Jump to content

Filtr przeciwpyłkowy Legacy III - INSTRUKCJA


himber
 Share

Recommended Posts

Na wstępie chciałbym podziękować lubelskiemu ASO Subaru za rzeczową informację popartą wertowaniem katalogów, instrukcji serwisowych i telefonem (pewnie do Krakowa) dotyczącą filtra przeciwpyłkowego do Legacy III. Informacja brzmiała "W Legacy III nie ma filtra przeciwpyłkowego, taki filtr montowany był dopiero od 2004 roku!"

 

Jakoś nie chciało mi się wierzyć... i postanowiłem zbadać samemu temat. Po zdemontowaniu schowka i uważnemu przyjrzeniu się nagrzewnicy znalazłem miejsce, które o dziwo idealnie pasuje na filtr przeciwpyłkowy. Udałem się do JapanCars i kupiłem za całe 40zł filtr. I wiecie co... pasował ;)

 

 

Poniżej bardzo prosta instrukcja:

 

1. Demontujemy schowek - kilka śrubek + kołeczki z wewnątrz schowka. Kołeczki przysparzają największych problemów - trzeba mieć odpowiedni śrubokręt lub użyć siły w ich "wygięciu" razem z całym bokiem schowka.

 

2. Zdejmujemy cztery sznapsy trzymające plastikowa osłonę. Osłona znajduje się po środku nagrzewnicy. Biegnie do niej czarny kabelek. Przy okazji proponuję pozbyć się zanieczyszczeń jakie zbierają się w tamtym miejscu.

 

3. Wkładamy filtr w ODPOWIEDNI sposób. Filtr składa się z dwóch elementów, które pasują tylko w jeden sposób (zdjęcie). Większy kawałek na górze, mniejszy na dole. Na filtrze są odpowiednie strzałki podpowiadające.

 

4. Zakładamy osłonę, cztery sznapsy i montujemy z powrotem schowek. Cała filozofia.

 

 

Wszystko trwa może 10 min. Filtr kosztuje 40zł. W JC mieli go od ręki. Polecam ;)

 

 

Tutaj jest opis całej operacji w wersji angielskiej.

 

filtr.jpg

filtr1.jpg

filtr2.jpg

filtr3.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

zrobili miejsce na zamontowanie filtra zeby... go nie montowac? :shock: :wink:

 

W amerykańskiej instrukcji Legacy III z 2003 jest informacja o filtrze przeciwpyłkowym. Może i faktycznie montowali te filtry dopiero od 2002-03 roku ?!? Sam nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

A jednak są, właśnie takie kupiłem w IC ale oddałem jak napisałeś, że w serwisie stwierdzili, że nie ma w Legacy filtra :wink: Jakiego śrubokręta używałeś do wymontowania kołków w schowku czy odgiołeś schowek? Ja próbowałem odginać ale nie dało rady, bałem się żeby nie połamać.

Link to comment
Share on other sites

suba! też miałem z tym filtrami problem.chciałem je wymienić ale tam nic nie było, ale dzięki tematowi na forum jakiś czas temu i podpowiedzi HIMBERA już mam założone 2 filtry.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 4 months later...

WItam,

u mnie podobna sytuacja. Panowie w warsztacie chcieli wymienić filtr przwciwpyłkowy i wiecie co... oczywiście go tam nie było. Miejsce na filtr jest, ale samego filtra nie ma- legacy kombi III 1999.

Także chyba panowie z ASO SUBARU mieli rację.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

dzieki kolego za instukcje ale mam jeszr jedno pytanko to pierwsze zdjecie tam gdzie masz zaznaczone flamastrem jak wlacze klime to leje sie woda bardziej moze skrapla ale sporo jej jest i latem przy wlaczonej klimie cala wycieraczka od pasazera jest mokra moze mi podpowiesz co z tym fantem mam zrobic bo nie znam tak dobrze tego auta i tak powoli go rozbieram i sklaDAM :) DZIEKUJE JESZCZE RAZ ZA PODPOWIEDZ Z FILTREM POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
jak wlacze klime to leje sie woda bardziej moze skrapla ale sporo jej jest i latem przy wlaczonej klimie cala wycieraczka od pasazera jest mokra moze mi podpowiesz co z tym fantem mam zrobic

 

woda powinna spływać odpowiednim przewodem gdzieś na zewnątrz auta, masz prawdopodobnie zabrudzony odpływ wody, i przy zamkniętym odpływie woda leje się do środka, jak udrożnisz przewód problemu nie będzie

Link to comment
Share on other sites

ASAHI napisał(a):

jak wlacze klime to leje sie woda bardziej moze skrapla ale sporo jej jest i latem przy wlaczonej klimie cala wycieraczka od pasazera jest mokra moze mi podpowiesz co z tym fantem mam zrobic

 

 

woda powinna spływać odpowiednim przewodem gdzieś na zewnątrz auta, masz prawdopodobnie zabrudzony odpływ wody, i przy zamkniętym odpływie woda leje się do środka, jak udrożnisz przewód problemu nie będzie

 

jak odegniesz wykladzine to zobaczysz taki gumowy wezyc ze stalowa opaska sprezynujaca, to jest wlasnie ten wezyk od skroplin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Niby w porządku, ale skoro jest miejsce na filtr, to dlaczego go nie montowali? Oszczedzając kilka $? Bez sensu IMO.

A wiesz ile kasy by stracili chcąc zastosować dwa zróżnicowane układy wentylacji, w którym jeden miałby miejsce na filtr, a drugi nie ?? Znacznie więcej niż nie wkładając filtra w układ. Dawniej filtry kabinowe nie były tak powszechne jak teraz. Często zróżnicowanie było zależne od kraju do którego szło auto (klimat, warunki drogowe, zanieczyszczenie powietrza). Inna kwestia to uszkodzenia wentylatorów pod wpływem nagromadzenia zanieczyszczeń.

Ponadto filtry są coraz skuteczniejsze i lepiej oczyszczają powietrze. Ostateczna kwestia jest taka, że filtry są najczęściej wymieniane w serwisach więc można na nich zarabiać stąd montowanie ich fabrycznie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Sądzę, że tak ponieważ ten filtr oczyszcza powietrze pobierane z zewnątrz, a klimatyzacja to już inna bajka ;)

 

Hmm...chyba trzeba będzie się zanurzyć w rejony "podschowkowe", bo mam wrażenie, że z zewnątrz nie napływa mi "świeże" powietrze, i tak jakby było cieplejsze niż być powinno przy ustawieniu nawiewu na "z zewnątrz"...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Czy filtr w Legacy III jest taki sam jak w Outbacku II 2000 r.? Nie chce mi się dwa razy demontować tego wszystkiego, żeby zobaczyć jaki mam filtr i kombinować z zakupem takiego samego. A może ktoś jest dokładnie w stanie mi powiedzieć jaki filtr będzie pasował?

Link to comment
Share on other sites

tom-k--> Dzięki, to już coś:) A znasz może jego wymiary? Bo znalazłem trochę filtrów które teoretycznie według tego co podają na stronie sklepów z częściami, pasują do OBK 2000 r., ale jedne są to filtry złożone z dwóch - duży prostokąt i mniejszy ze ściętym jednym rogiem w plastikowej jakby obudowie (wyglądają jak te na fotkach w tym wątku), a drugie są jednoczęściowe o kwadratowym kształcie. No i przez to trochę zgłupiałem...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...