Skocz do zawartości

Filtr przeciwpyłkowy Legacy III - INSTRUKCJA


himber

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym podziękować lubelskiemu ASO Subaru za rzeczową informację popartą wertowaniem katalogów, instrukcji serwisowych i telefonem (pewnie do Krakowa) dotyczącą filtra przeciwpyłkowego do Legacy III. Informacja brzmiała "W Legacy III nie ma filtra przeciwpyłkowego, taki filtr montowany był dopiero od 2004 roku!"

 

Jakoś nie chciało mi się wierzyć... i postanowiłem zbadać samemu temat. Po zdemontowaniu schowka i uważnemu przyjrzeniu się nagrzewnicy znalazłem miejsce, które o dziwo idealnie pasuje na filtr przeciwpyłkowy. Udałem się do JapanCars i kupiłem za całe 40zł filtr. I wiecie co... pasował ;)

 

 

Poniżej bardzo prosta instrukcja:

 

1. Demontujemy schowek - kilka śrubek + kołeczki z wewnątrz schowka. Kołeczki przysparzają największych problemów - trzeba mieć odpowiedni śrubokręt lub użyć siły w ich "wygięciu" razem z całym bokiem schowka.

 

2. Zdejmujemy cztery sznapsy trzymające plastikowa osłonę. Osłona znajduje się po środku nagrzewnicy. Biegnie do niej czarny kabelek. Przy okazji proponuję pozbyć się zanieczyszczeń jakie zbierają się w tamtym miejscu.

 

3. Wkładamy filtr w ODPOWIEDNI sposób. Filtr składa się z dwóch elementów, które pasują tylko w jeden sposób (zdjęcie). Większy kawałek na górze, mniejszy na dole. Na filtrze są odpowiednie strzałki podpowiadające.

 

4. Zakładamy osłonę, cztery sznapsy i montujemy z powrotem schowek. Cała filozofia.

 

 

Wszystko trwa może 10 min. Filtr kosztuje 40zł. W JC mieli go od ręki. Polecam ;)

 

 

Tutaj jest opis całej operacji w wersji angielskiej.

 

filtr.jpg

filtr1.jpg

filtr2.jpg

filtr3.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak są, właśnie takie kupiłem w IC ale oddałem jak napisałeś, że w serwisie stwierdzili, że nie ma w Legacy filtra :wink: Jakiego śrubokręta używałeś do wymontowania kołków w schowku czy odgiołeś schowek? Ja próbowałem odginać ale nie dało rady, bałem się żeby nie połamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

WItam,

u mnie podobna sytuacja. Panowie w warsztacie chcieli wymienić filtr przwciwpyłkowy i wiecie co... oczywiście go tam nie było. Miejsce na filtr jest, ale samego filtra nie ma- legacy kombi III 1999.

Także chyba panowie z ASO SUBARU mieli rację.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dzieki kolego za instukcje ale mam jeszr jedno pytanko to pierwsze zdjecie tam gdzie masz zaznaczone flamastrem jak wlacze klime to leje sie woda bardziej moze skrapla ale sporo jej jest i latem przy wlaczonej klimie cala wycieraczka od pasazera jest mokra moze mi podpowiesz co z tym fantem mam zrobic bo nie znam tak dobrze tego auta i tak powoli go rozbieram i sklaDAM :) DZIEKUJE JESZCZE RAZ ZA PODPOWIEDZ Z FILTREM POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
jak wlacze klime to leje sie woda bardziej moze skrapla ale sporo jej jest i latem przy wlaczonej klimie cala wycieraczka od pasazera jest mokra moze mi podpowiesz co z tym fantem mam zrobic

 

woda powinna spływać odpowiednim przewodem gdzieś na zewnątrz auta, masz prawdopodobnie zabrudzony odpływ wody, i przy zamkniętym odpływie woda leje się do środka, jak udrożnisz przewód problemu nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASAHI napisał(a):

jak wlacze klime to leje sie woda bardziej moze skrapla ale sporo jej jest i latem przy wlaczonej klimie cala wycieraczka od pasazera jest mokra moze mi podpowiesz co z tym fantem mam zrobic

 

 

woda powinna spływać odpowiednim przewodem gdzieś na zewnątrz auta, masz prawdopodobnie zabrudzony odpływ wody, i przy zamkniętym odpływie woda leje się do środka, jak udrożnisz przewód problemu nie będzie

 

jak odegniesz wykladzine to zobaczysz taki gumowy wezyc ze stalowa opaska sprezynujaca, to jest wlasnie ten wezyk od skroplin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Niby w porządku, ale skoro jest miejsce na filtr, to dlaczego go nie montowali? Oszczedzając kilka $? Bez sensu IMO.

A wiesz ile kasy by stracili chcąc zastosować dwa zróżnicowane układy wentylacji, w którym jeden miałby miejsce na filtr, a drugi nie ?? Znacznie więcej niż nie wkładając filtra w układ. Dawniej filtry kabinowe nie były tak powszechne jak teraz. Często zróżnicowanie było zależne od kraju do którego szło auto (klimat, warunki drogowe, zanieczyszczenie powietrza). Inna kwestia to uszkodzenia wentylatorów pod wpływem nagromadzenia zanieczyszczeń.

Ponadto filtry są coraz skuteczniejsze i lepiej oczyszczają powietrze. Ostateczna kwestia jest taka, że filtry są najczęściej wymieniane w serwisach więc można na nich zarabiać stąd montowanie ich fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Sądzę, że tak ponieważ ten filtr oczyszcza powietrze pobierane z zewnątrz, a klimatyzacja to już inna bajka ;)

 

Hmm...chyba trzeba będzie się zanurzyć w rejony "podschowkowe", bo mam wrażenie, że z zewnątrz nie napływa mi "świeże" powietrze, i tak jakby było cieplejsze niż być powinno przy ustawieniu nawiewu na "z zewnątrz"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy filtr w Legacy III jest taki sam jak w Outbacku II 2000 r.? Nie chce mi się dwa razy demontować tego wszystkiego, żeby zobaczyć jaki mam filtr i kombinować z zakupem takiego samego. A może ktoś jest dokładnie w stanie mi powiedzieć jaki filtr będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom-k--> Dzięki, to już coś:) A znasz może jego wymiary? Bo znalazłem trochę filtrów które teoretycznie według tego co podają na stronie sklepów z częściami, pasują do OBK 2000 r., ale jedne są to filtry złożone z dwóch - duży prostokąt i mniejszy ze ściętym jednym rogiem w plastikowej jakby obudowie (wyglądają jak te na fotkach w tym wątku), a drugie są jednoczęściowe o kwadratowym kształcie. No i przez to trochę zgłupiałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...