolejne wpisy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 DNL, nieseryjne ustawienie geometrii zawieszenia pozwoli na lepszą inicjację skrętu (przestanie wyjeżdżać ryjem na zewnątrz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 a co z przełożeniem dyfra? było takie samo jak w wolnym ssaku? w moim jest 4.11 czyli takie samo jak w starych JP wrx'ach, w GT i wersjach UK było 3.9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 23 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 szczur75, a dysponujesz takimi nastawami, czy muszę lecieć do TTTT, żeby zrobili ? Bo chyba mając nastawy, jak się je poda magikowi-geometrykowi , to jest to w stanie zrobić, prawda? no dobrze, a takie wynalazki jak rozpórki górne? Jest sens to zakładać? no i teraz osiągi przy wywalaniu katalizatora- mam wytłuczony i brzęczy- wypada zostawić puszkę czy wstawić kawał rury i czekać na robienie całego wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 no i teraz osiągi miało nie być o osiągach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 23 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 no i teraz osiągi miało nie być o osiągach widzisz, że to takie :wink: osiągi dorzuciłem do rozpórek takie tam, niewinne pytanko o wyrzucenie kata zresztą widziałeś ty jakieś osiągi w GL ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 szczur75, a dysponujesz takimi nastawami, czy muszę lecieć do TTTT, żeby zrobili ? Bo chyba mając nastawy, jak się je poda magikowi-geometrykowi , to jest to w stanie zrobić, prawda? Jedź we Wrocławiu do Floryna na Ślężnej (z tyłu Shell'a) i powiedz, że chcesz coby lepiej skręcał. Do tego zamontuj dolną rozpórkę - pomoże więcej w prowadzeniu auta niż górna choć nie jest tak lanserska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 widziałeś ty jakieś osiągi w GL ?? widzę na codzień :smile: super autko, dla mnie rakieta i chyba tak zostanie dopóki ktoś mnie nie przewiezie subaru z turbiną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 W takim samochodzie jak twoj, to bez wiekszych wydatkow za duzo w geometrii nie zmienisz, jedyne co bedziesz mogl zrobic to negatyw z przodu, zrob max co sie da, duzo to nie bedzie oraz lekka rozbierznosc z przodu i lekka zbierznosc z tylu. Rozporki sobie daruj, zamiast tego daj sztywniejszy stabilizator z przodu, lub or razu przod i tyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Cytat: a co z przełożeniem dyfra? było takie samo jak w wolnym ssaku? w moim jest 4.11 czyli takie samo jak w starych JP wrx'ach, w GT i wersjach UK było 3.9. Może nie do końca się dobrze wyraziłem, nie chodzi mi o przełożenie główne a o przełożenie tylnego mostu, czy w GT i wolnym ssaku było takie samo? Czy jak założę tylny most od GT to koła przednie i tylne będą się obracać z jednakową prędkością czy może przełożenie tylnego mostu będzie inne i ugotuję wiskozę albo coś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 już tłumaczę: mój wolny ssak ma przednie przełożenie 4.11 przy wisko 1:1 i tył 4.11 JP spec miały podobnie GT eu miały przednie przełożenie 3.9 przy wisko 1,1:1 i tył 3.54 Jeśli przednie przełożenie = tylnemu nie ugotujesz wiskozy. W moim przypadku mogę założyć dyfer z JP WRX bez martwienia się o to że spalę wisko bo mam identyczne przełożenia, natomiast jakbym założył dyfer z EU GT w niedługim czasie wisko by się rozpadło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 szociu, może się czepiam, a może po prostu nie kumam....ale mój wolny ssak ma przednie przełożenie 4.11 przy wisko 1:1 i tył 4.11JP spec miały podobnie GT eu miały przednie przełożenie 3.9 przy wisko 1,1:1 i tył 3.54 Jeśli przednie przełożenie = tylnemu nie ugotujesz wiskozy. GT EU przód 3.9, tył 3.54 czyli przód ma inne przełożenie niż tył? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 przy wisko masz magiczny przelicznik 1,1:1 czyli przód 3.9x1 tył 3,54x1,1 co tez daje ci 3,9 teraz jaśniej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek1238 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 przy wisko masz magiczny przelicznik 1,1:1 czyli przód 3.9x1 tył 3,54x1,1 co tez daje ci 3,9 teraz jaśniej ? właśnie, przecinek .......dzięki, o to chodziło......kolejne piwo na twoje konto :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 ponawiam pyatnie miska !!!Z tego wynika że będą rożne prędkości obrotowe kół po zeszperowaniu GL??? To można zastosować dyfer z GT?? Powiem ci co ja zrobiłem i autko prowadzi sie dośc dobrze... Kompletny zestaw amorów KYB exel G (zestaw z springami KYB -30mm), wymieniłem wszystkie tuleje łączniki gumki itp w zawieszeniu na seryjne ale nowe 555, górna rozpórka (dolna w planie), zmienione nastawy zawiasu ( kat przód - 1,5 tyl -1 ) Koła z GT 16 speedline oponu 205/50/16 dunlop sp sport 9000. W stosunku do tego co bylo różnica jest drastyczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 24 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 aj sztywniejszy stabilizator z przodu, lub or razu przod i tyl teraz kolejne pytanie z serii lamerskich. Czy mocniejszy stabilizator do GTka będzie pasował, czy potrzeba jakiś poważniejszych zmian? Amortyzatory...Nie wiem ile poza warszawą kosztują ExcelG (wczoraj chyba dostałem cenę ok 1300 za kpl) ale za niewiele więcej zostały zaoferowane AGXy Czy do normalnej jazdy taki AGX daje rade, czy szkoda go wybijać na dziurawych ulicach, no i czy regulacja aż tak się przydaje? i teraz kolorowe gumki... wymieniłem wszystkie tuleje łączniki gumki itp w zawieszeniu na seryjne ale nowe 555 czy do zwykłej cywilnej dynamicznej jazdy bez częstych wypadów na tor to wystarczy, czy w ciągu 2 lat wymienię te gumy trzy razy i wyjdzie mi tyle co za kolorowe (+robocizna)? no i jak z tym dyfrem od GT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 GL seryjnie ma jakiś stabilizator z tyłu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 wiec tak ja w przednim zawiasie zmienilem sam wszystkie elementy w 4 godziny (z przerwą na piwo co godzine:PP) Seryjne dobre elementy (np 555 lub japońskie ktorych zapomnialem nazwy) spokojnie daja rade a koszt śmieszny (np wszystkie elementy 555 do przodu z galkami i drazkami ok 800zl ) Co do stabilizatora GL uwaga ma grubszy przedni stabilizator niż GT!! Opłaca sie zmienić tylko na np whiteline, GL nie ma tylniego stabilizatora da sie załorzyć po zmianie wahaczy z GT CO do KYB jak chcesz zmieniać kup zestaw z springami jak juz chcesz obniżać auto (po asfaltach poprawia ale czasem przyhaczysz wydechem na szutrach na -30 ) lepsze sa AGX a regulacji w cywilu i tak nie ruszysz pewnie. Ja kupilem exelG z springami -30 i krótsze amorki, bo akurat byla okazja w uk (1300zl za wszystko nowe w sklepie) i szczerze jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Dobrze, czas na odświeżenie Opony zmienione na 195/60/r15 dunlopy (m3??) zimowe 6mm bieżnika, amory KYB od Adamusmaxa...efekt już opisuje wąskie rondo zaraz za Piotrkowem w stronę Bełchatowa, w obu przypadkach deszcz. stare opony 185/65/14 i bez zmiany zawiechy przy 60kmh wypluło przód...podciąłem ręcznym- jakoś sie udało zmieścić. Zestaw opisany na górze, to samo rondo. na wyjściu (z lekkim uślizgiem bocznym) licznik pokazał ok 80kmh. różnica więc zdecydowana Aż sobie wczoraj pozwoliłem na skillowanie na krętej drodze A4 TDI, który mi strasznie na prostej odjeżdżał, a potem Alfy (GT? jest taka?) na Rondzie na Powstańców Śląskich we Wrocławiu. Czuje zdecydowaną poprawę trzymania, co kierownicy tych autek wczoraj poczuli na wiosnę jakieś 16" trzeba zakupić (szkoda, że teraz jest parę fajnych felg wystawionych, jak kasy brak) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 zmien jeszcze geometrie przodu kat pochylenie -1,5 zobaczysz roznice, co do M3 dunlopów mam nowki 195/55/16 i srednio jestem zadowolony.... a do opisanego zestawu mam jeszcze springi KYB -30mm twardo jak diabli ale prowadzenie na asfalcie roznica spora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się