smihi Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 turbo, rok 2001, niecałe 100tys. co o tym sądzicie? ile można mu dodać za pomocą chipa? ile to kosztuje i czy ma sens. pozdrówka, piotr
hydraulik Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Warto. Ecutek, Unichip to znane mi np koleje prowadzące do bezpiecznego sukcesu leśnika, ale ja to miętki jestem w tym temacie i znam tylko najbardziej popularyzowane metody.
JotEn Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 warto to zawsze a znasz auto, jest sprawdzone czy dopiero co kupione?
Scooby Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 ile to kosztuje i czy ma sens. Zajrzyj na strone Ecuteka, tam jest oferta do Foresterow. A jesli chodzi o Unichipa, to calosc (montaz, strojenie na hamowni, boost contoller) wyjdzie gdzies kolo 3500zl. I Ecutek i np. Majer-tech maja doswiadzczenie z Subarakami wiec powinienes byc zadowolony. A czego sie spodziewac? To zalezy tylko od Ciebie i od tego co jeszcze oprocz samego programu chcesz zrobic :wink: 8)
smihi Posted December 15, 2004 Author Posted December 15, 2004 a ile tai chip tuning kosztuje i jak poprawia osiągi? na dzisiaj teoretycznie to on przyspiesza około 8,7 do 100. ile będzie po tuningu? samochód mój od nowości, więc nie będzie niespodzianek pozdrówka, piotr
Loucyphre Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Nie wydaje mi sie zeby z foresterem bylo inaczej niz z impreza wrx, ale miedzy moja seryjna imprezka, a autem Intaka, mapowanym na podobno na 260 hp u ecuteka, jest przepasc momentu obrotowego a co za tym idzie elastycznosci i przyspieszen na wszystkich biegach. Roznica po prostu kolosalna i nie ma sensu przeliczac tego na ulamki sek do 100 km/h Pozdrawiam
smihi Posted December 15, 2004 Author Posted December 15, 2004 jest przepasc momentu obrotowego i nie ma sensu przeliczac tego na ulamki sek do 100 km/h zgadzam się, ale przyspieszenie dla mnie również się liczy wydaje mi się, że kompleksowy tuning forestera, który się buja na boki, ma słabe hamulce i wysokie opony nie ma zbytniego sensu. trzeba by zmienić zawieszenie itd. a wtedy to już lepiej po imprezo wać. na stronie ecuteka ceny są conajmniej wyśrubowane i nie stać mnie na takie wydatki. pozdrawiam, piotr
Kuba Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Podobny wzrost osiagow uzyskasz przez wymiane samej down pipe, wiecej mocy i lepsze przyspieszenie, reszta wydechu moze zostac seryjna, bedziesz mial prawie tak samo cicho jak przed modyfikacja. Przy okazji mozna wydlubac katalizator z up pipe.
Loucyphre Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 zgadzam się, ale przyspieszenie dla mnie również się liczy To zrozumiale, ale 0,5 sek do setki guzik Ci powie. Np. miedzy WRX MY2001,a STi , różnica wynosila na papierze ok. 0,6 sek. A tak na prawde STi to potwor w porownaniu do seryjnego WRX. Ja tez ogladajac ceny w ekuteku przerazilem moj skromny portfelik i powziolem decyzje o zrobieniu modyfikacji na raty, t.j. najpierw wydech 2,5" de-cat, jak sie ulozy za pare miechow : remap. BTW: probowales jezdzic forysiem po torze ??, ja pojezdzilem troche forciem Lukiego i musze powiedziec ze bolid to nie jest, ale do zabawy moze byc, zdecyduj sam od czego zaczniesz, zawias czy silnik Pozdrawiam
Biohazard Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Roznica po prostu kolosalna i nie ma sensu przeliczac tego na ulamki sek do 100 km/h A jaka jest różnica w spalaniu?
Biohazard Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Np. miedzy WRX MY2001,a STi , różnica wynosila na papierze ok. 0,6 sek. A tak na prawde STi to potwor w porownaniu do seryjnego WRX. Ale STI to również potwór na paliwo.
Biohazard Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Moze mniej palic. Więcej mocy, znacznie lepsze osiągi i... mniej pali?
Scooby Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Więcej mocy, znacznie lepsze osiągi i... mniej pali? Oczywiscie. Wszystko zalezy od indywidualnego egzemplarza i programu. Jesli mapy wtrysku sa ustawione zdecydowanie bogato, to umiejetnie remapujac mozna uzyskac wieksza moc przy takim samym spalaniu. Jak dodamy do tego rozciagniety i plaski jak stol moment to... Wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi. Np. utrzymujac styl jazdy z przed modyfikacji spalanie teoretycznie moze troche zmalec, z drugiej strony bardziej moze kusic zeby mocniej wciskac... Po prostu indywidualne wystrojenie samochodu pozwoli zoptymalizowac jego osiagi. A co chce sie osiagnac (nizsze spalanie/kompromis/hardcore) to juz zalezy od wlasciciela i jego portfela :wink: EDIT: A tak w ogole to ja bym sie na Twoim miejscu zabral za to wszystko z glowa i po koleji. Uwolnij wydech, zadbaj o dobry, niezaklocony wdech - a juz zobaczysz pierwsze efekty. Zadbaj o to, zeby hamowac rownie efektywnie jak przyspieszac, potem zgraj elektronike i smigaj
Bart Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Ale STI to również potwór na paliwo. A tam odrazu potwór, mój jest bardzo cywilny. Dzisiaj mnie pan killował Vectrą GTS :roll:
Bart Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Co do spalania, to napewno zawór upustowy zwiększył mi spalanie
Durbos Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Co do spalania, to napewno zawór upustowy zwiększył mi spalanie gdzie go zamontowałeś? pewnie upuszczał paliwo a serio to powinien ktoś napisać pracę o tym jak zawór upustowy działa na prawą nogę
GTA3 Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Nie warto tuningować forysia. Spójrzcie tylko na toczkę pana Waldka a.k.a. Siwy vel Mamusia której to czterokółki zdjęcia błąkają się po tym forum i straszą dzieci.
michal Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 a serio to powinien ktoś napisać pracę o tym jak zawór upustowy działa na prawą nogę Dziala pobudzajaco. Caly czas mam ochote sluchac "psssssssyyyyy". Dlatego Bartowi wzroslo zuzycie paliwa po montazu zaworu. Mi zreszta tez
krs Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Mozecie polecic jakies miejsce gdzie maja doswiadczenie w montazu takich zaworkow? Jaki jest orientacyjny koszt? Z gory dzieki za odpowiedz
wielkopolanin Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Nie warto tuningować forysia. Spójrzcie tylko na toczkę pana Waldka a.k.a. Siwy vel Mamusia której to czterokółki zdjęcia błąkają się po tym forum i straszą dzieci. Bo do Was ciągle nie dociera, że to już nie samochód, a awionetka z napędem na 4 nogi. A wyobrażacie sobie, żeby awionetka ze standardowym ospoilerowaniem od forka dałaby rade odbić się od ziemi?
Bart Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Zawór wyśmienicie działa na staruszki, co prawda nie tak dobrze jak zawór Iwana ale też nie jest źle. Montaż możliwy w ASO, U Janka Korneckiego lub samemu.
michal Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Mozecie polecic jakies miejsce gdzie maja doswiadczenie w montazu takich zaworkow?Jaki jest orientacyjny koszt? Z gory dzieki za odpowiedz Ja mielem montowany w SIP, ale prawde mowiac to montaz tego ustrojstwa jest banalnie prosty i mozna wrecz samemu pokusic sie o zamontowanie.
Bart Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 dwie śrubki odkręcasz zakładasz kołek na wężyk drugi podpinasz do zaworu dokręcasz i problem rozwiązany :wink:
Nietoperz Posted December 16, 2004 Posted December 16, 2004 Wybaczcie niewiedzę, ale co daje ten zawór upustowy? I co to za zwierzę ten "pssssyyyyt"?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.