Jump to content

upgrade ECU


Recommended Posts

Zapytaj pana na dobry poczatek chociazby na jakie paliwo ma w tym swoim chipie mapy :)

I generalnie o jakies wiecej detali, bo na razie to takie blabla - bedzie szybciej, mocniej, ekonomiczniej i co rano znajdziesz damskie figi na lusterkach :)

 

Moim zdaniem lipa - jak chcesz podejsc powaznie do tematu, to oszczedz te pieniadze i zrob sobie normalny remap z mapa konkretnie pod Twoj samochod i jego modyfikacje, na paliwo takie, jakiego uzywasz... a nie takie ch... wi co za przeproszeniem.

 

Poza tym, byc moze blednie, ale wydawalo mi sie, ze ty masz samochod z 98r.?

 

A jesli masz z 94-96 - to sie lepiej zainteresuj ESL live mapping, czy jakos tak.

Link to post
Share on other sites
rano znajdziesz damskie figi na lusterkach

No biore odrazu :)

masz samochod z 98r.?

Tak mam MY 98, zainteresowalo mnie to poprostu tym bardziej ze znalazlem takie cuda w kilku sklepach internetowych z czesciami.

Nie podchodze do tego jakos na serio, ale dal pewnosci wolalem zasiegnac wiedzy u fachowcow.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

w 97 i 98 niestety nie da rady - w ECU pre 96 jest wymienny eprom. generalnie pogadaj z komanczem bo on mial wlasnie cus w ten desen - taki [moderator czuwa] zalozony

 

 

w 97/98 niestety tylko SA

Link to post
Share on other sites

Marek - jak chcesz powaznie podejsc do tematu, to odloz sobie chociazby na Apexi PowerFC.

Mozesz czasami kupic taniej uzywany - ale sam remap tez bedzie kosztowal z 550e.

Chyba, ze uda Ci sie kupic komputer, ktory byl juz remapowany przed tunera, z ktorego uslug chcialbys znow skorzystac - wtedy cena jest ok. 350e.

 

A na razie polewaj Maxolowym e5, plus ew. kropelka jakiegos dobrego Octane Boostera i odkladaj.

Link to post
Share on other sites
w/g mnie to jest pewnie to co znajdziesz tu http://www.polarperformance.co.uk/Products.html a to jest to co ma Komancz, my i pare innych osób i z tego co wiem to w tamtych czasach mogłeś to kupić w salonie jako produkt prodrive.

 

i czemu sie wszyscy na to apexi uparli teraz ?? ciekawe co będzie za rok ??

 

Za rok pewnie bedzie to, co aktualnie bedzie najtanszym aftermarketowym, dosc rozsadnym stand-alonem.

Obecnie jest to Apexi PowerFC - nic wiecej, nic mniej.

 

A co do chipa - moze i PolaPerformance uzywa takze przekladanych chipow - ale jakos mnie osobiscie nie przekonuje wkladanie "uniwersalnego" chipa, bez rozeznania w modyfikacjach itp.

 

Zalezy co rozumiemy pod tym:

"The chip plugs into a spare location within the 1993 - 1996 ECU and emulates the standard ECU operation. The performance maps within this code are then modified. It unlocks greater performance with modifications made to fuel/ignition maps, boost target map, boost control map, boost limit values and speed limit values. Expected Performance increase is 30-50BHP depending on supporting modifications."

Jesli kod programu sam sie w jakims zakresie adaptuje do tego, co zastaje w "systemie" to moze... ale wolalbym chyba tak czy inaczej kupic taki chip od nawet takiej firmy jak PolarPerformance, ktora zna sie na rzeczy, niz kupowac na Ebayu, za pol ceny cos, co nie wiadomo tak naprawde do konca na razie czym jest - chyba, ze sprzedawca jest w stanie zaoferowac konkretny opis techniczny rozwiazania.

 

Kwestia ostatnia - dla usera marek-irl i tak nie ma to zadnego znaczenia, poniewaz, jego wersji komputera zachipowac w ten sposob i tak nie mozna.

Dla niego rozwiazaniem jest w zasadzie jedynie aftermarketowy standalone (albo swinka zapewne, ale wiemy, ze swinki sa be ;)), a tu wracamy do Apexi, jako rozwiazania najtanszego.

 

Gdybysmy jednakowoz mieli sie poruszac w tematach mody, to na wyspach i tak dalece modniejsze sa obecnie komputery SimTek.

Tyle, ze kosztuja sporo wiecej.

 

Pozdrawiam w pospiechu, bo ja sie tu produkuje, a chinskie stygnie :)

Link to post
Share on other sites
Komancz - Link G3 ? Plus? Moglbys sypnac szczegolami, prosze?

 

Pozdrawiam

 

Mam plug in ECU. Mam MY95 wiec dodatkowo dojdzie MAP sensor GM(seryjny konczy sie na niecalych 1,2bara, a Link ma fajna mozliwosc wymiany OEM wlasnie na taki 3barowy). Przy samamy Linku odpinam przeplywke bo juz nie bedzi epotrzebna-Link korzysta tylko z MAP i bada gestosc.Jezdze narazie na seryjnej mapie 0,8 ale laczac to ze skrzynia 6mt z sti daje naprawde frajde z jazdy mimo niezbyt malego turbo(td05 big 16g) oprocz MAP sensora beda wieksze wtryski bo celuje w 300km i 380Nm, a seryjne 380ki tego nie ogarna(no moze przy podniesionym cisnieniu paliwa ale nie chce robic na styk)

 

Do Linka mam tzw "tuning module" z wyswietlaczem ktory umozliwia zmiane wszystkich parametrow i mozna brac go w trase bo jest malutki, dodatkowo mam serial link ktorym moge si epolaczyc z laptopem(RS232) i wszystko ladnie modyfikowac za pomoca oprogramowania Linka. Juz niedlugo starucha :roll: bedzie strojona to zdam relacje :grin:

Link to post
Share on other sites

Ze korzysta z MAP, to w sumie wiem - natoamiast ciekawi mnie bardziej kwestia wlasnie samego MAP sensora, bo o ile pamiec mnie nie myli to Link G3 np. ma jakis wlasny wbudowany MAP sensor - w dwoch wersjach, do poltora i do 2.5 bara czy jakos tak - ale podobno zmiana tego, to dosc prosta elektroniczna modyfikacja tylko.

Wlasnie sie nad LEM G3 zastanawiam troche sam - z minusow widze brak jakiejkolwiek nie tylko kontroli stukow, ale nawet monitorowania - ale to mozna powiedzmy zalatwic (drugie zagadnienie oczywiscie) Knocklinkiem.

 

Wlasnie - ciekawa jest latwosc zdobycia softu do modyfikacji itp.

Do tego dosc regularnie uaktualniany firmware samego komputera.

Natomiast wlasnie ciekaw bylem jak to sie w praktyce sprawuje.

 

Dzieki i pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

G3 to chyba juz bardziej zaawansowane SA, Plug in wystepuje tez do nowszych GT i w wiekszosci korzysta z seryjnych czujnikow no i nie trzeba dorabiac wiazek :smile:

 

Komancz może byś aktualizował swój wątek :?: wielu osobą a w szczególności nam :wink: by to pomogło :twisted:

 

postaram sie niebawem uaktualnic :)

Link to post
Share on other sites
z minusow widze brak jakiejkolwiek nie tylko kontroli stukow, ale nawet monitorowania
AMI a znasz jakiś stand-alone z działającym skutecznie knock-sensorem? Bo ja nie. Nawet w topowych ECU SA nawet jak jest knock-sensor to nie działa zbyt dobrze i liczy się ucho i doświadczenie strojącego i tak się obecnie robi. Knock-sensor z prawdziwego zdarzenia to jest na razie tylko chyba w F1.
Link to post
Share on other sites

Kruk mozliwe, ze masz racje - ale niektore Cie przynajmiej poinformuja o spalaniu stukowym (czy tez tym, co im na spalanie stukowe wyglada) - np. Apexi przy pomocy kontrolki.

Ale tez tylko poinformuje.

 

Pewnie nie ma co robic paniki - dobry mapper najwazniejszy :)

Link to post
Share on other sites
Kruk mozliwe, ze masz racje - ale niektore Cie przynajmiej poinformuja o spalaniu stukowym (czy tez tym, co im na spalanie stukowe wyglada) - np. Apexi przy pomocy kontrolki.

Ale tez tylko poinformuje.

 

Pewnie nie ma co robic paniki - dobry mapper najwazniejszy :)

Zgadza się mapper to mapper ale w silnikach boxera, które mają specyficzny odgłos pracy knock-sensor co chwilę panikuje więc w Subaru tym bardziej nie ma to sensu :wink:
Link to post
Share on other sites
Ta knock sensor jak knocksensor - ja to mialem panike na kazdy dziwny odglos ustawiona przez pierwszy miesiac po odbudowie silnika :)
Jakbyś usłyszał mój silnik jak chodzi na zimno to być uciekał w panice a co dopiero by pokazał knock sensor :roll: :lol:
Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...