ajwar Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Forysiem jeżdże od nowości, ma obecnie 70tys. W czerwcu tego roku zdarzyło się ,że po deszczu miałem mokre siedzenie pasażera. Pomyślałem wtedy że szyber jakimś cudem się nie domknął lub coś weszło między uszczelki. Przed następnym deszczem sprawdziłem wszystko dokładnie, ale i tak woda lała się ciurkiem, wyglądało to jakby zbierała się gdzieś pod dachem i przekroczywszy pewien poziom,przelewała do kabiny. Zauważyłem ,że przecieki zdarzają sie tylko wtedy gdy auto stoi pochylone- gdy prawy przód jest najniżej. Przyjrzałem sie dokładnie budowie szyberdachu - znalazłem dwa kanały odpływowe w przednich rogach wnęki okna dachowego. Odprowadzają one wode do przednich nadkoli, tam gdzie chlapacze sie montuje.Sprawdziłem ich drożność i rzeczywiście ujście prawego kanału było zapaćkane totalnie błotem i liśćmi. Usunąłem wszystko i było OK. Profilaktycznie wyczyściłem też ujście w nadkolu po stronie lewej. Od tamtej w ogóle nie jeździłem po błocie. Aż tu wczoraj znowu całe siedzenie pasażera zalane- widziałem jak kapie woda, a właściwie ciurkiem leci. Jedyne co mogłem zrobić to przestawić auto - jak ruszyłem to spadła na mnie wanna wody....... Co to może być? Mieliście takie przygody? Co robić? Skąd się w ogóle bierze woda w komorze szyberdachu? Po co w ogóle są te odpływy? Przecież uszczelka szyby dachowej powinna skutecznie chronić wnętrze przed wodą. Auto do listopada jest na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Auto do listopada jest na gwarancji Nawet bym się nie zastanawiał, tylko jechał do ASO. Do listopada co raz mniej czasu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 tak jest ASO, skoro jeszcze jest gwarancja :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 a w miedzyczasie parasol do reki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 No tak, ASO na pewno odwiedzę. Już dzwoniłem nawet do najbliższego(Szczecin). I to zaraz po pierwszym zdarzeniu. Martwi mnie jednak że mi wtedy powiedzieli, że nie mieli jak dotąd do czynienia z takim przypadkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Martwi mnie jednak że mi wtedy powiedzieli, że nie mieli jak dotąd do czynienia z takim przypadkiem. Co świadczy jednak o tym, że Subaru to raczej mało awaryjne auto, a Ty masz niestety pecha. Nie przejmuj się, niech chłopaki rozbiorą co trzeba i popatrzą, powinni do tego dojść, choć może to zając chwilę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Jasne że mało awaryjne auto !! Wciąż jestem nim zachwycony i następne auto to też będzie Forek, ewentualnie Outback......ale już chyba bez szyberdachu, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej:) Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 eee nie pękaj, ja mam w OBK dwa szyberdachy i jest OK, miałem Accorda z szyberdachem i też bez problemu, jedynie w BMW ciekło, no ale miało prawo bo auto miało koślawy dach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 jedynie w BMW ciekło, no ale miało prawo bo auto miało koślawy dach Tak to jest z blachą falistą z przystanków autobusowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzon Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Możliwe że zapchały ci się kanaliki odprowadzające wodę z szyberdachu.W tylnych nadkolach powinieneś mieć wyloty kanałów odprowadzających wodę. Trzeba wziąść kawałek drutu i przepchać. Miałem ten sam problem w moim forku i pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Jesteś pewien, że te wyloty to też w tylnych nadkolach? Ja znalazłem dwa wloty kanałów z przodu w rogach okna dachowego i one mają ujście w przednich nadkolach. A więcej wlotów nie znalazłem, czyżby były cztery?? A wymieniałeś może uszczelkę? No i jak to w ogóle sie dzieje, ze producent założył na wstępie że będzie trzeba wode spod szybera odprowadzać? [ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 10:18 pm ] A może ta woda to spod relingów sie jakoś dostaje.....?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonex Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 z moimi relingami bylo tak, ze one po prostu z tylu w ogole byly nie dokrecone, co ciekawe i lewy i prawy, a mokra podsufitka byla tlko z lewej strony, a jak dzis sciagalem plastik zeby sie do tego dobrac to tez wylalem na siebie "pol wiadra" , z przodu poki co mam sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Jesteś pewien, że te wyloty to też w tylnych nadkolach?Ja znalazłem dwa wloty kanałów z przodu w rogach okna dachowego i one mają ujście w przednich nadkolach. A więcej wlotów nie znalazłem, czyżby były cztery?? A wymieniałeś może uszczelkę? No i jak to w ogóle sie dzieje, ze producent założył na wstępie że będzie trzeba wode spod szybera odprowadzać? [ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 10:18 pm ] A może ta woda to spod relingów sie jakoś dostaje.....?? Te kanaliki to nie jest system awaryjny Jest to część systemu uszczelniania szyberdachu. Nie wiem jak sobie wyobrażasz utrzymanie wody przez tą górna uszczelkę. W koło szyberdachu biegnie rynienka i to co przepuści górna uszczelka zbiera się w niej. Potem za pomocą odpływów woda usuwana jest pod nadkola. Jest to rodzaj uszczelnienia labiryntowego Według mnie jest to bardzo dopracowany system i stosowany nie tylko w Subaru :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się