Jump to content

Impreza 98' gaśnie w czasie jazdy.


owczar
 Share

Recommended Posts

Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem:

otóż w czasie jazdy moja imprezka co jakiś czas lubi sobie zgasnąć.Sprawa ma się tak,że jak jadę to albo od razu następuje odcięcie paliwa lub iskry i auto nie jedzie , lub stopniowo zaczyna zdychać ( przerywa) i staje-co zdarza się co 5tym razem.Prąd jest w obiegu zachowany,bo lampy,kontrolki i licznik kilometrów działa non stop.Po ponownym przekręceniu stacyjki albo zapala jakby nigdy niby nic,albo też z początku potrafi nieraz nie chodzić od razu jak trzeba.

Myślałem że może immobiliser-ale na drugim kluczyku jest to samo.

Przez pare dni nie będę jeszcze mógł być u mechanika ( bo jestem na wyjeżdzie) i może ktoś z klubowiczy borykał się już z takim problemem.

Kiedyś podobnie miał kumpel w VW passacie-siedziała wtedy cewka zapłonowa.

Link to comment
Share on other sites

Ciężko powiedzieć bo nawet nie napisałeś co to za impreza. Tak sobie myślę, że może pompa paliwa pomału zdycha. Powinieneś sprawdzić parę rzeczy jak np. błędy w komputerze czy ciśnienie paliwa. Wydaje mi się że na upartego można te dolegliwości przypisać większości systemów w silniku. Możemy wspólnie coś pokombinować ale to niestety będzie gdybanie, najlepiej odwiedź kogoś ktoś kto ogarnia diagnostykę silnika Subaru np. ASO Subaru :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobny problem ale tylko raz. Mieszkam w UK i przyjechałem swoją SI Turbo MY98 do polski na wakacje. Cała trasa super, w Polsce też. Wracając w Niemczech zatankowałem na Shellu V-Power 100 oktanów i stało się coś dziwnego po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (podejrzewam po spaleniu pozostałości starego paliwa) auto zaczęło tracić moc i zwalniać po czym po prostu zgasło. Nie mogłem odpalić, dokładniej odpaliło i gasło. Pozostało mi wezwać pomoc bo było to na autostradzie. Zanim jednak ADAC przyjechało to po jakichś 40 minutach postanowiłem odpalić i udało się. Ale silnik nadal nie pracował równo i wydawał dziwne dźwięki jakby nie zasyłał odpowiedniej ilości powietrza coś dziwnego. Auto rozpędziłem do 130km/h i tak jechałem przez jakieś 300 km. Auto nie miało mocy i się toczyło tylko do przodu prawym pasem. Po 300 km zjechałem na stacje zatankowałem zwykłe paliwo super 98 oktanów i po kilkudziesięciu kilometrach wszystko wróciło do normy. Od tego czasu tankuje tu tylko V-Power ale zwykłego i nic się nie dzieje. Od tamtego incydentu przejechałem już dobre 3000 km i ciągle jest dobrze. Nie wiem co to było ale auta nie dawałem do naprawy. Pewno nie pomogłem ale sytuacja podobna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Problem jeszcze nie rozwiązany :evil:

dwóch mechaników rozłożyło ręce-nie wytąpiła usterka jak auto stało na warsztacie ( chociaż po 500 metrach po wyjeżdzie z warsztatu znowu zostałem na chwilę unieruchomiony).

 

Podejrzewam że to jednak coś z osprzętem paliwowym,bo w chwili obecnej jak zgaśnie i odpalę-to chodzi ( przez kilkanaście odpaleń auta- bo za którymś już tam razem silnik chodzi dobrze) tylko na wolnych obrotach-po dodaniu gazu auto od razu gaśnie).

Pompa paliwa siada , jakiś zawór ?????

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ja miałem podobny problem ale tylko raz. Mieszkam w UK i przyjechałem swoją SI Turbo MY98 do polski na wakacje. Cała trasa super, w Polsce też. Wracając w Niemczech zatankowałem na Shellu V-Power 100 oktanów i stało się coś dziwnego po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (podejrzewam po spaleniu pozostałości starego paliwa) auto zaczęło tracić moc i zwalniać po czym po prostu zgasło...

 

Miałem identyczny przypadek... z tym ,ze ja zalałem PB98 Verve do swojego 2.0GL.

Szarpał,stracił moc,uczucie jakby nie palił na wszystkie gary... od tej pory leje zwykłą 95 i jest ok.

 

Identyczny przypadek miałem w Toyocie Celice.Zalałem 98Vervy i nie chciała jechać!Doczytałem sie pozniej,ze silnik Celicy jest przystosowany do benzyny 91oktanowej.

Dziwne ,ale prawdziwne :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...