Jump to content

Montaz Zegarow Defi?


Grzegorz_80
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich mam pytanko dostalem od kolegi taki maly zestaw zegarow z daszkiem i elektronika firmy defi. Zegary sa do pomiaru temperatury spalin temperatury oleju i cisnienie oleju. Rozumiem ze czujnik temperatury spalin musze przymocowac w tlumiku ale nie mam pojecia czy zrobic to przed turbina czy za, apropo tych 2 pozostalych to nawet nie mam zadnych czujnikow tylko kable ktore wydaje mi sie ze podlacza sie gdzies pod jakies czujniki ktore sa juz oryginalnie zamontowane lecz nie wiem gdzie sie one znajduja?

Jezeli moze mi ktos pomoc to bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam

aha montuje to w GT99 :)

Link to comment
Share on other sites

kupie 2 pozostale czujniki
podepnę się pod topic, mam też zegary defi 60mm w daszku: turbo (podłączone), temp oleju (mam czujnik, nie wiem gdzie wpiąć), ciśnienie oleju (to samo). ktoś doradzi ? kupiłem pierścień pod filtr oleju w który powinny wejść czujniki, ale montaż okazał się niemożliwy z powodu panującej ciasnoty pod silnikiem :sad:
Link to comment
Share on other sites

maniujr, nie pytałes juz o to?

owszem, ale jak widać, zero odzewu, chciałem się przypomnieć, bo nie wierzę, że nikt na forum nie ma wiedzy w tym temacie
Link to comment
Share on other sites

P.S masz tu linka do tego postu : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117967
pytałem o podłączenie zegarów ciśnienia i temp oleju, a nie o montaż centralki, z tym sobie poradziłem bez kłopotów
Link to comment
Share on other sites

Czujnik temp oleju wkręca się w blok silnika. Z lewej strony od tyłu silnika są 2 śruby na imbus, wykręcasz górną (taka długa jak czujnik) i w to miejsce wkręcasz czujnik. Ciścnienie oleju chyba przez taką podkładkę pod filr - tak słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

żeby zamontowac czujnik temp. oleju i ciśnienia trzeba zrobić tak.

Do lewej głowicy wkrecic czujnik temp. oleju po wyjęciu zaślepki inbusowej, trzeba dokupic trójnik są takie w sprzedaży , wykrecić fabryczny czujnik ciśn. oleju i w ten trójnik wkrecić dwa czujniki, seryjny i od DEFI i tyle. Można tez dokupic podstawkę pod filtr oleju, ale czujniki od DEFI są dość długiem i moze sie okazac ze sie ich nie wkręci na tyle żeby nie ciekło ( gwint stożkowy )

Link to comment
Share on other sites

Do lewej głowicy wkrecic czujnik temp. oleju po wyjęciu zaślepki inbusowe
ma ktoś może możliwość wklejenia foty, gdzie dokładnie jest ta zaślepka ?

 

trzeba dokupic trójnik są takie w sprzedaży
gdzie można kupić ?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Up! Szanowni, jak zwykle szybka pomoc potrzebna.

Sprawiłem sobie dziś zestaw defi turbo/egt/temp. oleju. Jak to rozsądnie oraz możliwie najmniej inwazyjnie zamontować?

Seryjne podejścia w STI są chyba pod turbo (trójnik) + temp. oleju (zaślepka w lewej głowicy). Czy to tam zawsze pokazuje 120st? ;-)

Do egt trzeba zrobić otwór w dolocie czy jest coś gotowego? Przy okazji dowiedziałem się, że trzeba wiercić na wyjętym żeby opiłki nie dostały się do środka i dalej do turbiny. Help! Chciałbym zamontować w tym tygodniu, a w sumie to wiem tylko gdzie dać centralkę :-P

Link to comment
Share on other sites

W dolocie bym nie wiercił (nie montował), chyba że masz wyjątkowo nieszczelne zawory dolotowe :twisted: .

 

Wiercić w zasadzie trzeba, chyba że da się bez wiercenia zamontować w miejsce fabrycznej (uppipe?), tylko nie wiem czy ma to sens. Większość instrukcji mówi, że w odległości od 1 do 3 cali od głowicy. W Subaru zwykło się przyjmować, że przy czwartym cylindrze ("najcieplejszy"), można też już po złączeniu rur kolektora - wtedy da uśredniony pomiar ze wszystkich cylindrów (czyli de facto zdubluje funkcję sondy fabrycznej - co może nie mieć sensu). Niektórzy montują też za turbiną - wtedy nie ma ryzyka, że upalona sonda "przeleci" przez turbo - większość instrukcji, które widziałem mówi o spadku temperatury za turbiną o jakieś 200stC (ale wiele mówi też, że ten spadek jest nieprzewidywalny i czujnik EGT za turbo jest tylko gadżetem).

 

Co do osadzenia sondy są dwie szkoły - niektórzy twierdzą, że nie powinna wystawać ze ścianki kolektora więcej niż 4-5mm (bo inaczej się upala), większość instrukcji, które widziałem twierdzi, że powinna końcem trafiać w środek przepływu gazów w kolektorze (w uproszczeniu - w środek okręgu wyznaczonego przez przekrój poprzeczny kolektora). Ostatnio Maras chyba mówił pablonasowi, że wystawanie w światło kolektora mniej niż 10-15mm nie ma sensu.

 

 

A przy okazji - jaka jest normalna wartość EGT przy sondzie w kolektorze przy czwartym cylindrze, w WRX-ie 2.0, na wolnych obrotach?

Link to comment
Share on other sites

Zegary zamontowane 8) Trzy pytanka do praktyków:

- ustawiłem boost warning na 1.15 - pojawia się praktycznie przy każdym wciśnięciu gazu do oporu. Czy w seryjnym STI MY06 EU to normalne, czy przeładowuje?

- co przy montażu poszło nie tak, jeżeli nie działa regulacja podświetlenia zegarów (za pomocą centralki)?

- czy ww. da się podpiąć pod standardową regulacje podświetlenia zegarów?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

GeOrGe dzięki, faktycznie przełączenie pomogło :-)

Nawet napisali o tym w dokumentacji (później doczytałem) :oops:

 

-- 18 maja 2011, o 09:56 --

 

Po niecałym roku użytkowania niedawno zauważyłem, że wskazówka boost minimalnie drga przez cały czas.

Wcześniej tego nie było. Co może być powodem? Nieszczelny wężyk?

Link to comment
Share on other sites

GeOrGe dzięki, faktycznie przełączenie pomogło :-)

Nawet napisali o tym w dokumentacji (później doczytałem) :oops:

 

-- 18 maja 2011, o 09:56 --

 

Po niecałym roku użytkowania niedawno zauważyłem, że wskazówka boost minimalnie drga przez cały czas.

Wcześniej tego nie było. Co może być powodem? Nieszczelny wężyk?

 

Raczej nie. Jakbyś miał nieszczelność, nawet drobną to po mojemu rozwaliłoby ten wężyk w drobny mak :wink:

Mi pękł ostatnio - wrażenia dźwiękowe są oszałamiające :mrgreen: Może wtyczka się poluzowała w zegarku albo centralce, albo co?

Link to comment
Share on other sites

U mnie to byla wtyczka. Zaraz przy centralce. Bo centralka lezala sobie w schowku (bo jak sie przykleilo to i tak w upaly odpadla) i skakala na dziurach, trzymajac sie na kablach.

 

Poruszaj kablami. Jak zacznie drgac w momencie jak bedziesz ruszal to bedzie wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...