Skocz do zawartości

cos piszczy - chyba rolka


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

od czasu do czasu slysze pod maska jakies piski - wyraznie jest to jakas rolka. pytanie czy subaru 2.0 N/A ma jakis typowy TTTM jak np w passacie VR6 gdzie nagminie pada lozysko od rolki napinajacej pasek alternatora-klimy i wlasnie bardzo podobnie popiskuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od czasu do czasu slysze pod maska jakies piski - wyraznie jest to jakas rolka. pytanie czy subaru 2.0 N/A ma jakis typowy TTTM jak np w passacie VR6 gdzie nagminie pada lozysko od rolki napinajacej pasek alternatora-klimy i wlasnie bardzo podobnie popiskuje???

 

często pada rolka od napinacza paska klinowego, koszt niewielki 120 zał za oryginał :cool: , wystarczy ściągnąc pasek od klimy i zobaczyć czy przestało, jeżeli nie któraś rolka na rozrządzie, jak znam życie zębata :roll:

 

Ale najpierw zacznij od sprawdzenia naciągu/stanu pasków klinowych

 

P.S. moze być jeszcze lożysko na altenatorze lub sprzegło kompresora klimy ( bardzo rzadko )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często pada rolka od napinacza paska klinowego

 

tez ja podejzewam

 

Może to być jeszcze popiskiwanie łożyska oporowego - na postoju jak piszczy dotknij pedału sprzęgła, jeśli ustanie to masz łożysko do wymiany.

 

na 100% to nie sprzeglo

 

trzeba uważać, mi szumiało, zatarło się, zerwał się pasek i naprawa była kosztowna

 

mowisz o rozrzadzie - oby to nie bylo to.

 

co ciekawe to nie piszczy caly czas tylko bardzo niergulrnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suba. Jak to nie jest łożysko oporowe(wymieniałem po 150 tyś) to jest to łożysko na sprężarce klimy,mnie też tak robiło! zrzuciłem pasek z klimy i przestało- a rolka napinająca ten pasek nie szumiała i nie piszczała a na sprężarce piszczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. moze być jeszcze lożysko na altenatorze lub sprzegło kompresora klimy ( bardzo rzadko )

Hmmm, a mnie sie wydaje, ze to moze byc u mnie (oswieciles mnie)!

Mialem to tez w poprzednim WRX - w momencie zasprzeglenia sprezarki slychac lekki pisk - jakby pasek - ale na 99.9% to nie to, bo w poprzednim aucie przy przegladzie 100 000km wymienilem wszystkie paski/rolki/lozyska, a problem byl dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

juz wiem co tak piszczalo! to byly stare troche za luzne paski.

postanowile wymienic paski na nowe (koszt 45PLN/2szt) i dodatkowo profilaktycznie lozysko rolki napinajacej (SKF 14PLN)

 

ale przy naciaganiu paska klimy pekla mi jedna czesc naciagacz.

nie ma palniki bo jest to pasek tylko od kompresora klimy, a teraz klima nie jest tak bardzo potrzebna

 

http://autokacik.pl/files/281338658-bez%A0tytu%B3u.JPG

 

nowy jest do dostania pewnie dopiero za 2tygodnie (nr tego detalu zaznaczony na czerwono)

 

http://autokacik.pl/files/281338660-bez%A0tytu%B3u2.JPG

 

czy jest szansa (czym???) sklejenia tego, albo jakas inna technologia naprawy?

 

wewnatrz jest gwint!

 

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 1:56 pm ]

http://autokacik.pl/files/281350308-untitled2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...