Jump to content

czy warto tuningować forestera


smihi

Recommended Posts

Posted

turbo, rok 2001, niecałe 100tys. co o tym sądzicie?

ile można mu dodać za pomocą chipa? ile to kosztuje i czy ma sens.

pozdrówka,

piotr

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
Posted

Warto.

Ecutek, Unichip to znane mi np koleje prowadzące do bezpiecznego sukcesu leśnika, ale ja to miętki jestem w tym temacie i znam tylko najbardziej popularyzowane metody.

Posted
ile to kosztuje i czy ma sens.

Zajrzyj na strone Ecuteka, tam jest oferta do Foresterow.

 

A jesli chodzi o Unichipa, to calosc (montaz, strojenie na hamowni, boost contoller) wyjdzie gdzies kolo 3500zl.

 

I Ecutek i np. Majer-tech maja doswiadzczenie z Subarakami wiec powinienes byc zadowolony.

 

A czego sie spodziewac? To zalezy tylko od Ciebie i od tego co jeszcze oprocz samego programu chcesz zrobic :wink: 8)

Posted

a ile tai chip tuning kosztuje i jak poprawia osiągi? na dzisiaj teoretycznie to on przyspiesza około 8,7 do 100. ile będzie po tuningu?

samochód mój od nowości, więc nie będzie niespodzianek

pozdrówka,

piotr

Posted

Nie wydaje mi sie zeby z foresterem bylo inaczej niz z impreza wrx, ale miedzy moja seryjna imprezka, a autem Intaka, mapowanym na podobno na 260 hp u ecuteka, jest przepasc momentu obrotowego a co za tym idzie elastycznosci i przyspieszen na wszystkich biegach. Roznica po prostu kolosalna i nie ma sensu przeliczac tego na ulamki sek do 100 km/h

 

Pozdrawiam

Posted
jest przepasc momentu obrotowego i nie ma sensu przeliczac tego na ulamki sek do 100 km/h

zgadzam się, ale przyspieszenie dla mnie również się liczy :lol:

 

wydaje mi się, że kompleksowy tuning forestera, który się buja na boki, ma słabe hamulce i wysokie opony nie ma zbytniego sensu. trzeba by zmienić zawieszenie itd. a wtedy to już lepiej po imprezo wać.

na stronie ecuteka ceny są conajmniej wyśrubowane i nie stać mnie na takie wydatki.

pozdrawiam,

piotr

Posted

Podobny wzrost osiagow uzyskasz przez wymiane samej down pipe, wiecej mocy i lepsze przyspieszenie, reszta wydechu moze zostac seryjna, bedziesz mial prawie tak samo cicho jak przed modyfikacja. Przy okazji mozna wydlubac katalizator z up pipe.

Posted

zgadzam się, ale przyspieszenie dla mnie również się liczy :lol:

 

To zrozumiale, ale 0,5 sek do setki guzik Ci powie. Np. miedzy WRX MY2001,a STi , różnica wynosila na papierze ok. 0,6 sek. A tak na prawde STi to potwor w porownaniu do seryjnego WRX.

Ja tez ogladajac ceny w ekuteku przerazilem moj skromny portfelik i powziolem decyzje o zrobieniu modyfikacji na raty, t.j. najpierw wydech 2,5" de-cat, jak sie ulozy za pare miechow : remap.

 

BTW: probowales jezdzic forysiem po torze ??, ja pojezdzilem troche forciem Lukiego i musze powiedziec ze bolid to nie jest, ale do zabawy moze byc, zdecyduj sam od czego zaczniesz, zawias czy silnik

Pozdrawiam

Posted
Np. miedzy WRX MY2001,a STi , różnica wynosila na papierze ok. 0,6 sek. A tak na prawde STi to potwor w porownaniu do seryjnego WRX.

Ale STI to również potwór na paliwo.

Posted
Więcej mocy, znacznie lepsze osiągi i... mniej pali?

Oczywiscie. Wszystko zalezy od indywidualnego egzemplarza i programu.

Jesli mapy wtrysku sa ustawione zdecydowanie bogato, to umiejetnie remapujac mozna uzyskac wieksza moc przy takim samym spalaniu.

Jak dodamy do tego rozciagniety i plaski jak stol moment to... :twisted::twisted:

 

Wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi. Np. utrzymujac styl jazdy z przed modyfikacji spalanie teoretycznie moze troche zmalec, z drugiej strony bardziej moze kusic zeby mocniej wciskac...

 

Po prostu indywidualne wystrojenie samochodu pozwoli zoptymalizowac jego osiagi.

A co chce sie osiagnac (nizsze spalanie/kompromis/hardcore) to juz zalezy od wlasciciela i jego portfela :wink:

 

EDIT:

A tak w ogole to ja bym sie na Twoim miejscu zabral za to wszystko z glowa i po koleji. Uwolnij wydech, zadbaj o dobry, niezaklocony wdech :) - a juz zobaczysz pierwsze efekty. Zadbaj o to, zeby hamowac rownie efektywnie jak przyspieszac, potem zgraj elektronike i smigaj :)

Posted

Ale STI to również potwór na paliwo.

 

A tam odrazu potwór, mój jest bardzo cywilny. :D Dzisiaj mnie pan killował Vectrą GTS :roll:

Posted
Co do spalania, to napewno zawór upustowy zwiększył mi spalanie :twisted:

 

gdzie go zamontowałeś? pewnie upuszczał paliwo :D

 

a serio to powinien ktoś napisać pracę o tym jak zawór upustowy działa na prawą nogę :idea:

Posted

Nie warto tuningować forysia.

Spójrzcie tylko na toczkę pana Waldka a.k.a. Siwy vel Mamusia której to czterokółki zdjęcia błąkają się po tym forum i straszą dzieci.

:mrgreen:

Posted

a serio to powinien ktoś napisać pracę o tym jak zawór upustowy działa na prawą nogę :idea:

 

Dziala pobudzajaco. Caly czas mam ochote sluchac "psssssssyyyyy". Dlatego Bartowi wzroslo zuzycie paliwa po montazu zaworu. Mi zreszta tez ;)

Posted

Mozecie polecic jakies miejsce gdzie maja doswiadczenie w montazu takich zaworkow?

Jaki jest orientacyjny koszt?

 

Z gory dzieki za odpowiedz

Posted
Nie warto tuningować forysia.

Spójrzcie tylko na toczkę pana Waldka a.k.a. Siwy vel Mamusia której to czterokółki zdjęcia błąkają się po tym forum i straszą dzieci.

:mrgreen:

 

Bo do Was ciągle nie dociera, że to już nie samochód, a awionetka z napędem na 4 nogi. A wyobrażacie sobie, żeby awionetka ze standardowym ospoilerowaniem od forka dałaby rade odbić się od ziemi?

Posted

Zawór wyśmienicie działa na staruszki, co prawda nie tak dobrze jak zawór Iwana ale też nie jest źle. :twisted: Montaż możliwy w ASO, U Janka Korneckiego lub samemu.

Posted
Mozecie polecic jakies miejsce gdzie maja doswiadczenie w montazu takich zaworkow?

Jaki jest orientacyjny koszt?

 

Z gory dzieki za odpowiedz

 

Ja mielem montowany w SIP, ale prawde mowiac to montaz tego ustrojstwa jest banalnie prosty i mozna wrecz samemu pokusic sie o zamontowanie.

Posted

dwie śrubki odkręcasz zakładasz kołek na wężyk drugi podpinasz do zaworu dokręcasz i problem rozwiązany :wink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...