Skocz do zawartości

Wskaźniki Defi


GeOrGe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wklejam zapytanie na forum ogólne mino ze jest juz na forum forestera, ale chyba wiecej osób tu zagląda a mi zależy na w miarę szybkiej podpowiedzi, a więc nie wnikając w szczegóły chce zamontować jeden wskaźnik i do wyboru mam dwa temp oleju i ciśnienie oleju który wybrać i dlaczego ? z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

since1978, pamiętam że ktoś kiedyś na forum ładnie opisał czemu ciśnienie oleju jest ważniejsze od temp, ale nie mogę znaleźć.

 

gdy zdazysz zanototwac utrate cisnienia na wskazniku to juz jest po silniku...

Do tej pory słyszałem że temperatura oleju, EGT, AFR są najlepszymi wskaźnikami do oceny kiedy coś jest nie tak albo gdy auto ma dość, a ciśnienie oleju przydaje się bardziej do informacji kiedy olej jest gotowy do rozpoczęcia upalania bo tak jak mówi Adam gdy skumamy że ciśnienia oleju nie ma to silnik już zdążył się pokręcić na sucho i raczej nadaje się przynajmniej do poważnej rewizji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy zdazysz zanototwac utrate cisnienia na wskazniku to juz jest po silniku...

 

A no właśnie. I to jest powód, dla którego nie mam tego wskaźnika. Jego działanie jest zerojedynkowe - jak "czerwonej konewki" w seryjnych zegarach. Jak już się zapali, to pozamiatane :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
gdy zdazysz zanototwac utrate cisnienia na wskazniku to juz jest po silniku...

 

A no właśnie. I to jest powód, dla którego nie mam tego wskaźnika. Jego działanie jest zerojedynkowe - jak "czerwonej konewki" w seryjnych zegarach. Jak już się zapali, to pozamiatane :twisted:.

 

 

 

Przecież najnowsze wskaźniki mają regulację przy jakich optymalnych parametrach mają informować o skrajnych wartościach które odczytuje wskaźnik. Fabryczny wskaźnik ciśnienia oleju, czyli czerwona kontrolka informuje o krytycznym ciśnieniu oleju, czyli jak podejrzewam 0 bar. Na czujniku zegarowym z regulacją ostrzegania można ustawić sobie że powiedzmy jak ciśnienie oleju spadnie na 0,5 bara wtedy jest informacja dźwiękowa oraz świetlna że jest właśnie takie wskazanie. Wydaje mi się że jest to dobre rozwiązanie które może uchronić silnik przed poważnymi uszkodzeniami. Poza tym jeżeli jadąc na autostradzie powiedzmy 160 km/h jeżeli zaświeci się czerwona kontrolka od ciśnienia oleju wówczas można to zbyt późno zauważyć, a migający wskaźnik oraz dodatkowy dźwięk że ciśnienie spadło poniżej określonej wartości jak dla mnie jest rewelacyjnym rozwiązaniem, można szybko zareagować i ograniczyć koszty ewentualnego remontu silnika. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ts66, tylko gdy na wolnych obrotach nominalne ciśnienie jest trochę ponad 1bar - to jest ok, ale jak lecisz na autostradzie przy ok 3krpm i ciśnienie spadnie do takiego jak na wolnych obrotach to nic ci nie zaświeci/zapiszczy a silnik może klęknąć.

 

No to chyba nie znasz zasady działania wskaźników dodatkowych z ostrzeganiem dźwiękowym i świetlnym. Każdy wskaźnik: obrotomierz, wskaźnik temp. oleju, EGT, temp. wody, itp, mówię oczywiście o wskaźnikach na silniczkach krokowych, ma regulowaną ustawną ostrzegania, więc ustawiam np: wskaźnik ciśnienia oleju że ma mnie ostrzegać jeżeli ciśnienie oleju spadnie poniżej powiedzmy 1 bara, będzie to ostrzeganie dźwiękiem, oraz dodatkowo cały wskaźnik mruga na czerwono. I wydaje się że to wystarczające aby natychmiast wyłączyć motor i być może ograniczyć koszta ew. naprawy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyskusja dość akademicka ;) Jak ciśnienie spadnie do tego krytycznego (które jeszcze nie wyzwoli alarmu) podczas prucia 150km/h autostradą, to z silnika i tak nie będzie co zbierać, bo awaria już wystąpiła (i to dość dramatyczna) - spadek ciśnienia będzie jej następstwem.

 

Czujnik ciśnienia oleju pozwala zaznajomić się z autem, wiedzieć co gdzie piszczy, kiedy olej jest już wystarczająco "ciepły" do pałowania... ale do analizy sytuacji na autostradzie chyba żaden czujnik ciśnienia nie pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat - zegar DEFI, wskaźnik doładowania przestał działać - pokazuje cały czas 0. Wskazówka się nie zablokowała ;) Co się mogło zepsuć - zegar? centralka? Pozostałe dwa zegary działają. Turbina też raczej pompuje, bo nie zauważyłem ubytku mocy. Gdzie się toto naprawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki chyba wyobrażają sobie, że dzięki nim unikną awarii pojazdu... :?

 

Nie chodzi o uniknięcie awarii tylko o zmniejszenie jej ewentualnych skutków, wskaźnik ciśnienia oleju informuje również w jakiej kondycji jest olej na zimnym i rozgrzanym motorze. Nikt cudów nie oczekuje, ale nie wierzę że jazda kilka sekund bez ciśnienia oleju od razu załatwi całkowicie motor na amen......, wszystko zależy od szybkości reakcji kierowcy i natychmiastowe podjęcie właściwej decyzji.

 

Z tego też powodu uważam, że wszelkie bipery/warningi we wskaźnikach można o tyłek potłuc.

Mam te z warningiem i bez. Mogę powiedzieć, że jedynym kryterium przy następnym zakupie wskaźników będzie biała tarcza.

Czarne czy te typu Smoke w świetle dziennym są praktycznie nieczytelne.

 

To fakt że białe byłyby lepsze na dzień, a informacja dźwiękowa jest jak najbardziej na miejscu, w końcu ma oznajmiać że jest coś nie tak, szybciej usłyszę ten bipper niż zobaczę na zegarze dany parametr, cały czas nie obserwuje się zegarów tylko od czasu do czasu, patrzenie na drogę ważniejsze......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie wierzę że jazda kilka sekund bez ciśnienia oleju od razu załatwi całkowicie motor na amen

 

Oj zdziwiłbyś się, Zależy przy jakiej prędkości i jakie obciążenie motoru. Koledze w punto HGT pękł śrubunek łączący wskażnik ciśnienia oleju. Zanim się zatrzymał, a dążył do tego natychmiast już było po motorze.

Sądząc po wrażliwości subarowskich jednostek na poziom oleju dewastacja natępuje w trybie natychmiastowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze w punto HGT pękł śrubunek łączący wskażnik ciśnienia oleju. Zanim się zatrzymał, a dążył do tego natychmiast już było po motorze.

 

Miałem to samo w innym aucie. Strzeliło pod maską, a zanim zareagowałem i zjechałem, to silnik już był miazga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...