JotEn Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 :arrow: Jaki wpływ na prace silnika ( korbowód, panewki, sworzeń....) może mieć używanie nieodpowiedniego oleju? :arrow: Jakie elementy silnika są najbardziej podatne na złe chłodzenie przez olej? :arrow: Czy nieodpowiedni olej może doprowadzić do zatarcia silnika nawet regularnie go zmieniając, czy spowodować to może tylko brak oleju? Generalnie potrzebuje pilnie informacji a właściwie danych statystycznych dotyczących zatarć silnika spowodowanych przez użycie złego oleju, czy ktoś wie gdzie mogę szukać :?: :!: zdaje sobie sprawę że raczej zaden z obecnie oferowanych olejów nie spowoduje nagłego zatarcia silnika - może to być długi proces spowodowany użyciem oleju nieodpowiadającego parametrom auta i że jest to raczej pytanie jak to ładnie ujęli na Jutrzenki : "Jaki procent zgonów spowodowały kurczaki kupione w Tesco?" ...ale każda informacja będzie dla mnie niezbędna! Naprawdę! :!: dzięki
GTA3 Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Dlaczego spekulujesz? Odpowiedzieć nie da się prosto i jednoznacznie ale przytoczę przykład: Mój kolega zatarł CRXa 2000 km po zmianie oleju. Chciał przekombinować i wlał syntetyka do silniczka który jeździł wcześniej na mineralu. Już po 1000 km zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. Jak dojechał do domu to panewki już były wyrechlane.
BaRy Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 wlał syntetyka do silniczka który jeździł wcześniej na mineralu Ja słyszałem, że mineralny olej "zakleja" silnik, i zalewając go później fullsyntetykiem spowodował wypłukanie się osadów, czyli cały wcześniej osadzony syf w silniku pływał w oleju. Można tak zrobić ale po kilkuset kilometrach na syntetyku trzeba go znowu zmienić razem z filtrem. No i trzeba też się liczyć z ewentualna wymianą uszczelniaczy.
JurekM Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 wlał syntetyka do silniczka który jeździł wcześniej na mineralu Ja słyszałem, że mineralny olej "zakleja" silnik, i zalewając go później fullsyntetykiem spowodował wypłukanie się osadów, czyli cały wcześniej osadzony syf w silniku pływał w oleju. Można tak zrobić ale po kilkuset kilometrach na syntetyku trzeba go znowu zmienić razem z filtrem. No i trzeba też się liczyć z ewentualna wymianą uszczelniaczy. Składniki oleju mineralnego mają tendencję do odkładnaia się. Syntetyk ma silne właściwości płuczące,rozpuszcza nagary które mogą blokować kanały olejowe a to powoduje brak ciśnienia i sprawa załatwiona.Plus oczywiście ogólne rzszczelnienie. Wszystkie przypadki oddziaływania oleju na składowe silnika można znalężć w necie. Z mojej praktyki ; 1. zbyt rzadki olej tzw. 0 W lub 5 W w starym silniku (konstrukcje do lat 90 tych)nie tłumi szczególnie na zimnym drgań to powoduje szybkie zużycie wszystkich elementów. 2.Olej mineralny w wysokoobrotowym silniku uszkodzi najprędzej gładż lub pierścienie.Przerwanie filmu olejowego spowoduje "przegrzanie pierścieni"
JotEn Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 dzięki, właśnie takie przypadki i opinie są mi potrzebne bo wiem że o dane statystyczne na takie tematy trudno... Dlaczego spekulujesz? nie spekuluje...po prostu pytanie jakie dostałem w oryginale brzmiało: "Jaki % zatarć silnika spowodowany jest przez elementy chłodzone przez olej...?" :? - co jak widać jest baaaardzo niejasnym pytaniem i nie da się na nie w ogóle chyba odpowiedzieć, więc próbowałem je jakoś odwrócić, uściślić...może ktoś kiedys natknął się na coś takiego w prasie albo necie..
GTA3 Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 dzięki, właśnie takie przypadki i opinie są mi potrzebne bo wiem że o dane statystyczne na takie tematy trudno... Dlaczego spekulujesz? nie spekuluje...po prostu pytanie jakie dostałem w oryginale brzmiało: "Jaki % zatarć silnika spowodowany jest przez elementy chłodzone przez olej...?" :? - co jak widać jest baaaardzo niejasnym pytaniem i nie da się na nie w ogóle chyba odpowiedzieć, więc próbowałem je jakoś odwrócić, uściślić...może ktoś kiedys natknął się na coś takiego w prasie albo necie.. A na takie pytanie to ja bym odpowiedział że 100%
Loki Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Biorąc pod uwagę fakt, że jednym z zadań oleju jest chłodzenie wszystkiego z czym się zetknie, tak więc śmiało możesz odpowiedzieć 100%
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.