Wiatrak Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Wczoraj musiałem zawrócić, cofając pod górę, przy tym nie mogłem się stoczyć ani centymetra. Górka to ostry wyjazd z garażu podziemnego, przede mną na lakier jego drzwi. Wzniesienie jakieś 30%, bardzo strome. No i oczywiście zrobiłem to na ręcznym z ostrą przygazówką. No i teraz pytanie, co na to napęd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 nic:))) jak by napedy były takie wrażliwe to co drugie auto stało by w naprawie:PPP Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Z napędem nic się napewno nie stało. A nie masz w Foresterze hill holdera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 Z napędem nic się napewno nie stało. A nie masz w Foresterze hill holdera? nie, przynajmniej jak robiłem testy nic sie nie włączyło... może coś źle robiłem, ale w tym roczniku tego raczej nie było... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 nie miał każdy forester tego??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 nic:))) jak by napedy były takie wrażliwe to co drugie auto stało by w naprawie:PPP Też tak pomyślałem, ale jest kilka wątków o nieużywaniu ręcznego podczas jady bez wciśniętego sprzęgła, ale to nie mozliwe. Dlatego właśnie taki dylemat. Bo zwróć uwagę, stratujesz z jedynki czy ze wstecznego, na tych biegasz masz największą moc przy odpowiednio mniejszych obrotach. Pomyślałem, że blokując tylny napęd, który sie zwalnia dopiero przy już puszczonym sprzęgle, mogę coś pozrywać. [ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 9:17 am ] nie miał każdy forester tego??? nie miał, no to jak to działa??? jak sprawdzić?? w wątkach piszą, że stajesz na górce, wrzucasz bieg i trzymając oczywiście sprzęgło i ma stać bez hamulców, ale tak nie działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 nie miał, no to jak to działa??? jak sprawdzić?? w wątkach piszą, że stajesz na górce, wrzucasz bieg i trzymając oczywiście sprzęgło i ma stać bez hamulców, ale tak nie działa Zatrzymaj się jadąc pod górke i trzymaj wcisniety pedał sprzęgła + hamulca. Włacz pierwszy bieg ciagle naciskajac na sprzęgło i hamulec, a następnie pusć hamulec. Jeśli Forek stoczy się do tyłu, to albo faktycznie nie masz Hill-holdera, albo trzeba go wyregulować Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 w wątkach piszą, że stajesz na górce, wrzucasz bieg i trzymając oczywiście sprzęgło i ma stać bez hamulców Ale wcześniej musisz je wcisnąć, najlepiej do oporu, bo nie zawsze zachwyci, później póścić trzymając nadal sprzęgło i będziesz wiedział czy działa czy nie. A co do ręcznego, prędzej ręczny Ci padnie niż napedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 nie miał, no to jak to działa??? jak sprawdzić?? w wątkach piszą, że stajesz na górce, wrzucasz bieg i trzymając oczywiście sprzęgło i ma stać bez hamulców, ale tak nie działa Zatrzymaj się jadąc pod górke i trzymaj wcisniety pedał sprzęgła + hamulca. Włacz pierwszy bieg ciagle naciskajac na sprzęgło i hamulec, a następnie pusć hamulec. Jeśli Forek stoczy się do tyłu, to albo faktycznie nie masz Hill-holdera, albo trzeba go wyregulować To może mam ale jest popsuty? Pobawię się dzisiaj, zrobię kilka testów. Jeśli nie dział, to mogę sam wyregulować jakoś czy mechanik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Wiatrak, ja bym podjechał do JM Auto na Bałtyckiej. To podobno niedroga usługa, a tam wiedzą jak to dobrze zrobić. Na początku prosiłem Ich o regulacje w moim, bo wydawało mi się, że "za mocno trzyma", ale jak poradzili, pojeździłem jeszcze trochę i wszystko "się ułożyło" - teraz jest OK! Tutaj możesz poczytac więcej o niuansach Hill-holdera: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ill-holder http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ill-holder http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... light=hill http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... light=hill Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Ale wcześniej musisz je wcisnąć, najlepiej do oporu, bo nie zawsze zachwyci, później póścić trzymając nadal sprzęgło i będziesz wiedział czy działa czy nie. puścić i potem czasami trzeba dwa razy wcisnąć hamulec czasami nie załapie ale wtedy staje już dęba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Hola hola - ale kolega pisze o cofaniu pod górę: cofając pod górę a więc o jeździe tyłem. Czy jesteście pewni, że HH działa również w takich przypadkach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Nie działa. Tylko do przodu, sprawdzałem. Jak cofasz to auto się jakoś tak szybko zatrzymuje jakby HH łapał, ale nie trzyma cały czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 Hola hola - ale kolega pisze o cofaniu pod górę: cofając pod górę a więc o jeździe tyłem. Czy jesteście pewni' date=' że HH działa również w takich przypadkach?[/quote'] Pierwszy który czyta z uwagą :-) Dzięki :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Nieprzypadkowo jestem tu modem . Czyli teraz szukamy kogoś, kto próbował startować pod górkę na wstecznym. Może ktoś na Plejadach na trasie terenowej coś takiego ćwiczył? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 No i teraz pytanie, co na to napęd? w takim przypadku całe zło bierze na siebie sprzęgło :roll: no chyba że ruszałeś z odcinki strzelając ze sprzęgła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 No i teraz pytanie, co na to napęd? w takim przypadku całe zło bierze na siebie sprzęgło :roll: no chyba że ruszałeś z odcinki strzelając ze sprzęgła Aż tak nie, ale, z 4000 rpm było... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Wiatrak, sprzęgło to na pewno odczuło, ale akurat seryjne sprzęgła w subaru dają radę. Nawet, jeśli się przysmażyło (było czuć swąd?), to jeśli nie trzymałeś go na uślizgu za długo, powinno to przyjąć bez większego bólu. Pamiętam tylko, że JuNowi spaliło się sprzęgło w legacu po niewielkim przebiegu, ale to jeden z niewielu przypadków na Forum. Tak że jeśli wóz jeździ normalnie, keep cool 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Hola hola - ale kolega pisze o cofaniu pod górę: cofając pod górę a więc o jeździe tyłem. Czy jesteście pewni' date=' że HH działa również w takich przypadkach?[/quote'] Znalazł się mądrala :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Czyli teraz szukamy kogoś, kto próbował startować pod górkę na wstecznym. Może ktoś na Plejadach na trasie terenowej coś takiego ćwiczył? :roll: A w czym tkwi problem? Trzeba się nie stoczyć do przodu, podobnie jak przy ruszaniu przodem nie stoczyć się do tyłu. Czegoś nie rozumiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Czyli teraz szukamy kogoś, kto próbował startować pod górkę na wstecznym. Może ktoś na Plejadach na trasie terenowej coś takiego ćwiczył? :roll: A w czym tkwi problem? Trzeba się nie stoczyć do przodu, podobnie jak przy ruszaniu przodem nie stoczyć się do tyłu. Czegoś nie rozumiem? Bo Przemeq myśli ze jak chcesz do tyłu to musisz wszystko zrobić odwrotnie, puszczasz gaz, wciskasz sprzęgło i powoli zaciągasz hamulec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now